handdator

Visa fullständig version : Den stora tråden om Playstation 4


ChrisRiddick
2013-02-22, 21:02
Efter Sony presskonferens i onsdags tycker jag att det är dags att dra igång en officiell PS4 tråd.

För att kickstarta tråden lite:

Vad anser ni om handkontrollen?

Vad tyckte ni om spelen som visades?

Hur ställer ni er till fokuset på att integrera konsolen med massa social media osv.

Vad tror ni vi har att vänta på kommande E3?

Torwald
2013-02-22, 21:05
Jag förstod det som att väntad launch är början på 2014? Om det stämmer: finns det någon annat tekniskt område där man accepterar så otroligt långa ledtider? 1 kalenderår är ju typ 5 teknikår.

ChrisRiddick
2013-02-22, 21:05
slänger upp lite bilder för dom som inte sett den nya kontrollern
http://image.com.com/gamespot/images/2013/50/8493772456_34a85b7767_b_12532_640screen.jpg
http://image.com.com/gamespot/images/2013/50/8493772388_932586c069_b_00513_640screen.jpg

ChrisRiddick
2013-02-22, 21:06
Jag förstod det som att väntad launch är början på 2014? Om det stämmer: finns det någon annat tekniskt område där man accepterar så otroligt långa ledtider? 1 kalenderår är ju typ 5 teknikår.

nja slutet av året vill jag minnas de sa:)

Hemma Gymmaren
2013-02-22, 21:07
Får se. Kontrollen ser någorlunda konservativ ut vilket är ett plus.

Watch dogs är dock det smaskigaste jag någonsin sett

Löpsko
2013-02-22, 21:08
Hade hoppats på en redig fingersensor så man slapp logga in sig med lösenord :)
Men vem vet kanske kommer.

Annars så var de ju riktigt bra hårdvara i den och ska bli kul att se vad den kan prestera.

Ado2000
2013-02-22, 21:08
nja slutet av året vill jag minnas de sa:)

I Usa/Japan, Europa är alltid senare.

Förresten hur många av er kommer fixa det direkt vid release ? Själv så har jag en hel del spel kvar jag vill ta mig igenom på PS3an men sen kan jag inte bestämma mig om jag vill fixa PS4an eller bara en riktigt grym data.

Phil Heath
2013-02-22, 21:09
Bra med en egen PS4 tråd.

Diggar den nya handkontrollen. Tycker det är bra att de inte ändrat den så mycket från 3:ans design.
De spelen jag ser mest fram emot av det man såg är Killzone och Watch Dogs. Watch Dogs verkar riktigt kul! Snyggt dessutom!

Allt det där med socialt media bryr jag mig inte om. Vill bara ha en grym spelmaskin och ett bra mediacenter.

Vi kan nog vänta oss en hel del från E3. Fler spel och hur själva maskinen ser ut. Can't wait!*popcorn*

tumme
2013-02-22, 21:14
Blä kontrollen verkar bara onödig. Vill inte ha massa extra ploj på den, blir bara tung och batterikrävande.

Lite ram och en jobbig processor ingen kommer använda såhär till starten antagligen. Men var väll lite väntat.

Men låter den mindre än en jetmotor och har en levnadstid längre än 1 år, xbox-style, är jag nöjd. Microsoft sumpade förra generationen tillräckligt för att jag ska gå över och köpa min första PS.

wessmen
2013-02-22, 21:25
Tycker det är så förbannad tråkig att "de nya konsolerna" redan har +5år på nacken när det kommer till grafikkort.

Borde inte vara mindre än 680GT/7970 i en sådan pjäs.

Rahf
2013-02-22, 21:26
Jag tycker att allting sköttes bra under eventet. Det faktum att vissa spel fick folk att undra om grafiken var förrenderad borde säga sitt. Även integration och fokus på digitala spel är ett smart drag.

Gällande spelen så försöker jag tänka tillbaka till hur det var på PS3 och Xbox 360 när de lanserades; det var väl inte så många innovativa spel då, heller? Grafiken såg bättre ut, men inte mycket mer än så.

Phil Heath
2013-02-22, 21:36
Kontrollen är så jävla het asså!

ChrisRiddick
2013-02-22, 21:37
I Usa/Japan, Europa är alltid senare.

Förresten hur många av er kommer fixa det direkt vid release ? Själv så har jag en hel del spel kvar jag vill ta mig igenom på PS3an men sen kan jag inte bestämma mig om jag vill fixa PS4an eller bara en riktigt grym data.

Tror du det kommer bli så även denna generationen. De flesta spel har ju slutat med det.
känns som att konsolerna i sig kommer följa samma spår.

blir nog inte köp direkt vid release för mig.

angående kontrollen var jag skeptisk när prototyp-bilderna läkte ut. men nu när jag sett den ordentligt är jag rätt positiv till den.

agazza
2013-02-22, 21:43
Tycker det är så förbannad tråkig att "de nya konsolerna" redan har +5år på nacken när det kommer till grafikkort.

Borde inte vara mindre än 680GT/7970 i en sådan pjäs.

Konsolen ska ju helst inte kosta 10k+ när den släpps heller.

Fishtank
2013-02-22, 21:45
Tycker det är så förbannad tråkig att "de nya konsolerna" redan har +5år på nacken när det kommer till grafikkort.

Borde inte vara mindre än 680GT/7970 i en sådan pjäs.

Du menar GTX 680? Tänk på att den kretsen kostar nästan lika mycket som PS4an ryktas kosta.
Vad jag kan utläsa är det något i klass med ett 7850 i PS4an som är ett rejält steg framåt i konsollgrafik.

Ronn
2013-02-22, 21:54
Hårdvarumässigt ser det ju ut att bli en värdig uppföljare med många förbättringar i mjukvaran också. Grafikmässigt är den ju on-par med det värsta i PC väg idag fast mycket billigare.

Det man vill veta är:

-Pris
-Hur kommer den se ut?
-Vilka spel kommer vid släppet, rätt viktigt om man funderar på day 1 köp

Angående release för tidigt att säga om det verkligen blir julen 2013 i Europa, beror helt på tillverkningsprocessen, jag kan tänka mig att dom VILL släppa den samtidigt överallt om dom kan.

Sen får man ju se vad MS kontrar med, det är nog inte så jättemånga som köper både XBOX och PS.

Rahf
2013-02-22, 21:59
Ribban är högt satt för Microsoft. Om det fokuseras mycket på Kinect, då vinner Sony en hel del potentiella köpare.

tumme
2013-02-22, 22:07
Ribban är högt satt för Microsoft. Om det fokuseras mycket på Kinect, då vinner Sony en hel del potentiella köpare.

+1. Tror många har tröttnat på wii-kopior. Tycker Sony lyckats bra av det vi sett.

Ado2000
2013-02-22, 22:48
Tror du det kommer bli så även denna generationen. De flesta spel har ju slutat med det.
känns som att konsolerna i sig kommer följa samma spår.

blir nog inte köp direkt vid release för mig.

angående kontrollen var jag skeptisk när prototyp-bilderna läkte ut. men nu när jag sett den ordentligt är jag rätt positiv till den.


