handdator

Visa fullständig version : Eternal Wisdom


Sidor : [1] 2 3

Mackan58
2013-02-20, 12:02
Tänkte posta mina videor här istället och låta min journal vara tråden där jag noterar mina pass.

Jag startar tråden med att lägga upp detta videosvar till den gode Alon Gabbai:

Alon Gabbai's blasphemies:

H_uYhA8gLZg

Mitt svar:

D6DqI21HkCI



Kom gärna med förslag till dels träningsvideor samt med frågor till kommande videologgar.

Rikard Jansson
2013-02-20, 12:09
:thumbup: , kommer följas!

zozofu93
2013-02-20, 12:20
Grymt, schysst response :)
Känns som att den andra killen inte har en aning om vad han snackar om.

Viktor_Balck
2013-02-20, 15:27
Så snygg är han inte tycker jag, men annars håller jag med dig Mackan!

Phil Heath
2013-02-20, 15:42
Alon har faktiskt en poäng och jag håller med han. Sen är det ju klart man måste öka vikterna successivt men att springa runt med anteckningsblocket och skriva uppsatser om allt man gör är waste of time.
Vissa dagar är man lite segare och tröttare och på schemat står det att du ska köra låg reps och tungt, hur bra går det!?!

Nä lyssna på kroppen och kör efter vad som funkar för DIG. Se bara till att öka vikterna successivt med tiden och inte efter nått jävla schema som säger det.

Peace out bye!

Mackan58
2013-02-20, 15:47
Tack för responsen mina vänner!

Mackan58
2013-02-20, 15:50
Alon har faktiskt en poäng och jag håller med han. Sen är det ju klart man måste öka vikterna successivt men att springa runt med anteckningsblocket och skriva uppsatser om allt man gör är waste of time.
Vissa dagar är man lite segare och tröttare och på schemat står det att du ska köra låg reps och tungt, hur bra går det!?!

Nä lyssna på kroppen och kör efter vad som funkar för DIG. Se bara till att öka vikterna successivt med tiden och inte efter nått jävla schema som säger det.

Peace out bye!

Håller med om detta. Man kan inte alltid vara på topp, då får man helt enkelt vara smart och försöka öka i någonting annat. Exempel på detta är om jag har marklyft på schemat men har träningsvärk i benen, då kör jag viktade chins istället och kör marklyft en annan dag för att se till att jag verkligen kan öka. Man kan helt klart inte öka varje pass men jag tycker man bör sikta på det så ofta man kan.

Det jag reagerade mest på var hans nonchalanta inställning, tycker inte det kommer gynna någon att gå in i gymmet och vara spontan, det gjorde jag när jag var 15 och slutade med att man stod och boxades på säcken, körde bicepscurls eller brottades med polarna.

If you fail to plan, you plan to fail.

jagärensnnällman
2013-02-20, 15:58
Alon har faktiskt en poäng och jag håller med han. Sen är det ju klart man måste öka vikterna successivt men att springa runt med anteckningsblocket och skriva uppsatser om allt man gör är waste of time.
Vissa dagar är man lite segare och tröttare och på schemat står det att du ska köra låg reps och tungt, hur bra går det!?!

Nä lyssna på kroppen och kör efter vad som funkar för DIG. Se bara till att öka vikterna successivt med tiden och inte efter nått jävla schema som säger det.

Peace out bye!
Om man har lite psyke går det ganska bra

Phil Heath
2013-02-20, 18:36
Håller med om detta. Man kan inte alltid vara på topp, då får man helt enkelt vara smart och försöka öka i någonting annat. Exempel på detta är om jag har marklyft på schemat men har träningsvärk i benen, då kör jag viktade chins istället och kör marklyft en annan dag för att se till att jag verkligen kan öka. Man kan helt klart inte öka varje pass men jag tycker man bör sikta på det så ofta man kan.

Det jag reagerade mest på var hans nonchalanta inställning, tycker inte det kommer gynna någon att gå in i gymmet och vara spontan, det gjorde jag när jag var 15 och slutade med att man stod och boxades på säcken, körde bicepscurls eller brottades med polarna.

If you fail to plan, you plan to fail.

Men de flesta som är "seriösa" med sin träning går knappast in och kör lite hur som helst utan har en plan i huvudet. Behövs inget anteckningsblock för detta.

Sen finns det såklart undantag men det gäller även "anteckningskillarna". De fokuserar mer på blocket än själva träningen i sig.

Rasmus Carlsson
2013-02-21, 00:52
En viktig aspekt i gymmet är det psykiska.
Säg att du förra veckan klarade 8 reps på 80kg i bänken, lallar du nu in på gymmet för nästa bröstpass med inställningen att du ska köra så hårt du orkar är det stor risk att du bara orkar 7-8 reps denna gång. Men har du å andra sidan med dig anteckningsblocket och läser att sist klarade jag 8 reps, alltså SKA jag klara 9 reps denna gång så kommer du att klara av det 9 utav 10 gånger.

Sen om det är skrivet i ett block, på mobilen eller i ditt huvud är ovesentligt men de som tror att de har allt i huvudet lurar ofta sig själva.

Mackan58
2013-02-21, 11:45
En viktig aspekt i gymmet är det psykiska.
Säg att du förra veckan klarade 8 reps på 80kg i bänken, lallar du nu in på gymmet för nästa bröstpass med inställningen att du ska köra så hårt du orkar är det stor risk att du bara orkar 7-8 reps denna gång. Men har du å andra sidan med dig anteckningsblocket och läser att sist klarade jag 8 reps, alltså SKA jag klara 9 reps denna gång så kommer du att klara av det 9 utav 10 gånger.

Sen om det är skrivet i ett block, på mobilen eller i ditt huvud är ovesentligt men de som tror att de har allt i huvudet lurar ofta sig själva.

Exakt!

Mackan58
2013-02-21, 11:46
Men de flesta som är "seriösa" med sin träning går knappast in och kör lite hur som helst utan har en plan i huvudet. Behövs inget anteckningsblock för detta.

Sen finns det såklart undantag men det gäller även "anteckningskillarna". De fokuserar mer på blocket än själva träningen i sig.

Oavsett hur man väljer att dokumentera sin progression är den viktig.

Jag som oftast bara kör två övningar per pass har inga problem att komma ihåg vilka vikter jag tog förra gången. :)

Mackan58
2013-02-21, 15:47
Här är samtliga videologgar to this day. Kommer att ladda upp nya vloggar samt träningsvideor kontinuerligt.


1. Progression
KtbCl_gTE4s

2. Kosttillskott

-9RFrBECfqw

3. Övningar mm.

klILbK9y7mU

4. Setvila och priogrupper

G7mMkKz0Ni4

5. Alkohol och skräpmat

rvFbTPFgPjs

6. Makronutrienter

rR_cI30PVBg

7. Broscience vs Forskning

icP-FZ4dc80

Rikard Jansson
2013-02-21, 15:49
Pro-tip om du känner dig så jävla motiverad att du gör 7 videos, lägg upp 1 och spara följande till dagar när du inte orkar göra några^^

leBrownJames
2013-02-21, 15:59
Rikard Jansson och Mackan58 ser ut som bröder, som om ni fötts upp i något garage i norrland :D

Mackan58
2013-02-21, 16:01
Pro-tip om du känner dig så jävla motiverad att du gör 7 videos, lägg upp 1 och spara följande till dagar när du inte orkar göra några^^

Rikard Jansson och Mackan58 ser ut som bröder, som om ni fötts upp i något garage i norrland :D

Thx bruv! Jo, men kände att det var lika bra att lägga upp dem här dirr, eftersom de redan finns på min Yt-kanal.



Hahahaha :D.

Rikard Jansson
2013-02-21, 16:03
Rikard Jansson och Mackan58 ser ut som bröder, som om ni fötts upp i något garage i norrland :D

How do you know it aint so? ;) Ska kolla på alla videos sen mackan, kräver lite tid för att dra igenom alla^^

Mackan58
2013-02-21, 16:06
http://i.imgur.com/kt4HCUyl.jpg

Rikard= Faramir Mackan58= Boromir

antisleep
2013-02-21, 16:26
Bra initiativ!

zozofu93
2013-02-21, 16:31
Bra videos!

Mackan58
2013-02-21, 16:46
Bra initiativ!

Bra videos!

Tackar! :D

Grymma axlar/armar på båda.

Rasmus Carlsson
2013-02-21, 17:13
Kul med videos :)

Ett tips angående din bild som figurerar på olika facebookgrupper osv, kanske skulle välja en bild som gör dig rättvis nästa gång och inte ger en skev bild. Då du har extrema lats så är det inte så smart att posta en bild där du flexar latsen i kombination med kläder som framhäver dom ännu mer + döljer benen.

Ta det på rätt sätt, du har en grym fusik imo!

Mackan58
2013-02-21, 19:26
Kul med videos :)

Ett tips angående din bild som figurerar på olika facebookgrupper osv, kanske skulle välja en bild som gör dig rättvis nästa gång och inte ger en skev bild. Då du har extrema lats så är det inte så smart att posta en bild där du flexar latsen i kombination med kläder som framhäver dom ännu mer + döljer benen.

Ta det på rätt sätt, du har en grym fusik imo!

