handdator

Visa fullständig version : Limits of Hypertrophy


Anders The Peak
2013-02-25, 08:33
Intressant översiktsartikel kring ämnet

Artikeln (http://elib.dlr.de/77116/1/hypertrophylimitsreview.pdf)

Anders The Peak
2013-02-25, 12:35
Från ovan artikel: 56 days of training under hypoxia plantaris hypertrophy 105%

Intressant artikel i ämnet (http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00421-013-2605-z)

tjing
2013-02-25, 17:29
Ja det var det faktiskt, tackar för den.

Räknas en källarlokal med dålig ventilation som syrefattig? ;)

Anders The Peak
2013-02-26, 09:12
Den var mycket intressant och förklarar varför det är svårt att bygga muskler med hjälp av bara maxstyrketräning.

Det var därför jag tog upp att ischemisk träning kan vara en väg att tvinga musklerna växa utöver sin optimala storlek för styrka. Men jag tror inte att man måste vara i syrefattig miljö utan det räcker med att utmana muskeln tillräckligt hårt(Wernblom Et al).

En annan sak man måste tänka på är att antagonisterna måste vara lika starka för att de ska växa. Fuska inte med den allsidiga träningen.

Dessutom krävs det att man har mycket bra kondition i musklerna för att de ska växa dvs orka prestera under lång tid med hög vikt.

Ischemi är en medicinsk term som innebär att en vävnads blodförsörjning inte räcker för dess behov. Otillräcklig blodförsörjning kan orsakas av minskad blodtillförsel, ökat vävnadsbehov eller en kombination därav.

Andy.da.wohoo
2013-02-26, 09:43
Just därför vore det bra att köra med kort vila mellan seten, säg 60-90 sekunder, så får muskeln vila men inte återhämta sig helt?

Anders The Peak
2013-02-26, 10:18
Just därför vore det bra att köra med kort vila mellan seten, säg 60-90 sekunder, så får muskeln vila men inte återhämta sig helt?
Jag tror mer på att köra tillräckligt länge i varje set så att muskeln skriker efter syre. Larry Scott kallade det att köra Train "Till It Burns" dvs tills man får en brännande känsla i muskeln.

Nikodemus
2013-02-26, 10:24
schysst anders att du kan plocka ur lite lärdommar ur denna studie, den kändes väldigt mastig för att sätta sig o dra igenom så här på fika-rasten.

tjing
2013-02-26, 11:49
Ja, det är inte den lättaste artikeln onekligen.

Tail
2013-02-26, 13:25
Jag tror mer på att köra tillräckligt länge i varje set så att muskeln skriker efter syre. Larry Scott kallade det att köra Train "Till It Burns" dvs tills man får en brännande känsla i muskeln.

Högreps då mao eller är jag ute och cyklar?

Edit: Slog mig precis att det kanske är hög TUT man ska sikta på och inte nödvändigtvis högreps?

PureWhey
2013-02-26, 22:28
Bra TUT och drop-set lär väl vara grymt?

Anders The Peak
2013-02-28, 12:42
Abstract
The skeletal muscle is the second more plastic tissue of the body - second to the nervous tissue only. In fact, both physical activity and inactivity contribute to modify the skeletal muscle, by continuous signaling through nerve impulses, mechanical stimuli and humoral clues. In turn, the skeletal muscle sends signals to the body, thus contributing to its homeostasis. We'll review here the contribute of physical exercise to the shaping of skeletal muscle, to the adaptation of its mass and function to the different needs imposed by different physical activities and to the attainment of the health benefits associated with active skeletal muscles. Focus will primarily be on the molecular pathways and on gene regulation that result in skeletal muscle adaptation to exercise

En till intressant artikel i ämnet (http://www.bio.unipd.it/bam/PDF/EJTM1-3/Marini.pdf)