handdator

Visa fullständig version : Att snyta sig i duschen...


BlötSnö
2013-02-25, 12:52
Att rensa näsan när man står inne i en allmän dusch är ett beteende som jag är lite fundersam över.
Det är mer eller mindre allmänt accepterat på alla de gym jag varit medlem på att man tar sig några kraftiga utblås efter passet när man sköljer av sig. Personligen tycker jag att det är ett ganska sunkigt beteende och med tanke på att man inte kan vara säker på att allt sköljs bort så klafsar man väl runt barfota i andras näsgelé några gånger i veckan.

Generellt går man ju lite åt sidan när man snyter sig, istället för att ställa sig och frusta rätt i ansiktet på någon, men den spärren försvinner på något vis när en del kliver in i duschen.
Jämför med att man ser någon göra det på stan eller var som helst egentligen, obekant eller polare. Är det annorlunda då? Om ja, varför?

Vad är din inställning till detta fenomen?

Wao
2013-02-25, 12:54
Jag tycker det är äckligt när andra gör det, men jag gör det iaf.

BlötSnö
2013-02-25, 12:58
Hehe, jag känner igen det där. Jag gjorde det förut, men tyckte att det var ganska skabbigt av mig, så jag slutade.
Nu äro jag upplyst och sätter mig över alla andra! :angel:

hurril
2013-02-25, 13:00
Vad är det äckliga? Du städar väl ändå röven så hur kan ett par snorkråkor uppröra?

Menigar
2013-02-25, 13:01
Jag gör det. Tycker inte det är äckligare än att stå i någon annans avrunna svett. På mitt gym är det dock ett avlopp per dusch så om man inte väldigt gärna vill springa in i någon annans svett och snor så slipper man, samt väldigt få som väljer att duscha på gymmet.

Wibba
2013-02-25, 13:02
Nu röstade jag i pollen före jag läste frågeställningen så jag antog att det var i valfri dusch. När det gäller allmän dusch så tror jag aldrig att jag snytit mig, går nog hellre på toaletten.

Duran
2013-02-25, 13:05
Åfyfan vad vidrigt.*spy* Jag blir jävligt äcklad när folk slemmar ner gatorna också men i duschen skulle det vara ännu värre. Visst, bajsbakterier och annat gojs flyter väl omkring men man behöver väl inte vara äckligare än nödvändigt? Man bajsar ju liksom inte i duschen.

BlötSnö
2013-02-25, 13:05
Vad är det äckliga? Du städar väl ändå röven så hur kan ett par snorkråkor uppröra?

Jag har inga problem med att städa min egen röv. Skulle jag behöva rengöra någon annans så blir jag dock lite kinkig. Samma gäller för mitt eget vs andras snor.

men man behöver väl inte vara äckligare än nödvändigt?
Lite så, ja...

hurril
2013-02-25, 13:08
Jag har inga problem med att städa min egen röv. Skulle jag behöva rengöra någon annans så blir jag dock lite kinkig. Samma gäller för mitt eget vs andras snor.


Lite så, ja...

Men hur menar du? Det är väl ändå ingen som ber dig om hjälp med att sota deras kranar?

C.E.J.
2013-02-25, 13:08
Har väl duschat direkt efter gymmet kanske fem gånger i mitt liv, men då gräver jag inte lika noggrannt varken i näsa eller röv, nej. Hemma brukar jag snyta mig innan, är väldigt sällan jag känner ett behov av att snyta mig när jag står i duschen.

Chrbo
2013-02-25, 13:20
Vad är det äckliga? Du städar väl ändå röven så hur kan ett par snorkråkor uppröra?

+1. Om jag kan trampa runt i andras fekalier så gör inte snor någon skada.

tossefar
2013-02-25, 13:22
Varför kan man inte snyta sig innan eller efter duschen?

BlötSnö
2013-02-25, 13:23
Men hur menar du? Det är väl ändå ingen som ber dig om hjälp med att sota deras kranar?