Haha, hade jag vetat vilken jävla shitstorm det hade blivit hade jag valt en annan bild. Förmodligen denna (tycker lätt att det är min bästa bild, men aja, gjort är gjort, för sent att ändra på det nu, men i fortsättningen kommer jag definitivt ta mer varierande bilder).

http://i.imgur.com/Yx5I76Bl.jpg

Mackan58
2013-02-21, 21:26
"This first challenge is to squat for as many reps as you can. Your goal is to do 100 reps in as short of time as you can. You can break the reps up in whatever fashion you like. 100 sets of 1 reps. 10 sets of 10 reps. Etc. I finished mine in 29:20."


http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=152037613

91BKfypxShQ

Sjukt bra pass i alla fall. Hoppas att jag kan gå imorrn :)

Mackan58
2013-02-25, 15:07
Ett (förhoppningsvis) efterlängtad inlägg!

Deff. Den fysiologiska biten.

uO1ACXUIHyg


Kommer imorgon ta upp den mentala biten.

Kom gärna med frågor som rör ämnet så kan jag besvara dem imorgon i inlägget!

xcv
2013-02-25, 16:46
Mycket bra video. Strukturerat och tydligt, ser fram emot morgondagens video också.

Ska snart gå på diet så det är skönt att gå igenom allt en extra gång :)

Mackan58
2013-02-25, 18:45
Mycket bra video. Strukturerat och tydligt, ser fram emot morgondagens video också.

Ska snart gå på diet så det är skönt att gå igenom allt en extra gång :)

Tackar!

Ja, det känns som jag är lite bättre på detta nu jämfört med mina första :).


Är det någonting mer särskilt du vill att jag tar upp imorgon?

Rasmus Carlsson
2013-02-25, 19:00
Tycker du har bra tankar om det mesta.

Känns lite som att du blivit skolad av nån som vart aktiv under 80-90tal och vet va de snackar om, eller så är du bara logisk och smart. ;)

difaren
2013-02-25, 22:26
Bra förebild och förbannat bra fysik! Gillar hur musklerna sitter på kroppen!!

// Beundrare!! No homo

xcv
2013-02-25, 22:34
Är det någonting mer särskilt du vill att jag tar upp imorgon?

Mjae, själv är jag mest orolig för hur det ska kännas att gå ner i vikt efter att ha kämpat för att bygga massa i nästan fyra år. Tror det kommer bli en tuff smäll psykiskt att känna sig mindre fyllig, magrare osv.

I längden är ju såklart tanken att definitionen ska bli grym, och då kommer det nog vara lätt att motivera sig. Tänker mest på första veckorna, där man inte hunnit tappa några stora mängder fett, men musklerna släppt ifrån sig massa vatten.

Detta är dock bara en personlig noja och vet inte hur du skulle kunna få med det i videon och det ska kännas relevant för alla. Jag har iaf fullt förtroende för att du får med det mesta man vill veta, som du fick i dagens klipp!

mvh

xcv
2013-02-25, 22:35
Sen är jag iofs extremt nyfiken på att höra hur förberedelserna dagarna innan tävling ser ut. Har aldrig riktigt hajjat det där med tömning, och sen ladda dagen innan med kolhydrater (saknar som sagt koll och detta kan vara helt fel)

Vore intressant att höra en förklaring om dessa mekanismer osv, men det kanske inte hör hemma i en video om den psykologiska aspekten vid deff!

Mackan58
2013-02-26, 12:36
Tycker du har bra tankar om det mesta.

Känns lite som att du blivit skolad av nån som vart aktiv under 80-90tal och vet va de snackar om, eller så är du bara logisk och smart. ;)

Bra förebild och förbannat bra fysik! Gillar hur musklerna sitter på kroppen!!

// Beundrare!! No homo



http://i.imgur.com/m1C1E.gif

Hur underbart som helst att höra, helt jävla underbart!



Har inte haft någon skolning inom bodybuilding av någon speciell person. Har läst mig till det mesta på Internet, via bloggar, Kolozzeum och hemsidor. Har också läst en och annan bok. Jag är dock akademiskt skolad vilket innebär att jag är extremt källkritisk.
Jag hyllar även de antika grekiska idealen där logiskt tänkande, retorisk förmåga och en estetiskt tilltalande fysik är viktiga. Därför blir jag extra glad när jag får sådana kommentarer. :)

Mackan58
2013-02-26, 12:39
Mjae, själv är jag mest orolig för hur det ska kännas att gå ner i vikt efter att ha kämpat för att bygga massa i nästan fyra år. Tror det kommer bli en tuff smäll psykiskt att känna sig mindre fyllig, magrare osv.

I längden är ju såklart tanken att definitionen ska bli grym, och då kommer det nog vara lätt att motivera sig. Tänker mest på första veckorna, där man inte hunnit tappa några stora mängder fett, men musklerna släppt ifrån sig massa vatten.

Detta är dock bara en personlig noja och vet inte hur du skulle kunna få med det i videon och det ska kännas relevant för alla. Jag har iaf fullt förtroende för att du får med det mesta man vill veta, som du fick i dagens klipp!

mvh

Sen är jag iofs extremt nyfiken på att höra hur förberedelserna dagarna innan tävling ser ut. Har aldrig riktigt hajjat det där med tömning, och sen ladda dagen innan med kolhydrater (saknar som sagt koll och detta kan vara helt fel)

Vore intressant att höra en förklaring om dessa mekanismer osv, men det kanske inte hör hemma i en video om den psykologiska aspekten vid deff!


Kommer ta upp första stycket! Det är väldigt relevant för hur man känner sig under en deff.

Vad det andra stycket gäller så vet jag faktiskt inte. Som jag har förstått det gäller den tömningen/laddningen mest om man är on dat dere. Jag drack bara lite vatten under sista dagen sedan åt jag massa kakor (kolisar och fett) under dagen för att få bra pump. Är inte rätt person att fråga :(.

Carnes
2013-02-26, 12:59
Dat dere Latsbrah, swedish misc crew checking in!

http://i.imgur.com/Oga7L.gif

Mackan58
2013-02-26, 15:33
Dat dere Latsbrah, swedish misc crew checking in!

http://i.imgur.com/Oga7L.gif

Haha :)

u r welcome u cheeky kunt :)

Mackan58
2013-02-26, 15:34
q45oWmuyqsA

zozofu93
2013-02-26, 15:34
hell yea!

difaren
2013-02-26, 16:23
Innan tävling så tar många mat som innehåller mycket salt för att just "torka". De är inget du gör eller?

Carnes
2013-02-26, 16:46
Vart i Uppsala bor du my man? Jag bor i en håla utanför just nu :)

Mackan58
2013-02-26, 19:32
Innan tävling så tar många mat som innehåller mycket salt för att just "torka". De är inget du gör eller?

Njae, är inte så rutinerad vad det gäller tävlingar. Att tävla är inget självändamål utan snarare en bi-syssla som kan vara rolig.

Mackan58
2013-02-26, 19:33
Vart i Uppsala bor du my man? Jag bor i en håla utanför just nu :)

Ärorika Luthagen. Tränar på Antonis, får se hur länge till dock. Fick en tillsägelse i höstas för att jag poserade utan tröja och idag för att "vi" (med betoning på mig) låter för mycket och tar mycket plats. Så överväger att gå till UTK.

Carnes
2013-02-26, 20:34
Ärorika Luthagen. Tränar på Antonis, får se hur länge till dock. Fick en tillsägelse i höstas för att jag poserade utan tröja och idag för att "vi" (med betoning på mig) låter för mycket och tar mycket plats. Så överväger att gå till UTK.

Haha..
>Öppnar ett gym
>Klagar på folk som tränar seriöst.

Jag håller till i Österbybruk och kör på den lokala styrkeklubben, bra ställe att träna på.

Holmeros
2013-02-26, 21:54
Fan, tack för den senaste videon!

Den gav mig ingen direkt ny vetskap, men fan vad lätt det är att glömma bort. Jag har dietat sedan Oktober och kommer fortsätta fram tills slutet på Juni, men den senaste tiden har det blivit lite för många "ursäkter". Efter att ha kollat din videologg så tänker man tillbaka på de första månaderna av min diet. Det gick så jävla bra, jag höll mig till mitt kostschema och tränade på.

Det här fick mig att tagga till, nu är det fan stenhårt igen som gäller! Jag har dietat förr, men aldrig riktigt deffat för att bli rippad. Iår är det dags, och jag tror verkligen på vad du säger, första sexpacket är det svåraste. Jag VILL ha ett sexpack till sommaren, och jag ska göra allt i min makt för att nå det också.

Tack för inspirationen, ditt breda as ;)

Mackan58
2013-02-26, 22:50
Tack för inspirationen, ditt breda as ;)

Tack själv för de fina orden! Alltid glad att jag inspirera!

http://www-deadline-com.vimg.net/wp-content/uploads/2010/07/kevin_bacon-220x300.jpg

Mackan58
2013-02-26, 23:04
Tänkte lägga in denna på första sidan men får bli här istället.

http://i.imgur.com/dllSygZ.png

xcv
2013-02-26, 23:15
Hahahahahah @ senaste bilden :D

Gillade även dagens inlägg skarpt! Tycker du är jävligt lätt att lyssna på. Mycket bra retorik, och bra upplagt. Kommer garanterat följa detta och säkert vräka ur mig lite frågor då och då om deffen!

Tack för att du tog dig tid och svarade på min fråga också, skönt att höra från någon med lite rutin.

Ser fram emot nästa video!

Mvh

ByggBobbarna
2013-02-27, 09:36
Ärorika Luthagen. Tränar på Antonis, får se hur länge till dock. Fick en tillsägelse i höstas för att jag poserade utan tröja och idag för att "vi" (med betoning på mig) låter för mycket och tar mycket plats. Så överväger att gå till UTK.

