handdator

Visa fullständig version : Tänkte testa Rage...


flowster
2013-02-27, 01:15
Hej.

Tänkte beställa en burk Rage och se vad all hype om PWO handlar om.

Hursomhelst, för tillfället har jag använt mig av BCAA, Kolozzeums egna kreatin samt Gainer.

Vad jag nu undrar är: ska jag fortsätta ta BCAA och Kreatinet eller är det kanske sånt som finns i Rage?

Vad exakt finns i Rage och PWO? Menar inte varenda ingrediens, men att det innehåller koffein har jag förstått. Vad mer på ett generellt plan så man vet vad det rör sig om?

Tack på förhand!

Grotesk
2013-02-27, 01:30
Läs innehållsförteckningen, googla det du undrar något om.

Fordon
2013-02-27, 07:19
Läs innehållsförteckningen, googla det du undrar något om.

Så slipper vi använda ett jävla träningsforum med subforumet kosttillskott till att prata om pwo. :hbang:


*facepalm*

OnT: Fortsätt med ditt BCAA. Kreatin finns i Rage, så de gånger du dricker det så kan du gott och väl hoppa över kreatinet.

flowster
2013-02-28, 05:39
Läs innehållsförteckningen, googla det du undrar något om.
Varför är du medlem på detta forum? Håll dig borta från att skriva sådana onödiga och idiotiska inlägg.

Jag kan inte diskutera eller ställa motfrågor till google.

Sheogorath
2013-02-28, 07:05
Varför är du medlem på detta forum? Håll dig borta från att skriva sådana onödiga och idiotiska inlägg.

Jag kan inte diskutera eller ställa motfrågor till google.

Det är bara grundläggande hyfs att åtminstone köra en Wiki på de ingredienserna man är nyfiken på. Har man några frågor efter det är det vara att fråga på.

Tap3worm
2013-02-28, 08:00
så slipper vi använda ett jävla träningsforum med subforumet kosttillskott till att prata om pwo. :hbang:


*facepalm*

ont: Fortsätt med ditt bcaa. Kreatin finns i rage, så de gånger du dricker det så kan du gott och väl hoppa över kreatinet.

+1

farsan baloo
2013-02-28, 10:53
Hej.

Tänkte beställa en burk Rage och se vad all hype om PWO handlar om.

Hursomhelst, för tillfället har jag använt mig av BCAA, Kolozzeums egna kreatin samt Gainer.

Vad jag nu undrar är: ska jag fortsätta ta BCAA och Kreatinet eller är det kanske sånt som finns i Rage?

Vad exakt finns i Rage och PWO? Menar inte varenda ingrediens, men att det innehåller koffein har jag förstått. Vad mer på ett generellt plan så man vet vad det rör sig om?

Tack på förhand!

Generellt så en mix av olika stimulanter + aminosyror + kreatin. Vissa koncentrat innehåller bara stimulanter (mer eller mindre, räknar ej in smaksättning)

Kanske ge nya Rage Nitro V2 (http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/fairing-rage-nitro-790-v2gr.html) ett försök? Lär vara bra ett jäkla drag i den :cool:

Grotesk
2013-02-28, 12:04
Så slipper vi använda ett jävla träningsforum med subforumet kosttillskott till att prata om pwo. :hbang:


*facepalm*

OnT: Fortsätt med ditt BCAA. Kreatin finns i Rage, så de gånger du dricker det så kan du gott och väl hoppa över kreatinet.

Ja, för Rage har ju aldrig diskuterats förr.

Varför är du medlem på detta forum? Håll dig borta från att skriva sådana onödiga och idiotiska inlägg.

Jag kan inte diskutera eller ställa motfrågor till google.

Det skapar ju en viss grundförutsättning dock för diskussion med en mer konkret fråga. Istället för att vi ska behöva googla inehållsförteckningen för Rage och sedan berätta för dig så kunde du ju googlat den och sedan frågat vad tex. Beta-alanin är. :)

flowster
2013-02-28, 22:59
Ok, så hoppa över kreatin träningsdagar då och bara ta off-dagar?