Om jag inte misstar mig så är det mest de amerikanska spel företagen som slutat med det. Japanerna kör fortfarande med att släppa först i Japan sen resten av världen och med tanke på att Sony är Japanskt så tror jag att dem släpper det först i Japan sen Usa å till sist Europa som dem alltid gjort.

stolpskott
2013-02-22, 22:58
Det här med att Sony släpper olika tider i olika regioner är nog ett minne blott. Mycket har förändrats sedan 06/07 och vi européer har visat att vi är köpkraftiga konsumenter. Jag har svårt att tro att de satsar på en tidigare Japansk release, särskilt då de höll sitt PS4 event i USA, på engelska, inte på japanska i japan som exempelvis Nintendo skulle ha gjort.

PixelMiner
2013-02-22, 23:15
0rJDn0jRnUQ

stolpskott
2013-02-22, 23:26
I'm Jonathan Blow and explosions are shit xD

Timme
2013-02-22, 23:53
Ps4 kommer bli fett

Alexton
2013-02-22, 23:56
Kan de inte försöka utveckla kontrollen, både xbox och xbox 360 har bättre kontroll än ps2 (2 & 3). De där analoga sitter helt fel ut tum-anatomisk synpunkt.

Rahf
2013-02-23, 00:15
Skumt, jag håller inte med alls. I princip så är styrkorset omplacerat mellan 360 och PS3, det är väl den största skillnaden egentligen? Originalkontrollen för Xbox var ju ett klumpigt jäkla åbäke, speciellt för oss med mindre händer.

stolpskott
2013-02-23, 00:23
Skumt, jag håller inte med alls. I princip så är styrkorset omplacerat mellan 360 och PS3, det är väl den största skillnaden egentligen? Originalkontrollen för Xbox var ju ett klumpigt jäkla åbäke, speciellt för oss med mindre händer.

+1. Det enda problemet jag har med Dual Shock 3 är kontrollens triggers, de är inte konstruerade för att ge ett skönt grepp. De har åtgärdat det på 4an, med kurvade triggers typ.

Ronn
2013-02-23, 14:41
Det här är nog den roligaste analysen av PS4 eventet jag sett och han har helt rätt i allt han säger, bravo!

http://www.gametrailers.com/videos/qcv4np/playstation-4-playstation-meeting-takeaways

stolpskott
2013-02-23, 15:01
Det här är nog den roligaste analysen av PS4 eventet jag sett och han har helt rätt i allt han säger, bravo!

http://www.gametrailers.com/videos/qcv4np/playstation-4-playstation-meeting-takeaways

Skön kille, trodde han skulle vara tråkig när video började men han var riktigt rolig!

ChrisRiddick
2013-02-24, 13:48
Det här är nog den roligaste analysen av PS4 eventet jag sett och han har helt rätt i allt han säger, bravo!

http://www.gametrailers.com/videos/qcv4np/playstation-4-playstation-meeting-takeaways

sammanfattade rätt bra känslan man fick av presskonferensen.

lite "va det allt?" över det hela.

mikaelj
2013-02-24, 13:56
Lite ram och en jobbig processor ingen kommer använda såhär till starten antagligen. Men var väll lite väntat.

Mycket ram och en helt vanlig enkel processor. Vad dillar du om?

Delfin
2013-02-24, 14:03
Grafikmässigt är den ju on-par med det värsta i PC väg idag fast mycket billigare.

Är det verkligen så? Jag ifrågasätter inte, jag är bara fundersam.

Edit: Kanske ska förtydliga att "det värsta i PC-väg" innebär, för mig, en "speldator" för i alla fall runt 15 tusen kronor. Eller är det en orimlig summa? Jag har inte ägt en stationär dator själv på mååånga år, så mina referensramar är lite ouppdaterade.

Ronn
2013-02-24, 14:14
Är det verkligen så? Jag ifrågasätter inte, jag är bara fundersam.

Edit: Kanske ska förtydliga att "det värsta i PC-väg" innebär, för mig, en "speldator" för i alla fall runt 15 tusen kronor. Eller är det en orimlig summa? Jag har inte ägt en stationär dator själv på mååånga år, så mina referensramar är lite ouppdaterade.

Om du utgår ifrån det mest krävande spel som finns ute idag (Crysis 3) så ligger den i toppskiktet i jämförelse med PC.

Om du däremot jämför rent hårdvarumässigt så har den inte lika mycket kraft som en maxad överklockad PC med 3 stycken av dom värsta grafikkorten i SLI MEN en sådan monster-PC överpresterar till och med i Crysis 3 och kostar därefter så jämförelsen blir inte så praktisk.

PC kommer alltid ligga före i specs, men det som är relevant är ju vad du får ut av det spelmässigt och vad det kommer kosta dig.

mini_Arnold
2013-02-24, 14:21
Ps4 är ett måste även för mig som är PC-freak.

Lär inte köpa vid release pga tidsbrist men förmodligen till semestern 2014. Längtar!

Juxta
2013-02-25, 13:29
Om du utgår ifrån det mest krävande spel som finns ute idag (Crysis 3) så ligger den i toppskiktet i jämförelse med PC.

Om du däremot jämför rent hårdvarumässigt så har den inte lika mycket kraft som en maxad överklockad PC med 3 stycken av dom värsta grafikkorten i SLI MEN en sådan monster-PC överpresterar till och med i Crysis 3 och kostar därefter så jämförelsen blir inte så praktisk.

PC kommer alltid ligga före i specs, men det som är relevant är ju vad du får ut av det spelmässigt och vad det kommer kosta dig.

Herregud Ronn. Det här får ditt inlägg bara att framstå som naivt och godtroget.
Visst, du vill väldigt gärna att PS4 ska vara dunderbra i jämförelse med en PC, men varför? Du behöver inte gå till överdrift bara för att försöka övertyga någon annan om det.
En objektiv syn skulle vara att jag vet att PS4 är undermålig en normalkraftig spel-PC, men jag bryr mig inte. Dessutom är PS4 mer en PC än vad PS3 var.

Menigar
2013-02-25, 13:42
"siffran 1,84 teraflops är något högre än Radeon HD 7850 på 1,76 teraflops, samt påtagligt lägre än 2,56 teraflops i Radeon HD 7870."
http://www.sweclockers.com/artikel/16587-sony-presenterar-playstation-4

Förstår inte varför så många konsollförespråkare måste jämföra hårdvaruspecs med PC. Det är ju helt ointressant, även fast PS4 är x86.

Ronn
2013-02-25, 13:44
Herregud Ronn. Det här får ditt inlägg bara att framstå som naivt och godtroget.
Visst, du vill väldigt gärna att PS4 ska vara dunderbra i jämförelse med en PC, men varför? Du behöver inte gå till överdrift bara för att försöka övertyga någon annan om det.
En objektiv syn skulle vara att jag vet att PS4 är undermålig en normalkraftig spel-PC, men jag bryr mig inte. Dessutom är PS4 mer en PC än vad PS3 var.

Hur menar du nu? Min poäng är att spelmässigt maxar PS4 vad som finns idag men inte hårdvarumässigt, menar du att jag har fel?

ChrisRiddick
2013-02-25, 13:46
Har aldrig haft förståelse för PC vs konsol kriget.

handkontroll, liggandes i soffan med en fet 50 tums TV alla dar i veckan.

pc-fanboys är glada för att poängtera prestandan, men där är mer till upplevelsen än bara grafiken.