Wtf?! Hörde ju knappt att "ni" var där ens. Men hur fan kan man klaga på att det "låter för mycket", på ett gym?! *facepalm*

Visst om man vrålar rakt ut som en gorilla och hoppar runt som en nybliven könsmogen 14 åring. Men i de flesta fall ser och märker man om "lätena" är med all rätt tilltagna för att kräma ur det mesta hos sig själv.

Nej du, Antonis verkar ha tagit kurs rakt mot helvetet verkar det som. Hoppas det ordnar upp sig snart :confused:

TorbjornFred
2013-02-27, 13:16
Jag som gillar när folk taggar igång och skriker åt varandra för att bli peppade istället för fjunisar som mimar till Lena PH... vart är världen på väg?

Mackan58
2013-02-27, 20:40
Jag som gillar när folk taggar igång och skriker åt varandra för att bli peppade istället för fjunisar som mimar till Lena PH... vart är världen på väg?

No doubt. Är skönt som fan, ett baddibildergym ska vara testostinnt!

Postade länken i min Journal of the Gods också, gör det här med för större publicitet.

http://mackansvarar.blogg.se/

Mackan58
2013-02-27, 20:43
Hahahahahah @ senaste bilden :D

Gillade även dagens inlägg skarpt! Tycker du är jävligt lätt att lyssna på. Mycket bra retorik, och bra upplagt. Kommer garanterat följa detta och säkert vräka ur mig lite frågor då och då om deffen!

Tack för att du tog dig tid och svarade på min fråga också, skönt att höra från någon med lite rutin.

Ser fram emot nästa video!

Mvh

:D

Betyder väldigt mycket! Tack!

Definitivt det är bara ösa ut frågor så har jag material att jobba med :)

Mackan58
2013-02-27, 20:44
Nej du, Antonis verkar ha tagit kurs rakt mot helvetet verkar det som.

Of that, my friend, there can be no doubt :(

Mackan58
2013-02-28, 15:07
Lite från senaste ryggpasset.


_-rnvEbsOBo

NiklasAlm
2013-02-28, 22:57
Sett igenom alla videos och tycker verkligen dem varit intressanta. Speciellt dina tankar kring det mentala spelet, att utmana och tävla mot sig själv, hoppas mer sånt kommer.

Men grejen med citat tecken när du pratar förstår jag mig inte riktigt på, no offence.

BlingMe
2013-03-01, 08:19
Skulle du kunna dela med dig av misstag som du har lärt dig från när det gäller deffen?

Mackan58
2013-03-01, 11:36
Sett igenom alla videos och tycker verkligen dem varit intressanta. Speciellt dina tankar kring det mentala spelet, att utmana och tävla mot sig själv, hoppas mer sånt kommer.

Men grejen med citat tecken när du pratar förstår jag mig inte riktigt på, no offence.

Tackar :)

Citattecknen är ett sätt för mig att värja mig mot eventuella missuppfattningar. Exempelvis om jag säger "clean food" med citattecken så gör jag det för att visa att det vad vissa kallar clean food inte alltid behöver vara det etc.

Mackan58
2013-03-01, 11:37
Skulle du kunna dela med dig av misstag som du har lärt dig från när det gäller deffen?

Absolut :)

Mackan58
2013-03-05, 19:15
YoRXST-234w

190 idag. Försökte på 200 två gånger men fick inte till ett tillfredställande djup :/.

Nöjd hur som helst!

ByggBobbarna
2013-03-06, 08:10
YoRXST-234w

190 idag. Försökte på 200 två gånger men fick inte till ett tillfredställande djup :/.

Nöjd hur som helst!

Så det var alltså 190 pannor som skreks upp!?

Jävligt bra jobbat bro! *flex*

Mackan58
2013-03-06, 11:24
Så det var alltså 190 pannor som skreks upp!?

Jävligt bra jobbat bro! *flex*

Japp, thx bruv :). Ska testa 200 om några veckor, svårt att hålla sig från att maxa bara :).

Mackan58
2013-03-06, 14:33
x5iEmL5taXc

Har suttit och läst väldigt, väldigt akademiskt skrivna texter inom den ädla vetenskapen, ekonomisk historia, om ni undrar varför jag verker smått seg :).

Nonamewut
2013-03-06, 14:58
väldigt bra sammanfattningar, känner igen mycket av tankarna själv, även ifall ja inte är på din nivå inom styrketräning än

jävligt go att lyssna på :D

bortsätt från att du har välutväcklade axlar/rygg bröst så ser du ut att vara jäkla bred strukturellt sett ^^ genetic jackpot

Fuark
2013-03-06, 15:00
mysiga videoinlägg! kul :thumbup:

no homo, givetvis

Mackan58
2013-03-06, 17:35
väldigt bra sammanfattningar, känner igen mycket av tankarna själv, även ifall ja inte är på din nivå inom styrketräning än

jävligt go att lyssna på :D

bortsätt från att du har välutväcklade axlar/rygg bröst så ser du ut att vara jäkla bred strukturellt sett ^^ genetic jackpot

Haha tack! :D

Strukturellt sett så har jag ganska breda axlar och en smal midja så är helt klart tacksam på den fronten :)

Mackan58
2013-03-06, 17:36
mysiga videoinlägg! kul :thumbup:

no homo, givetvis

Hehe ty men :)


:D Det är viktigt att inte glömma denna, jag är alltid beredd att påpeka om någon glömmer detta konstaterande :)

xcv
2013-03-06, 18:46
multivitamintabletterna jag käkar innehåller vitamin D3, är det detta som åsyftas, eller är det massa andra D-vitaminer man behöver utöver D3?

Mackan58
2013-03-06, 22:18
Min multivitamin Mega Daily One från Scitec innehåller 240 iu per tablett. Mina D-vitaminer från sci-tec innehåller 2500 iu. Så det rör sig om andra doser helt enkelt :). Men bra fråga!

Mackan58
2013-03-10, 14:48
YnWSs9Z-olU

Yeah baddi!

Mackan58
2013-03-11, 15:07
EKoEDb9nsd8

Kalorier under bulk/deff

OnkelSvenne
2013-03-11, 17:46
Intressant, så när det gäller maten kan man lalla som man vill men träningen måste man notoriskt anteckna? :)

Mackan58
2013-03-11, 19:07
Intressant, så när det gäller maten kan man lalla som man vill men träningen måste man notoriskt anteckna? :)

Du är grym på att tolka! :)

Nej, så är det självfallet inte, kolla mina andra loggar om mat :)

OnkelSvenne
2013-03-11, 19:12
Ja va bara dryg, du är dock inte lika bra på att tolka ironi :P

Lika bra ja skriver de men är ingen hater och gillar dina vblogs, tankesätt och likaså din fysik.

Friends? :)

Mackan58
2013-03-11, 19:23
Ja va bara dryg, du är dock inte lika bra på att tolka ironi :P

Lika bra ja skriver de men är ingen hater och gillar dina vblogs, tankesätt och likaså din fysik.

Friends? :)

Hehe! :) Jorå, det är jag, har lärt mig att man alltid ska göra en smiley efter ett inlägg med glimten i ögat. Vilket påminner mig om en tråd här på kolo där det diskuterades pizzor, mitt bidrag var att skriva att "det aldrig finns en ursäkt för att äta en pizza" varpå sidan fylldes av diverse negativa tillmälen. feltbadman.jpg


Men tar det som konstruktiv kritik, var absolut inte meningen att negligera kostens roll!


http://www.commentsyard.com/graphics/best-friends/best-friends24.gif

(no homo)

KalleTeodor
2013-03-11, 19:33
lät dock som du käkade väldigt lite. lite tonfisk till frukost.ris och kyckling till middag nån keso. hur fan blir det 4000 kcal som du lär behöva under bulk?? äter du 2kg kyckling och ett paket ris eller? :P

Mackan58
2013-03-11, 19:38
lät dock som du käkade väldigt lite. lite tonfisk till frukost.ris och kyckling till middag nån keso. hur fan blir det 4000 kcal som du lär behöva under bulk?? äter du 2kg kyckling och ett paket ris eller? :P

Hmm, a most just question my liege.

http://img.geocaching.com/cache/ae62647b-a2af-4be0-8c21-c4cc3dbd6a6f.jpg




Har alltid legat en stor majoritet av kcal-intaget vid middagen. Sitter as we speak med 4 portioner gott gammalt hederligt basmatiris! Sedan rusar kalorierna lätt iväg om man dricker mycket mjölk, snittar på 2 L per dag. Sedan kolisar i form av godis/frukt innan passet.

Mackan58
2013-03-11, 20:11
Från dagens benpass:

/Ht90f1oDcqA

KalleTeodor
2013-03-11, 20:15
Hmm, a most just question my liege.

http://img.geocaching.com/cache/ae62647b-a2af-4be0-8c21-c4cc3dbd6a6f.jpg




Har alltid legat en stor majoritet av kcal-intaget vid middagen. Sitter as we speak med 4 portioner gott gammalt hederligt basmatiris! Sedan rusar kalorierna lätt iväg om man dricker mycket mjölk, snittar på 2 L per dag. Sedan kolisar i form av godis/frukt innan passet.

dat der prostatacancer.

då är jag med på noterna :)

Antoonuknow
2013-03-12, 13:41
Grymma videos, väldigt givande :)

Du har även en sjukt bra fysik :D (nohomo)

Mackan58
2013-03-12, 22:26
Grymma videos, väldigt givande :)

Du har även en sjukt bra fysik :D (nohomo)

<3 thanks bruv :D

Mackan58
2013-03-13, 13:32
Skratta inte åt min engelska :(.

