handdator

Visa fullständig version : SnaapIt - min "fitnessresa"


SnaapIt
2013-02-23, 01:14
Är väldigt ny här men har surfat runder i någon vecka. Måste säga att jag verkligen gillar hemsidan med tips och inspiration :)

Eftersom detta blir mitt första inlägg blir det kanske lite halvdant, kom igång med min träning i början av året när min klasskompis tog tag i sin vikt och började träna.
Jag själv har alltid varit väldigt intresserad och medveten av min kropp.

När jag växte upp var jag väldigt mullig och mådde under denna tiden väldigt dåligt.
I tonåren smalnade jag av naturligt, då började jag istället inse att jag helt plötsligt fick uppmärksamhet och började se bra ut.
Detta, blandat med mycket mycket annat (t.ex. mina föräldrars seperation) ledde till bulemi vilket sedan mynnade ut i diagnoserad anorexi när mina föräldrar kom på mina problem. Under denna tiden (2008) fram till idag har jag även gått på deppmedicin på grund av depression.

Har alltid känt mig tjock och eftersom jag är "grov" i typen (mycket muskelmassa naturligt och atletiskt byggd) "lyckades" jag aldrig bli extremmager, fast blev inlagd i en månad på sjukhuset med en puls på 29 slag/min.

detta har jag försökt jobba mig från, i två år var jag som instängd i min ätstörning och ville inte bli frisk. Nu i augusti blev jag ställd till väggen vilket gjorde att jag insåg att det bara var mig det hängde på, antingen valde jag att bli frisk eller så skulle min kropp ge upp (var inne i en jobbig svacka).

sorry för lite sidospår, nu åter till träningen! insåg att jag ville bli frisk och hälsosam och fick upp ögonen för träning och fitness. Detta har minskat ångesten för mat och gjort att jag inte är lika fäst vid vikten.

så tänkte börja föra lite journal över min resa, jag hoppas kunna nå mina mål (att må bra psykiskt och ha en fit och fast kropp) i framtiden.

hoppas ni orkade läsa igenom, vet själv hur jobbigt jag tycker det är med långa inlägg :em:

SnaapIt
2013-02-23, 01:32
Min vecka brukar se ut såhär:

måndag - Ben
Tisdag - simning
Onsdag - axlar + mage
Torsdag - vila
Fredag - rygg + löpning
Lördag - biceps + triceps
Söndag - lite olika, inte ben dock

kan posta en dagsform så ni kan få ett ansikte (kropp, haha) bakom profilen (ny på detta så har inte fattat profilbildstuffet)
ni får ursäkta om det är för avklätt, den översta till vänster är mer för att jag vill se magens "progression" :)http://img203.imageshack.us/img203/7730/traningdagens.png

LillisJ
2013-02-23, 01:40
Kul med journal! MEN- fel forumdel! :D

SnaapIt
2013-02-23, 01:48
Kul med journal! MEN- fel forumdel! :D
oj, sorry! kan man ändra?

LillisJ
2013-02-23, 01:53
oj, sorry! kan man ändra?

Du får be en mod att göra det, eller så ser någon mod antagligen det imorgon. Ta't lugnt, ingen skada skedd. :laugh:

SnaapIt
2013-02-23, 02:04
Du får be en mod att göra det, eller så ser någon mod antagligen det imorgon. Ta't lugnt, ingen skada skedd. :laugh:
okej bra, då får de göra det :)
som jag skrev, första inlägget + förvirrad tjej = kaaos

SnaapIt
2013-02-23, 17:48
ingen aning om det finns någon mod. som kan ändra?
kan väll fortsätta uppdatera här så länge då...?

blev ingen träning igår eftersom jag var iväg hela dagen, i torsdags blev det i alla fall simning:
simmade 60 längder (1500m) på 50 minuter så var väldigt död efter passet.

ska precis dra iväg till gymmet, blir armar idag. vet inte varför men tycker himla mycket om benträning så är kanske inte supertaggad.

tycker ni man ska föra journal med övningar med vikt och reps/sets var gång?

xcv
2013-02-23, 18:02
tycker ni man ska föra journal med övningar med vikt och reps/sets var gång?

