handdator

Visa fullständig version : Första gången deff


Truls80
2013-02-22, 20:59
Jaha, det sägs ju att man skall prova allt minst en gång. Så nu har jag kört igång en deff för första gången. Det närmsta jag har kommit innan har vart "socker" uppehåll. Dvs undvik läsk, godis, bullar mm som innehåller mycket socker.

Har försökt läsa mig till olika sätt. Men det finns ju lika många varianter som det finns personer på jorden typ. Men har bestämt mig för följande.

1, 500 kcal i underskott om dagen
2, minst 2 gram protein per kg kroppsvikt
3, Periodisk fasta där jag endast äter mellan 12:00-20:00.
4, Ett större mål på dagen antingen middag eller i anslutning till styrketräningen.

Jag är inne på tredje dagen bara men känner mindre hunger än jag trodde. Även på förmiddagen. Asså, jag känner hunger men inte sånt där "vrål" hunger att jag måste ha mat NU.. typ.

Kort info om mig
Ålder: 33år
Längd: 182cm
Vikt: 89kg

http://img202.imageshack.us/img202/183/20130222deff.jpg

Har ni några tips och trix så hojta till. Men nu kör jag på så önska mig lycka till..

nitz
2013-02-22, 22:19
Lycka till!
Du kan ju alltid skapa en journal :)

Reaper123
2013-02-23, 09:05
Har väl inga konkreta tips, mer än att jag tycker du ska lägga mest fokus på att se till att punkt 1 & 2 upprätthålls och att du verkligen ser till att ta i på gymmet så musklerna har en anledning att finnas kvar!

Något jag lärt mig efter x antal deffar är att man överskattar sin fettfria massa aka underskattar sin fettvikt och då tror man når "shredded to the bone" på vikten X. Det som händer är att man inte är i närheten av nöjd på vikten X, utan att det mest troligt rör sig om 5-10kg MER som måste bort! Så se till att ha en långsiktig plan, för deffen kan ta längre tid än du trott! *cry*

Lycka till! :thumbup:

unit731
2013-02-23, 09:55
Har väl inga konkreta tips, mer än att jag tycker du ska lägga mest fokus på att se till att punkt 1 & 2 upprätthålls och att du verkligen ser till att ta i på gymmet så musklerna har en anledning att finnas kvar!

Något jag lärt mig efter x antal deffar är att man överskattar sin fettfria massa aka underskattar sin fettvikt och då tror man når "shredded to the bone" på vikten X. Det som händer är att man inte är i närheten av nöjd på vikten X, utan att det mest troligt rör sig om 5-10kg MER som måste bort! Så se till att ha en långsiktig plan, för deffen kan ta längre tid än du trott! *cry*

Lycka till! :thumbup:

Är nog inte ovanligt att folk också tror dom har lägre bf än vad dom har:
http://www.youtube.com/watch?v=HrlZUJH1aio

J3T69
2013-02-23, 09:59
Har väl inga konkreta tips, mer än att jag tycker du ska lägga mest fokus på att se till att punkt 1 & 2 upprätthålls och att du verkligen ser till att ta i på gymmet så musklerna har en anledning att finnas kvar!

Något jag lärt mig efter x antal deffar är att man överskattar sin fettfria massa aka underskattar sin fettvikt och då tror man når "shredded to the bone" på vikten X. Det som händer är att man inte är i närheten av nöjd på vikten X, utan att det mest troligt rör sig om 5-10kg MER som måste bort! Så se till att ha en långsiktig plan, för deffen kan ta längre tid än du trott! *cry*

Lycka till! :thumbup:

Tycker han ser smal ut på den vikten.