handdator

Visa fullständig version : Ont i armvecket när jag kär kabelrodd


Terminatorgunde
2013-02-20, 22:50
Någon som vet vad det kan bero på ? Är just i den övningen det smärtar till efter ca 8-9 reps med inte en allt för tung vikt,det stramar åt som tusan ibland.

pezrulezhaakon
2013-02-20, 23:09
Terminatorgunde

Värm upp mer.

Terminatorgunde
2013-03-23, 11:58
Måste nog bumpa den här lite nu,har bytt ut några övningar så jag inte har latsdrag & kabelrodd längre,men senaste passet jag körde rygg kännde jag av i armvecket igen,då köre jag rodd i maskin. Började kännas efter ca 10-12 reps,det känns inte så på några andra övningar. Vad kan det bero på ?

Scratch89
2013-03-23, 15:39
För att bicepssenan går genom armvecket? Inte ovanligt att folk överspänner armarna och drar mer med dem än ryggen. Lägg till lite fuskande så att vikten är högre än vad senan hade klarat i strikt läge, och ja, då kan man få känningar.

Terminatorgunde
2013-03-23, 15:46
För att bicepssenan går genom armvecket? Inte ovanligt att folk överspänner armarna och drar mer med dem än ryggen. Lägg till lite fuskande så att vikten är högre än vad senan hade klarat i strikt läge, och ja, då kan man få känningar.

Jo jag gör nog dom inte korrekt kanske,lite tips på hur man använder ryggen istället för att använda sig av armarna?

Scratch89
2013-03-23, 16:04
Lasta inte på för tungt, försök få rörelsen att utgå ifrån bålen och skulderbladen.

Terminatorgunde
2013-03-23, 16:21
Lasta inte på för tungt, försök få rörelsen att utgå ifrån bålen och skulderbladen.

Får testa mig fram lite mer antar jag,brukar ju inte ha så tunga vikter ialfall :P. Men tack för tipse,ska pröva på måndag-