handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt träningsupplägg


Beginner
2013-02-28, 22:20
Hej,
Jag skulle behöva hjälp för att maximera min träning och få fram ett så bra resultat som möjligt. Skulle även behöva hjälp med ett ”vägval” av min träning. (Bygga,deffa, ”bara köra på”)

Just nu tränar jag enligt nedan:

Överkropp: Pass Måndag
Bänkpress
Chins,
Militärpress,
Bred, hög kabelrodd,
Sidolyft,
Superset: Skivstångscurls och Skullcrushers.

Underkropp: Pass Tisdag
Knäböj
Marklyft
Benspark,supersettat med lårcurls
Stående vadpress,
Crunches,

Överkropp: Pass Torsdag
Bänkpress
Chins,
Militärpress,
Bred, hög kabelrodd,
Sidolyft,
Superset: Skivstångscurls och Skullcrushers.

Underkropp: Pass Fredag
Knäböj
Marklyft
Benspark,supersettat med lårcurls
Stående vadpress,
Crunches,

På helgen kör jag löpning ca 5-8km.

Brukar även ibland lägga till ca 2 övningar på överkropp (snedbänk,hantelpress) samma sak på underkropp.
Kan även bli lite extra rygg ibland om jag har krafter kvar.

Vad tycker ni om mitt upplägg är det någonting som jag bör ändra redan nu?

Nu till kosten som är min absolut sämsta sida, då jag helt enkelt saknar kunskap inom området. Men jag har tänkt köra enligt det här upplägget, kom mer än gärna med synpunkter här!

Måndag:
Frukost: 06:00 Havregrynsgröt
Mellanmål: 09:30 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg)
Lunch: 11:00-11:30 Kyckling med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Mellanmål: 14:00 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Alternativt frukt.
Träning någonstans mellan 16:00 till 18:00: Proteinshake efter träning.
Middag: Kyckling med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Kvällsmål: Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Kvarg med Fun-light.

Tisdag:
Frukost: 06:00 Havregrynsgröt
Mellanmål: 09:30 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg)
Lunch: 11:00-11:30 Torskfilé med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Mellanmål: 14:00 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Alternativt frukt.
Träning någonstans mellan 16:00 till 18:00: Proteinshake efter träning.
Middag: Torskfilé med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Kvällsmål: Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Kvarg med Fun-light.

Onsdag
Frukost: 06:00 Havregrynsgröt
Mellanmål: 09:30 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg)
Lunch: 11:00-11:30 kycklingsallad
Mellanmål: 14:00 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Alternativt frukt.
Middag: Torskfilé med råris, grönsaker samt någon sås.
Kvällsmål: ?

Torsdag:
Frukost: 06:00 Havregrynsgröt
Mellanmål: 09:30 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg)
Lunch: 11:00-11:30 Kyckling med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Mellanmål: 14:00 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Alternativt frukt.
Träning någonstans mellan 16:00 till 18:00: Proteinshake efter träning.
Middag: Kycklingmed råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Kvällsmål: Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Kvarg med Fun-light.

Fredag:
Frukost: 06:00 Havregrynsgröt
Mellanmål: 09:30 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg)
Lunch: 11:00-11:30 Torskfilé/lax med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Mellanmål: 14:00 Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Alternativt frukt.
Träning någonstans mellan 16:00 till 18:00: Proteinshake efter träning.
Middag: Torskfilé/Lax med råris/pasta, grönsaker samt någon sås.
Kvällsmål: Mörktbröd med något av (ost,röktskinka,ägg) / Kvarg med Fun-light.

Lördag & Söndag:
Dagen som jag springer går jag efter det ”vanliga” kostschemat med något av kyckling/fisk/Biff tillsammans med ris/pasta/potatis.
Andra dagen håller jag mig till något liknande som på onsdag.

Kosttillskott som jag tar är: Proteinpulver (vassle Whey FX) Omega-3, D-vitamin samt C-Vitamin.

Målet är att få synligare muskler (magen, bröst/tuttar) Vill även få ett smalare ansikte, så en minskning av fett är även det ett mål.


Tar gärna emot tips på kosttillskott, då jag skulle behöva någonting som piggar upp efter jobbet. Finns det någon PWO som inte har så höga halter av allt? Känns inte som att det är speciellt bra att trycka i sig massa PWO.


Så bomba på med synpunkter så jag kan utveckla min träning så bra som möjligt. Bjuder även på bild på min icke form…

http://img89.imageshack.us/img89/3844/img0105chu.jpg

Vikt: 85kg

MVH

MaxHBG
2013-02-28, 22:31
öka muskelmassan innan deff

Hydlee
2013-02-28, 22:38
öka muskelmassan innan deff

+1. Fokusera på att bulka till dig tills du får lite mer massa. Utvärdera efter 6 månader om du känner att du behöver mer massa eller om du vill lägga dig i deff ett tag.

I övrigt tycker jag träningsupplägget ser solid ut, du får med det du ska. Kosten ser också helt ok ut efter en snabb genomskumning. Se till att du ligger på ett kaloriöverskott är det viktigaste.

Angående kosttillskott så skulle jag rekommendera BCAA i samband med träningen (före och efter passet). Bra för att minska muskelnedbrytningen och påskynda återhämtningen.

Edit: har du nåt specifikt mål med löpningen?

Blindguard1
2013-02-28, 22:49
Jag skulle skippar löpningen om ditt mål är att bygga massa, som första talaren sa, lägg på dig mer innan du ska deffa, ligg på kaloriöverskott, tänk på att få i dig runt 2g protein per kg, så 85kg blir alltså minst 170g protein per dag, lite mer skadar inte. Jag föredrar EAA över BCAA, men jag antar att det är individuellt, sen kreatin är nog det bästs tillskottet efter EAA för min del, varje gång jag börjar ta det igen så känner jag ökad styrka i de flesta övningarna.

Beginner
2013-03-01, 15:34
Löpningen som jag kör på helger är för att bli av med "fettet" då det på senare tid satt sig ordentligt på magen/ansiktet. Vill helt enkelt få en mer "tight" kropp eller hur man nu ska förklara...

Vad är det för skillnad egentligen mellan BCAA och EEA? Sen har ni några tips på någonting uppiggande som jag kan ta innan träningen?

Tack för tipsen hittills!

Mvh

Beginner
2013-03-03, 12:45
Så jag tänkte nu lägga en beställning på lite nya kosttillskott, men som vanligt är det en riktig djungel, vad bör jag välja?

Det här har jag kollat på, fungerar det eller bör jag ta någonting annat/annat märke. Samt vilken av BCAA/EEA ska jag välja?

BCAA:
BCAA FX 500g (Från GVH)
XPAND FX 400g (BCAA) (Från GVH)

EEA:
EAA FX 750g (Från GVH)

Koffeintabletter:
ALERT FX (koffein), 200 tabletter (Från GVH)

PWO:
BRUTAL FX 750g (Från GVH)

Ska jag välja en PWO eller räcker det med Koffeintabletter för att vakna till liv efter jobbet, samt orka ta i lite extra på gymmet?

Alternativt Liknande produkter här från Kolozzeum, hur står sig smakerna från de olika företagen?

mvh