handdator

Visa fullständig version : Bara jag som stör mig på hypen med träning?


madballz
2013-02-24, 18:16
Är det bara jag här som stör mig på hypen om träning och "fitness"? Eller det kanske är så att alla brudar i min ålder håller på såhär, men dem postar dagligen bilder på vad dem äter och att dem är på gymmet, oftast är dem här tjejerna smala och har redan fina kroppar, men det jag stör mig mest på är att dem är ju helt fel ute.

Deras frukostar består utav juice, frukt, och frukt. Och dem tror att det finns något som heter "clean eating", deras middagar består utav sallader med feta dressingar, och mängden protein är minimal. Sedan på helgerna drar dem i sig en baginbox vin.

När jag började träna för två år sen var det inte såhär, men senaste året har det exploderat känns det som, är det någon annan här som märkt av detta fenomen? Givetvis är det bra att folk tränar, men tycker det börjar bli lite patetiskt.

StarkaUlf
2013-02-24, 18:46
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/31545594.jpg

Mollestam
2013-02-24, 18:50
Fast här verkade det ju som att du störde dig på deras matvanor och inte träningen?

För övrigt så har jag inte märkt av den här underliga kosthållningen som du beskriver i min umgängeskrets.

koffein_beroende
2013-02-24, 19:14
Varför störa sig på en sån sak? Låt folk sköta sitt eget så blir alla lyckliga.

Fordon
2013-02-24, 20:33
Tycker du verkligen att du är smidig som skriver på ett tränignsforum, att det är patetiskt att folk är motiverade och gärna vill sprida information om ett hälsosamt liv? wtf?

Och hur jävla opti är du då som kan klaga på deras frukostar?

Bryggan
2013-02-24, 20:58
Han kanske menar på att det enbart är nedbrytande för kroppen att gå på en till synes proteinfattig kost medan samtidigt som man tränar hårt. Det borde vara helt förödande faktiskt.

Men vad vet jag.

Morty
2013-02-24, 21:45
Fattar inte alls. Är du mad för att folk tränar eller prioriterar de fel i sin träning om de inte vill göra 800 i totalen? Har aldrig sett nån "fitnesstjej" leva sådär som du beskriver heller.

vicarious
2013-02-24, 21:51
är det någon annan här som märkt av detta fenomen? Givetvis är det bra att folk tränar, men tycker det börjar bli lite patetiskt.

Nä. Om det är något som är patetiskt så är det väl att störa sig på en sån sak.

REDaction
2013-02-24, 22:01
Du är ute och cyklar med det mesta men det här med clean eating måste jag hålla med om. #Eatclean är en hemsk hashtag att besöka.

Oxe
2013-02-24, 22:27
Du vet att du kan styra vad du väljer att titta på, envisas du vara kompis med div träningsmänniskor du inte känner på facebook med b-spons och antal med att spama så får du skylla dig själv.

Hette
2013-02-24, 23:49
Visst har det blivit mycket, alla bloggar eller pratar om deras kost och hur dom tränar men samtidigt kan dessa personer motivera andra till att börja träna och äta rätt.

För lite motion och för dålig kost är en av dom största problemen som existerar på jorden idag :)

Rikard Jansson
2013-02-24, 23:51
Det är inget nytt, det är bara att de går under fitness-flag nuförtiden istället för att bara stoppa fingrarna i halsen i smyg. Kommer alltid finnas otroligt många som är för lättpåverkade av media när det gäller hur man ska se ut osv.

Tolkia
2013-02-25, 00:07
Jag kan iofs störa mig lite på fenomenet att man skyltar med sin träning (och mat) som något slags statusmarkör, för att få höra från omgivningen hur duktig och disciplinerad man är, men det är ju LÅNGT från att vara enbart en tjejgrej.

I någon mån blir det väl sten i glashus bara att nämna fenomenet som något att irritera sig på här.

Bryggan
2013-02-25, 00:43
I någon mån blir det väl sten i glashus bara att nämna fenomenet som något att irritera sig på här.
Eftersom jag inte tillför tråden ngn ny information så borde jag inte men den här kommentaren är "on the money" som man skulle sagt i Amerika!

*hehe*

tlk
2013-02-25, 06:15
När jag började träna för två år sen var det inte såhär, men senaste året har det exploderat känns det som, är det någon annan här som märkt av detta fenomen?

Jag ställer mig helt oförstående till att det här skulle vara ett fenomen som är nytt för senaste två åren. Iaf senaste 30 åren har det väl varit exakt så.

Maine_Cat
2013-02-25, 06:16
Är det bara jag här som stör mig på hypen om träning och "fitness"? Eller det kanske är så att alla brudar i min ålder håller på såhär, men dem postar dagligen bilder på vad dem äter och att dem är på gymmet, oftast är dem här tjejerna smala och har redan fina kroppar, men det jag stör mig mest på är att dem är ju helt fel ute.