Kan vara smart att göra om du orkar. Nyttigt att kunna gå tillbaka i sin journal för att hålla koll på ökningar osv. Lycka till :)

SnaapIt
2013-02-23, 21:55
Kan vara smart att göra om du orkar. Nyttigt att kunna gå tillbaka i sin journal för att hålla koll på ökningar osv. Lycka till :)
ja det är sant, kan tänka mig att det är bra att ha och kolla tillbaka på :)
tack så mycket!

SnaapIt
2013-02-24, 21:50
dagens träning blev axlar och mage!

magen är verkligen min svaga del, har även väldigt kort och rak överkropp.
statiskt har jag kört en hel del, idag blev det:

plankan
-från marken 3*60 sek
- med benen på övningsbollen
- reverse crunsh - 4*10
- Ball Crunch
- cykel spark - 3*10 spark/ben

hittade denna videon nu när jag kollade runder, kan tänka på några av dessa till nästa magpass!
Video (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A9-TWp8TdIk#!)

sen axlar:

- Hantellyft åt sidan
- axelpress
- stående skivstångspress

hoppas ni står ut med mina övningsnamn, försökte leta upp vad de heter eftersom jag och komma ihåg saker inte är det bästa...

Niwah
2013-02-24, 22:10
Bra form! Du har ju jättefina förutsättningar att bygga en kanonkropp för fitness. Väldigt bra gjort av dig att ta dig ur ätstörningarna också, väldigt inspirerande!

Stort lycka till. Det ska bli spännande att följa din resa :thumbup:

SnaapIt
2013-02-25, 12:28
Bra form! Du har ju jättefina förutsättningar att bygga en kanonkropp för fitness. Väldigt bra gjort av dig att ta dig ur ätstörningarna också, väldigt inspirerande!

Stort lycka till. Det ska bli spännande att följa din resa :thumbup:
tack så jättemycket!
Ja men min kroppstyp är nog relativt lätt att jobba med rent fysiskt och inom fitness :)

Dessa åren har verkligen varit ett helvete, jag önskar att detta kommer bli till något positivt istället.
tack igen och det är kul att du vill följa :)

SnaapIt
2013-02-26, 22:51
faan, skadade ryggen i knäböjen igår...
äckelskit.
men man lär sig av sina misstag?

blev simning idag istället. Som tur var kändes inte ryggen över huvudtaget under den timmen jag simmade, och den känns även mycket bättre nu än innan jag simmade! :)
blev 60 längder på cirka 55 minuter, så det var väll okej.

blir vila i morgon, vill inte utmana ödet så då är det bättre att ta det lugnt någon dag.


håller förresten på med en blogg ockå! Eftersom jag är galet intresserad av matlagning så kommer jag dela med mig av tips och recept!
kan lägga upp en bild på ett exempel :)http://img15.imageshack.us/img15/8648/oelett.jpg

SnaapIt
2013-03-02, 19:40
skador... ush, har inte kunnat gymma sedan i måndags då jag lyfte fel och fick ont i ryggen.
har däremot simmat 62 längder två gånger denna veckan istället.

haha man får sån jävla gymabstinens...

någon som har någon aning om när man kan gå tillbaka till träningen?
har ont i perioder, antar att det är diskarna som klabbar.

SnaapIt
2013-03-18, 20:54
kan väll uppdatera lite här, har inte gjort det på ett tag men är helt igång fortfarande, så lätt slipper ni inte mig, haha!
Ryggen är 100 igen så det är extremt skönt :)

simmar 60 längder 2 gånger i veckan och sen 4 pass på gymmet :)
Man mår så himla bra!

har precis beställt protein, blev One Whey® - strawberry white chocolate
så väntar på att det dyker upp ;)

köttar med en bild från efter axelpasset igår.

http://img685.imageshack.us/img685/1662/dsc03731mg.jpg

SnaapIt
2013-04-28, 15:10
slänger upp en ny formbild, har varit skitdålig på uppdatering, uppdaterar bättre på bloggen :)

Går framåt! :D
http://img259.imageshack.us/img259/5217/ihuj.jpg

jinx88
2013-04-28, 15:15
Grymt, grymt snygg - det ser otroligt bra ut *drool*. Keep it up!

- Jinx