handdator

Visa fullständig version : Vad hade ni gjort i min situation?


Sooffiiee
2013-02-27, 14:20
Jag bor nu som inneboende hos en äldre dam just för att bostads bristen i våran huvudstad är så stor och man får helt enkelt ta det man hittar. Jag har 2 rum, eget badrum och ingång, men inget kök. så jag kan inte direkt göra några matlådor att ta med mig.
Visst jag har ett kyl och frysfack i hennes kyl men det känns ju mest som om man kan använda det till äcklig och ovärd mikro mat som hennes tidigare hyresgäst gjorde.

Just nu ser mitt dagliga intag ut så här.

Innan träning
triple whey protein 1 skopa :95 kcal 20g protein
Efter träning
Triple whey protein i skopa: 95 kcal 20g protein

Sen har jag jobb från 17:30-01.30 JObbar inom restaurgan
där våran mat inte alls är bra utan det är ofta pommes och diverse annan restaurangmat. Dock när vi får protein till mat så äter jag gärna det, men det är svårt eftersom jag inte har någon våg där och intaget blir bara rena gissningar :/ Dessutom får vi bara lite var eftersom det ska räcka till alla, så alla blir ju inte driekt glada när jag vill ladda min tallrik med mest protein...Då blir dom andra utan typ:/

Så min lösing har varit

Innan jobb
Profeel valio laktos fri kvarg 2 burkar 350 gram:280 kcal 40 gram protein.
Röktskinka 110 gram: 90 kcal 17 kcal.

kvällsmål runt 22:00
Kesella Hallon 250 gram: 375 kcal 22g protein

Innan läggdags: triple protein i skopa: 95 kcal 20g protein

Dagligt intag: 1030 kcal. protein 139g

Jag försäker att ligga på 1350 kcal om dagen men dom 320 kcal som inte står med här är nötter som jag småäter på under arbetstiden:smash: hur blir jag av med denna fula vana?!

Så ser dom flesta av mina dagar ut och visst jag kommer upp i mitt protein intag men jag känner mig så glaet hungrig om dagarna!
Dom dagar jag är ledig så köper jag mkt mat i charkerna på hemköp, ica osv där det finns kyckling och annat bra kött och sen väljer jag ofta sallad till detta, dom dagarna går jag inte alls hungrig!

Min motivation är i botten dom dagar jag jobbar för jag bara har tankar på mat hela tiden och undra om jag kommer klara hela dagen utan att falla i fällan och överäta.
Svårast är alla dessa nötter som vi har löst överallt då vi säljer dessa i skålar och dom är såå himla lättillgängliga att gå och knapra på men så jävla kaloririka! Någon som vet något som jag kan ha som substitut? Läkerol kankse?

Och tilll huvudfrågan, Hur hade ni lagt upp det hela om ni var i min situation?

J3T69
2013-02-27, 14:33
Jag bor nu som inneboende hos en äldre dam just för att bostads bristen i våran huvudstad är så stor och man får helt enkelt ta det man hittar. Jag har 2 rum, eget badrum och ingång, men inget kök. så jag kan inte direkt göra några matlådor att ta med mig.
Visst jag har ett kyl och frysfack i hennes kyl men det känns ju mest som om man kan använda det till äcklig och ovärd mikro mat som hennes tidigare hyresgäst gjorde.

Just nu ser mitt dagliga intag ut så här.

Innan träning
triple whey protein 1 skopa :95 kcal 20g protein
Efter träning
Triple whey protein i skopa: 95 kcal 20g protein

Sen har jag jobb från 17:30-01.30 JObbar inom restaurgan
där våran mat inte alls är bra utan det är ofta pommes och diverse annan restaurangmat. Dock när vi får protein till mat så äter jag gärna det, men det är svårt eftersom jag inte har någon våg där och intaget blir bara rena gissningar :/ Dessutom får vi bara lite var eftersom det ska räcka till alla, så alla blir ju inte driekt glada när jag vill ladda min tallrik med mest protein...Då blir dom andra utan typ:/

Så min lösing har varit

Innan jobb
Profeel valio laktos fri kvarg 2 burkar 350 gram:280 kcal 40 gram protein.
Röktskinka 110 gram: 90 kcal 17 kcal.

kvällsmål runt 22:00
Kesella Hallon 250 gram: 375 kcal 22g protein

Innan läggdags: triple protein i skopa: 95 kcal 20g protein

Dagligt intag: 1030 kcal. protein 139g

Jag försäker att ligga på 1350 kcal om dagen men dom 320 kcal som inte står med här är nötter som jag småäter på under arbetstiden:smash: hur blir jag av med denna fula vana?!