Nej, det hela grundar väl sig i att jag tycker det är rätt sunkigt att snyta sig utan papper överlag. Bara tömma ut allt på marken, oavsett var. Det är mer accepterat att göra det i duschen än att till exempel göra det ute på trottoaren. Jag är lite nyfiken på varför.
Ja, vi traskar runt i varndras svett m.m, men det är åtminstone inte trögflytande och kan fastna i springorna i kaklet och så vidare.

hurril
2013-02-25, 13:26
Varför kan man inte snyta sig innan eller efter duschen?

Starta en tråd och fråga!

Carnes
2013-02-25, 13:26
I den här tråden:
>Okej att rensa analen, kuken, svett, diverse skit från kroppen i duschen
>Äckligt att snyta sig.


Seems legit.

tommie-92
2013-02-25, 13:26
Snyta sig gör väl inte så mycket, så länge personen i fråga ser till att spola undan skiten.
Däremot förstår jag mig inte på personerna som spottar ur sig sitt snus i dushen, både lös och portion, idioter enligt mig.

Fast det fenomenet kanske bara förekommer där jag tränar.

VoDaresVins
2013-02-25, 13:27
Snyter mig i dushen ja. Är på samma spår som Hurril. Däremot tycker jag det är för jävligt att det brukar sitta en gubbe på gymmets motionscykel och fräsa näsan medan han trampar. Utan papper som man gör ute när man motionerar.

BlötSnö
2013-02-25, 13:31
I den här tråden:
>Okej att rensa analen, kuken, svett, diverse skit från kroppen i duschen
>Äckligt att snyta sig.


Seems legit.

Står någon och gräver runt i tarmen med två fingrar eller skrapar av flens med en smörkniv så är det inte så uppskattat heller...

Starta en tråd och fråga!

Blev någon lite grinig över att jag ifrågasatte hans snytande i duschen? :d
Jag förstår att det försigkommer andra saker i duschen som kanske inte är så fräscha heller när man synar dem närmare i sömmarna, men jag tycker faktiskt snor är bra mycket vidrigare än svett och eventuellt rumpludd.

hurril
2013-02-25, 13:41
Står någon och gräver runt i tarmen med två fingrar eller skrapar av flens med en smörkniv så är det inte så uppskattat heller...



Blev någon lite grinig över att jag ifrågasatte hans snytande i duschen? :d
Jag förstår att det försigkommer andra saker i duschen som kanske inte är så fräscha heller när man synar dem närmare i sömmarna, men jag tycker faktiskt snor är bra mycket vidrigare än svett och eventuellt rumpludd.

Verkligen inte. Jag föreslog honom bara att även han fråga världen om bästa näshantering.

Tyrwing
2013-02-25, 13:42
Aldrig sett eller ens hört talas om. *screwy*

Kischen
2013-02-25, 14:10
Duschar inte i offentliga duschar, huuu.

VoDaresVins
2013-02-25, 14:17
Kan förtydigla mitt svar. Är jag rätt klar i näsan men brörjar rinna lite pga värmen så snyter jag. Men känner ja av en massa som börjar vid nästippen och slutar halvvägs upp i hjärnan så snyter ja inte ut den i dushen. Inte ens hemma eftersom det är mitt problem när golvsilen ska rensas. ;)

Määng
2013-02-25, 14:26
Bollhåret brukar fungera som ett filter när jag snyter mig i duschen så det är bara rengöra det med handduk efter dusch.

kalle_banan
2013-02-25, 14:35
Nu röstade jag i pollen före jag läste frågeställningen så jag antog att det var i valfri dusch. När det gäller allmän dusch så tror jag aldrig att jag snytit mig, går nog hellre på toaletten.

+1
Folk som snyter sig för kung och fosterland rätt ut i luften när det är andra i närheten förstår jag mig inte på. Privat kan man hosta, nysa, fisa, rapa och snyta sig som man vill, men utsätt inte andra för det.

