handdator

Visa fullständig version : Positiv på amfetamin av en fettförbrännare


EnKlenis
2013-02-21, 18:36
Lite bakgrund först:

Det är så att jag håller på hjälper en bekant att tappa en hel del av sin övervikt. Förutom att göra ett kostschema så slängde jag åt honom ett näve fettförbrännare som jag själv använder nu under min diet och som verkligen dämpar hungern och det där jävla sötsuget. Jag berätta att var jag hade köpt och vad det var för märke på kapslarna.

Igår blev han haffad av gatulangningsgruppen som tvinga honom till ett pissprov, då konstatera konstaplarna att han var positiv på amfetamin. Han ringde mig direkt efter dom släppt honom och fråga vad det var för jävla piller jag lura i honom, om jag hade gett honom tjack. Vilket jag förneka och sa att så var inte fallet utan att jag köpt dessa på en tillförlitlig och populär kosttillskottsida som är dagens sanning.

Nu är denne bekanta INTE guds bästa barn så jag var helt säker på att han snacka goja och var nojig för att de funka så bra. Eftersom jag själv är en gammal amfetaminmissbrukare och varit ren över 13år och inte ens känner en liknelse mellan dessa fettförbrännare och amfetaminet så ringde jag min gamla övervakare och fråga om han kunde fixa fram ett pissprovtest till mig, vilket han givetvis kunde. Idag pilla jag i mig 3st kapslar då om någon gång skulle det ge utslag på mätaren. Jag pissa i muggen och körde testet precis som man skulle göra.

Snubben hade snackat sanning, jag var positiv på amfetamin samt metaamfetamin, resten av drogerna på testet var jag negativ.

Jag ringde min gamla övervakare och berätta hur det låg till. På måndag kommer provsvaret ifrån SKL på min bekantades pissprov.

Innehåll i fettförbrännaren:

Dendrobiumextrakt (stam)
Beta-Fenyletylamin HCl
Tangerinextrakt (frukt)
Koffein (vätskefritt)
Grönt Te-extrakt
Asiatisk Ginseng (rot)
Piperinextrakt (frukt)


Fler som har varit med om liknande eller kan förklara hur det blir positivt?

Langster
2013-02-21, 18:45
Lite bakgrund först:

Det är så att jag håller på hjälper en bekant att tappa en hel del av sin övervikt. Förutom att göra ett kostschema så slängde jag åt honom ett näve fettförbrännare som jag själv använder nu under min diet och som verkligen dämpar hungern och det där jävla sötsuget. Jag berätta att var jag hade köpt och vad det var för märke på kapslarna.

Igår blev han haffad av gatulangningsgruppen som tvinga honom till ett pissprov, då konstatera konstaplarna att han var positiv på amfetamin. Han ringde mig direkt efter dom släppt honom och fråga vad det var för jävla piller jag lura i honom, om jag hade gett honom tjack. Vilket jag förneka och sa att så var inte fallet utan att jag köpt dessa på en tillförlitlig och populär kosttillskottsida som är dagens sanning.

Nu är denne bekanta INTE guds bästa barn så jag var helt säker på att han snacka goja och var nojig för att de funka så bra. Eftersom jag själv är en gammal amfetaminmissbrukare och varit ren över 13år och inte ens känner en liknelse mellan dessa fettförbrännare och amfetaminet så ringde jag min gamla övervakare och fråga om han kunde fixa fram ett pissprovtest till mig, vilket han givetvis kunde. Idag pilla jag i mig 3st kapslar då om någon gång skulle det ge utslag på mätaren. Jag pissa i muggen och körde testet precis som man skulle göra.

Snubben hade snackat sanning, jag var positiv på amfetamin samt metaamfetamin, resten av drogerna på testet var jag negativ.

Jag ringde min gamla övervakare och berätta hur det låg till. På måndag kommer provsvaret ifrån SKL på min bekantades pissprov.

Innehåll i fettförbrännaren:

Dendrobiumextrakt (stam)
Beta-Fenyletylamin HCl
Tangerinextrakt (frukt)
Koffein (vätskefritt)
Grönt Te-extrakt
Asiatisk Ginseng (rot)
Piperinextrakt (frukt)


Fler som har varit med om liknande eller kan förklara hur det blir positivt?

Beta-Fenyletylamin HCl, besläktat med amfetamin. Inget konstigt.

blondyz
2013-02-21, 18:46
Stickorna kan ge utslag på andra amfetaminer än alpha-metylfenetylamin (tjack), således visar första provet positivt. Vid analys kommer det visa negativt sålänge du inte har just alpha-metylfenetylamin i kroppen vid provtagning.

Gober
2013-02-21, 19:00
Dendrobiumextrakt är väl ingrediensen i bl.a. Craze som ger utslag.

Sheogorath
2013-02-21, 19:02
Dendrobiumextrakt är väl ingrediensen i bl.a. Craze som ger utslag.

Möjligt att dendrobium innehåller olika fenetylaminer det också. Det är nog svårt att veta vilken av alla fenetylaminer det är som spökar. Kanske alla. Kanske en.

Bryggan
2013-02-21, 19:05
Är det där pissprovet ett kemiskt test (färgomslag eller liknande) eller stoppas provet in i en maskin som låter *pling*?

EnKlenis
2013-02-21, 19:23
Är det där pissprovet ett kemiskt test (färgomslag eller liknande) eller stoppas provet in i en maskin som låter *pling*?

http://kentanderssonbilder.files.wordpress.com/2013/02/pissprov-e1361470791133.jpg

EnKlenis
2013-02-21, 19:24
Det är stickor längst ner.. Och jag får tacka för svaren!

Bryggan
2013-02-21, 19:42
Japp jag kan bekräfta att den där typen av test kommer med stor sannolikhet att ge utslag på fenyletylamin. Bygger antagligen på kromatografisk retentionstid så molekyler likt fenyletylamin eller dess metaboliter kommer att synas som positivt test.

OneManArmy
2013-02-21, 19:46
Kan man överklaga ett sådant test om man nu är en laglydig medborgare som bara använt craze?

Sheogorath
2013-02-21, 19:51
Kan man överklaga ett sådant test om man nu är en laglydig medborgare som bara använt craze?

Behöver du inte. Blodprov kommer inte kunna visa på amfetamin om du inte tagit amfetamin. Men det kan ju bli pinsamt och besvärligt ändå. Arbetsgivare osv som kör drogtester inför en anställning bemödar ju sig nog knappast med att se till att man får ta ett blodprov - lättare att bara anställa någon annan.

Osv.

EiseltUK
2013-02-21, 21:40
Dendrobiumextrakt är väl ingrediensen i bl.a. Craze som ger utslag.

Dendrobium är förvissa ett stort släkte men jag har för mig att ett var en på Flora Labs som hade analyserat en massa olika dendrobium och inte funnit några fenyletylaminer.

Jag gjorde någon gång ett inlägg på OB om någon form av orikdé som kunde innehålla PEA men det var inte Dendrobium utan någon annan variant. Kommer tyvärr inte ihåg vilken. Men vi talar om extremt små mängder. Vanligt choklad innehåller säkert mer.

Från examine.com (http://examine.com/supplements/Dendrobium/)

"For those wondering where the 'stimulants' in Dendrobium are (DS Craze), I cannot find evidence of any of these phenylethylamine compounds and may suspect that Dendrobium is to Phenylethylamine like Geranium is to DMAA; meaning not in it." - Kurtis "Silverhydra" Frank