handdator

Visa fullständig version : Armarna släpar rejält! Upplägg, hjälp?


diezel
2013-02-27, 17:10
Tjena,

nu är det så har riktigt bra utveckling på hela kroppen förutom armarna, riktigt dålig utveckling. Har aldrig varit så mkt för armträning. Armarna ligger på 42-43cm och set riktigt små ut om man jämför övriga kroppen. Så pass mycket att jag blir irriterad på mig själv när jag kollar i spegeln.

Längd 190cm
Vikt: 100-95kg Ligger på en lättare diet just.

Tränar nu,

Dag 1: Armar
Dag 2: Ben/Mage
Dag 3: Axlar/trapz
Dag 4: Rygg
Dag 5: Bröst/Mage
Dag 6: Vila
Dag 7: fortsättning

Kosten sköts väldigt bra, har planer på tävla i framtiden. Så ingen oseriös byggare.


Skulle nästan vilja testa att lägga 2 pass armträning i veckan. Typ ett tungt 4-6 reps/set och ett lätt 10-15reps/set i veckan. Typ satsa på mer excentriskt vid båda passen särskilt de tunga passen.

För att se om jag får nån utveckling. Just nu har jag verkligen stått still på min arm volym länge..

Så någon som har nå tips?

Typ:

Dag 1: Axlar
Dag 2: Rygg
Dag 3: Bröst/Mage
Dag 4: Armar
Dag 5: Vila
Dag 6: Armar
Dag 7: Ben/Mage

Nått sånt? Riktigt tacksam för tips och råd!

Carnes
2013-02-27, 17:14
Ett av problemen kan vara att du faktiskt tränar dom för mycket. Har du prövat att träna dom 1 gång i veckan riktigt hårt? Mer är inte alltid bättre. Sen skulle du kunna slänga upp en bild så kan jag ta mig en titt om du inbillar dig skit eller om dom faktiskt släpar, du som är en ''seriös byggare''

Edit; såg att sista delen av mitt inlägg så aningen drygt ut. Det jag menade var att jag har stött på väldigt många som klagar över ''småfel'' (som att någon liten muskel släpar med någon cm) när dom inte ens har tränat seriöst en längre tid. Så släng upp en bild så får vi ta oss en titt!

Squamata
2013-02-27, 17:40
Mitt tips är antingen högvolym och lägga dig en bra bit ifrån fail, eller lågvolym med hög intesitet dvs till fail.. Till båda metoderna rekomenderar jag hög frekvens, helst 3ggr per vecka.

De flesta som vill ha stora armar kör både högvolym och hög intensitet då armar är superlätt att både nöta stor volym på och köra till fail.. Men äter du inga "spec" tillskott så får du använda dig av en av metoderna, mitt tips är de senare då de är mycket lättare att hålla progression på samt är bättre sett ur ett "resultat per investerad tidsenhet" tänk.

Då du redan verkar ha rätt stora armar så skulle jag även gissa på att din självbild är aningen vriden och kommer nog inte förrändras av 5 cm till.. Försök tänk lite positivare :)

En bra deff kan oxå ge illusionen av att man fått större armar, detta är dock inget jag kan utlova då jag själv alltid har varit lite småtjock ;)

diezel
2013-02-27, 18:16
Ett av problemen kan vara att du faktiskt tränar dom för mycket. Har du prövat att träna dom 1 gång i veckan riktigt hårt? Mer är inte alltid bättre. Sen skulle du kunna slänga upp en bild så kan jag ta mig en titt om du inbillar dig skit eller om dom faktiskt släpar, du som är en ''seriös byggare''

Edit; såg att sista delen av mitt inlägg så aningen drygt ut. Det jag menade var att jag har stött på väldigt många som klagar över ''småfel'' (som att någon liten muskel släpar med någon cm) när dom inte ens har tränat seriöst en längre tid. Så släng upp en bild så får vi ta oss en titt!



Det med att jag tränat dom för mycket, stämmer inte så bra, har nog snarare tränat dom för lite. Alltid kört Bröst/Biceps och Axlar/Triceps annars. Så har inte kört enskilda armpass förr. Därför vill jag göra ett försök med 2 pass i veckan och se utvecklingen.