Deras frukostar består utav juice, frukt, och frukt. Och dem tror att det finns något som heter "clean eating", deras middagar består utav sallader med feta dressingar, och mängden protein är minimal. Sedan på helgerna drar dem i sig en baginbox vin.

När jag började träna för två år sen var det inte såhär, men senaste året har det exploderat känns det som, är det någon annan här som märkt av detta fenomen? Givetvis är det bra att folk tränar, men tycker det börjar bli lite patetiskt.

Jag stör mig inte är mer oroad över att det ökar med ät och träningsstörningar som tycks komma med den typen av clean eating. Maniskt kontroll över mat och träning hos de unga tjejerna. Tyvärr ser jag även samma fenomen hos äldre tanter som kör dieten och sedan i tappar kontrollen över sin kropp/hjärna. De flesta av oss här har en bra relation till både mat och träning ledsamt att vi inte riktigt klarar sprida den delen.

shikami
2013-02-25, 07:09
http://www.rottenecards.com/ecards/Rottenecards_5646774_n78gg8qmxp.png

Trodde alla gjorde så? :em:

strango
2013-02-25, 11:10
Jag kan iofs störa mig lite på fenomenet att man skyltar med sin träning (och mat) som något slags statusmarkör, för att få höra från omgivningen hur duktig och disciplinerad man är, men det är ju LÅNGT från att vara enbart en tjejgrej.

I någon mån blir det väl sten i glashus bara att nämna fenomenet som något att irritera sig på här.

Jag håller med dig till 100% Tolkia.
Det är väl nån form av bekräftelse (och fiska likes på Facebook och Instagram) folk söker när dom lägger upp bilder på hur duktiga dom är när dom tränar och håller på. Samma människa kan lägga upp 5 bilder i veckan på enbart träning, och då tycker jag att det har gått över gränsen lite.

Fordon
2013-02-25, 14:23
Ni är medvetna om att det går att blockera vänners updates från att hamna på sin egna wall? Om inte, så vet ni nu och då behövs det inte gnällas längre. Win!

Alfers
2013-02-25, 14:41
Min sambo läser en hel del bloggar och hon stör sig också på det (hon tränar tungt, äter ordentligt osv) brukar visa mig en del.

Många redan smala tjejer som börjar träna och ska "äta clean", sen efter 3 veckor lägger dom upp bilder där dom ligger utsträckta över en fåtölj och drar in magen och alla kommenterar "ahmengud, du har fått så bra resultat, du måste säga hur du tränar, vill också ha din mage"

Folk får väl träna och äta hur fan dom vill, men många verkar inte veta vad dom gör eller varför, och det är synd.
Jag stör mig dock själv inte så värst mycket på det, men kan förstå att en del gör det.

tjing
2013-02-25, 17:59
Det roliga är ju att det förmodligen leder till ett längre liv att äta mindre protein och mer sallad och lagom med vin i gott sällskap än att vräka i sig protein och träna sönder musklerna flera dagar i veckan och dagligen äta rött kött och kaloriöverskott.

TS irriterar sig alltså på att tjejerna...ja vad exakt? De vill förmodligen inte heller bygga stora muskler i första taget och vi vet hur lätt det är för tjejer.

Tolkia
2013-02-25, 18:13
Ni är medvetna om att det går att blockera vänners updates från att hamna på sin egna wall? Om inte, så vet ni nu och då behövs det inte gnällas längre. Win!
Tro det eller ej, men det förekom att man störde sig på folk, och att folk betedde sig på ett sätt som ledde till att andra störde sig, även innan fejan.
mvh Stenåldern

madballz
2013-02-26, 10:39
Min sambo läser en hel del bloggar och hon stör sig också på det (hon tränar tungt, äter ordentligt osv) brukar visa mig en del.

Många redan smala tjejer som börjar träna och ska "äta clean", sen efter 3 veckor lägger dom upp bilder där dom ligger utsträckta över en fåtölj och drar in magen och alla kommenterar "ahmengud, du har fått så bra resultat, du måste säga hur du tränar, vill också ha din mage"

Folk får väl träna och äta hur fan dom vill, men många verkar inte veta vad dom gör eller varför, och det är synd.
Jag stör mig dock själv inte så värst mycket på det, men kan förstå att en del gör det.

Det är exakt det här jag stör mig på, fast att toppen utav det hela är att dem sedan kan lägga upp 5 bilder varje lördag där dem dricker mängder med vin.

clavain
2013-02-26, 11:13
Om det stör dig kan du som någon föreslog blocka uppdateringar, eller välja bort Facebook i sin helhet och bara umgås med vänner IRL som du inte retar dig på...