handdator

Visa fullständig version : Gröt innan träning eaa efter????


91renner
2013-02-25, 10:32
Jag har börjat käka en skål gröt innan träningen då jag tidigare bara har gymmat med en pwo i magen.
Men jag känner att jag behöver någon slags mat för att orka igenom passet så min fråga är:
Om jag käkar gröt på morgonen, väntar 1-2 timmar, gymmar och sedan tar eaa tillsammans med gainer.
Är de onödigt att göra detta eller vad tycker ni? För jag har läst att eaa ska tas på tom mage och om man tränar 1-2 timmar så hinner väl all mat "sugas" upp eller va man nu ska säga...

Dreas
2013-02-25, 10:34
Du fick väl svar i din förra tråd?

Iaf om EAA med annat. EAA tar du ensamt eller så tar du gainern, att blanda det hela blir mer eller mindre bara en utökning av proteinintaget och för det kan du komma billigare undan.

91renner
2013-02-25, 10:38
Du fick väl svar i din förra tråd?

Iaf om EAA med annat. EAA tar du ensamt eller så tar du gainern, att blanda det hela blir mer eller mindre bara en utökning av proteinintaget och för det kan du komma billigare undan.

Jag försökte leta upp min förra tråd men hittade den inte...

Dreas
2013-02-25, 10:39
Jag försökte leta upp min förra tråd men hittade den inte...Det är ju bara att kolla vilka trådar du har skapat. Alternativt söka på alla dina inlägg så ser du vart du skrivit.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=196408

91renner
2013-02-25, 10:44
Det är ju bara att kolla vilka trådar du har skapat. Alternativt söka på alla dina inlägg så ser du vart du skrivit.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=196408

Sitter med taptalk på mobilen ;)

Reaper123
2013-02-25, 10:50
Sitter med taptalk på mobilen ;)Vilket gör det ännu enklare då du har fliken "deltagit" till höger om oläst & Alla! Du kan för övrigt gå in på din egna profil i appen och se dina startade ämnen och postade inlägg! :)

On topic:
Det är knappast onödigt, men resulatet blir precis som Dreas säger ett utökat proteinitnag som kan anses "bortkastat" då gainern i sig duger förutsatt att du inom en skälig tid äter mat :)

91renner
2013-02-25, 10:56
Vilket gör det ännu enklare då du har fliken "deltagit" till höger om oläst & Alla! Du kan för övrigt gå in på din egna profil i appen och se dina startade ämnen och postade inlägg! :)

On topic:
Det är knappast onödigt, men resulatet blir precis som Dreas säger ett utökat proteinitnag som kan anses "bortkastat" då gainern i sig duger förutsatt att du inom en skälig tid äter mat :)

Nu ska vi inte vara sånna...;)

Men tackar för svaren:)