Juxta
2013-02-25, 13:48
Hur menar du nu? Min poäng är att spelmässigt maxar PS4 vad som finns idag men inte hårdvarumässigt, menar du att jag har fel?

Min poäng var att du får det att låta som en PS4 inte är lika bra som (insert överdrivna speccs). Vilket får det att låta som den är lika bra som en normalt kraftfull spel-PC i dagens läge, vilket den inte är. Inte för att det gör den till en sämre konsoll, men man behöver inte överdriva för den sakens skull. Det låter så blint.

Har aldrig haft förståelse för PC vs konsol kriget.

handkontroll, liggandes i soffan med en fet 50 tums TV alla dar i veckan.

pc-fanboys är glada för att poängtera prestandan, men där är mer till upplevelsen än bara grafiken.

Ok. Intressant.

Ronn
2013-02-25, 13:49
Har aldrig haft förståelse för PC vs konsol kriget.

handkontroll, liggandes i soffan med en fet 50 tums TV alla dar i veckan.

pc-fanboys är glada för att poängtera prestandan, men där är mer till upplevelsen än bara grafiken.

Jag har min PC kopplad till TV:n, sitter i soffan och gamar på PC, har både handkontroll, trådlöst tangentbord och mus, kan även alt-tabba ut och göra annat och sen in i spelen igen, så det argumentet är ju inte så starkt. En HDMI kabel kan du ju koppla var du vill.

Min poäng var att du får det att låta som en PS4 inte är lika bra som (insert överdrivna speccs). Vilket får det att låta som den är lika bra som en normalt kraftfull spel-PC i dagens läge, vilket den inte är. Inte för att det gör den till en sämre konsoll, men man behöver inte överdriva för den sakens skull. Det låter så blint.

Förstår fortfarande inte, jag har inte jämfört hårdvara vs hårdvara, mitt påstående är att PS4 har tillräckligt med kraft för att driva dom mest krävande spelen som finns idag vilket är relevant om man vill jämföra med en "gaming-pc".

Juxta
2013-02-25, 13:49
"siffran 1,84 teraflops är något högre än radeon hd 7850 på 1,76 teraflops, samt påtagligt lägre än 2,56 teraflops i radeon hd 7870."
http://www.sweclockers.com/artikel/16587-sony-presenterar-playstation-4

förstår inte varför så många konsollförespråkare måste jämföra hårdvaruspecs med pc. det är ju helt ointressant, även fast ps4 är x86.

+1.

ChrisRiddick
2013-02-25, 13:53
Jag har min PC kopplad till TV:n, sitter i soffan och gamar på PC, har både handkontroll, trådlöst tangentbord och mus, kan även alt-tabba ut och göra annat och sen in i spelen igen, så det argumentet är ju inte så starkt. En HDMI kabel kan du ju koppla var du vill.


jo visserligen, men kör merparten av pc-gamers så idag?

kanske blitt så på senare år.

Phil Heath
2013-02-25, 16:03
Har aldrig haft förståelse för PC vs konsol kriget.

handkontroll, liggandes i soffan med en fet 50 tums TV alla dar i veckan.

pc-fanboys är glada för att poängtera prestandan, men där är mer till upplevelsen än bara grafiken.

+1 Dessutom med en grym ljudanläggning:hbang:

Carnes
2013-02-25, 16:17
Om Microsoft är smarta så utnyttjar dom kritiken Sony har fått och lägger in backwards compatibility i deras nya Xbox. Att Sony är så jävla giriga (nu kommer någon säkert komma in och säga ''Aa men dom sa ju att det var för svårt att lägga in jööÖ!!'') är helt ofattbart... NO backwards compatibility NO care, jag är riktigt besviken eftersom jag hoppades på att få smälla in alla mina ps1,ps2 och ps3 spel på ps4an.. Men nej...

wessmen
2013-02-25, 16:35
pc-fanboys är glada för att poängtera prestandan, men där är mer till upplevelsen än bara grafiken.

No shit, vem fan vill bänka sig bakom en 50" med kass grafik?

Grafiken är A och O i dagens spel. Det är grafiken som utvecklas framåt hela tiden.

Konsol kommer aldrig kunna jämföra sig prestandamässigt mot en PC, och så enkelt är det faktiskt. Dagen PS4an ser ljuset kommer det redan då finnas ute 1, alt. 2 nya GRAFIKGENERATIONER.

stolpskott
2013-02-25, 17:32
Förstår fortfarande inte, jag har inte jämfört hårdvara vs hårdvara, mitt påstående är att PS4 har tillräckligt med kraft för att driva dom mest krävande spelen som finns idag vilket är relevant om man vill jämföra med en "gaming-pc".

Jag måste faktiskt hålla med Juxta i det här.
Du skrev: "Om du utgår ifrån det mest krävande spel som finns ute idag (Crysis 3) så ligger den i toppskiktet i jämförelse med PC."

Det stämmer helt enkelt inte, den ligger inte i närheten av topp skiktet om man jämför med PC, skulle kanske gå med på att likställa den med en hög mid-end gaming PC.

No shit, vem fan vill bänka sig bakom en 50" med kass grafik?

Grafiken är A och O i dagens spel. Det är grafiken som utvecklas framåt hela tiden.

Konsol kommer aldrig kunna jämföra sig prestandamässigt mot en PC, och så enkelt är det faktiskt. Dagen PS4an ser ljuset kommer det redan då finnas ute 1, alt. 2 nya GRAFIKGENERATIONER.

Bara för att det är din åsikt så är det inte rätt åsikt. Många seriösa gamers bryr sig mer om spelupplevelsen som helhet än om att spelet ska vara snyggt. Visst är det en fördel, i ex. David Cages spel så förmedlas känslor på ett väldigt övertygande sätt tack vare den avancerade teknologin. I The Witcher 2 var grafiken ett viktigt verktyg för att sätta rätt "ton" i omgivningarna och på så sätt skapa ett mycket bättre spel.
Men om man bara ska se till grafiken; Medal of Honor: Warfighter var ett av de snyggaste spelen jag någonsin spelat på PC. Men det var ett fruktansvärt dåligt spel om man ser till story och gameplay - alltså tycker jag inte att spelet var bra. Om man låter grafiken vara det avgörande elementet istället för att behandla det som ett verktyg för att förmedla någonting - då tycker jag sällan att det blir bra.
Och att vi skulle få se en eller två nya grafikgenerationer innan PS4an kommer ut? Snälla du. Både AMD och NVIDIA släppte en ny generation förra året, NVIDIA har iofs Titan som ska komma snart men förutom det har jag svårt att tro att vi får se något på den fronten.

Gober
2013-02-25, 17:32
Vad säger ryktet om att maskinen ska kosta? Har man släppt några trailers där man ser hur grafiken ser ut i gameplay?

wessmen
2013-02-25, 18:20
Och att vi skulle få se en eller två nya grafikgenerationer innan PS4an kommer ut? Snälla du. Både AMD och NVIDIA släppte en ny generation förra året, NVIDIA har iofs Titan som ska komma snart men förutom det har jag svårt att tro att vi får se något på den fronten.