Har några i umgänges kretsen som tävlat i BB och dom anser också att mina armar släpar väldigt mkt mot resten av kroppen. Har alltid tyckt det själv, men dom sa det utan att jag påpekat det och då är det verkligen dags för att bygga större klubbor!!!*flex*

Har 121cm+ över bröstet och stora trapz och axlar så armarna ser faktiskt småa ut.

Ska se om jag får orken att slänga upp en bild på klubborna, men jag vet att dom är små mot resten av kroppen inte bara att det "känns" som det :(

Haha lugnt! Lite otrevlig lät du :)

Carnes
2013-02-27, 18:18
Nice^

Pröva att ha en separat armdag, det har hjälpt för mig. :>

diezel
2013-02-27, 18:22
Mitt tips är antingen högvolym och lägga dig en bra bit ifrån fail, eller lågvolym med hög intesitet dvs till fail.. Till båda metoderna rekomenderar jag hög frekvens, helst 3ggr per vecka.

De flesta som vill ha stora armar kör både högvolym och hög intensitet då armar är superlätt att både nöta stor volym på och köra till fail.. Men äter du inga "spec" tillskott så får du använda dig av en av metoderna, mitt tips är de senare då de är mycket lättare att hålla progression på samt är bättre sett ur ett "resultat per investerad tidsenhet" tänk.

Då du redan verkar ha rätt stora armar så skulle jag även gissa på att din självbild är aningen vriden och kommer nog inte förrändras av 5 cm till.. Försök tänk lite positivare :)

En bra deff kan oxå ge illusionen av att man fått större armar, detta är dock inget jag kan utlova då jag själv alltid har varit lite småtjock ;)


Nån illlusion är det inte... Läs svaret till Carnes.

Jaa lite det där jag är inne på, Köra ett pass med riktigt riktigt tungt, så pass tugnt att jag fuskar lite med utförande men då menar jag inte heller att slita upp vikten med hela kroppen och se allmänt amatöraktig ut. Utan försöka köra halvfuskande utförande. Och jobba mkt på det excentriska vid det tunga passet. Sedan vid det lätta så kör jag strikt, men riktiga dödar pass till Fail.

Vill ha mega klubbor! *mini*flex*:hbang:

Pinoy
2013-02-27, 18:28
Tyckte denna filmen passade i denna tråd. :D
JHiKDa4ip_Q

Squamata
2013-02-27, 18:30
Nån illlusion är det inte... Läs svaret till Carnes.

Jaa lite det där jag är inne på, Köra ett pass med riktigt riktigt tungt, så pass tugnt att jag fuskar lite med utförande men då menar jag inte heller att slita upp vikten med hela kroppen och se allmänt amatöraktig ut. Utan försöka köra halvfuskande utförande. Och jobba mkt på det excentriska vid det tunga passet. Sedan vid det lätta så kör jag strikt, men riktiga dödar pass till Fail.

Vill ha mega klubbor! *mini*flex*:hbang:

Tror du missuppfatta mitt inlägg, aja sak samma :)

ReXi
2013-02-27, 18:34
Detta har funkat för mig, testa å se om det funkar för dig?
Armar tränas en gång per vecka. Tre övningar per muskel, dvs tre till biceps, tre till triceps.
Tre set per övning, varje set till failure och du ska hamna på ca 10 reps. Kör ganska excentrisk!

På sista övningen för varje muskel ska du köra två dropset. Droppa tre-fyra gånger.
Till exempel kör du pushdowns, efter varje failure så droppar du, ex:
40kg (kör till failure)
35kg (kör till failure)
25kg (kör till failure)
10kg (kör till failure)

Droppa som du själv tycker känns bra, jag gillar att droppa som ovan.

(Kommer se fånigt ut när du är på sista droppet, på 10kgx och du skriker å är röd i ansiktet) :D

Som sagt detta har funkat för mig, och jag är väldigt nöjd med utvecklingen!

Ondskapelsen
2013-02-27, 19:05
Kanske inte är världens bästa program, men testa åtminstone ett pass. Jag lovar att du blir hooked.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775

DJJOHANSSON
2013-02-27, 19:58
Rygg/biceps
Bröst/triceps
Vila
Ben/axlar
Armar
Vila
Vila

*edit. Inte konstigt att armbågarna gör ont.. :)

diezel
2013-02-27, 20:47
Tror du missuppfatta mitt inlägg, aja sak samma :)

Menade du att jag ska köra antingen eller ? Eller vadå? Förklara gärna lite mer ingående om du orkar :)