Mitt gymschema.

Ae4yHGa7U8c

Fenrir
2013-03-13, 14:38
No reason to laugh, Meckarn.












(:laugh:)

Mackan58
2013-03-13, 14:44
No reason to laugh, Meckarn.

(:laugh:)

Please, expand your profound and wise thoughts.

Fenrir
2013-03-13, 15:01
Please, expand your profound and wise thoughts.

Närå, det är bra överlag tycker jag!

Mackan58
2013-03-13, 15:32
Närå, det är bra överlag tycker jag!

Tank u gooby! :). Förutom att jag hakade upp mig rejält på ett ord där :( fuu fuu

Fenrir
2013-03-13, 15:34
Tank u gooby! :). Förutom att jag hakade upp mig rejält på ett ord där :( fuu fuu

Det blir bättre med varje videoblogg. Starkt av dig att ens sätta dig framför kameran och snacka på engelska; det är inte alla som fixar det.

Mackan58
2013-03-13, 15:53
Det blir bättre med varje videoblogg. Starkt av dig att ens sätta dig framför kameran och snacka på engelska; det är inte alla som fixar det.

Tack som fan :)! Älskar sådana kommentarer <3

Mackan58
2013-03-14, 15:09
Engelska igen till min q&a-tråd på Misc.

jRu0tQO63wE

KalleTeodor
2013-03-14, 15:59
Engelska igen till min q&a-tråd på Misc.

jRu0tQO63wE

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuark

Fenrir
2013-03-14, 16:38
Meckarn keeping it real. GOOD SHIT!

HMS Laestander
2013-03-14, 17:50
Mahkun plis, y u d0 so gutt staff all the teym. Tell muh plis.

(Enda jag störde mig på lite på sista var att du sa fucking hela tiden ;). Vet inte om det är ett problem relaterat till vokabulär eller om det är så Misc. funkar (antar att det är bb.com?), men blir lite mer seriöst om du inte säger det hela tiden.)

Mirin', latsbrah *flex* FUARRRKK

Fuark
2013-03-14, 18:25
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuark

sup!

Eddvinho
2013-03-14, 18:55
Best......Fucking...........Shit.................E ver............................................

Mackan58
2013-03-14, 19:29
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuark

Meckarn keeping it real. GOOD SHIT!

Mahkun plis, y u d0 so gutt staff all the teym. Tell muh plis.

(Enda jag störde mig på lite på sista var att du sa fucking hela tiden ;). Vet inte om det är ett problem relaterat till vokabulär eller om det är så Misc. funkar (antar att det är bb.com?), men blir lite mer seriöst om du inte säger det hela tiden.)

Mirin', latsbrah *flex* FUARRRKK

sup!

Best......Fucking...........Shit.................E ver............................................


Hehe ty men! Grymt kul med respons! :) Giefs modivadion two do moar.

HMS: Säger mest det för att undslippa mina "ääh":n funktionen de fyller är alltså mer att täcka upp "tomrum" i kontexten. regards unkel Makhun. Försöker hålla de svenska loggarna lite mer akademiska och seriösa och de engelska lite mer casual och misc:iga :).

Doggeh
2013-03-14, 19:56
Sett lite väl mycket CT Fletcher? ;) Kul att du orkar göra videos som hjälper folk iaf!

HMS Laestander
2013-03-14, 19:59
Hehe ty men! Grymt kul med respons! :) Giefs modivadion two do moar.

HMS: Säger mest det för att undslippa mina "ääh":n funktionen de fyller är alltså mer att täcka upp "tomrum" i kontexten. regards unkel Makhun. Försöker hålla de svenska loggarna lite mer akademiska och seriösa och de engelska lite mer casual och misc:iga :).

Ja, okej. Förstod nästan det. :)

Du har ju bra ordförråd och sånt ser man i din skrift men antar att du inte riktigt känner dig 100% bekväm med Engelska muntligt? Bara pracca hard, and one day you'll get there young padawan cofffee

Mackan58
2013-03-14, 20:14
Sett lite väl mycket CT Fletcher? ;) Kul att du orkar göra videos som hjälper folk iaf!

Har bara sett hans video där han dissar formnazis. Följer annars Layne Nortons videologgar, Biolayne. Sedan gillar jag Greg Plitt, men de har en annan retorisk stil dock.

Mackan58
2013-03-14, 20:16
Ja, okej. Förstod nästan det. :)

Du har ju bra ordförråd och sånt ser man i din skrift men antar att du inte riktigt känner dig 100% bekväm med Engelska muntligt? Bara pracca hard, and one day you'll get there young padawan cofffee

feelsbadman.jpg

Är så klart svårt att vara 100% komfortabel med ett andra språk men I'll make it förhoppningsvis. :)

HMS Laestander
2013-03-14, 20:18
feelsbadman.jpg

Är så klart svårt att vara 100% komfortabel med ett andra språk men I'll make it förhoppningsvis. :)

Klart you'll make it! *cupid*

tigerofsweden
2013-03-14, 20:39
Vad är giftigast, kebabpizza eller hawai? ;)

Mackan58
2013-03-14, 20:51
Vad är giftigast, kebabpizza eller hawai? ;)

Figure of speech. Kolla min broscience vs forskning. Men om man vill intala sig att pizza är bra är det bara att köra på :) :).

Edit: Åt dock en hel del kebabpizzor under högstadiet så risken för återfall där är högre så får svara kebabpizza på frågan.

tigerofsweden
2013-03-14, 21:00
Jag förstod din poäng, därav min smiley. Att du är väldigt dedikerad råder det ingen tvivel om :)

Mackan58
2013-03-14, 21:35
Jag förstod din poäng, därav min smiley. Att du är väldigt dedikerad råder det ingen tvivel om :)

Hehe :). Förstod det, tolkar alla svar med smileys som med glimten i ögat :).

Gabriel174
2013-03-14, 21:40
En bussola med extra räkor & skinka = opti efter träning

majplog
2013-03-17, 18:32
Kollat på alla dina videologgar nu & har lärt mig väldigt mycket! tack för det! keep em coming:)

Mackan58
2013-03-17, 21:17
En bussola med extra räkor & skinka = opti efter träning

Haha, cheeky kunt :D

Mackan58
2013-03-17, 21:17
Kollat på alla dina videologgar nu & har lärt mig väldigt mycket! tack för det! keep em coming:)

Tack själv! Will do, är bara att droppa önskemål om ämne i denna tråd om det är någonting särskilt du undrar över :)

Mackan58
2013-03-18, 16:04
3MFLE9jQWgQ

Laddar till dagens ryggpass med lite tankar kring LCHF

Mackan58
2013-03-19, 15:02
pI0heRpCjPc

Enligt gårdagens utmaning! :)

Har träningsvärk i ryggen idag.

Mackan58
2013-03-24, 15:46
BN8R-QJtnEY

Tiro
2013-03-24, 19:15
Har börjat kolla på dina videologgar, kul och lärorikt! Keep it up! *flex*

Mackan58
2013-03-24, 19:30
Har börjat kolla på dina videologgar, kul och lärorikt! Keep it up! *flex*

Fan vad kul! Nice! :)

Mackan58
2013-03-27, 14:52
Grejade 200 i knäböj igår! Sjukt skön------t.


TH5Z0646DLc

Antoonuknow
2013-03-27, 16:07
Grymt jobbat hulken! ;)

Mackan58
2013-03-27, 17:27
Grymt jobbat hulken! ;)

Tackar Techbrah! :)

Flonkz
2013-03-28, 20:41
Kollat på alla dina videos nu. Mycket lärorikt! :)

Förslag på videos:

Kör du någon cardio? Om du nu kör, hur kör du?
Kör du någon skadeförebyggande träning? Stretchar du?
Hur har det sociala livet påverkat dig sen du började seriöst?

Sent from my GT-I9305N using Tapatalk

difaren
2013-03-28, 20:54
Jag har en fråga som kanske inte är något du vill svara på.

Dina politiska ståndpunkter?
Ser att du gillar svensk historia, likaså jag och har ett ideal om hur en riktig kropp ska ha osv! :)
Någonting måste det betyda eller!

Fö: Sjuka höjningar i benböj.. här försöker man så gott det går att öka

Mackan58
2013-03-28, 21:59
Kollat på alla dina videos nu. Mycket lärorikt! :)

Förslag på videos:

Kör du någon cardio? Om du nu kör, hur kör du?
Kör du någon skadeförebyggande träning? Stretchar du?
Hur har det sociala livet påverkat dig sen du började seriöst?

Sent from my GT-I9305N using Tapatalk


Cool! Kan prata om detta i nästa inlägg.

Angående det sociala går jag in på det lite i "Alkohol och skräpmat".

Kan nog dock säga att steget från singel till flickvän var större än steget alkohol vs ingen alkohol.

Tack för förslagen, uppskattas :)

Mackan58
2013-03-28, 22:13
Jag har en fråga som kanske inte är något du vill svara på.

Dina politiska ståndpunkter?
Ser att du gillar svensk historia, likaså jag och har ett ideal om hur en riktig kropp ska ha osv! :)
Någonting måste det betyda eller!

