handdator

Visa fullständig version : Hantelpress vs Arnoldpress ?


Terminatorgunde
2013-02-22, 15:14
Är det någon stor skillnad på dom två? Jag brukar köra olika varje gång jag är på gymmet,men känner av att arnoldpress är jobbigare att utföra. Så vad är det för skillnad mellan dom?

pezrulezhaakon
2013-02-22, 15:34
Terminatorgunde

Arnoldpress sätter större krav på stabilisering av övre rygg. Dessutom bidrar bröstmuskeln mindre med arbete, därför blir det jobbigare. Rotatorcuffen måste arbeta något hårdare.

Hantelrotationen tillför inget märkbart, bara att det blir svårt att utföra övningen om man inte gör det.

Stor Hård Ådrig
2013-02-22, 15:56
Terminatorgunde

Arnoldpress sätter större krav på stabilisering av övre rygg. Dessutom bidrar bröstmuskeln mindre med arbete, därför blir det jobbigare. Rotatorcuffen måste arbeta något hårdare.

Hantelrotationen tillför inget märkbart, bara att det blir svårt att utföra övningen om man inte gör det.

Är inte poängen med arnoldpress att man involverar side deltsen mer?

pezrulezhaakon
2013-02-22, 15:59
Stor Hård Ådrig

Om det är anledningen så lär de inte lyckas särskilt bra med det. Skillnaden mellan Arnold eller vanlig hantelpress för deltas sidor är ytterst marginell. Belastningsriktningen är i princip densamma i förhållande till siddeltas dragriktning.

Terminatorgunde
2013-02-24, 18:03
Terminatorgunde

Arnoldpress sätter större krav på stabilisering av övre rygg. Dessutom bidrar bröstmuskeln mindre med arbete, därför blir det jobbigare. Rotatorcuffen måste arbeta något hårdare.

Hantelrotationen tillför inget märkbart, bara att det blir svårt att utföra övningen om man inte gör det.


Okej,tack =)

Arne Persson
2013-02-24, 18:52
Såhär skall en korrekt Arnoldpress utföras.:) Personligen tycker jag att den är överlägsen vanlig hantelpress dock är den lite mer teknisk komplicerad att utföra.

http://www.youtube.com/watch?v=lhuPCnPQrLw

Latissimus Dorsi
2013-02-24, 19:47
Såhär skall en korrekt Arnoldpress utföras.:) Personligen tycker jag att den är överlägsen vanlig hantelpress dock är den lite mer teknisk komplicerad att utföra.

http://www.youtube.com/watch?v=lhuPCnPQrLw

Jävlar Arne 84k views, nästan youtube kändis ;) Exklusive att du inte sprider skit... cofffee

OT: Arnoldpress är jobbigare, och rätt bra att variera normal hantelpres med för att få in cuffarna.

Arne Persson
2013-02-24, 19:55
Jävlar Arne 84k views, nästan youtube kändis ;) Exklusive att du inte sprider skit... cofffee

OT: Arnoldpress är jobbigare, och rätt bra att variera normal hantelpres med för att få in cuffarna.

Ha ha ha! Är hatad även även på det forumet!;)

Terminatorgunde
2013-02-24, 22:58
Såhär skall en korrekt Arnoldpress utföras.:) Personligen tycker jag att den är överlägsen vanlig hantelpress dock är den lite mer teknisk komplicerad att utföra.

http://www.youtube.com/watch?v=lhuPCnPQrLw

Snyggt =) jo jag gillar den mer en hantalpress med,just för att den är jobbigare. sen har den ju ett mycket vackrare namn :cool:

Terminatorgunde
2013-02-24, 22:58
Jävlar Arne 84k views, nästan youtube kändis ;) Exklusive att du inte sprider skit... cofffee

OT: Arnoldpress är jobbigare, och rätt bra att variera normal hantelpres med för att få in cuffarna.


=) Jo jag kör varannan gång typ ^^ men arnoldpress är skönare :D

gratefuldead
2013-02-24, 23:00
Ha ha ha! Är hatad även även på det forumet!;)
Kan du inte göra en ny video där du inte slår hantlarna i varandra?


:d

Arne Persson
2013-02-24, 23:09
Kan du inte göra en ny video där du inte slår hantlarna i varandra?


:d

Absolut inte!:d