Så ser dom flesta av mina dagar ut och visst jag kommer upp i mitt protein intag men jag känner mig så glaet hungrig om dagarna!
Dom dagar jag är ledig så köper jag mkt mat i charkerna på hemköp, ica osv där det finns kyckling och annat bra kött och sen väljer jag ofta sallad till detta, dom dagarna går jag inte alls hungrig!

Min motivation är i botten dom dagar jag jobbar för jag bara har tankar på mat hela tiden och undra om jag kommer klara hela dagen utan att falla i fällan och överäta.
Svårast är alla dessa nötter som vi har löst överallt då vi säljer dessa i skålar och dom är såå himla lättillgängliga att gå och knapra på men så jävla kaloririka! Någon som vet något som jag kan ha som substitut? Läkerol kankse?

Och tilll huvudfrågan, Hur hade ni lagt upp det hela om ni var i min situation?

Tjing!
Du verkar inte ha det lätt i din situation men jag tycker du ska ha cred för att du kämpar hårt:)
Tja till att börja med kan du inte se till att få till dig lite broccoli från din arbetsplats?Det mättar relativt bra samt innehåller få kalorier.
Jag brukar se till att få mitt största matintag efter träning,dvs runt 20:00 tiden på kvällen för att INTE gå och lägga mig hungrig.(finns det nåt värre än det)
Mitt tips till dig är att äta fibrer till frukost typ havregryn som du häller i din fil eller liknande.Detta ger också bra mättnadskänsla och toppa detta med kvarg(jag använder kaseinprotein själv)då håller jag mig till lunch.
Jag köpte själv en våg i måndags på Claes Olsson för 95:-,det bästa köp jag gjort på länge.Jag äter också en lunch runt 12:00 och står mig fram till runt 16:30 innan hungern börjar bli för jävlig.
Ät en bit mat innan din träning och lägg STÖRSTA målet efter träningen!
Du slipper gå och lägga dig hungrig och jag har precis som du också gått omkring ibland på dagarna och bara tänkt på mat.
Ett annat tips är:Drick mycket vatten!Drick kaffe och eller kolsyrat vatten det håller iallfall min hunger i schack ett tag:)
Lycka till med din diet nu och hoppas du får ett eget boende snart då blir allt mycket enklare för dig!

Fluency
2013-02-27, 14:35
Jag hade bytt ut proteinshakesen mot riktigt mat. Jag ser både proteinshakes och kvarg som ett tillskott när jag inte kan få i mig tillräckligt med protein genom mat till ett visst kaloriintag.

Känns inte som sättet du lever på är särskilt långsiktigt med tanke på att du har tankar på mat hela tiden samt undrar om du kommer klara av dagen utan att falla i fällan... 1350kcal om dagen låter inte heller särskilt logiskt då du nämner träning eftersom du jobbar på restaurang (antagligen inte ett stillasittande jobb). Räkna om, ät bättre. Styr upp något som kan vara.

Att klaga på ett litet kyl- och frysfack håller inte :|

Sooffiiee
2013-02-27, 14:40
Tack för ditt svar!

Men min dygnsrytm ser lite mer annolrunda ut
Tränar 14:30-16:00
Jobb 17:30-01:30
Hemma ca 02:30-
sova och går upp vid 12:30

Du hade alltså forfarande lagt det största målet efter träningen?

clavain
2013-02-27, 14:57
Får du använda din hyresvärds kök överhuvudtaget?

Sooffiiee
2013-02-27, 15:00
För det första så gnäller jag inte, jag berättar om min situation och frågar om råd då jag inte vet hur jag ska göra. Dessutom så ligger jag på balans dom dagar jag äter 1700 kcal om dagen så kom inte och säg åt mig att tänka om och göra rätt. Och visst restaurangjobb är inte stillasittande men att gå i normaltakt och att hälften av tiden Stå still för att hälla upp öl, blanda drinkar och prata med gäster bränner inte särskilt mycket kalorier!

