handdator

Visa fullständig version : Åka till thailand!


BERZEERK
2013-02-26, 07:50
Hallå där! :) Tänkte åka till thailand om någon vecka med en vän. Vet någon av er vad som blir billigast av dessa alternativ:

1. Boka en sista minuten resa, inkl hotell. Man kan få något fint för 8-9K (14 dagar).
2. Ta en tur och retur (14 dagar) för 6200kr och boka ett hotell på egen hand?

thank you

Kimball
2013-02-26, 08:09
Flygstol och leta hotell själv! Bra boende kostar inte många kronor där nere och är inte speciellt svåra att finna!

tho123
2013-02-26, 08:41
Flygstol och leta hotell själv! Bra boende kostar inte många kronor där nere och är inte speciellt svåra att finna!

Varit i thailand 7-8 ggr och kan bara hålla med! +1

Edit: Du förlorar alltid på att boka hotell på nätet, i mars går priserna ner på hotellen och du kan även pruta när du väl står där, är det billigare på internet så snor du bara Wifi och bokar framför ögonen på dem ;)

BERZEERK
2013-02-26, 08:47
okej tack grabbar :) jag börjar ett nytt jobb ev den 25e mars så tänkte på att åka innan dess.

Jag såg dock igår en sista minuten (ungefär 7 timmar innan planet gick) en biljett för 2k till thailand. Någon som vet om sådana kap ofta dyker upp? :)

tho123
2013-02-26, 08:49
okej tack grabbar :) jag börjar ett nytt jobb ev den 25e mars så tänkte på att åka innan dess.

Jag såg dock igår en sista minuten (ungefär 7 timmar innan planet gick) en biljett för 2k till thailand. Någon som vet om sådana kap ofta dyker upp? :)

Det är verkligen inte vanligt till thailand om det inte är ett lågprisbolag med 2-3 byten och tar 27h.. Jag hatar att flyga då jag har problem att sitta still så jag åker bara direktflyg och då är thaiairways det bästa utan tvekan.

Det beror ju på vad man prioriterar men i denna årstid kan du nog hitta billiga flyg ganska tätt inpå men det är risky buisness :)

Amfksp
2013-02-26, 09:22
Vill man bo lite finare kan sista minuten med hotell ge bra pris ibland. Svårare att pruta på fina hotell.
2000 låter galet billigt, kolla upp byten osv noga.

Kimball
2013-02-26, 10:12
Varit i thailand 7-8 ggr och kan bara hålla med! +1

Edit: Du förlorar alltid på att boka hotell på nätet, i mars går priserna ner på hotellen och du kan även pruta när du väl står där, är det billigare på internet så snor du bara Wifi och bokar framför ögonen på dem ;)

Jag har dock märkt att det blivit några hundralappar billigare vid längre vistelser genom att boka genom hotells / agoda, konstigt nog. Vet inte riktigt hur det fungerar. Man ska dock inte lita på deras "60% OFF!!!"-grejer då dessa sällan är så nedsänkta som det verkar.

agazza
2013-02-26, 10:29
Det kan vara ett tips att rensa webläsaren ifall man besöker samma resesida flera gånger, vissa sidor är smarta och loggar besök och sökningar och höjer priset eftersom.

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

tho123
2013-02-26, 11:33
Jag har dock märkt att det blivit några hundralappar billigare vid längre vistelser genom att boka genom hotells / agoda, konstigt nog. Vet inte riktigt hur det fungerar. Man ska dock inte lita på deras "60% OFF!!!"-grejer då dessa sällan är så nedsänkta som det verkar.

Det låter inte helt orimligt, ibland hittar man bra dealer! men det bästa är ju att kolla upp hotellen på tex. tripadvisor, åka dit, försöka få ett bra pris & om dem bråkar så bokar man via mobilen på nätet och checkar in?:)

grisbil3n
2013-02-26, 12:13
Man bor bra för 150 spänn natten, stor säng, ac, varmvatten osv. Detta även i Bangkok, Phuket osv osv.

Carnes
2013-02-26, 13:38
Akta dig för ladyboys och för att basta nomsayin'