handdator

Visa fullständig version : Är det dumt att gå ofta till kiropraktor?


spoon
2013-02-18, 08:58
Finns det några nackdelar med att gå ofta till kiropraktor? Jag tänker att det borde slita lite på kroppen att knäcka upp ryggen för ofta. Jag har varit hos kiropraktor tre gånger dom sista åren så frekvensen är väl egentligen inte så hög. Sist jag gick var för ett par månader sedan, då efter en dåligt utförd knäböj. Nu är jag stel i ryggen efter att ha bott på hotell med mjuk säng. Hade varit skönt med en quick fix.

sweetkarolina
2013-02-18, 09:12
Med några månaders mellanrum är det nog inga problem, men när man börjar knäcka ut ryggen (om man tex har en låsning) flera gånger i veckan kan det vara värt att växla med en tripp till en massör istället. Då kan det ju vara en muskel som är stel och drar ryggen ur läge, och det kommer man inte åt med knäckingar.

Pretorian
2013-02-18, 12:23
Hade jag råd skulle jag knäcka lite varje vecka. Måste ringa och boka tid nu.

mikaelj
2013-02-18, 12:25
Med några månaders mellanrum är det nog inga problem, men när man börjar knäcka ut ryggen (om man tex har en låsning) flera gånger i veckan kan det vara värt att växla med en tripp till en massör istället. Då kan det ju vara en muskel som är stel och drar ryggen ur läge, och det kommer man inte åt med knäckingar.

Håller med. Det finns en anledning till att man blir "stel". (Hela grejen "stelhet" är ju just muskler som är stela och som fått någon skelettstruktur att formas efter muskeln stelhet.)