handdator

Visa fullständig version : Godaste kasein chokladproteinpulver


SannaK
2013-02-18, 20:05
Nån som har tips?
Nyss gjort slut på double PRO. Gillade det men undrar om det finns något med mustig chokladsmak? Det ska vara kasein, inget snabbt alltså.

EiseltUK
2013-02-18, 20:10
Nån som har tips?
Nyss gjort slut på double PRO. Gillade det men undrar om det finns något med mustig chokladsmak? Det ska vara kasein, inget snabbt alltså.

Testa att blanda i påskmust. :D

Har inte testat så många andra än Doublepro om jag ska vara ärlig men Casein Fx tycker jag är helt okej. Det är inte samma exklusiva råvara som i DP dock.

SannaK
2013-02-18, 20:31
Testa att blanda i påskmust. :D

Har inte testat så många andra än Doublepro om jag ska vara ärlig men Casein Fx tycker jag är helt okej. Det är inte samma exklusiva råvara som i DP dock.

Yummie, lät gott!
Double PRO Är ju populärt! Men undrar om de finns ÄNNU chokladigare, haha! Brukar blanda i kakao.

VincHeee
2013-02-18, 23:53
Jag tycker att Body Science Casein - Double Chocolate Almond är super go!

Diggade också double pro tidigare men tycker att smak och pris är bättre på Body Science.
Googla för webbshop.

KycklingBen
2013-02-19, 00:05
Optimum Nutrition 100% Casein Gold Standard

Om man vill ha smak före pris. Den är grymt god, grymt.

Kamp
2013-02-19, 08:17
Jag älskar Body Science Casien - Double Rich Chocolate. Tidigare var det Chocolate Almond men efter att Rich kommit så tog den första platsen.

Det som gör att jag föredrar den framför Double Pro är framförallt texturen.

Tacos
2013-02-19, 08:32
Fairing sloow protein chocolate tycker jag slår allt

frekar3
2013-02-19, 10:15
jag älskar body science casien - double rich chocolate. Tidigare var det chocolate almond men efter att rich kommit så tog den första platsen.


+1!

VincHeee
2013-02-19, 13:34
Jag älskar Body Science Casien - Double Rich Chocolate. Tidigare var det Chocolate Almond men efter att Rich kommit så tog den första platsen.

Det som gör att jag föredrar den framför Double Pro är framförallt texturen.

Aldrig testat denna, hur skiljer dom sig i smaken? :)

Fetbulle
2013-02-19, 14:59
Jag instämmer, grymt god men äckligt dyr.

(optimum)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Kamp
2013-02-19, 15:30
Aldrig testat denna, hur skiljer dom sig i smaken? :)

Jadu, svårt att säga:d

Men om vi säger att den är som vanlig choklad fast mycket fylligare. Den är så pass mycket fylligare och chokladig att den går om Almond. Prova den så förstår du!:cool:

edasvangen
2013-02-19, 15:39
Hämtar Body Science Casein - Double Chocolate Almond idag(förhoppningsvis), återkommer med resultat efter lite experimenterande! :)

Köpte även vanilla ice cream, ångrar att jag inte drog med en double rich chocolate nu..

vicarious
2013-02-19, 16:30
Jag älskar Body Science Casien - Double Rich Chocolate. Tidigare var det Chocolate Almond men efter att Rich kommit så tog den första platsen.


Håller med. Prisvärd också.

machine gun
2013-02-19, 22:56
Jag brukar alltid blanda i extra kakao för att få mer chokladsmak om jag gör t.ex. pudding på BS chocolate almond eller Double pro. Ska köpa nytt snart, så då låter det som att BS double chocolate är rätt väg att gå. Är den så pass chokladig att extra kakao inte behövs?

SannaK
2013-02-19, 23:39
Optimum Nutrition 100% Casein Gold Standard

Om man vill ha smak före pris. Den är grymt god, grymt.

Ja den e ju Dyr alltså!
Men den slår allt?

SannaK
2013-02-19, 23:40
Jag älskar Body Science Casien - Double Rich Chocolate. Tidigare var det Chocolate Almond men efter att Rich kommit så tog den första platsen.

Det som gör att jag föredrar den framför Double Pro är framförallt texturen.

Texturen men smaken är desamma?
För ja undra om d fanns en ännu chokladigare än double PRO? Haha chokladfantast som ja e :) annars fortsätter ja bara tillägga kakao.

SannaK
2013-02-19, 23:41
Fairing sloow protein chocolate tycker jag slår allt

Bättre än double PRO o body science chocolat? I smak?

SannaK
2013-02-19, 23:43
Jadu, svårt att säga:d

Men om vi säger att den är som vanlig choklad fast mycket fylligare. Den är så pass mycket fylligare och chokladig att den går om Almond. Prova den så förstår du!:cool:

Choklad fast fylligare? Exakt vad jag vill ha. Pratar du om "double rich chocolat nu "?

SannaK
2013-02-19, 23:44
Hämtar Body Science Casein - Double Chocolate Almond idag(förhoppningsvis), återkommer med resultat efter lite experimenterande! :)

Köpte även vanilla ice cream, ångrar att jag inte drog med en double rich chocolate nu..

Hämtar? Vart beställde du? Mms sports e ju slut! Precis när mitt tog slut :(
Almond, måste ja va liiite som nutella på nåt sätt....?

Mollestam
2013-02-20, 00:23
Fairings och Casein FX tycker jag är bra. Upplever dock att Casein FX blir godare om jag låter det stå ett tag längre efter att jag skakat.