Men du, snälla söta rara.

AMD släppte sin generation 2012-01, Nvidia 2012-05.
AMD har dessutom fortfarande en föråldrad teknik i sina grafikchip.

Så du påstår alltså att AMD inte kommer komma med en ny generation, som ersätter en föråldrad teknik, på 2 år?

Nej du, de kommer oftare än så.

Rahf
2013-02-25, 21:21
Om Microsoft är smarta så utnyttjar dom kritiken Sony har fått och lägger in backwards compatibility i deras nya Xbox. Att Sony är så jävla giriga (nu kommer någon säkert komma in och säga ''Aa men dom sa ju att det var för svårt att lägga in jööÖ!!'') är helt ofattbart... NO backwards compatibility NO care, jag är riktigt besviken eftersom jag hoppades på att få smälla in alla mina ps1,ps2 och ps3 spel på ps4an.. Men nej...

Man tjänar inga pengar på folk som spelar sina gamla spel. Inte tjänar man lika mycket pengar på hårdvaruförsäljningen heller, utan snarare på nya spel. Hur skillnaden blir mellan dessa två i rena siffror vet jag inte.

Carnes
2013-02-25, 21:37
Man tjänar inga pengar på folk som spelar sina gamla spel. Inte tjänar man lika mycket pengar på hårdvaruförsäljningen heller, utan snarare på nya spel. Hur skillnaden blir mellan dessa två i rena siffror vet jag inte.

Det är det där tänket som är ett problem, inte minst för världen utan också för mina framtida planer....... :> Som om dom INTE kommer att tjäna pengar, riktigt äckligt gjort av dom.

Rahf
2013-02-25, 21:52
Vad skulle man tjäna pengar på då? Vi antar nu att folk skulle spela sina egna begagnade spel, eller köpa dem via butiksförsäljning.

Carnes
2013-02-25, 21:56
Folk skulle fortfarande köpa ps1-ps3spel via PSN och ps4spel fysiskt/digitalt, för att inte nämna alla DLCS/addons som kommer ut hela tiden.

All im saying är att man ska kunna spela dom spelen man en gång har betalat för (precis som på PC) och dom skulle fortfarande tjäna pengar om dom fixade det..

Rahf
2013-02-25, 21:58
Det sas ju att möjligheten fanns för digitala kopior av gamla generationers spel. Själva hårdvaran skulle inte kunna acceptera fysiska kopior av spelen.

Utvecklare och utgivare tjänar inga pengar på gamla spel, oavsett om det är första försäljningen för just den kopian.

PS: Du accepterade inte mitt scenario här. Begagnade spel från andra generationer kommer alltså via fysiska kopior, inte digitalt.

Carnes
2013-02-25, 22:02
Ja, dom lägger ju ständigt upp ps1 och ps2spel på PSN. Det jag lackar över är att man köper ett gäng spel och sen kommer nästa consol ut och då måste man köpa om allt, det är ett girigt beteende.. Jag har lagt ner massa pengar på ps3spel, nu kommer dom ha någon slags flashig stream via PSN som man måste betala för, aka köpa om alla dina titlar.

Men fortfarande.. vad är bäst, att tjäna så mycket pengar det går och vara girig och faktiskt inte ge folk vad dom vill ha, eller ge folk vad dom vill ha samtidigt som man tjänar mycket pengar (men inte lika mycket som man egentligen kan)

Ett bra exempel var RE6, dom trodde dom kunde hänga med COD och alla andra tuffa actionspel trotts att 90% av fansen sa Nej, RE6 floppade totalt på marknaden och nu ska Capcom gå tillbaka till rötterna inför RE7

Rahf
2013-02-25, 22:06
RE6-argumentet hänger jag inte med riktigt.

Om abonnemang inte tar med sig sina gamla inköp, etc, då kan du räkna med uppror. Det jag undrar just nu är var du får alla dessa fakta ifrån? Har det öppet sagts att gamla inköp via PSN kommer vara helt värdelösa vid PS4:s release?

*Edit* Vänta, vänta! Jag missuppfattade det här. Det blev en massa förvirring mellan alla olika konsoler. Det jag tror Sony förväntar sig -- om företaget ens bryr sig -- är att folk behåller sina gamla PS3:or

Ronn
2013-02-25, 22:08
Ja, dom lägger ju ständigt upp ps1 och ps2spel på PSN. Det jag lackar över är att man köper ett gäng spel och sen kommer nästa consol ut och då måste man köpa om allt, det är ett girigt beteende.. Jag har lagt ner massa pengar på ps3spel, nu kommer dom ha någon slags flashig stream via PSN som man måste betala för, aka köpa om alla dina titlar.

Det där är inte alls bestämt, det enda dom sagt är att det vore tekniskt möjligt att strömma PS3 spel via Gaikai, om och hur dom gör det är inte avslöjat.

Carnes
2013-02-25, 22:13
*Edit* Vänta, vänta! Jag missuppfattade det här. Det blev en massa förvirring mellan alla olika konsoler. Det jag tror Sony förväntar sig -- om företaget ens bryr sig -- är att folk behåller sina gamla PS3:or

Det dom har sagt sen ett par månader tillbaka är att fysiska kopior av ps1,ps2 och ps3spel inte kommer att funka på ps4.
Slå länge mina PSN-spel (vilket är en ganska stor samling) hänger med är jag relativt nöjd.. Något jag skulle vilja se är att man kan ''byta in'' en fysisk kopia mot en digital kopia via en cd-key eller något.

Det där är inte alls bestämt, det enda dom sagt är att det vore tekniskt möjligt att strömma PS3 spel via Gaikai, om och hur dom gör det är inte avslöjat.

Okej, jag har läst att dom ska ha en stream för ps3spel för betalning, rykten osv.

Rahf
2013-02-25, 22:17
Ja, men det utesluter inte att man på något sätt kan använda sina gamla kopior för att aktivera spelen digitalt. Gamla pressmeddelanden och lite väl reflexmässig reaktion, håller du med?

Carnes
2013-02-25, 22:19
Ja, men det utesluter inte att man på något sätt kan använda sina gamla kopior för att aktivera spelen digitalt. Gamla pressmeddelanden och lite väl reflexmässig reaktion, håller du med?

Mja, jag antar det. Jag är bara jävligt bitter med hela ps4-grejen atm.

Ronn
2013-02-25, 22:20
Okej, jag har läst att dom ska ha en stream för ps3spel för betalning, rykten osv.

Nope, höjdarna på Sony bekräftade att det inte är bestämt ännu, det dom sagt är att det går att strömma spelen samt att det är tekniskt möjligt att migrera PSN licenser från PS3 till PS4 men än så länge inga detaljer kring pris och så vidare.

Om det är så att man ska betala för alla PS3/PSN spel igen så är det såklart surt, men måla inte fan på väggen ännu!

Sony vill nog se vad MS gör med xbox live också.

Rahf
2013-02-25, 22:20
Jag förstår inte varför.

Carnes
2013-02-25, 22:27
Nope, höjdarna på Sony bekräftade att det inte är bestämt ännu, det dom sagt är att det går att strömma spelen samt att det är tekniskt möjligt att migrera PSN licenser från PS3 till PS4 men än så länge inga detaljer kring pris och så vidare.

