handdator

Visa fullständig version : Crossfitta vill bygga!


memorex
2013-02-27, 13:04
Tja Kollo!
Spenderat för mycket tid i boxen och vill nu packa på mig ett antal kvalitativa kilon. Kört på en 4-split ett tag och får ok styrke-ökningar men vikten står still. Har sett över kosten nu och ska öka på intaget rejält samt se till att ligga på minst 2g/kg protein.
Vänder mig nu till er kunniga för att få lite feedback på mitt schema. Om nåt borde ändras eller om det ser bra ut och kost-korrigerigen borde räcka för bra resultat.
Schemat ser ut som följer:

Ben:
Knäböj 5x5
Benpress 3x8
Benspark 3x12
Raka marklyft 3x12
Stående calfraise 4x15

Bröst, triceps:
Bänkpress 5x5
Incline hantelpress 3x8
CC-flyes 3 set, ca 12-15 reps
Dips (viktade) 3x8
Pushdowns 3x12

Rygg, biceps
Marklyft 1x5 ( många stegrande set innan)
Chins 3x6 (viktade)
Latsdrag 3 set (lätta, fokus på kontakt hela vägen)
Kabelrodd, smal 3x8
Stångcurl 3x8
Hammercurl 3x ca 10-12

Axlar, mage
Militärpress 5x5
Hantelyft åt sidan 5x12
Abroll 3 set
Hängande benlyft 3 set
Crunches

Så, vore kul med åsikter om vad som är bra/dåligt. Fire away :)

tossefar
2013-02-27, 14:25
Att "öka på intaget rejält" säger oss inte så mycket om din kosthållning. I övrigt ser schemat ok ut. Jag antar att varje sektion motsvarar en träningsdag, och att du vilar någonstans emellan?

memorex
2013-02-27, 15:06
Aj fan, lite tamt med info kan jag väl hålla med om. Angående träningen: varje del är en dag ja som köra i den ordningen under en vecka. Kan variera lite men huvudtanken är att få 2 dagar mellan ben och rygg samt 2 dagar mellan bröst och axlar. Oftast ser det ut såhär:
Måndag: ben
Tisdag: bröst triceps
Onsdag: vila
Torsdag: rygg biceps
Fredag: axlar mage
Lördag/söndag: vila (kanske något crossfit-pass)

Angående kosten: lägger mig på ca 3500 kcal först och utvärderar sedan om jag behöver
sänka/höja. Mycket mat, och extra kcal från gainer efter träning.

25 år, 178 cm, morgonvikt på 71 kg btw.

tossefar
2013-02-27, 16:39
Ser bra ut, kör hårt! Personligen hade jag lagt till något set baksida axlar, om inte annat för stretchen efter ett bröst/axel-pass.

Carnes
2013-02-27, 18:32
Bästa titeln, lold!

Loke
2013-02-27, 18:48
Jag skulle personligen skippa bensparken. Hellre isf lårcurl för att kompensera för träning av framsida lår. På tal om det känns tolvor i raka mark lite mesigt.

Adriantbh
2013-02-27, 18:55
Jag skulle personligen skippa bensparken. Hellre isf lårcurl för att kompensera för träning av framsida lår. På tal om det känns tolvor i raka mark lite mesigt.

Raka marklyft borde väl ändå räcka för att aktivera baksidan? Hade det varit jag så hade jag antingen bara tagit bort bensparken eller bytt ut den mot en planka, man kan ju aldrig träna för mycket bål.

Loke
2013-02-27, 19:00
Raka marklyft borde väl ändå räcka för att aktivera baksidan? Hade det varit jag så hade jag antingen bara tagit bort bensparken eller bytt ut den mot en planka, man kan ju aldrig träna för mycket bål.

Kanske, kanske inte... I så fall ska det vara flera set raka mark.