handdator

Visa fullständig version : Vitamintillskott har gett mig helt ny ork?


Sinatra
2013-02-19, 17:31
Har verkligen misslyckats med att få i mig nog med vitaminer under den längre tid jag nu gått ned i vikt. Har inte presterat särskilt bra på gymmet och har knappt ökat något. Mest på grund av att jag saknat ork att göra så.

Har alltid trott det berott på mitt låga kaloriintag, men nu när jag börjat ta ett multivitamintillskott varje dag känns jag som en helt ny människa. Jag orkar betydligt mer på gymmet och känner mig mycket piggare rent allmänt om dagarna.

Kan allt verkligen ha och göra med att jag bara slarvat med något så banalt som vitaminer? Har aldrig trott att det skulle vara så förrädiskt?

Provrörsbarn
2013-02-19, 18:13
Har verkligen misslyckats med att få i mig nog med vitaminer under den längre tid jag nu gått ned i vikt. Har inte presterat särskilt bra på gymmet och har knappt ökat något. Mest på grund av att jag saknat ork att göra så.

Har alltid trott det berott på mitt låga kaloriintag, men nu när jag börjat ta ett multivitamintillskott varje dag känns jag som en helt ny människa. Jag orkar betydligt mer på gymmet och känner mig mycket piggare rent allmänt om dagarna.

Kan allt verkligen ha och göra med att jag bara slarvat med något så banalt som vitaminer? Har aldrig trott att det skulle vara så förrädiskt?

Svårt att vara 100% säker att det berodde på vitaminbrist men det kan ju mycket väl vara så då vitaminer och mineraler är väldigt väldigt viktigt för kroppen :)

Rikard Jansson
2013-02-19, 18:17
Man bli slö som fan av vitaminbrist som är väldigt lätt att åstadkomma.

tjing
2013-02-19, 18:23
Vitaminer är essentiella. Det är en sammanslagning av vital och amin; livsviktiga aminer.

Det banala är ju att tycka att vitaminer och mineraler är banalt. Det är inte alla som äter så balanserat, vilket gör att ett vitamintillskott kan göra susen ibland.

För övrigt postade jag den här studien ett tag sedan på multivitamin (Berocca) och psykologiskt välbefinnande:

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-192844.html