Fö: Sjuka höjningar i benböj.. här försöker man så gott det går att öka

Veritas

Jag har alltid varit ärlig med allt jag gör och står alltid för mina åsikter så har inga problem med att svara :).

Röstade SD, kommer rösta SD 2014 och eventuellt engagera mig mer framåt nästa år. Ligger i högerkanten inom partiet, courtesy of Ekonomikum. Skulle nog klassa mig som en god gammal hederlig konservativ person. Jag tycker att vänsterkanten ideologiskt fråntar individen för mycket ansvar och lägger det istället på etablissemangets tillkortakommanden (vilket oftast betyder att den vite mannen står för skulden). Detta går ihop en del med min träningsfilosofi också där man i slutändan är ansvarig för sina egna resultat och inte kan skylla på andra människor, gener, andra förutsättningar etc.

Detta om detta, är nu inte meningen att detta ska spåra ur i en ideologisk debatt. Ville bara svara sanningsenligt.



Förstod inte riktigt andra frågan :)

http://assets.sbnation.com/assets/2368929/sadramfan.gif


Tack! Och tar för inputen :) Yeaaah baddi!

difaren
2013-03-28, 22:26
Veritas

Jag har alltid varit ärlig med allt jag gör och står alltid för mina åsikter så har inga problem med att svara :).

Röstade SD, kommer rösta SD 2014 och eventuellt engagera mig mer framåt nästa år. Ligger i högerkanten inom partiet, courtesy of Ekonomikum. Skulle nog klassa mig som en god gammal hederlig konservativ person. Jag tycker att vänsterkanten ideologiskt fråntar individen för mycket ansvar och lägger det istället på etablissemangets tillkortakommanden (vilket oftast betyder att den vite mannen står för skulden). Detta går ihop en del med min träningsfilosofi också där man i slutändan är ansvarig för sina egna resultat och inte kan skylla på andra människor, gener, andra förutsättningar etc.

Detta om detta, är nu inte meningen att detta ska spåra ur i en ideologisk debatt. Ville bara svara sanningsenligt.



Förstod inte riktigt andra frågan :)

http://assets.sbnation.com/assets/2368929/sadramfan.gif


Tack! Och tar för inputen :) Yeaaah baddi!

Precis som jag tänkte, skönt att folk har ryggrad att kunna stå för sina åsikter!// Nationalist
Var nästan 100% säker på detta svar så jag har sammansvetsat allt du lagt ut, om svensk historia och om grekiska gudarna osv! :)

Nog med offt!

Mackan58
2013-04-10, 14:58
6HVzWZq4CWY

Från bendagens utmaning! :)

PureWhey
2013-04-10, 15:32
Veritas

Jag har alltid varit ärlig med allt jag gör och står alltid för mina åsikter så har inga problem med att svara :).

Röstade SD, kommer rösta SD 2014 och eventuellt engagera mig mer framåt nästa år. Ligger i högerkanten inom partiet, courtesy of Ekonomikum. Skulle nog klassa mig som en god gammal hederlig konservativ person. Jag tycker att vänsterkanten ideologiskt fråntar individen för mycket ansvar och lägger det istället på etablissemangets tillkortakommanden (vilket oftast betyder att den vite mannen står för skulden). Detta går ihop en del med min träningsfilosofi också där man i slutändan är ansvarig för sina egna resultat och inte kan skylla på andra människor, gener, andra förutsättningar etc.

Detta om detta, är nu inte meningen att detta ska spåra ur i en ideologisk debatt. Ville bara svara sanningsenligt.



Samma här, rösta tyvärr inte SD förra gången dock. Denna gång blir det SD i både kommunvalet och riksdagsvalet.
"Man får inte sparka uppåt" förklarar väl vårt samhälle just nu bra -.-

Mackan58
2013-04-24, 09:49
hDbTCt4wDEs

Mackan58
2013-04-28, 15:11
gt5pTG0773c

Mackan58
2013-05-03, 14:32
aUL-0wDti2A

Carnes
2013-05-08, 08:37
gt5pTG0773c
http://www.miscupload.com/upload/7343762939296923749376.gif


Dopade jävel, ge fan och ljug.. Suck...



























(not srs) <3

Mackan58
2013-05-17, 12:33
Dopade jävel, ge fan och ljug.. Suck...


(not srs) <3

Oh you <3 :)

Mackan58
2013-05-17, 12:34
_pbE4WAK8Kc

Antoonuknow
2013-05-17, 12:39
Konung Mackan <3

BobaFett
2013-05-17, 15:27
aUL-0wDti2A

Badass svengelska, LOLade på vajtamajjn :D

It's very sheep, vajtamajn!!

Kul med lite videoblogg. Du borde repa vad du ska säga några gånger innan så att det blir lite högre tempo i klippet. Ett "fusk" som många youtubare använder sig av är att klippa bort all tystnad också. Det går mycket snabbare att komma till punkt då. En grej med internet är att du har typ 3 sekunder på dig att fånga uppmärksamheten innan man byter till nästa klipp ;)

Mackan58
2013-05-17, 15:33
konung mackan <3

<3 :)

Mackan58
2013-05-17, 15:34
Badass svengelska, LOLade på vajtamajjn :D

It's very sheep, vajtamajn!!

Kul med lite videoblogg. Du borde repa vad du ska säga några gånger innan så att det blir lite högre tempo i klippet. Ett "fusk" som många youtubare använder sig av är att klippa bort all tystnad också. Det går mycket snabbare att komma till punkt då. En grej med internet är att du har typ 3 sekunder på dig att fånga uppmärksamheten innan man byter till nästa klipp ;)

Haha :D. Vet fortfarande inte hur man uttalar skiten, blev lite fail men gillar inte att klippa bort bitar ur inlägget.

Jo, har börjat tänka mig för lite innan nu. Var värre på de första svenska videologgarna då jag bara körde på känsla! :)

vitargomannen
2013-05-17, 15:36
Diggar dina videobloggar starkt! Tycker verkligen inte du ska ändra någonting, för mig ger spontaniteten samt uttalet en skön stämning, på något mysko sätt. Mackan, fortsätt göra din grej :) Passar det inte så gtfo ;)

BTW; vad är målet med dina studier, vilket är drömjobbet osv?

Mackan58
2013-05-17, 20:29
Diggar dina videobloggar starkt! Tycker verkligen inte du ska ändra någonting, för mig ger spontaniteten samt uttalet en skön stämning, på något mysko sätt. Mackan, fortsätt göra din grej :) Passar det inte så gtfo ;)

BTW; vad är målet med dina studier, vilket är drömjobbet osv?

Glorious words true friend!

Kom gärna med förslag till kommande videologgar, är nice att ha lite olika alternativ att gå och tänka på!

Angående studierna så vill jag för tillfället bara uppnå en så hög level av Wisdom som möjligt. Inte bara genom att utbilda mig men även genom att bilda mig. Skulle vara kul att jobba med marknadsföring så småningom kanske, men intet är skrivet i sten, vi får se vad Oden har för planer för mig :)

Nikodemus
2013-05-18, 08:49
vbloggarna e skit bra. du har ett bra engelskt ordförråd och har bättre flyt än de flesta vilket gör det roligare att lyssna på. skit i om uttalet/accenten inte e 100, det är ju bara exotiskt : )

Mackan58
2013-05-18, 11:07
vbloggarna e skit bra. du har ett bra engelskt ordförråd och har bättre flyt än de flesta vilket gör det roligare att lyssna på. skit i om uttalet/accenten inte e 100, det är ju bara exotiskt : )

Tank u true friend! :)

Ja, ordförråded ligger före uttalet. Läser så mycket på engelska men talar det inte lika ofta.

Mackan58
2013-05-27, 18:31
PyadTR0sUas

Mackan58
2013-05-29, 19:08
ZNyOKOxEOsQ

Mackan58
2013-06-08, 20:33
/gHHhm4TrXGk

Mackan58
2013-06-13, 22:03
J1GbJAhX_V8

Knatcharn
2013-06-14, 23:04
Bra sagt om att vikten spelar mest roll (så länge man inte fuskar med tekniken då ;)). Kul att följa dina vbloggar till kvällskvargen. Keep it up!

Klicken
2013-06-15, 14:39
Grymma videor Mackan, du är helt klart den största inspirationen på detta forumet.

Mackan58
2013-06-17, 08:15
Bra sagt om att vikten spelar mest roll (så länge man inte fuskar med tekniken då ;)). Kul att följa dina vbloggar till kvällskvargen. Keep it up!

Tack! Will do! Är bara att komma med förslag om du vill att jag ska prata om något speciellt! :)

Mackan58
2013-06-17, 08:18
Grymma videor Mackan, du är helt klart den största inspirationen på detta forumet.

Dessa ord är potentiellt det bästa och mest motiverande jag läst på forumet. Seriöst, värmer som fan!

Glory!

Mackan58
2013-06-17, 22:07
Rygg imorgon!

Är det någonting särskilt jag ska göra en video på, true friends?

Jockefarmer
2013-06-17, 22:12
I din rear delt video ser man hur otroligt bra lats du har! Creds till dig :)
Nu när jag bara snubblade in på din tråd här kanske inte jag borde ha rätt att önska något i din video, men jag ser gärna hur du gör latsdrag alternativt chins.. :)

Knatcharn
2013-06-17, 22:20
I din rear delt video ser man hur otroligt bra lats du har! Creds till dig :)
Nu när jag bara snubblade in på din tråd här kanske inte jag borde ha rätt att önska något i din video, men jag ser gärna hur du gör latsdrag alternativt chins.. :)

Här har du latsdrag iaf. :)

WgQwGiKpUQ0

Mackan58
2013-06-20, 19:54
qI1bSpbTCoM

Angående Tammerpokalen!