Om det är så att man ska betala för alla PS3/PSN spel igen så är det såklart surt, men måla inte fan på väggen ännu!

Sony vill nog se vad MS gör med xbox live också.

Mm.. Hoppas dom löser det iaf. Sen vill jag se en hel del gamla godingar på PSN också, allt för få klassiska ps1-ps2 där.^^

ChrisRiddick
2013-02-25, 22:32
No shit, vem fan vill bänka sig bakom en 50" med kass grafik?


skulle du på fullaste allvar kalla ps3 grafik för "kass"?

wessmen
2013-02-25, 23:33
skulle du på fullaste allvar kalla ps3 grafik för "kass"?

Jag tar självklart i, men bra tycker jag verkligen inte den är.

Något annat som självklart är positivt med en ny generation konsoler är att datorspelen kan få ett kliv. Många titlar optimeras till konsolerna, så grafiken kan blir bättre :)

stolpskott
2013-02-25, 23:48
Men du, snälla söta rara.

AMD släppte sin generation 2012-01, Nvidia 2012-05.
AMD har dessutom fortfarande en föråldrad teknik i sina grafikchip.

Så du påstår alltså att AMD inte kommer komma med en ny generation, som ersätter en föråldrad teknik, på 2 år?

Nej du, de kommer oftare än så.

Nej, AMD släppte sin gen 2012, generationen innan det 2010. Samma år för Nvidia. Vadå, tror du att de släpper ny generation GPU's en gång i halvåret? Nästa schemalagda släpp från AMD är november/december i år, samtidigt eller efter att PS4 kommer ut mao. Nvidia släpper titan den här månaden och det är nog deras high-end bidrag för i år. Om man ser till statistiken finns det inga skäl för att tro annat. Visst är det möjligt att de överraskar, men det är ingenting man kan räkna med. Och jag har aldrig sagt något om två år, jag har sagt att det inte är särskilt möjligt att vi får se två nya gen GPU's det här året (PS4 släpps höst/sen vinter 2013 om du inte visste det, inte om två år).

Du kan ju ffs inte ge dig in i en diskussion med lögner till argument.

Rahf
2013-02-26, 00:51
Sen är det lite klumpigt att köra med härskarteknik för att förminska motpartens argument. "Snälla söta rara," det är -- tammefan -- oförskämt.

pinnennet
2013-03-22, 02:42
Två killar som pratar om Playstation 4 och det som sades under konferensen:
49kir58OUs8

ChrisRiddick
2013-03-22, 10:47
"BioShock designer Ken Levine praises PlayStation 4"

http://www.gamespot.com/news/ken-levine-praises-playstation-4-6405715

Phil Heath
2013-05-19, 13:56
Bara jag som reagerat på att Assasins Creed 4 släpps på alla konsoler inklusive PS4 den 29 Oktober!? Borde ju betyda att PS4an är släppt då?! Eller? Har de gjort en tabbe?

Ronn
2013-05-19, 14:23
Bara jag som reagerat på att Assasins Creed 4 släpps på alla konsoler inklusive PS4 den 29 Oktober!? Borde ju betyda att PS4an är släppt då?! Eller? Har de gjort en tabbe?

Antagligen så har dom bara ett datum att gå på i dagsläget för AC4 i allmänhet.

Det är oklart om vi ens hinner se PS4 i Europa i år eller om det dröjer till tidigt nästa år.

E3 nästa månad då kommer kanske mer info.

Phil Heath
2013-05-19, 18:34
Hmm, okej. Får hoppas den kommer i år iallafall.

Rahf
2013-05-19, 19:58
Sony och Microsoft kommer göra allt för att släppa sina konsoler under juletider. Om planen är en release i år så kommer senaste datum vara runt Mars 2014.

ChrisRiddick
2013-05-22, 16:36
Kanske inte världens nyhet men smått kul:

Sony aktier gick upp ca 8% efter Microsoft presskonferens där de visade upp nya Xbox One.

hahahaha :) jepp, så dålig va den.

Opher
2013-05-22, 16:45
Kanske inte världens nyhet men smått kul:

Sony aktier gick upp ca 8% efter Microsoft presskonferens där de visade upp nya Xbox One.

hahahaha :) jepp, så dålig va den.

Inte säkert att det är så ;)

Information om att Sony kanske funderar på att sälja sin underhållningsavdelning kom ut samtidigt som Microsofts presskonferens. Så sannolikt har nog det mer att göra med att priset för Sony gick upp än eventuell besvikelse med Xbox One.

Gober
2013-05-22, 17:09
Finns det några bilder på konsolen eller är det hemligt ännu? Hoppas den blir snyggare än den extremt fula X-boxen. En liten slimmad diskret sak är vad jag vill ha men kanske för mycket att hoppa spå.

Ronn
2013-05-22, 17:19
Finns det några bilder på konsolen eller är det hemligt ännu? Hoppas den blir snyggare än den extremt fula X-boxen. En liten slimmad diskret sak är vad jag vill ha men kanske för mycket att hoppa spå.

Vi kommer få se den på E3 nästa månad!

Gober
2013-05-22, 17:25
Vi kommer få se den på E3 nästa månad!

Okej, fan vad spännande det blir att få se den.

Rahf
2013-05-22, 21:34
Storleksmässigt tror jag inte vi kommer få något mycket mindre än Xbox One.

agazza
2013-05-22, 22:17
Dom ska inte va små, dom ska va tysta och svala.

Ronn
2013-05-23, 06:10
Dom ska inte vara för stora och dom ska ha en formfaktor som är modern.

http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20130522-53fec.png

ChrisRiddick
2013-05-23, 09:39
Inte säkert att det är så ;)

Hur menar du?

ChrisRiddick
2013-05-23, 09:41
frågan är om sony KAN göra den fulare än Xbox one. om de ens försökte.

såg ut som en vhs från sent 80-tal.

Och namnet......jag fattar poängen men seriöst....xbox one?!

ChrisRiddick
2013-05-23, 10:00
Snabb sammanfattning av det fattiga motståndet sony har, även kalla xbox one. (fast den har på 2 ynka dagar fått en hel del mindre smikrande smeknamn på internet)

-xbox one funkar inte utan kinect inkopplad. (kinect 2.0 följer med i köpet, men ändå. Varför??!) detta är 100% bekräftat.

-Xbox one kommer koppla ditt nyinköpta spel till ditt konto, vill en kompis till dig låna spelet och spela på sitt eget konto måste han betala en avgift. (detta är väl 80-90% bekräftat. även om där inte finns nåt offeciellt uttalande så har ett par microsoft-anställda bekräftat det i intervjuer. och baserat på hur ämnet undviks i "offeciella" uttalande så talat mycket för att det är sant. Lägg till microsofts girighet så är detta rätt så spikat.)

- Den är skitful. punkt.

- Namnet är bara dumt. Infinity (arbetsnamnet) hade varit mycket bättre)

- Massa flams om integration med skype,tv och liknande. (PS4 hade dock en hel del integration med facebook och liknande men Xbox har tillomed döpt sin box efter alla integrationsmöjligheter, därför den heter "one", som i "all in one".)

