handdator

Visa fullständig version : Vad som är bäst för att öka i muskelmassa under deff


WilliamPersson1
2013-02-22, 23:21
Hej!


Jag har lite frågor angående min deff och hur jag gör den bäst!


Just nu så tränar jag 4-5 dagar per vecka där jag tar två muskelgrupper per träningstillfälle. Jag gör 6-12 reps per set då jag vill öka mer i volym.


Jag vill inte gå på en hård diet för att minska min fettprocent utan jag vill äta mitt dagsbehov på runt 2700 kcal och då ligga på minus genom min träning.
Då jag hoppas att detta gör att jag kan fortsätta öka i muskelolym!
Vad säger ni om detta?



Lite bakgrund:

Jag äter ca: 200g protein per dag som kommer från gröt, vassleprotein, kvarg, tonfisk och kyckling.

Vikt: 100kg ungefär

Längd: 190cm

Har en fettprocent på runt 25%.....

Har tränat i ca: 1,5år

nitz
2013-02-23, 00:18
Det kan gå att öka i muskelmass vid deff men är väldigt svårt :P.
Underskott genom träning? Vad för träning?
Jag tror att det smartaste att göra i ditt skede är deffa punkt och sedan när du är klar satsar du på massan.

Sheogorath
2013-02-23, 07:14
Hej!


Jag har lite frågor angående min deff och hur jag gör den bäst!


Just nu så tränar jag 4-5 dagar per vecka där jag tar två muskelgrupper per träningstillfälle. Jag gör 6-12 reps per set då jag vill öka mer i volym.


Jag vill inte gå på en hård diet för att minska min fettprocent utan jag vill äta mitt dagsbehov på runt 2700 kcal och då ligga på minus genom min träning.
Då jag hoppas att detta gör att jag kan fortsätta öka i muskelolym!
Vad säger ni om detta?



Lite bakgrund:

Jag äter ca: 200g protein per dag som kommer från gröt, vassleprotein, kvarg, tonfisk och kyckling.

Vikt: 100kg ungefär

Längd: 190cm

Har en fettprocent på runt 25%.....

Har tränat i ca: 1,5år

Du har missförstått något grundläggande. Träning ger inte en högre fettförbränning jämfört med samma underskott taget från kosten. Däremot kan det störa återhämtningen att lägga till mer träning. "Spara muskler" gör du genom att inte ha ett för stort underskott helt enkelt.

vicarious
2013-02-23, 08:30
Äter du på underskott kommer det gå väldigt segt att öka i muskelmassa, så ha inga höga förväntningar. De flesta brukar under en deff ha som mål att bevara så mycket muskelmassa de kan och det gör man bäst genom

1. Tung styrketräning.
2. Högt proteinintag.
3. Moderat kaloriunderskott.

WilliamPersson1
2013-02-23, 19:04
Det kan gå att öka i muskelmass vid deff men är väldigt svårt :P.
Underskott genom träning? Vad för träning?
Jag tror att det smartaste att göra i ditt skede är deffa punkt och sedan när du är klar satsar du på massan.




Jo.... Så man behöver alltså ett överskott av kalorier för att öka muskelmassa? :(

Hård styrketräning.

Okej... Men det är så fruktansvärt tråkigt och jag är hungrig jämnt. :(

WilliamPersson1
2013-02-23, 19:07
Du har missförstått något grundläggande. Träning ger inte en högre fettförbränning jämfört med samma underskott taget från kosten. Däremot kan det störa återhämtningen att lägga till mer träning. "Spara muskler" gör du genom att inte ha ett för stort underskott helt enkelt.

Okej, så jag förbränner fett snabbare genom att dra av 500 kcal genom maten än genom att äta 2900 kcal och sen träna (förbränner runt 500kcal på ett hårt styrketräningspass) så att det blir ett underskott?


Bör jag ändra något i min träning? Ta bort eller lägga till något? :)

WilliamPersson1
2013-02-23, 19:10
Äter du på underskott kommer det gå väldigt segt att öka i muskelmassa, så ha inga höga förväntningar. De flesta brukar under en deff ha som mål att bevara så mycket muskelmassa de kan och det gör man bäst genom

1. Tung styrketräning.
2. Högt proteinintag.
3. Moderat kaloriunderskott.



Okej.... Vad är bäst av att köra under en deff, färre eller högre än 10 reps?

Kvicksilver
2013-02-23, 19:44
Okej, så jag förbränner fett snabbare genom att dra av 500 kcal genom maten än genom att äta 2900 kcal och sen träna (förbränner runt 500kcal på ett hårt styrketräningspass) så att det blir ett underskott?


Bör jag ändra något i min träning? Ta bort eller lägga till något? :)

Hur vet du att du förbränner 500 på ditt pass? Låter mycket.

Du skriver "Jo.... Så man behöver alltså ett överskott av kalorier för att öka muskelmassa?

Hård styrketräning.

Okej... Men det är så fruktansvärt tråkigt och jag är hungrig jämnt. "

Ligger du på överskott slipper du vara hungrig och orkar köra riktigt hårt vilket du måste om du ska förbränna 500 kalorier.

Det finns som det påpekas i tråd efter tråd inga genvägar. Vill du öka i massa... ligg på överskott. Vill du sen bli snygg för beachen... ligg på underskott och hoppas att du inte förlorar allt för mycket av det du byggt upp.

WilliamPersson1
2013-02-25, 14:05
Hur vet du att du förbränner 500 på ditt pass? Låter mycket.

Du skriver "Jo.... Så man behöver alltså ett överskott av kalorier för att öka muskelmassa?

Hård styrketräning.

Okej... Men det är så fruktansvärt tråkigt och jag är hungrig jämnt. "

Ligger du på överskott slipper du vara hungrig och orkar köra riktigt hårt vilket du måste om du ska förbränna 500 kalorier.

Det finns som det påpekas i tråd efter tråd inga genvägar. Vill du öka i massa... ligg på överskott. Vill du sen bli snygg för beachen... ligg på underskott och hoppas att du inte förlorar allt för mycket av det du byggt upp.




Jo det är nog närmare 300 kcal per pass.


Igår så laddade jag ner en kalori app till min iphone och räknade på det jag åt..... När jag trodde att jag hade ätiti tillräckligt, alltså 500kcal under mitt normala dagliga intag så låg jag 1400kcal ifrån (styrketräning 300kcal) :smash:

Så blev att äta 700 kcal i form av knäckebröd och yougurt vid 22 tiden! Haha


Är det något som kan påverka fettförbränningen? Alltså hur sent man äter och så? :)

WilliamPersson1
2013-02-25, 14:06
Men jag kom ändå upp i mitt mål på 200 gram protein :)

Reaper123
2013-02-25, 14:24
Jo det är nog närmare 300 kcal per pass.


Igår så laddade jag ner en kalori app till min iphone och räknade på det jag åt..... När jag trodde att jag hade ätiti tillräckligt, alltså 500kcal under mitt normala dagliga intag så låg jag 1400kcal ifrån (styrketräning 300kcal) :smash:

Så blev att äta 700 kcal i form av knäckebröd och yougurt vid 22 tiden! Haha


Är det något som kan påverka fettförbränningen? Alltså hur sent man äter och så? :)Jag äter mina kcal mellan klockan 17-21 (periodisk fasta) och jag minskar i fettvikt med detta upplägg om jag ligger på kcalunderskott, nuff said?

WilliamPersson1
2013-02-26, 20:36
Jag äter mina kcal mellan klockan 17-21 (periodisk fasta) och jag minskar i fettvikt med detta upplägg om jag ligger på kcalunderskott, nuff said?

Okej gött! :)