handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på detta schema?


lejalle
2013-02-26, 14:21
Efter 5x5 och madcow vill jag gå vidare med MM2K.
Jag vill fortsatt köra inspirerat av 5x5 med basövningar och progression men med nya repsintervall.
Efter massa efterforskande och funderande har jag satt ihop ett schema som blandar powerbuilding och MM2K. Har hittat en del splittar som körs tillsammans med MM2K men det är för lite fokus på baslyften i dom tycker jag?
Jag kör mån, ons och fre. Alla övningar utom bänk förstås blir på en vikt som jag inte klarar alla reps i alla set med, utan fortsätter med i pass efter pass tills jag klarar alla och då höjer jag vikten och fortsätter. Ser det bra ut eller är det helt åt helvete fel tänkt av mig?
Blir MM2K lidande av att programmet i övrigt kan bli rätt tungt?

Så här ser det ut:

Vecka:
Pass 1 Böj 3x6 Vikt:
MM2K Bänk 1x8
2x3
3x5

Hantelrodd 2x8 Vikt:
Stårodd 2x8 Vikt:
Smalbänk 3x8

Pass 2 Mark 3x3 Vikt:
Apress 3x8 Vikt:
SnedHpress 3x8 Vikt:
GM;s 3x8 Vikt:

Pass 3 Böj 3x3 Vikt:
MM2K Bänk 1x5
2x3
1x1
2x1 N
Stångrodd 3x6 Vikt:
Stångcurl 3x8 Vikt:
Tricext 3x8 Vikt:
Hammer 3x12 Vikt:

lejalle
2013-02-27, 09:42
Inga kommentarer på detta? :)

lejalle
2013-02-28, 09:55
Jag får väl diskutera med mig själv då.

Hmm. Jadu Lejalle, det där schemat ser ju intressant ut men jag undrar om du inte skulle ändra det till detta istället:

Vecka:
Pass 1 Böj 3x6 Vikt:
Bänk MM2K Högreps
Hantelrodd 3x8 Vikt:
Chins 3xF
Smalbänk 3x8 Vikt:

Pass 2 Mark 3x3 Vikt:
Apress 3x8 Vikt:
GM;s 3x8 Vikt:
Vader 3x10 Vikt:

Pass 3 Böj 3x3 Vikt:
Bänk MM2K Lågreps
SnedHpress 3x8 Vikt:
Stångrodd 3x6 Vikt:
Stångcurl 3x8 Vikt:
Tricext 3x8 Vikt:
Hammer 3x12 Vikt:


Frågan är kanske om det är vettigt att köra good mornings på markpasset, det kommer ju vara rätt slitigt för ryggen ändå?
Annars vet jag inte riktigt hur det blir med återhämtning eftersom själva MM2K programmet är rätt tufft antar jag och powerbuildinginspirerat på de andra övningarna är ju rätt slitigt det också?
Ack du Lejalle tänk om någon lite kunnigare ville dela med sig av tankar på detta upplägg.
Då skulle du bli glad va?

lejalle
2013-02-28, 09:58
Tack för dina synpunkter Lejalle!
Ja du har helt rätt i att det vore kul om någon kunnig ville säga något om tankarna på att blanda MM2K med powerbuildinginspirerat upplägg på det övriga. Jag ska be till gud en stund att någon gör det. :)

PureWhey
2013-02-28, 09:58
Lol

lejalle
2013-02-28, 10:04
Lol

Gud hör bön! Och ändå hann jag bara till 13 "Ave Maria" och 7 piskrapp på min nakna stjärt innan detta svar föll ned som stentavlorna till Moses eller Ron Jeremy eller vem de nu var som fick dom.

Tack!

Jag hoppas nu i min enfald på ännu fler och kanske till och med lite mer omfattande svar på mina funderingar.;)