Sniggel
2013-02-25, 15:45
Att folk inte gillar att man gör det är pga att det "ser ut". Vi reagerar mer på sånt som syns än det som är genuint äckligt (smittorisker). Att ta någon i handen är det inte många som tycker är äckligt. Men att trampa i en snorblaska på golvet i duschen är förmodligen mindre risk. Märker man det blir man förstås äcklad men man kan skölja av det snabbt och lätt med duschen. Nu säger jag inte att man ska kunna snyta sig och sedan låta det ligga på golvet. Jag bara drog snytexemplet lite längre.
Jag tycker själv inte man ska snyta sig i duschen i närheten av andra. Möjligtvis att man kan göra det om man är ensam och ingen hör att man gör det :D
Och att man självklart spolar undan det efter en.

Dyrgripen
2013-02-25, 16:06
Fyfan, kom på att tänka på dom gångerna det har legat plåster på golvet i duschen.. Sjukt jävla viiiiiiidrisch!

Yes
2013-02-25, 17:30
Vad är det äckliga? Du städar väl ändå röven så hur kan ett par snorkråkor uppröra?
Snyta röven är det väl däremot inte många som gör? Bajsa i duschen är inte okej.

filmjölk
2013-02-25, 17:55
Visst, det är inte så trevligt att höra folk snyta sig, men inget jag blir direkt äcklad av. Värre är det när folk urinerar i duschen, stoltserar med stånd eller ljudet av sex mellan män ifrån bastun. 3/3 Lundbybadet GBG.

BlötSnö
2013-02-25, 18:18
Visst, det är inte så trevligt att höra folk snyta sig, men inget jag blir direkt äcklad av. Värre är det när folk urinerar i duschen, stoltserar med stånd eller ljudet av sex mellan män ifrån bastun. 3/3 Lundbybadet GBG.

Låter lite sådär.
Vilket tar mig vidare i frågeställningen: Är det okej att urinera i duschen?
Denna fråga ställs då främst till dem som tycker att det inte är någon större fara att snyta sig, eftersom det redan finns svett, avföringspartiklar och annat med i golvsoppan. Om nej, varför inte?

rooz
2013-02-25, 18:21
Låter lite sådär.
Vilket tar mig vidare i frågeställningen: Är det okej att urinera i duschen?
Denna fråga ställs då främst till dem som tycker att det inte är någon större fara att snyta sig, eftersom det redan finns svett, avföringspartiklar och annat med i golvsoppan. Om nej, varför inte?

Det är fan inte okej...

(Om man inte kissbombar Filmjölk då)

wessmen
2013-02-25, 18:22
Inte i en allmän dusch.

Hemma kan jag dra i snabeln, kissa, spotta, gräva i rumpan och fräsa snor. Men det är sånt man gör hemma.

newb123
2013-02-25, 18:35
Kan förtydigla mitt svar. Är jag rätt klar i näsan men brörjar rinna lite pga värmen så snyter jag. Men känner ja av en massa som börjar vid nästippen och slutar halvvägs upp i hjärnan så snyter ja inte ut den i dushen. Inte ens hemma eftersom det är mitt problem när golvsilen ska rensas. ;)

Tvärtom ju. Om det är mycket är det desto pinsammare om rubbet rinner ner och plaskar ner i det torra golvet i omklädningsrummet påväg ut ur duschen.

filmjölk
2013-02-25, 19:21
En följdfråga då: Någon som har sex (med en annan person eller sig själv) på gymtoaletten/bastun/solariet -någorlunda avskilt, är det sunkigt?

newb123
2013-02-25, 19:47
Det är mest störigt på toaletten för personen slösar min tid om det inte finns en annan ledig.

lanzal
2013-02-25, 20:08
Japp, alltid. Spelat fotboll och hockey hela livet, tror de flesta som spelat lagsporter vant sig vid de mesta "äckliga" saker i omklädningsrummet :D

Hemma Gymmaren
2013-02-25, 20:49
Står någon och gräver runt i tarmen med två fingrar eller skrapar av flens med en smörkniv så är det inte så uppskattat heller...


Hhahahahahaahahah DÖÖR!