handdator

Visa fullständig version : Kta?


fisknn
2004-02-18, 22:54
Vad exakt är KTA? Någon slags träningsschema för greppträning? Var kan man hitta det?

Svedberg
2004-02-19, 00:01
sim salla bim (http://www.cyberpump.com/ktaprogram/)

Nils
2004-02-19, 08:18
Originally posted by fisknn
Vad exakt är KTA? Någon slags träningsschema för greppträning? Var kan man hitta det?
Kan säga att du behöver veta att du tål eccentrisk träning varje och inte har lätt att få inflammerade senor för att köra programmet.
Jag tålde det inte.
Nils

jimcg
2004-02-19, 15:45
Visst, det är onekligen en prövning, men för mig funkade det och var mycket givande, även om jag led en hel del också.

Lite citat ur KTA:

2. You must be willing to do a program that most would think would be crazy

7. You must have a high pain tolerance and dedication and discipline to follow the program.

8. If you are are someone who needs plastic covers on your grippers, then this program is not for you.

10. You must be willing to work grip 6 days a week, two workouts a day (don't worry they are short).

I efterhand kan jag bara konstatera att dessa stämmer rätt så bra.


//Jim

Zakath
2004-02-19, 19:17
Att köpa det för 25 dollar, det skulle vart gratis... Men visst är man beredd att lägga ut de pengarna så. Jag tycker helt enkelt inte det är rätt att ta betalt för det, andra träningsprogram hittar man gratis.

z_bumbi
2004-02-19, 20:50
Originally posted by Zakath
Att köpa det för 25 dollar, det skulle vart gratis... Men visst är man beredd att lägga ut de pengarna så. Jag tycker helt enkelt inte det är rätt att ta betalt för det, andra träningsprogram hittar man gratis.

Varför skulle det inte få kosta pengar? Det är ju fritt att välja om man vill köpa det.

Nils
2004-02-19, 22:58
Originally posted by jimcg
Visst, det är onekligen en prövning, men för mig funkade det och var mycket givande, även om jag led en hel del också.

Lite citat ur KTA:

2. You must be willing to do a program that most would think would be crazy

7. You must have a high pain tolerance and dedication and discipline to follow the program.

8. If you are are someone who needs plastic covers on your grippers, then this program is not for you.

10. You must be willing to work grip 6 days a week, two workouts a day (don't worry they are short).

I efterhand kan jag bara konstatera att dessa stämmer rätt så bra.


//Jim
Det var för övrigt extremt givande för mig också ett litet tag innan jag fick tendinit i tre månader.
De pratar mycket om den extremt höga volymen i programmet. Det tycker inte jag att det är. Volymen är inte så extrem. Det är den eccentriska träningen som tär hårt.
Jag skulle vilja säga att har man stått rätt still ett tag så att man dels behöver något nytt och dels troligen kommit ikapp med sina senor hyggligt så är det absolut värt att testa.
Om man som jag just hade gått upp drygt 50% i styrka på ett halvår och absolut inte kommit ikapp med senorna är det på gränsen till dumt. (om man inte är ung och klarar det mesta)
Sen att det kostar pengar.
Det säljs extremt mycket böcker och tidningar om träning!
Hhmm 25 dollar, de har höjt priset ser jag! Jag antar att de har lättare att sälja nu när det börjar bli många som haft framgång med programmet.

Nils

fisknn
2004-02-19, 23:30
Originally posted by Nils

Det var för övrigt extremt givande för mig också ett litet tag innan jag fick tendinit i tre månader.
De pratar mycket om den extremt höga volymen i programmet. Det tycker inte jag att det är. Volymen är inte så extrem. Det är den eccentriska träningen som tär hårt.
Jag skulle vilja säga att har man stått rätt still ett tag så att man dels behöver något nytt och dels troligen kommit ikapp med sina senor hyggligt så är det absolut värt att testa.
Om man som jag just hade gått upp drygt 50% i styrka på ett halvår och absolut inte kommit ikapp med senorna är det på gränsen till dumt. (om man inte är ung och klarar det mesta)
Sen att det kostar pengar.
Det säljs extremt mycket böcker och tidningar om träning!
Hhmm 25 dollar, de har höjt priset ser jag! Jag antar att de har lättare att sälja nu när det börjar bli många som haft framgång med programmet.

Nils

Ingen som vet om det kanske finns någon vardagshjälte som helt enkelt kopierat innehållet och skrivit det någon annanstans så att undertecknad gratis kan ta del av det?

z_bumbi
2004-02-20, 10:17
Originally posted by fisknn


Ingen som vet om det kanske finns någon vardagshjälte som helt enkelt kopierat innehållet och skrivit det någon annanstans så att undertecknad gratis kan ta del av det?

Det är väl ingen unikt som program? Sök på greppträning, gripper CoC Arne Persson osv på detta forum så hittar du ju massor.

Sen finns det ju hemsidor samt även forum för just greppträning som har massor av information.

Google är din vän.

jimcg
2004-02-20, 17:33
Originally posted by z_bumbi


Det är väl ingen unikt som program? Sök på greppträning, gripper CoC Arne Persson osv på detta forum så hittar du ju massor.

Sen finns det ju hemsidor samt även forum för just greppträning som har massor av information.

Google är din vän.

Precis, med hjälp av det har du i princip hela innehållet i KTA, dock inte samlat.

Å andra sidan - om man söker informationen själv, hittar man ju oftast väldigt mycket annat på vägen, som också kan vara av stor nytta, utifrån många människors perspektiv. KTA-programmet är ju skrivet av EN person utifrån intervjuer med EN annan person.

Med beskrivningen av gripperns olika sidor och förslag på sättningsteknik (som undertecknad råkar ha skrivit om på sin websida) tillsammans med resultatet av det som z_bumbi föreslog, finns allt man behöver veta! Sen är det bara upp till den egna träningsviljan.

KTA-programmet är inte på nåt sätt nån bibel med en massa hemligheter som inte går att finna på annat håll. Är priset avskräckande, så är det ju bara att låta bli. Som Nils skrev "...har man stått stilla..." kan det vara värt att testa, men med tanke på hur mycket som skrivits om gripperträning, särskilt på detta forum, blir anledningen till att köpa programmet mindre för varje dag.

Jag har som sagt haft stor nytta av det, men det inget måste!!!

//Jim

CoC
2004-02-21, 01:33
Själv har jag alltid försökt att experimentera mig fram till ett program som fungerar. Dock är det ett måste att gripper programmet fungerar tillsammans med den höga träningsdosen av bending, pinch, thick bar, v-bar, one hand lift och annat som jag normalt kör. Det är en konst av den högre skolan att öka samtidigt i styrka i grippers och bending t ex. Sedan jag började seriöst med bending i december efter LGC X, har jag fortfarande inte nått upp till den nivå jag hade på tävlingen med grippers (ligger runt 6.30 jämfört med 6.60 på LGC X), men å andra sidan är jag vansinnigt mkt bättre i bending nu än i början av december.

z_bumbi
2004-02-21, 08:39
CoC: Det är ju samma problem med alla färdiga program oavsett i vilken idrott de än är avsedda för.

Hur står det till med styrketräning och grepp i Australien? Mycket gym, kvalitet osv?