Fishtank
2013-02-20, 01:43
Casein fx vanilj är riktigt nice, iaf med mjölk.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Kung atlas
2013-02-20, 05:10
Fairing sloow protein chocolate tycker jag slår allt

Jag kan bara hålla med.*flex*

Kamp
2013-02-20, 07:58
Choklad fast fylligare? Exakt vad jag vill ha. Pratar du om "double rich chocolat nu "?

Yes, den jag pratar om:)

Kamp
2013-02-20, 08:00
Jag brukar alltid blanda i extra kakao för att få mer chokladsmak om jag gör t.ex. pudding på BS chocolate almond eller Double pro. Ska köpa nytt snart, så då låter det som att BS double chocolate är rätt väg att gå. Är den så pass chokladig att extra kakao inte behövs?

Jag vill minnas att jag föredrog Double Rich framför Double Pro. Angående att tillsätta kakao så kan jag nog inte uttala mig. Tycker iaf om Double Rich framför Double Pro.

SannaK
2013-02-20, 13:51
Yes, den jag pratar om:)

låter som något jag ska inhandla då :)

SannaK
2013-02-20, 13:53
Jag vill minnas att jag föredrog Double Rich framför Double Pro. Angående att tillsätta kakao så kan jag nog inte uttala mig. Tycker iaf om Double Rich framför Double Pro.

rich det blir, bara lite konstigt att ******** är det ENDA stället man kan få tag på det i sverige o nu är den tillfälligt slut..:(

machine gun
2013-02-20, 14:22
rich det blir, bara lite konstigt att ******** är det ENDA stället man kan få tag på det i sverige o nu är den tillfälligt slut..:(

Det är inte så konstigt att det bara finns en återförsäljare, eftersom Body Science är deras eget varumärke.

SannaK
2013-02-20, 14:25
Det är inte så konstigt att det bara finns en återförsäljare, eftersom Body Science är deras eget varumärke.

jaha....:0 inte undra på då.
ska beställa när de får in igen. bör egentligen beställa fler på samma gång.

Tacos
2013-02-20, 15:25
Bättre än double PRO o body science chocolat? I smak?

Enligt min mening ja.

edasvangen
2013-02-20, 21:02
Hämtar? Vart beställde du? Mms sports e ju slut! Precis när mitt tog slut :(
Almond, måste ja va liiite som nutella på nåt sätt....?

Jag beställde några påsar från MM ja, i söndags och tur var tydligen det? ;)

Har iaf provat båda smakerna nu(chocolate/almond och vanilj) och choklad/mandel smakar helt ok som pudding med lite kakao, aningens söt utan men det går det med, vaniljen blev lite klen i smaken, ska testa vaniljen med lite bär/mjölk nu, borde bli gott! :)

Förövrigt det första caseinet jag har provat på och det är betydligt bättre i smaken än tex. BS vassle, det blir inte lika sötsliskigt.

shikami
2013-02-20, 21:16
Jag beställde några påsar från MM ja, i söndags och tur var tydligen det? ;)

Har iaf provat båda smakerna nu(chocolate/almond och vanilj) och choklad/mandel smakar helt ok som pudding med lite kakao, aningens söt utan men det går det med, vaniljen blev lite klen i smaken, ska testa vaniljen med lite bär/mjölk nu, borde bli gott! :)

Förövrigt det första caseinet jag har provat på och det är betydligt bättre i smaken än tex. BS vassle, det blir inte lika sötsliskigt.

Ett tips ang vanilj dels blir den godare/bättre i smak med mjölk (ofc in i kylskåpet 5 min)

MEN ett annat tips just med deras vanilj, ta mindre vätska så ska du se på fan har mixtrat endel med den, tycker den är god, använder den dock 99% till mat, den sista % när chokladen tar slut.


EDIT: sen hade jag en fråga *facepalm*

BS chocklad (båda två) är det gott att ha i lite kallt starkt kaffe när man gör pudding? :)

edasvangen
2013-02-21, 11:57
Ett tips ang vanilj dels blir den godare/bättre i smak med mjölk (ofc in i kylskåpet 5 min)

MEN ett annat tips just med deras vanilj, ta mindre vätska så ska du se på fan har mixtrat endel med den, tycker den är god, använder den dock 99% till mat, den sista % när chokladen tar slut.


Jo jag testade att göra pudding med vaniljen igår, med lite tillbehör smakar det gott! ska jag äta det rent så får det bli choklad/mandel smaken.

Till mat? gör du maträtter med pulvret eller dricker/äter du det till maten?:confused:;)

Finns det kanske någon tråd med recept på bakverk osv med casein? borde verkligen göras!*drool*

shikami
2013-02-21, 12:50
Jo jag testade att göra pudding med vaniljen igår, med lite tillbehör smakar det gott! ska jag äta det rent så får det bli choklad/mandel smaken.

Till mat? gör du maträtter med pulvret eller dricker/äter du det till maten?:confused:;)

Finns det kanske någon tråd med recept på bakverk osv med casein? borde verkligen göras!*drool*

Kolla i matdelen :)

Finns massor du kan göra, pannkakor, lågkalori sylt och vanilj pudding*drool*

edasvangen
2013-02-21, 14:09
Kolla i matdelen :)

Finns massor du kan göra, pannkakor, lågkalori sylt och vanilj pudding*drool*

Ojojoj!*drool*

Hur kan jag ha missat alla dessa underbarheter?:d

Blir att experimentera lite när jag kommer hem sen!

innebandytrollet
2013-02-21, 14:45
Jag tycker att Body Science Casein - Double Chocolate Almond är super go!

+1*flex*