- starka rykten säger att man måste koppla upp sig online minst en gång om dagen. (visst ingen grej sådär kanske, men det verkar vara en väldig massa "måsten" med den här boxen.

- fortfarande en avgift för att lira online.

Allt som allt känns det som att xbox kommer gå förlorande ur det kommande generationskriget. Folk verkar ha glömt att Sony varit ledande i flera år, dem gjorde 2 misstag med ps3, dels var priset för högt vilket gjorde att dem knappt kom ur startgroparna. Dels var hårdvaran komplicerad för utvecklare att tillverka spel åt.

Dessa 2 punkter har sony fixat till denna generationen och där flödar redan många prisande ord över ps4ans utvecklarvänliga natur. Priset kommer dem garanterat inte klanta sig med igen.

Jag ser verkligen inte hur sony skulle misslyckas 2 gånger om.
Ska dock inte säga för mycket, Nintendo har grävt sin egen grav i flera generationer nu.

Viktor_Balck
2013-05-23, 12:31
Vem bryr sig vad den heter? Är den bra så skulle den kunna heta Xbox Anus utan att jag skulle bry mig.

Åsikter angående det andra kan jag förstå, kommer antagligen inte köpa nya Xbox utan det blir nog PS4 för mig då jag gillar PS3an.

ChrisRiddick
2013-05-23, 13:08
Vem bryr sig vad den heter? Är den bra så skulle den kunna heta Xbox Anus utan att jag skulle bry mig.

Åsikter angående det andra kan jag förstå, kommer antagligen inte köpa nya Xbox utan det blir nog PS4 för mig då jag gillar PS3an.

Ur rent marknadsföringssyfte så spelar namnet stor roll.

Fuark
2013-05-23, 16:44
-xbox one funkar inte utan kinect inkopplad. (kinect 2.0 följer med i köpet, men ändå. Varför??!) detta är 100% bekräftat.

-Xbox one kommer koppla ditt nyinköpta spel till ditt konto, vill en kompis till dig låna spelet och spela på sitt eget konto måste han betala en avgift. (detta är väl 80-90% bekräftat. även om där inte finns nåt offeciellt uttalande så har ett par microsoft-anställda bekräftat det i intervjuer. och baserat på hur ämnet undviks i "offeciella" uttalande så talat mycket för att det är sant. Lägg till microsofts girighet så är detta rätt så spikat.)

- Den är skitful. punkt.

- Namnet är bara dumt. Infinity (arbetsnamnet) hade varit mycket bättre)

- Massa flams om integration med skype,tv och liknande. (PS4 hade dock en hel del integration med facebook och liknande men Xbox har tillomed döpt sin box efter alla integrationsmöjligheter, därför den heter "one", som i "all in one".)

- starka rykten säger att man måste koppla upp sig online minst en gång om dagen. (visst ingen grej sådär kanske, men det verkar vara en väldig massa "måsten" med den här boxen.

- fortfarande en avgift för att lira online.

Allt som allt känns det som att xbox kommer gå förlorande ur det kommande generationskriget. Folk verkar ha glömt att Sony varit ledande i flera år, dem gjorde 2 misstag med ps3, dels var priset för högt vilket gjorde att dem knappt kom ur startgroparna. Dels var hårdvaran komplicerad för utvecklare att tillverka spel åt.

Dessa 2 punkter har sony fixat till denna generationen och där flödar redan många prisande ord över ps4ans utvecklarvänliga natur. Priset kommer dem garanterat inte klanta sig med igen.

Jag ser verkligen inte hur sony skulle misslyckas 2 gånger om.
Ska dock inte säga för mycket, Nintendo har grävt sin egen grav i flera generationer nu.

- Ser inte problemet med detta.

- Ja, det är ett både logiskt och vettigt drag. CD-koder har funnits länge.

- Punkt? Jag tycker den är riktigt het. Det är en personlig åsikt

- Namnet är simpelt och tilltalande. Varför reagerar man ens på "one"? Tror inte ens du vet själv.

- Ja, kul med nya funktioner och logiskt att visa upp konsolen på uppvisningen av konsolen. Du kommer få se mer än nog med spel på E3, från båda sidor.

- Avgift för online, det håller jag med om att det suger även fast det kommer bidra till ett mer utvecklat och funktionellt onlineläge.


Ditt inlägg är lite väl trångsynt.

// En som kommer att köpa PS4

The_RobRoy
2013-05-23, 16:57
Vem bryr sig vad den heter? Är den bra så skulle den kunna heta Xbox Anus utan att jag skulle bry mig.

:D Bra namn - Daimkrysset - som vi kompisar brukar kalla anus :)

Gober
2013-05-23, 17:05
Dom ska inte va små, dom ska va tysta och svala.

Liten tyst och sval, som kan stå på högkant. Jag vill inte att skiten ska synas, det räcker att jag har förstärkare, dvd (reg 1) och högtalare som jag egentligen inte vill ska synas.

ChrisRiddick
2013-05-23, 17:17
- Ser inte problemet med detta.

- Ja, det är ett både logiskt och vettigt drag. CD-koder har funnits länge.

- Punkt? Jag tycker den är riktigt het. Det är en personlig åsikt

- Namnet är simpelt och tilltalande. Varför reagerar man ens på "one"? Tror inte ens du vet själv.

- Ja, kul med nya funktioner och logiskt att visa upp konsolen på uppvisningen av konsolen. Du kommer få se mer än nog med spel på E3, från båda sidor.

- Avgift för online, det håller jag med om att det suger även fast det kommer bidra till ett mer utvecklat och funktionellt onlineläge.


Ditt inlägg är lite väl trångsynt.

// En som kommer att köpa PS4

- det är inget problem egentligen, fattar bara inte poängen med ett sådant "måste". ingen logik i det.

-spelar väl ingen roll att det är logiskt och vettigt, konsolspel har aldrig haft det och borde inte ha det.

-den är ändå skitful :P

- nja, tycker namnet är skit-tråkigt och intetsägande. lite mhe. dessutom har sony redan använt undertiteln "one" vilket gör det ännu mer b.

- Nog för att nya funktioner är lite kul men funktionen att kunna skype samtidigt som man spelar är meningslös. Att visa konsolen må vara logiskt, men nu i efterhand kommer det nog visa sig som ett smart drag av sony att inte visa sin, E3 kommer smälla ännu högre med en konsolvisning.

Nja så trångsynt tycker ja inte det är, visst är jag PS-fanboy sen ett årtionde tillbaka men sonys aktier åkte upp 8,5 % efter microsofts presskonferens så är nog många som håller med mig om xbox brister.

EDIT: Kinectgrejen är faktiskt lite av ett problem, går den sönder måste du köpa en ny kinect för att kunna starta din xbox.
Kan verkligen inte komma på en rimlig anledning till varför de har gjort så. förutom att tjäna pengar då möjligtvis.

ChrisRiddick
2013-05-23, 17:18
Liten tyst och sval, som kan stå på högkant. Jag vill inte att skiten ska synas, det räcker att jag har förstärkare, dvd (reg 1) och högtalare som jag egentligen inte vill ska synas.

du är ingen prylbög du va?

haha, själv ser jag till att varenda eletronikapparat i min tvbänk syns :)

Jonaas
2013-05-23, 17:20
Bryr mig inte ett dugg om vare sig namn eller utseende på konsolen.