OnkelSvenne
2013-06-21, 10:10
Gillade hur du pausade efter "go around flexing" precis som du väntade på att någon skulle skrika "GAAAAAAY!" / http://www.youtube.com/watch?v=k3bsJgGQZxQ :P

Antoonuknow
2013-06-21, 11:04
Grymma filmer Mackan, får på något sätt motivation till att träna av dina videos :) TAAAACK *cupid*

trapz star
2013-06-22, 10:50
Mitt mål är att bli som dig, plus att jag gillar din personlighet väldigt mycket!

Mackan58
2013-06-23, 09:53
Gillade hur du pausade efter "go around flexing" precis som du väntade på att någon skulle skrika "GAAAAAAY!" / http://www.youtube.com/watch?v=k3bsJgGQZxQ

Haha :D

Grymma filmer Mackan, får på något sätt motivation till att träna av dina videos TAAAACK *cupid*

*cupid* :)

Mitt mål är att bli som dig, plus att jag gillar din personlighet väldigt mycket!

Fuaaaaaaark, får alltid ett grym motivation av sådana kommentarer! :D

Fenrir
2013-06-23, 15:22
Ses i Sundsvall Mackan *flex*

Mackan58
2013-06-23, 20:07
acuali is tims for training of chast. enjoyeds.

wG0IghzmTI8

Mackan58
2013-06-26, 19:14
IaE_WaE2VR8

Mackan58
2013-06-30, 20:47
Angående cardio!

pJ2oq3ftjwk

Klicken
2013-06-30, 22:03
Intressant video Mackan, jag håller på att deffa just nu och behövde lite kunskap i detta ämnet! Jag har två frågor om det går bra. :D

1. Jag håller på att deffa nu och innan varje pass brukar jag värma upp med att cykla/crosstrainer 10-15minuter, är detta dåligt då med andra ord?
2. Jag kör styrketräning 3-4 gånger i veckan, sen har jag cardio resterande dagar, då jag antingen cyklar 30min eller ute och går 45-60min, vilket är att föredra vid deff?

Mackan58
2013-06-30, 22:28
Intressant video Mackan, jag håller på att deffa just nu och behövde lite kunskap i detta ämnet! Jag har två frågor om det går bra. :D

1. Jag håller på att deffa nu och innan varje pass brukar jag värma upp med att cykla/crosstrainer 10-15minuter, är detta dåligt då med andra ord?
2. Jag kör styrketräning 3-4 gånger i veckan, sen har jag cardio resterande dagar, då jag antingen cyklar 30min eller ute och går 45-60min, vilket är att föredra vid deff?

Jag har alltid tid för mina True Friends! :)

1. Nejdå, är ingen fara, det viktiga är alltid att kunna prestera max under gympasset, om du är rejält uppvärmd och ready for battle efter 10 min på crosstrainern är det lugnt! Jag föredrar själv dock att värma upp på samma övning som jag börjar med, fast med lättare vikter!

2. Fortsätt att gå, disregarda cyklingen däremot, kör ett gympass istället!

Klicken
2013-06-30, 23:02
Jag har alltid tid för mina True Friends! :)

1. Nejdå, är ingen fara, det viktiga är alltid att kunna prestera max under gympasset, om du är rejält uppvärmd och ready for battle efter 10 min på crosstrainern är det lugnt! Jag föredrar själv dock att värma upp på samma övning som jag börjar med, fast med lättare vikter!

2. Fortsätt att gå, disregarda cyklingen däremot, kör ett gympass istället!

Det låter vettigt!

Tank u veri mach mackan, true insporotion!

Mackan58
2013-07-01, 09:27
Det låter vettigt!

Tank u veri mach mackan, true insporotion!

aculai tank u :) nao i am glads :)

GwP
2013-07-02, 21:41
Så jävla bra videos och du är så jävla skön! Kep it up go0by otrwize ur an fegit

Mackan58
2013-07-02, 23:32
Så jävla bra videos och du är så jävla skön! Kep it up go0by otrwize ur an fegit

Så jävla kul att höra! :D

Något speciellt ämne du vill att jag ska prata om? :)

Mackan58
2013-07-03, 20:10
s_m7HPVOi1s

GwP
2013-07-03, 23:50
Så jävla kul att höra! :D

Något speciellt ämne du vill att jag ska prata om? :)

Inget riktigt speciellt men det vore kul om du kunde ta upp lite hur man ska dieta innan tävling (dagarna innan) och även ta upp dehär med tömning och laddning? :)

Edit: du kanske kan du upp hur du kommer göra innan din kommande tävling? :)

meny kizes unkl magon / mr.fegit

Mackan58
2013-07-04, 12:41
Inget riktigt speciellt men det vore kul om du kunde ta upp lite hur man ska dieta innan tävling (dagarna innan) och även ta upp dehär med tömning och laddning? :)

Edit: du kanske kan du upp hur du kommer göra innan din kommande tävling? :)

meny kizes unkl magon / mr.fegit

:)

regards

ExuBT3X0feQ

PureWhey
2013-07-04, 13:52
I hate to se you go, I love to watch you leave.

(I mean your lats)

GwP
2013-07-04, 17:05
:)

regards

ExuBT3X0feQ

der mr magonz
acuali im veri tankful
gret vidjo und fun to her ur toghts abot it

Lycka till nu på tävlingen! Håller tummarna

Mackan58
2013-07-08, 12:13
6ZxfD2QYHp4

Stort tack till Fenrir som filmade :)

Mackan58
2013-07-10, 12:46
-e-a8OpMZos

Antoonuknow
2013-07-10, 13:08
Ännu en bra video Mackan! Good work ;)

filmjölk
2013-07-10, 15:32
Bra video Mackan! En annan tydlig grej på fejknaturella är lite äldre herrar som tränar bra och ökar i stadig långsam takt år efter år efter år efter år, och sedan kablaam! från 85kg i snygg form till 95 utan att blivit fetare på ett halvår.

Mackan58
2013-07-10, 16:26
Ännu en bra video Mackan! Good work ;)

Bra video Mackan! En annan tydlig grej på fejknaturella är lite äldre herrar som tränar bra och ökar i stadig långsam takt år efter år efter år efter år, och sedan kablaam! från 85kg i snygg form till 95 utan att blivit fetare på ett halvår.

Tackar mina vänner! :)

trapz star
2013-07-10, 20:58
Mackan, kan inte du prata om oxidative stress? Hur man kan kombinera din livsstil och hålla sig ung och fresh. Dvs stoppa för tidigt åldrande

Mackan58
2013-07-10, 21:02
Mackan, kan inte du prata om oxidative stress? Hur man kan kombinera din livsstil och hålla sig ung och fresh. Dvs stoppa för tidigt åldrande

Sure thang! Alla förslag är välkomna! :)

magon alvais halp frands

Mackan58
2013-07-10, 21:06
Jag tänkte göra en ny tråd i recept- eller kostdelen men min narcissism är redan out of hand så jag presenterar härmed:

Gains Kitchen!

2yLomDcuqvI

zozofu93
2013-07-10, 21:10
markus.. frend.... FAN MACKAN DU E SÅ JÄVLA SNYGGG /våt14åring..
Jag skulle nästan kunna kolla på gains fucking kitchen @utube utan ljud.. Eller Mackan58 fucking in kitchen @youjizz med ljud, spela roll. Det ser skitbra ut!

Whey too much gay jokes, butt fuck it.

Klicken
2013-07-10, 21:18
"Please sponsor me now Scitec, hehehe". Hahah vet inte varför men det fick mig att skratta rätt ut. Så jävla skön personlighet.

Du är grym Mackan, ser fram emot fler avsnitt av Gains fucking kitchen!

Phil Heath
2013-07-10, 21:22
Skön video Mackan!! Fler köksfilmer tack! :D

Mackan58
2013-07-11, 07:58
markus.. frend.... FAN MACKAN DU E SÅ JÄVLA SNYGGG /våt14åring..
Jag skulle nästan kunna kolla på gains fucking kitchen @utube utan ljud.. Eller Mackan58 fucking in kitchen @youjizz med ljud, spela roll. Det ser skitbra ut!

Whey too much gay jokes, butt fuck it.

Haha, irl-garv :D

"Please sponsor me now Scitec, hehehe". Hahah vet inte varför men det fick mig att skratta rätt ut. Så jävla skön personlighet.

Du är grym Mackan, ser fram emot fler avsnitt av Gains fucking kitchen!

Yeaaaaah baddi! Stort tack, grymt att höra! Med sådana kommentarer är motivationen alltid på top till att göra fler!

Skön video Mackan!! Fler köksfilmer tack! :D

Sure thang, bruv! :)

Mackan58
2013-07-12, 17:35
gusFEX5xfz0

Mackan58
2013-07-13, 22:34
A82tRspSzKY

Mackan58
2013-07-14, 10:30
eqELoHcHOGU

Antoonuknow
2013-07-14, 11:23
Fina videos määään! :')

92Andersson
2013-07-14, 14:02
Tja!

Kollade din senaste video och såg att någon frågat ang kalorier. Är inte 2300 kcal riktigt lågt för någon som är så stor och muskulös som du är? :)

Mackan58
2013-07-14, 15:00
Fina videos määään! :')

Thäänks mään :D!

