handdator

Visa fullständig version : Kreatin Booster


Mindek
2004-02-18, 21:20
Nån som vet EXAKT vad denna innehåller, och i vilka mängder?

Skärpning på både Kollo och Fairing som inte varudeklarerar produkter ordentligt :smash:

Hnke
2004-02-18, 21:33
Kreatin Booster är designat för att kroppen i högre grad skall kunna nyttja kreatin på bästa och effektfullaste sätt. Basen är Dextros som drastiskt ökar frisättningen av insulin som i sin tur ökar upptaget av kreatin i muskulaturen. Kreatin Booster innehåller även ALA (liponsyra) som gör att insulinet fungerar bättre och signalen till muskeln att ta upp glukos och kreatin blir avsevärt förbättrad.

Andra ingredienser i Kreatin Booster är Taurin och Glutamin som tillsammans med ALA ökar det intracellulära trycket inuti muskulaturen vilket ger kroppen en muskeluppbyggande signal och även förbättrad muskelkontakt.

C-vitamin , magnesium och Kalium är tillsatta för att motverka temporära brister som ett ökat kreatinintag kan medföra.

Mindek
2004-02-18, 21:35
:rolleyes:

Hnke
2004-02-18, 21:39
det e vad det innehåller iaf..... sen hur mkt och opm där nu finns nårgra små små andra tillsatser e shit the same..

Mindek
2004-02-18, 21:42
Japp, om den innehåller 0,1 mg kreatin per ton eller 100g per kg är skitsamma... samma sak med ALAn

Tack för att du tar dig tid att svara, men läs gärna frågan innan i fortsättningen.

Hnke
2004-02-18, 21:51
amen herregud, tror du verkligen den innehåller så lite får ju vara lite realistisk..


sen läste jag faktiskt frågan :smash:

z_bumbi
2004-02-18, 21:51
info@fairing.se

Lasse brukar svara inom en timme på vardag, ibland har det faktiskt dröjt upp till fyra/fem timmar men det får man väl stå ut med. :)

Mindek
2004-02-18, 22:06
Antagligen vill väl fler (inte Hnke då) veta vad produkter de funderar att köpa innehåller, så de kan svara här tycker jag...

Pez
2004-02-18, 22:18
Originally posted by Mindek
Antagligen vill väl fler (inte Hnke då) veta vad produkter de funderar att köpa innehåller, så de kan svara här tycker jag...

Har försökt uppmärksamma Lasse på detta ett flertal ggr, speciellt som Fairings produkter knappast förlorar på att ange råvaror/innehållsförteckning. Det vore enbart positivt för deras anseende/marknadsföring.

Svårt att lära gamla hundar nya trick antar jag. (läs. gamla kosttillskottsförsäljare) :D

/pez

Hnke
2004-02-18, 22:36
mindek: det står ju vad det innehåller, kanske inte exakta mg o så.. men om det skulle skilja 2mg, skulle du då inte köpa den ändå

Muaytudd
2004-02-18, 22:40
Originally posted by Hnke
mindek: det står ju vad det innehåller, kanske inte exakta mg o så.. men om det skulle skilja 2mg, skulle du då inte köpa den ändå


Verkligen INTE

Twinlab hade för några år sedan en Gainer där det stod med fet text MED KREATIN.


Sen om man läste så fick man fram att det rörde sig om mikroskopiska summor.


Det är ju svinviktigt att veta hur mycket det innehåller så att man kan dosera och att det är värt priset.

Pez
2004-02-18, 22:42
Originally posted by Muaytudd



Verkligen INTE

Twinlab hade för några år sedan en Gainer där det stod med fet text MED KREATIN.


Sen om man läste så fick man fram att det rörde sig om mikroskopiska summor.


Det är ju svinviktigt att veta hur mycket det innehåller så att man kan dosera och att det är värt priset.

Håller med. Ska tjata ännu mer på den gode Lasse.
Så svårt är det inte att skriva av ett papper kan man tycka. :D

/pez

Jarod
2004-02-18, 23:23
Jag har ingen aning i vad den innehåller men jag kan säga att jag gått upp 4kg sen jag började med den (ca 8dagar sen) och ökat grymt i alla övningar. Har fett med tryck i kroppen just nu!!:hbang:

(kan väl tillägga att jag stackar den med Fairings vanliga kreatin och ALA oxå)

Men en annan sak... Mina burkar (en apelsin och en citron-smak på Kreatin-Boostern) har samma färger och samma smak?? Inte för att jag bryr mig...men ändå...

muskelbyggarn
2004-02-19, 09:38
Lyx-Lasse berättade innehållet för mig, men det är nog bäst han får ta det själv, om han vill hålla det hemligt :D

Kanongod smak på produkten.

Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2004-02-19, 09:49
Originally posted by Jarod
Jag har ingen aning i vad den innehåller men jag kan säga att jag gått upp 4kg sen jag började med den (ca 8dagar sen) och ökat grymt i alla övningar. Har fett med tryck i kroppen just nu!!:hbang:

(kan väl tillägga att jag stackar den med Fairings vanliga kreatin och ALA oxå)

Men en annan sak... Mina burkar (en apelsin och en citron-smak på Kreatin-Boostern) har samma färger och samma smak?? Inte för att jag bryr mig...men ändå...