Att xbox live kostar pengar kunde jag inte heller bry mig mindre om, det kostar (I nuläget iallafall) 349kr om året, det är väl ändå inte något att klaga på?

Vad är det, 2-3 timmars jobb? Tjänsten funkar perfekt och är enligt mig bra mycket bättre än till ps3.

Tror den kommer sälja riktigt bra, kanske främst i USA i och med NFL-samarbetet.

Med det sagt kommer jag med största sannolikhet att köpa både xbox one och ps4 då jag vill åt exklusiva spel för båda konsolerna, så nej jag är varken en xbox eller playstation fanboy.

Fuark
2013-05-23, 17:26
Tror många uppfattningar kommer ändras efter E3 faktiskt. Men vi får se. Microsoft är inte dumma, de vill helt enkelt nå en väldigt bred publik. Det är möjligt att bristen på spel kan agera till deras fördel senare på E3, men jag vet inte.

Lite som att ta all den trista men nödvändiga informationen först, för att sedan visa upp allt guld. Middag före dessert.

Min motivering för ett PS4 köp är enbart pågrund av gratis online, vilket var det jag saknade med 360 emot PS3. Utöver det hade jag aldrig valt PS4, lite fanboy, visst. Jag gillar dock kontrollen hos xbox avsevärt mer, samt att de exklusiva där tilltalar mig mer.

Hur som helst så älskar jag att den nya generationen har kommit. Sååååå mycket nya spel och nyheter att bada i, helt underbart

ChrisRiddick
2013-05-23, 18:19
Kan vara den bästa gif jag någonsin sett hahahah
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

ChrisRiddick
2013-06-11, 09:08
Sonys E3 press konferens var en riktig vinst för dem.

För att sammanfatta:

-Inga avgifter för använda spel. överhuvudtaget.

-inget behov av att vara online minst en gång om dagen eller nåt sånt trams.

- 399 dollar är kommer priset ligga på. 100 dollar billigare än Xbox one för de som undrar.

Här är en liten sammanfattning av konferensen:
X60mCt6qH20

och sist men inte minst....PS4:
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2013/160/9012525050_c930aefe23_o_36143_640screen.jpg

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2013/160/9012525558_cac2eca548_o_54983_640screen.jpg

dålig nyhet: Det verkar som att vi sony kommer börja med årlig avgift för att lira online, likt microsoft.

ceejay
2013-06-11, 09:16
Rätt billig konsol. De går säkerligen back på varje enhet de säljer. Det är spelen som drar in cashen :]

Juxta
2013-06-11, 09:17
Här är en liten sammanfattning av konferensen:
X60mCt6qH20



Jag kommer nog inte köpa en konsoll då jag aldrig haft suget efter en, men..denna kommentar till videon var rätt bra:

"PS4 treats you like a client. Xbox One treats you like a criminal." :D

Snubben
2013-06-11, 09:18
För att vara en som verkligen har gillat xbox så måste jag säga att jag har nog aldrig varit så intresserad av en ps4 som nu. Enda som det hänger på är väl egentligen att man kan få en liknande xboxkontroll till ps4an, då är jag såld till 99%.

Fuark
2013-06-11, 09:30
PS4 vann i slutändan. Synd på betalning i onlineläget, annars hade det varit full pott.

Tror ändock jag stannar på PC, fast med en ny fräsch x-one dosa *drool*

Spelmässigt så tog x-one hem det, men det är främst för att jag gillar Halo och ev. Gears of War. Jag tror x-one kommer sälja mest, då mycket fokus låg på Fifa och liknande, samt att majoriteten av alla "mainstream-spelare" jag känner har ett 360 i dagsläget. Men mer inbitna spelare kommer nog välja PS4.

Snubben
2013-06-11, 09:55
Vare sig eller så har Sony slängt några örfilar åt MS håll - mestadels rörande konsollens "frihet" (beg spel, uppkoppling etc). Ska bli intressant och se om det faktiskt resulterar i något..

Pretorian
2013-06-11, 10:22
En annan bra kommentar:

"Microsoft is down. call an ambulance. wii u wii u wii u"

Gober
2013-06-11, 10:27
Verkar ju riktigt bra detta, hade planerat ett köp men nu är det inga tveksamheter. Lite besviken på designen av konsolen (för de av oss som bryr sig), men mycket snyggare än X-Box som man hade varit tvungen att gömma i en låda.

Löpsko
2013-06-11, 11:41
haha microsoft blir så jävla krossade :(

Holmeros
2013-06-11, 11:42
Verkar ju riktigt bra detta, hade planerat ett köp men nu är det inga tveksamheter. Lite besviken på designen av konsolen (för de av oss som bryr sig), men mycket snyggare än X-Box som man hade varit tvungen att gömma i en låda.

Du stal min åsikt! :)

Juxta
2013-06-11, 14:26
Men.. kan forumkoden sluta ändra min YT-länk till små bokstäver...grrr

SVL6KCK4ES4

ChrisRiddick
2013-06-11, 16:03
Verkar ju riktigt bra detta, hade planerat ett köp men nu är det inga tveksamheter. Lite besviken på designen av konsolen (för de av oss som bryr sig), men mycket snyggare än X-Box som man hade varit tvungen att gömma i en låda.

nej, design har inte varit denna generations starka sida. Nån sorts retro-aktig historia får man väl kalla det.

Snubben
2013-06-11, 16:04
nej, design har inte varit denna generations starka sida. Nån sorts retro-aktig historia får man väl kalla det.

... eller så sätter man den bara bakom en lucka och så är problemet löst.

ChrisRiddick
2013-06-11, 16:06
Någon som lägger något värde i den här grejen att implementera srufplattor och smartphones i spelandet, i battlefield-uppvisningen så använde dem en ipad(tror ja) till att kalla in en airstrike.

Fiffigt och lite småcoolt. Dock fullkomligt onödigt. kommer vara kul att testa en enda gång.

ChrisRiddick
2013-06-11, 16:06
... eller så sätter man den bara bakom en lucka och så är problemet löst.

Min prylbögighet gillar inte gömda prylar ;)

Ronn
2013-06-11, 16:26
Någon som lägger något värde i den här grejen att implementera srufplattor och smartphones i spelandet, i battlefield-uppvisningen så använde dem en ipad(tror ja) till att kalla in en airstrike.

Fiffigt och lite småcoolt. Dock fullkomligt onödigt. kommer vara kul att testa en enda gång.

Någon form av integration kan vara ballt, säg att det är ett multiplayer spel så kan du chatta och kanske pyssla med sidosaker i telefon/paddan när du inte är hemma, annars nej.

Exempelvis i The Division så kom en till spelare in och hjälpte partyt med en unmanned drone som han kontrollerade med paddan, skulle kunna vara polaren som är bortrest som hoppade in en snabbis.

PixelMiner
2013-06-11, 16:28
kWSIFh8ICaA

Skön
2013-06-11, 17:21
Finns det någon fysisk butik som säljer Playstation 1 som är chippat? Skulle vara så jäkla kul att spela lite gamla spel :)

Ronn
2013-06-11, 17:31
Finns det någon fysisk butik som säljer Playstation 1 som är chippat? Skulle vara så jäkla kul att spela lite gamla spel :)

Blocket eller Ebay kanske, kör med emulator på PC annars? Med dualshock och allt.