Det där med PWO och sömn. Just nu tränar jag oftast kring 20:30 tiden. Hur upplever ni det där med sömnsvårigheter och PWO? Och vilken tid på dygnet tränar/somnar ni?

Mollestam
2013-03-01, 00:18
Menar absolut inte att avhålla dig från PWO-användning, om du nu vill använda det, men finns det någon anledning till att du vill börja? Är det någon ingrediens som du tror har anabola effekter utöver de tillskott du redan tar eller har du svårt att motivera dig till att träna tungt?

Ont: I min erfarenhet är i stort sett alla PWO'er som jag testat likvärdiga (ja, Craze stack ut när den kom etc.).
Har aldrig upplevt sömnsvårigheter av PWO, tvärtemot faktiskt. Särskilt av de som innehåller DMAA. Tränar väldigt olika, vanligtvis antingen runt 12.00 eller runt 20-22.

flowster
2013-03-01, 00:28
Menar absolut inte att avhålla dig från PWO-användning, om du nu vill använda det, men finns det någon anledning till att du vill börja? Är det någon ingrediens som du tror har anabola effekter utöver de tillskott du redan tar eller har du svårt att motivera dig till att träna tungt?

Ont: I min erfarenhet är i stort sett alla PWO'er som jag testat likvärdiga (ja, Craze stack ut när den kom etc.).
Har aldrig upplevt sömnsvårigheter av PWO, tvärtemot faktiskt. Särskilt av de som innehåller DMAA. Tränar väldigt olika, vanligtvis antingen runt 12.00 eller runt 20-22.
Ja, just nu har jag svårt att motivera mig själv. Kanske mest beror på vädret eller att jag tränade för hårt. Vad jag egentligen kanske behöver är mer variation i träningen.

Men jag känner att jag iaf vill pröva PWO för att komma igång lite.

Sedan läser man ibland att många som använder PWO har svårt att sluta med det sedan. Någon som använt PWO ett tag/gjort uppehåll och kan dela med sig kanske?

Fordon
2013-03-01, 06:52
Sedan läser man ibland att många som använder PWO har svårt att sluta med det sedan. Någon som använt PWO ett tag/gjort uppehåll och kan dela med sig kanske?

Har man vant sig vid koffein så kommer man känna sig trött och hängig utan det. Det är säkert lika svårt/lätt som för någon som dricker morgonkaffe att sluta med det.

Lillstrumpa
2013-03-02, 20:57
Sedan läser man ibland att många som använder PWO har svårt att sluta med det sedan. Någon som använt PWO ett tag/gjort uppehåll och kan dela med sig kanske?

Jag testade min första PWO i juni förra året och ja, jag har haft svårt att sluta. Eller man kanske ska se det som att det varit rätt halvtrist att träna utan, när burken tagit slut. Jag har iaf stått ut någon månad (ibland har passen känts ok, men oftast tröttnar jag och tappar intresse efter halva passet), sedan har jag köpt en ny burk, oftast av något nytt märke bara för att testa mig fram bland produkterna.

De jag testat är Kolozzeum Evil (säljs inte längre pga koffein/synefrin-kombo), Fairing Rage Insanity, Star Nutrition Creatine Complete Extreme och Fairing Rage Nitro (säljs inte längre pga koffein/synefrin-kombo). Evil och Nitro har gett klart bäst effekt på mig.

PWO har gett min träning en jäkla boost och jag kan inte på något sätt säga att jag ångrar att jag testade, även om det är svårt att träna utan under uppehållen. Den kom till mig precis när jag behövde det (trött småbarnsförälder som tappat både hoppet, kraften och tron på sig själv).

Man får bara ha koll på vad det är man stoppar i sig och hur det påverkar kroppen. Jag skulle t.ex. aldrig testa Craze eller någon annan produkt som liknar uppåttjack i effekten. Man ska heller inte överdosera PWO utan använda det sunda förnuftet. Finns här i forumet några bra exempel på vad som kan hända annars...

Framöver kommer jag antagligen att nöja mig med kreatin, koffein och kanske något mer som ger pump eller buffrar mjölksyra.