Ja, svagare har du knappast blivit...:hbang:
:thumbup: till Lasse, även om jag är trogen Optimum-koncument...(och jag ökar jag också...:thefinger )

Vänligen,,,
Petrus

muskelbyggarn
2004-02-19, 10:42
Så sant petrus, man kan öka med Fairinggrejor, det har ju om inte annat lill-danne bevisat, men vill man öka det där lilla extra så väljer man ... hehe ...

Skall bli nice när Lyx-Lasse fixar fram barsen vecka 10, jävlar vad bars som skall krängas då :D


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2004-02-19, 12:10
Lyx Lasse :confused: I dag är jag:insane: :insane: för pga av ett inbrott i bunkern dvs Fairing Gym. Återkommer med exakt innehåll när hjärnan åter kan kopplas in.

Passa även på och fråga mig om nästa Batch Fairing Glutamin:D
Vilket annat företag än Fairing använder numera Degussa Glutamin ? Svar : Inget. Varför ? alla andra kosttillskottstillverkare är snåla djävlar:laugh:

muskelbyggarn
2004-02-19, 13:05
Lasse jag kommer så :whipped: vi de som är skyldiga, vi kan ta med hundarna så får vi finkamma området :D

Fan va trist med klåfingriga jävlar, blir så förbannad när vi som försöker göra något bra blir drabbade av sådant jävla slödder.

Lyx-Lasse? Betänk på det nu - EN trappa upp :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

Dwag
2004-02-20, 09:09
Originally posted by Fairing
Lyx Lasse :confused: I dag är jag för pga av ett inbrott i bunkern dvs Fairing Gym. Återkommer med exakt innehåll när hjärnan åter kan kopplas in.

Passa även på och fråga mig om nästa Batch Fairing Glutamin:D
Vilket annat företag än Fairing använder numera Degussa Glutamin ? Svar : Inget. Varför ? alla andra kosttillskottstillverkare är snåla djävlar:laugh:

För en billig peng kan jag sova i dörr öppningen ;)
http://www.hundepension-ferstl.de/Hund/Rottweiler_Hund_34.jpg

Garnax
2004-02-21, 00:30
tycker det är taskit med vikt angivelser på en del produkter också.

//garnax

Mindek
2004-02-24, 16:59
En vecka kvar till beställning nu... ingen info = ingen booster

Fairing
2004-02-24, 17:10
Näringsanalys 100g
Kolhydrater 72,5g (Dextros)
Protein: 0g
Fett: 0g
Kreatin: 16g
Glutamin: 5g
Taurin: 3g
Liponsyra 500mg
C-Vitamin 250mg
Kalium: 150mg
Fosfor: 100mg
Magnesium 70mg

Första batchen hade ett tryckfel på etiketten som nu är fixat.
Infopapper om detta följer med burkarna.

/Lasse

Mindek
2004-02-24, 17:33
Okey, och av den där kör man typ 50g efter träningspassen eller?

Pez
2004-02-24, 17:51
Originally posted by Mindek
Okey, och av den där kör man typ 50g efter träningspassen eller?

Skulle köra 50gr innan passet och 50gr efter, i kombination med ytterligare kreatin (5gr/dos).

But hey - thats just me! :D

Och varför i h-e köpte inte jag på mig ett par burkar sist jag var ute och provianterade?? :confused:

Jävla Lasse som inte prackade på mig... :D

/pez

Pdaddy
2004-02-24, 19:24
Kitttt.. Detta betyder att ja måste beställa lite Booster från Lyx-Lasse :D :eating: :bpump:

Marcus

Grisen
2004-02-27, 17:26
Är denna "booster" värd att köp? Det är ju erbjudande nu på kolozzeum.. Den innehåller bara 160 gram kreatin.

Jarod
2004-02-27, 17:30
Originally posted by Grisen
Är denna "booster" värd att köp? Det är ju erbjudande nu på kolozzeum.. Den innehåller bara 160 gram kreatin.

BARA 160g kreatin??? Nädå... Läs fyra inlägg ovanför ditt så står det även att den innehåller mycket mer än så. Och om du läser hela tråden så kan du nog bilda dig uppfattningen om att den DEFINITIVT är värd att testa!

Petrus
2004-02-27, 17:33
Originally posted by Jarod
Och om du läser hela tråden så kan du nog bilda dig uppfattningen om att den DEFINITIVT är värd att testa!

T om så att jag tänker testa den i vår, trots att moralen säger nej... :angel: :D

Vänligen,,,
Petrus

Grisen
2004-02-27, 17:37
Originally posted by Fairing
Näringsanalys 100g
Kolhydrater 72,5g (Dextros)
Protein: 0g
Fett: 0g
Kreatin: 16g
Glutamin: 5g
Taurin: 3g
Liponsyra 500mg
C-Vitamin 250mg
Kalium: 150mg
Fosfor: 100mg
Magnesium 70mg

Första batchen hade ett tryckfel på etiketten som nu är fixat.
Infopapper om detta följer med burkarna.

/Lasse


16 gram kreatin per 100 gram, 16 *10= 160 gram

Edit. Fattar vad du menar Jarod! Men alltså tänker att det är billigare att köpa Farings kreatin sen tillsätta snabba kolisar och ala..

Jarod
2004-02-27, 17:45
Blir det egentligen sååå mycket billigare? Ska man köpa alla ingredienser var för sig och blanda själv så blir det iaf MYCKET krångligare. Visst kan man köra BARA kreatin och ala om man känner för det. Det blir nog fett med tryck på det oxå. :hbang: