handdator

Visa fullständig version : Äckligt protein!


Axii
2013-02-20, 19:30
Hej!
Idag efter gymmet, gick jag av en slump förbi en butik som sålde kosttillskott.
Full med endorfin i kroppen, gick jag in. Jag frågar om de kan visa det billigaste whey proteinet de har. Mannen visar mig märket WNT. De sålde 1kg för 129kr!
1 kg whey från WNT kostar ca 289kr, nu sålde de 1kg för 129kr!

Det var endast tre burkar kvar, alla med melon smak.
Jag tar alla tre, kommer hem och är väldigt glad över mitt fynd!
Jag förbereder och shake och tar en klunk. Ohh fyfan va äcklig smak! Smakade rent socker! Kunde inte dricka resten utan slängde resten av shaken.

Nu sitter jag här med tre kilo whey protein som smakar illa.
Vet inte vad jag ska göra! Har ni några tips? Tex blanda med ngt annat för att få bort smaken?

Gober
2013-02-20, 19:33
Wnt är väl fd Twinlab? Minns deras protein och gainers med fasa, sliskigt och vidrigt.

Du kanske kan mixa ner frysta bär för att förbättra smaken. Nästa gång kan du ju läsa lite på Kolo vilka märken som rek.

Axii
2013-02-20, 20:06
Wnt är väl fd Twinlab? Minns deras protein och gainers med fasa, sliskigt och vidrigt.

Du kanske kan mixa ner frysta bär för att förbättra smaken. Nästa gång kan du ju läsa lite på Kolo vilka märken som rek.

Tack för tipset!

Asså har kört whey 80 och body science, vart riktig nöjd!
Och detta var av en slump och fynd hann aldrig läsa om ämnet.

EiseltUK
2013-02-20, 20:32
Wnt är väl fd Twinlab? Minns deras protein och gainers med fasa, sliskigt och vidrigt.

Du kanske kan mixa ner frysta bär för att förbättra smaken. Nästa gång kan du ju läsa lite på Kolo vilka märken som rek.

Twinlab finns fortfarande. ;) Tror att WNT togs fram under den tid Twinlab i princip kånkade.

Gober
2013-02-20, 20:44
Twinlab finns fortfarande. ;) Tror att WNT togs fram under den tid Twinlab i princip kånkade.

Där ser man, efter en liten googling ser jag att det fortfarande finns en del produkter. Verkar dock inte ha så mycket i sitt sortiment, minns att dom var väldigt stora på 90-talet.

Provrörsbarn
2013-02-21, 00:21
Hej!
Idag efter gymmet, gick jag av en slump förbi en butik som sålde kosttillskott.
Full med endorfin i kroppen, gick jag in. Jag frågar om de kan visa det billigaste whey proteinet de har. Mannen visar mig märket WNT. De sålde 1kg för 129kr!
1 kg whey från WNT kostar ca 289kr, nu sålde de 1kg för 129kr!

Det var endast tre burkar kvar, alla med melon smak.
Jag tar alla tre, kommer hem och är väldigt glad över mitt fynd!
Jag förbereder och shake och tar en klunk. Ohh fyfan va äcklig smak! Smakade rent socker! Kunde inte dricka resten utan slängde resten av shaken.

Nu sitter jag här med tre kilo whey protein som smakar illa.
Vet inte vad jag ska göra! Har ni några tips? Tex blanda med ngt annat för att få bort smaken?

Testa med mjölk, kanske kan vara gott....eller så får du blanda med riktigt mycket vatten :P

Mollestam
2013-02-21, 00:21
Testa med mjölk, kanske kan vara gott....eller så får du blanda med riktigt mycket vatten :P

Tvärtom, ta med väldigt lite vatten (typ 200 ml) och halsa det snabbt som attan, då hinner man ju knappt känna smaken ;)

tossefar
2013-02-21, 00:43
Frågar man efter det absolut billigaste så kanske man inte kan ha för stora förhoppningar på smaken...

LillisJ
2013-02-21, 00:48
Frågar man efter det absolut billigaste så kanske man inte kan ha för stora förhoppningar på smaken...

Det brukar vanligtvis gå för ~250:-/kg.. Dyrt som fan rättare sagt :D

LizaK
2013-02-21, 03:10
Kanske fungerar att blanda med någonting beskt/syrligt, tranbärsdryck? Andra koncentrat? + större mängd vatten än rek.

Hoppas det går ned..

WHITEFOLKS
2013-02-21, 04:33
WNT är inget premiumprotein direkt.

Du har aldrig funderat att de säger ett högre normalt pris för att få dig att känna att det är en bra deal, precis som du gjorde?

Saker ska alltid ses i värde förhållande till priset du får betala. Något annat spekulativt pris är ointressant.

vicarious
2013-02-21, 07:52
Ge bort det/försök sälja det om du verkligen inte står ut med smaken. Annars, man up :)

Axii
2013-02-21, 19:04
Testa med mjölk, kanske kan vara gott....eller så får du blanda med riktigt mycket vatten :P
Ska göra det ikväll, återkommer! :d
Med mycket vatten blir det bara värre då jag får lida extra mycket.
Tvärtom, ta med väldigt lite vatten (typ 200 ml) och halsa det snabbt som attan, då hinner man ju knappt känna smaken ;)

Blandade med lite vatten och drack, oh fyfan! Var tvungen att för varje klunk protein dricka en klunk vatten för att få bort eftersmaken.

Axii
2013-02-21, 21:28
Drack med mjölkblandning, det fick ner iaf. Bättre än vatten! :)