Tja!

Kollade din senaste video och såg att någon frågat ang kalorier. Är inte 2300 kcal riktigt lågt för någon som är så stor och muskulös som du är? :)

Tjena!

Som sagt, räknar inte kalorier så det var ett estimat. Försöker dock fortfarande tappa lite fett för att sedan sakta, sakta (sakta som fan) öka kalorimängden för att undvika fettinlagring.

Klasse999
2013-07-14, 15:55
Tjena!

Som sagt, räknar inte kalorier så det var ett estimat. Försöker dock fortfarande tappa lite fett för att sedan sakta, sakta (sakta som fan) öka kalorimängden för att undvika fettinlagring.

Hur menar du då?

Mackan58
2013-07-14, 16:00
Hur menar du då?

Många lägger på sig en hel del fett när de går från deff till bulk då de ökar kaloriintaget för snabbt. Jag siktar på att öka kaloriintaget långsamt istället för att ge kroppen för mycket kalorier på en gång.

Klasse999
2013-07-14, 16:01
Hur långsamt då? :))

Mackan58
2013-07-14, 16:23
Hur långsamt då? :))

50 kcal i veckan ca. :)

Klasse999
2013-07-14, 19:25
50 kcal i veckan ca. :)

Hur mycket är det??

Mackan58
2013-07-14, 19:27
Hur mycket är det??

Jag kommer klargöra hela min gameplan när det är dags :)

Mackan58
2013-07-15, 16:21
XV7dzdYiJ50

OnkelSvenne
2013-07-15, 18:20
Fulaste toalettdykar ljudet som uppstod när du mixade :P

Om man inte mixar i nått för smaken utan endast blandar med vatten så smakar de filmjölk, plain and simple just svep och va done mere :)

PureWhey
2013-07-15, 18:39
If you have a true friend over
---> irlgarv

Niwah
2013-07-15, 19:02
I älsk hä!

Mackan58
2013-07-16, 21:27
Fulaste toalettdykar ljudet som uppstod när du mixade :P

Om man inte mixar i nått för smaken utan endast blandar med vatten så smakar de filmjölk, plain and simple just svep och va done mere :)

Lol :)

If you have a true friend over
---> irlgarv

:D

I älsk hä!

:D

Mackan58
2013-07-16, 21:28
NkW-_2KkeUI

Phil Heath
2013-07-16, 21:49
Älskar dina köksvideos! Fler sådana! :D

Hur brukar du tillaga torsken och vad har du till för kryddor o grönsaker? Behöver tips :)

Mackan58
2013-07-16, 21:57
Älskar dina köksvideos! Fler sådana! :D

Hur brukar du tillaga torsken och vad har du till för kryddor o grönsaker? Behöver tips :)

Underbart att höra. Ger mig som sagt motivation att göra fler :)!

Min kryddhylla: Cheyenne, kanel (till Keso), Chili.

Mina standardgrönsaker: Paprika, champinjoner, tomat (vanlig eller körsbärs), isbergssallad.

Mackan58
2013-07-16, 22:11
Glömde att posta denna :)

WGRVg4NZq30

tefached
2013-07-16, 22:15
Bara jag som inte kan se de tre senaste vidsen?

Niwah
2013-07-17, 17:06
Bara jag som inte kan se de tre senaste vidsen?

Jepp.

MackeJuve
2013-07-17, 20:50
Gillar dina videos som fan, korta och koncista :) Du påminner på något sett så sjukt mycket om Rob Riches. Det är något utseendemässigt + fysiken. Bli lite kändare, framgångsrik inom någon fitness/BB-grej, så kan du göra en liknande serie som han gjorde. Tänker på serien där han testar olika sporter.

Mackan58
2013-07-17, 22:39
Gillar dina videos som fan, korta och koncista :) Du påminner på något sett så sjukt mycket om Rob Riches. Det är något utseendemässigt + fysiken. Bli lite kändare, framgångsrik inom någon fitness/BB-grej, så kan du göra en liknande serie som han gjorde. Tänker på serien där han testar olika sporter.

:D GLORIOUS! Ja, vi är väl rätt lika i håret samt faktumet att båda ser fett gay ut i ansiktet, but it's all good because Magon acuali iz elf :), adn alfs most lok dis vai.

Ja, att göra videos är kul så det blir det mer av. For The Allfather has decreed it!

Mackan58
2013-07-17, 22:49
FUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK, CHICKEN!

w8-szqhDWvg

älskarcola
2013-07-17, 23:38
*Pausar Amon Amarth för att se GAINS KITCHEN 3!!!!11111* :D

Mackan58
2013-07-18, 19:51
*Pausar Amon Amarth för att se GAINS KITCHEN 3!!!!11111* :D

:hbang:

:)

Phil Heath
2013-07-18, 21:28
Sickening bro! Love it :D

Dackesson
2013-07-19, 10:10
kunde inte motstå från att se en hel video, hahahah fick mitt ett gott skratt :d lärorikt o bra annars, keep it up

Mackan58
2013-07-19, 20:14
Sickening bro! Love it :D

<3 :D

kunde inte motstå från att se en hel video, hahahah fick mitt ett gott skratt :d lärorikt o bra annars, keep it up

Fuaaaaaaaark!! Dackesson! *cupid*

Niwah
2013-07-19, 20:40
Fan, du är kung! I början var jag väldigt skeptisk till dig. Speciellt med dina fula gymbyxor ;)
Trodde du var nån byggare med väldigt dålig självinsikt.. :P

Mackan58
2013-07-19, 20:54
Fan, du är kung! I början var jag väldigt skeptisk till dig. Speciellt med dina fula gymbyxor ;)
Trodde du var nån byggare med väldigt dålig självinsikt.. :P

Fuuuuuuuuuaaaaaark! :D Underbart att höra! Har faktiskt hört många liknande kommentarer! Speciellt på sistonde i och med vloggarna. Jag förstår att jag kan framstå som en selfobsessed cocky arrogant bastard, men faktum är att jag är en snäll häst, är inte nödvändigtvis ödmjuk men jag är alltid en god samarit! :)

Gillade du spellistan förresten? :)

Niwah
2013-07-19, 20:55
Fuuuuuuuuuaaaaaark! :D Underbart att höra! Har faktiskt hört många liknande kommentarer! Speciellt på sistonde i och med vloggarna. Jag förstår att jag kan framstå som en selfobsessed cocky arrogant bastard, men faktum är att jag är en snäll häst, är inte nödvändigtvis ödmjuk men jag är alltid en god samarit! :)

Gillade du spellistan förresten? :)

Jo, den var magisk! Riktigt grym rakt igenom men när Manowar gick igång gick jag fking bonkers! Nostalgi over 9000 + att Carry On är en ruggigt catchig låt :)

Mackan58
2013-07-19, 20:58
Jo, den var magisk! Riktigt grym rakt igenom men när Manowar gick igång gick jag fking bonkers! Nostalgi over 9000 + att Carry On är en ruggigt catchig låt :)

Win!

Har även börjat lyssna på Folk Metal på sistonde, riktigt bra. Har alltid älskat irländsk musik och självklart musik med nordiska inslag.

Fejd
Cruachan
Tyr

mm, är alla bra band!

anotre vlogs

regards
Q3Z6NVJmNT0

Mackan58
2013-07-20, 20:44
BULK!

XQ8Pp3mVXOg

Antoonuknow
2013-07-20, 22:37
Två intressanta filmer under samma kväll = perfekt en lördagskväll som denna! Thank you mate :)

Smidarn
2013-07-21, 15:33
Du sa att man ska lyssna på dom som man vill se ut som.. det är bra sagt men nu kommer jag till en dryg fråga till dig :) jag tycker din fysik är grym, så berätta för mig hur ditt schema ser ut :) Jag kör en 3 split bröst axlar triceps, rygg ,biceps baksida axlar . ben mage vader

Jag vet att maten är viktigt ! men intresserad hur ditt schema ser ut :)

Mackan58
2013-07-21, 19:17
Du sa att man ska lyssna på dom som man vill se ut som.. det är bra sagt men nu kommer jag till en dryg fråga till dig :) jag tycker din fysik är grym, så berätta för mig hur ditt schema ser ut :) Jag kör en 3 split bröst axlar triceps, rygg ,biceps baksida axlar . ben mage vader

Jag vet att maten är viktigt ! men intresserad hur ditt schema ser ut :)

Tja! Såg inget i din fråga som skulle vart drygt! Blev snarare glad :)!

Lol, mitt schema ser exakt likadant ut. Ska göra en vlog om det härnäst!

Mackan58
2013-07-21, 19:20
Två intressanta filmer under samma kväll = perfekt en lördagskväll som denna! Thank you mate :)

My pleasure true friend!

BobaFett
2013-07-22, 02:48
50 kcal i veckan ca. :)

Jag låg på 2300kcal och ökade med 100 kcal i veckan, funkade skitbra. Verkar som att jag bara blev hårdare och hårdare ända fram till typ 2800 kcal innan det planade ut.

Mackan58
2013-07-22, 09:39
Jag låg på 2300kcal och ökade med 100 kcal i veckan, funkade skitbra. Verkar som att jag bara blev hårdare och hårdare ända fram till typ 2800 kcal innan det planade ut.

Tack för inputen Hulken! :). Verkar ha funkat grymt på dig så! :)

Smidarn
2013-07-22, 19:48
Tja! Såg inget i din fråga som skulle vart drygt! Blev snarare glad :)!

