handdator

Visa fullständig version : Köpa husgeråd?


claes_84
2013-02-27, 18:37
Jag är ute efter att köpa en ny kvalitetsstekpanna, har haft min nuvarande i 10 år och den har gjort sitt snart.

Någon som kan komma med förslag på fysiska / webbutiker som har vettiga priser på det?
Funderar på om jag ska slå till på en Tefal då det är rätt bra kvalitet och smidigt som sjutton med den röda temperaturpricken i mitten :)

Har i dagsläget 3 knivar jag använder. 1 victoryknox skalkniv, 1 victoryknox konditorkniv (böjd brödkniv i princip) och en Global G2 kockkniv.
Kockkniven behöver en slipning efter 10 års bruk i jobb och privat. (Räcker inte med en bryning längre, behövs slipas.
Är sugen på att köpa slipsten med tillhörande ridtur för rätt vinkel. Drar jag ju prylar att slipa knivar livet ut. Någon som kan rekommendera kornstorlek på en sådan sten?

Skulle vilja ha ett par knivar till. Har krav på hög kvalitet! Tipsa gärna om butiker och andra knivar.

Wzup2u
2013-02-27, 18:47
bästa priser och service/leverans utan tvekan se förslag nedan...

http://www.tretti.se/sok?q=stekpanna

har handlat där och säger en sak skynda dig de har kampanj och outlet nu på bla jamie oliwers panna m.m halva priset osv köp...

du har 7 sidor att kikaigenom vissa pannor är sänkta pris mer än 70 procent mkt kvalite

claes_84
2013-02-27, 18:48
Tack för snabbt svar, ska gå in och titta på kampanj och outlet!

Wzup2u
2013-02-27, 18:52
jupp jobbbar in kock och köksyrket perfekt att handla där kvallite till sjukt bra priser när tretti rear

mij82
2013-02-27, 19:25
Jag måste säga att Ikeas stekpanna Favorit är helt galet bra för sitt pris, har för mig att vi betalade 349:- och den har hållt längst av alla stekpannor jag haft i priser från 300 - 600:-. Men nu verkar den inte gå att få tag på fristående längre, hittar den bara som del i ett helt set på hemsidan. :/

claes_84
2013-02-27, 19:33
Tack för det tipset oxå! Är dock inget fan av Ikeas köksprylar överlag, har en ikeastekpanna som extrapanna när jag gör pannkakor osv, så det inte tar fullt lika lång tid att steka.

Är som sag även ute efter slipsten m fixturer till vettiga priser, samt en grönsakskniv ca 15cm och en ny skalkniv eller tornerkniv.
Tips på andra butiker?

Får nog bli en Tefalpanna från tretti.. 400kr känns lagom att lägga

Wzup2u
2013-02-27, 19:56
bra val kolla tretti.se de har mycket till bra priser kolla även knivar osv
du har ju 12 sidor inom knivar
http://www.tretti.se/sok?q=kniv

jag själv kör med porche knivar av 100p stål
helt sjuka knivar tror dock ej du vill ge priset vad de kostar annars bra

claes_84
2013-02-27, 20:18
bra val kolla tretti.se de har mycket till bra priser kolla även knivar osv
du har ju 12 sidor inom knivar
http://www.tretti.se/sok?q=kniv

jag själv kör med porche knivar av 100p stål
helt sjuka knivar tror dock ej du vill ge priset vad de kostar annars bra


Har testat Porsche typ 301 om det är dom du syftar på, men är inte helt överens med dom heller.. Hittade cleancut.se där fanns en hel del balla knivar :)

Fanns en billigare slipsten där som tillsammans med fixturer skulle kosta ca 650 vilket jag tycker är ok pengar.