Sooffiiee
2013-02-27, 15:02
Nej, jag har bara 1 mikro på mitt rum...

clavain
2013-02-27, 15:14
Hmm, tufft läge. Personligen hade jag nog försökt be snällt om att få använda köket någon enstaka gång och då gjort storkok och fryst in. Eller i väsrsta fall köpt ett ett par kokplattor från claes ohlsson. Men ditt frysfack kanske är av storleken fiskpinnepaket?

Sooffiiee
2013-02-27, 15:18
Ja,tyvärr det är väldigt litet. ...

KravMagen
2013-02-27, 15:21
BILLIGT Spis, kylfrys och tvätt maskin
Säljes av Walle. 27 februari 07:29. 700:- En spis med ugn 70 bred 3 fas + en gammal tvätt maskin och en kylskåp säljes. Spis och tvätt maskin fungerar, frysen krånglar lite men kylskåpet fungerar bra. pris för samtliga 700:- BotkyrkaTyp: Spis & Micro


Blocket just nu...

Sooffiiee
2013-02-27, 15:27
Det hade vari en bra ide, men redan frågat min hyresvärd om jag kunde köpa kokplatta osv, men hon sa att eftersom det inte finns någon fläkt så, nej. För att hon oroade sig för stekos osv ska sätta sig i rummen och att kommande hyresgäster då inte vill bi där:/

clavain
2013-02-27, 15:33
Vet inte hur din ekonomi ser ut men ett alternativ kan vara att ta en sväng förbi någon välsorterad Ica/Hemköp före jobbet och plocka ur deras deli-disk. Kör lösviktssallad /färdigmat och ta vad du behöver. Fördel du får precis vad du vill ha i matlådeformat. Nackdel, dyrt :/

Sooffiiee
2013-02-27, 16:09
Det är så jag gör på dom dagarna jag är ledig, och ja det är dyrt. Men antar att det är priset jag får betala för att nå mitt mål:)

frekar3
2013-02-27, 16:17
Tuggummi är bra skit om man vill hålla sig från att småäta :D

Annars så låter det som att du sitter i en tuff sits.
Du får inte tillaga egen mat i köket på jobbet? (Om du skulle komma dit innan du börjar jobba då).

Annars finns Färdigstekt Fryst Kyckling att köpa som bara är att värma (Märket är Happy Chef)

J3T69
2013-02-27, 16:57
Tack för ditt svar!

Men min dygnsrytm ser lite mer annolrunda ut
Tränar 14:30-16:00
Jobb 17:30-01:30
Hemma ca 02:30-
sova och går upp vid 12:30

Du hade alltså forfarande lagt det största målet efter träningen?

Ja absolut!

AronP
2013-02-27, 17:34
Räkor, gräddfil och bakad potatis i mängder. Räkor kan bytas mot kall färdiggrillad kyckling. Gräddfil mot kesella.

Fluency
2013-02-27, 18:00
För det första så gnäller jag inte, jag berättar om min situation och frågar om råd då jag inte vet hur jag ska göra. Dessutom så ligger jag på balans dom dagar jag äter 1700 kcal om dagen så kom inte och säg åt mig att tänka om och göra rätt. Och visst restaurangjobb är inte stillasittande men att gå i normaltakt och att hälften av tiden Stå still för att hälla upp öl, blanda drinkar och prata med gäster bränner inte särskilt mycket kalorier!

Ja men såvitt jag kan förstå har du ett litet utrymme där du kan lagra saker. Exempelvis färdiggrillad kyckling som går utmärkt att värma upp i mikro. Man kommer långt med en mikro.

Och den enda anledningen till att jag ifrågasätter är ju för att du själv skriver "Min motivation är i botten dom dagar jag jobbar för jag bara har tankar på mat hela tiden och undra om jag kommer klara hela dagen utan att falla i fällan och överäta.". Hur sunt låter det?

Det bränner mer än ett stillasittande jobb, det var min poäng.