Lol, mitt schema ser exakt likadant ut. Ska göra en vlog om det härnäst!


jag ska börja anteckna.. skulle du kunna ta med hur du gör ?? ska försöka berätta..

Om jag ska köra bänkpress på pass 1 mitt max är 140kg Hur ska jag då köra när jag bänkar 10-12 reps? vi säger att jag klarar 100kg precis på 12 kg då är det för mycket va? ska jag sänka till 90 och skriva upp typ 12-12-10? sen när jag klarar 90kg 12-12-12 ska jag öka till 95 och börja om? :)))) sen likadant på mitt tunga pass 4-6 reps.. Eller ska man köra bänk 10-12 reps? eller mindre haha jag blir förvirrad.. har beställt en bok som jag ska börja anteckna och vill veta hur jag ska förbereda mig.. har kört utan bok i alla mina år, Men vet att man får bra mycket mera resultat av att anteckna till nästa pass :))

Mvh

Mackan58
2013-07-22, 20:33
WwPXANPwIpc

Antoonuknow
2013-07-22, 22:40
beautiful *cupid*

Mackan58
2013-07-23, 14:52
beautiful *cupid*

*cupid*

Mackan58
2013-07-23, 14:54
Sup phaggots? U mad? Mirin?

acuali vas onli joek :) i am nice guy sweedeish badibilder man :) regarsd

dqm9SUAViC0

GwP
2013-07-23, 23:39
Jag tänkte göra en ny tråd i recept- eller kostdelen men min narcissism är redan out of hand så jag presenterar härmed:

Gains Kitchen!

2yLomDcuqvI

Hahahahah du är ju bara förjävla skön magon!

Mackan58
2013-07-24, 16:16
Hahahahah du är ju bara förjävla skön magon!

:D tank u gooby! :D

Mackan58
2013-07-24, 16:17
XkzNZr-3xuM

GwP
2013-07-24, 19:38
Du har väll inte gjort någon video där du pratar om att träna till "failure" va, annars skulle det vara skoj att höra dina åsikter om det ;)

Mackan58
2013-07-24, 22:29
Du har väll inte gjort någon video där du pratar om att träna till "failure" va, annars skulle det vara skoj att höra dina åsikter om det ;)

Nej det har jag inte :). Kan ta och göra det!

Mackan58
2013-07-25, 20:22
IZIZE1k1q-Y

Pitepalt
2013-07-25, 20:46
Thanks for moar glorious gains kitchen!

But what we need now is Intermittent Fasting! SPIT OUT YOUR KNOWLEDGE MAGON!

Mackan58
2013-07-25, 21:39
Thanks for moar glorious gains kitchen!

But what we need now is Intermittent Fasting! SPIT OUT YOUR KNOWLEDGE MAGON!

GLORY!

Japp, det får nog bli nästa! Vilket jag ifs sagt ett tag nu :D.

Känner dock att det kommer bli en hel del bro-science då jag inte är tillräckligt påläst akademiskt än. Men kommer nog göra ett lite längre videoinlägg om det! :)

Mollestam
2013-07-25, 21:48
Väl talat angående träning för kvinnor, synd bara att dem ladiez inte tror på det... :(

Pitepalt
2013-07-25, 22:26
I'm all for the bro-science BRO! :)

PureWhey
2013-07-26, 12:29
Plz mejk vidjoeppisod whit oatmeel-hälp

PureWhey
2013-07-26, 12:30
Du har väll inte gjort någon video där du pratar om att träna till "failure" va, annars skulle det vara skoj att höra dina åsikter om det ;)

http://www.rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college.html

MUSCLE COLLEGE WITH DR. LAYNE NORTON & DR. JAKE WILSON! THE DOCTORS TALK TRAINING TO FAILURE: IS IT OPTIMAL?

Timme
2013-07-26, 14:54
FUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK, CHICKEN!

w8-szqhDWvg

Mannen du har sjukt bra fysik! Perfekta linjer och rejält bra med massa. Im impressed to say the least!

Men att man skulle producera mer naturligt testo bara för att det finns tjejer under samma tak? I call bullshit men du har kanske referenser att backa upp det med?

edit: har du instagram? Måste följa :D

PureWhey
2013-07-26, 15:46
Mannen du har sjukt bra fysik! Perfekta linjer och rejält bra med massa. Im impressed to say the least!

Men att man skulle producera mer naturligt testo bara för att det finns tjejer under samma tak? I call bullshit men du har kanske referenser att backa upp det med?

edit: har du instagram? Måste följa :D

http://media.tumblr.com/e5602dc85108736a92e5e991ca7705e3/tumblr_inline_mmy82rqKR11qz4rgp.jpg

Ingen aning vart studien är dock :D

Mackan58
2013-07-26, 16:02
Mannen du har sjukt bra fysik! Perfekta linjer och rejält bra med massa. Im impressed to say the least!

Men att man skulle producera mer naturligt testo bara för att det finns tjejer under samma tak? I call bullshit men du har kanske referenser att backa upp det med?

edit: har du instagram? Måste följa :D

Fuuuuuuaaaarrr!!! :) Tack detsamma!

@chosenofthor

Vad heter du? Följer tillbaka för the Glory of The Allfather!

Angående testot så var det någonting jag slängde till med glimten i ögat. Har ingen källa på det :(. Men känns rätt naturligt att kroppen ska vilja öka på testot om det finns möjlighet för fortplantning. Med detta sagt finns det ju säkerligen en hel del omständigheter som ökar testot på naturlig väg, även om det är markanta ökningar! :).

Mackan58
2013-07-26, 16:05
Väl talat angående träning för kvinnor, synd bara att dem ladiez inte tror på det... :(

Tack! Ja, de flesta kvinnor är hopplösa, så jäkla rädda att sticka ut ur mängden. Svårt att ta till sig logiska argument för den delen med (pratar nu om majoriteten, finns såklart undantag :) )

I'm all for the bro-science BRO! :)

Yeaaaah! Jo, bro-science kan vara bra i en viss mängd då forskningen som finns inte ger oss svar på allt :(

Plz mejk vidjoeppisod whit oatmeel-hälp

magons acuali noeds aet modge oatmeels :(

but i kan maek for tru freand!

Mackan58
2013-07-26, 16:07
http://www.rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college.html

MUSCLE COLLEGE WITH DR. LAYNE NORTON & DR. JAKE WILSON! THE DOCTORS TALK TRAINING TO FAILURE: IS IT OPTIMAL?

Ska lyssna igenom när kommer hem. Detta är guld! :)

Dreas
2013-07-26, 16:20
En akut ökning av testoproduktionen som sedan går ner till basnivåer eller under för att skapa balans. Och nu pratar vi lagliga nivåer. Kan lova att lägger man den energin på gymmet istället för att försöka "optimera" testonivåerna akut så får man bättre resultat.

PureWhey
2013-07-26, 16:48
En akut ökning av testoproduktionen som sedan går ner till basnivåer eller under för att skapa balans. Och nu pratar vi lagliga nivåer. Kan lova att lägger man den energin på gymmet istället för att försöka "optimera" testonivåerna akut så får man bättre resultat.

Japp, då är det nog bättre att inleda varje pass med ett par set tunga squats för att akuthöja nivåerna, detta har faktiskt visat sig hjälpa.
Squats -> curls = bättre resultat ifrån curlsen
Curls -> squats = ingen skillnad

Timme
2013-07-27, 17:23
Fuuuuuuaaaarrr!!! :) Tack detsamma!

@chosenofthor

Vad heter du? Följer tillbaka för the Glory of The Allfather!

Angående testot så var det någonting jag slängde till med glimten i ögat. Har ingen källa på det :(. Men känns rätt naturligt att kroppen ska vilja öka på testot om det finns möjlighet för fortplantning. Med detta sagt finns det ju säkerligen en hel del omständigheter som ökar testot på naturlig väg, även om det är markanta ökningar! :).

Heter Timmmme och följer numera den som av tor är vald ^^
^^ Testot borde väl ökas i så fall i brist på kvinnor så man orkar ut och leta hehe ;) Nä men man kan faktiskt inte göra så mycket åt det naturliga mer än att leva och äta bra :)

Mackan58
2013-07-28, 20:23
5rrMj6NbQGo

GwP
2013-07-30, 20:57
Daaaayum mag0nz_warMuP_sw3kill3r_mp3^, testade kvargsmoothien fast med blåbärsproteinpulver och några hallon i, riktigt jävla gott, sen gör det ju inget att den innehåller 100g protte ;D

tyty for ur advase acuali im vri tenkfol

Mackan58
2013-07-30, 22:43
Daaaayum mag0nz_warMuP_sw3kill3r_mp3^, testade kvargsmoothien fast med blåbärsproteinpulver och några hallon i, riktigt jävla gott, sen gör det ju inget att den innehåller 100g protte ;D

tyty for ur advase acuali im vri tenkfol

sickening! :D, ska testa det också lät grymt!






Fyller som sagt 24 imorgon (om en kvart haha). Lite tankar angående det senaste året.

aO9djfIRuro

Mackan58
2013-08-01, 21:30
a_H1dYF42lE

:) regards

Olssson
2013-08-02, 14:29
I heard you were talking about your brother, it is him, right? ;)

102536

(Okej kanske bara är jag som tycker ni e jävligt lika ;) )

Bra V-loggar as usual!

Mackan58
2013-08-02, 15:13
I heard you were talking about your brother, it is him, right? ;)


Bra V-loggar as usual!

Nej.

Tack :) :)