Skön
2013-06-11, 17:38
Blocket eller Ebay kanske, kör med emulator på PC annars? Med dualshock och allt.

Åh fan. Man laddar bara ner en sak till datorn? Det är ju lite nice det.

Rahf
2013-06-11, 18:54
Sony dras förhoppningsvis med samma framgång som haft genom stöd för indie-utvecklare. Det har inte varit dåliga siffror för topptitlarna.

Pretorian
2013-06-12, 07:50
Xbox 1 - Playstation 4

ChrisRiddick
2013-06-12, 11:41
Xbox 1 - Playstation 4

Xbox one<fia med knuff

arthax
2014-10-01, 11:56
Snabb fråga.

Ska in och köpa en PS4 nu. Men hur fungerar det med uppkopplingen?
Har idag en 360 med en adapter som ger mig trådlöst internet. Det är smidigt. Har PS4´an någon inbyggd variant så man kan köra trådlöst?

Ett alternativ är en sladd från routern, men helst inte eftersom jag inte behärskar det.

Mart|n
2014-10-01, 12:30
Snabb fråga.

Ska in och köpa en PS4 nu. Men hur fungerar det med uppkopplingen?
Har idag en 360 med en adapter som ger mig trådlöst internet. Det är smidigt. Har PS4´an någon inbyggd variant så man kan köra trådlöst?

Ett alternativ är en sladd från routern, men helst inte eftersom jag inte behärskar det.

Kommunikation

Ethernet-anslutning
Ja
Hastighet
10/100/1000 (gigabit) Mbit/s
Trådlöst nätverk (Wi-Fi)
Ja
Typ
802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2697304


Om du har möjlighet, kör alltid trådat.

arthax
2014-10-01, 12:39
Kommunikation

Ethernet-anslutning
Ja
Hastighet
10/100/1000 (gigabit) Mbit/s
Trådlöst nätverk (Wi-Fi)
Ja
Typ
802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2697304


Om du har möjlighet, kör alltid trådat.


Tack för ditt svar! :)

Jag blev egentligen inte klokare av det, vilket skvallrar en del om min kunskap om det här.
Menar du att jag ska köra wifi? Kanske har PS4´an en inbyggd "grej" som gör att jag kan söka och hitta mitt trådlösa nätverk i lägenheten?


Ska tilläggas att jag spelar bara offline. Men tänkte för att komma åt patchar och kanske demos, så vore det bra att ha tillgång till nätet.

spas
2014-10-01, 12:40
Tack för ditt svar! :)

Jag blev egentligen inte klokare av det, vilket skvallrar en del om min kunskap om det här.
Menar du att jag ska köra wifi? Kanske har PS4´an en inbyggd "grej" som gör att jag kan söka och hitta mitt trådlösa nätverk i lägenheten?

Ja det har den.

arthax
2014-10-01, 12:43
Tack.

Tänkte mest, så jag inte kommer hem, för att sedan behöva åka in till stan igen för att köpa en sladd eller adapter :)

Chrbo
2014-10-01, 12:45
Tack för ditt svar! :)

Jag blev egentligen inte klokare av det, vilket skvallrar en del om min kunskap om det här.
Menar du att jag ska köra wifi? Kanske har PS4´an en inbyggd "grej" som gör att jag kan söka och hitta mitt trådlösa nätverk i lägenheten?


Ska tilläggas att jag spelar bara offline. Men tänkte för att komma åt patchar och kanske demos, så vore det bra att ha tillgång till nätet.

PS4:an har inbyggt wifi, du behöver inte köpa till något extra.

arthax
2014-10-01, 12:51
Tack!

Teknik är inte min grej, om det inte framgår av mina inlägg! :D Ska iväg nu och inhämta en PS4´a med tillhörande EA UFC. Juridikstudierna går i tillfällig träda ..

delizh
2014-10-28, 09:51
Det händer ofta att när jag trycker på Stäng av knappen på konsollen så ställer den sig i standby läge? Varför? Måste man då sätta på det igen och stänga av genom handkontrollen..?

bengdoktor
2014-10-28, 13:41
Det händer ofta att när jag trycker på Stäng av knappen på konsollen så ställer den sig i standby läge? Varför? Måste man då sätta på det igen och stänga av genom handkontrollen..?

varför trycka på konsolen när du kan sköta det från handkontrollen. där kan du även välja standby eller stäng av. håll inne ps-knappen i ett par sekunder så kommer menyn upp.

Gober
2014-12-09, 21:27
Vet att denna tråd är för ps4 men hittade ingen dedikerad tråd. Någon som haft problem med att ändra Credit card info? Har nya bankkort sedan ett bra tag och nu var jag sugen på att handla lite. Har nu testat flera gånger både med dator och i ps3an men får hela tiden "Please enter a valid credit card number" Tips vad som kan vara fel.

King Grub
2014-12-09, 21:51
Det där problemet har funnits i många år.

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Invalid-credit-card-number/m-p/36941605#U36941605

Vet inte om någon kommit på vad som krånglar.

R Scarpa27
2014-12-09, 22:14
Det där problemet har funnits i många år.

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Invalid-credit-card-number/m-p/36941605#U36941605

Vet inte om någon kommit på vad som krånglar.

ja fy fasiken, vad det diskuterats i åratal haha.. sjukt att ingen direkt specifik lösning kommit :P

Gober
2014-12-10, 01:06
Det där problemet har funnits i många år.

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Invalid-credit-card-number/m-p/36941605#U36941605

Vet inte om någon kommit på vad som krånglar.

Ja en snabb sökning gav många trådar utan svar. Hade Visa innan Swedbank gick över till MasterCard, kanske det som ställer till det. Funkade bra innan,


Ska köpa ps4 efter nyår så man får väl hoppas det fungerar till det.

Tomi
2014-12-10, 07:56
Vilken hastighet kommer ni upp i med ert PS4?

Jag har testat både trådlöst och med kabel. Jag har en anslutning på 250 Mbit från ComHem. Med trådlöst fick jag runt 10 och med kabel får jag omkring 40. Jag har provat att koppla in kabeln i datorn, och då får jag ~230, så det är inget fel på internetet.

Gober
2014-12-10, 14:56
Ja en snabb sökning gav många trådar utan svar. Hade Visa innan Swedbank gick över till MasterCard, kanske det som ställer till det. Funkade bra innan,


Ska köpa ps4 efter nyår så man får väl hoppas det fungerar till det.

Det löste sig, vet inte vad jag gjorde men idag gick det iaf :-) Men med tanke på att det tar typ en vecka att ladda ner ett mappack till COD (med 100mbit fiber) så vet ifan om det var värt besväret :d

Gober
2015-01-07, 20:23
Tänkte knalla ner och inhandla mig en PS4 White Edition, tänkte bl.a lira COD så ett par lurar vore bra. Skulle vilja ha tips på ett par lurar som funkar bra till detta ändamål.

Det behöver inte vara några värstingar på flera tusen, är ute efter ett godkänt ljud och som flyter på bra om man chattar in game.