handdator

Visa fullständig version : Dopingmisstänkt, några frågor.


zam_zap
2013-02-17, 21:17
Hade precis klivit ur duschen och gick mot mitt skåp på gymmet. Noterade två poliser vid dörren men brydde mig inte utan drog på mig kalsongerna. Nu stod 4st poliser runt mig och bad om leg. Pratade lite allmänt med en trevlig polis som frågade om jag kunde gissa vad det gällde och jag sa lite snabbt att det inte var så svårt att gissa sig till ´. Han sa även att vi skulle prata mer utanför utan allt folk runtomkring. Sådär blev jag ut eskorterad med 4st poliser omkring mig. Lite förhör, urin prov samt husrannsakan. Är inneboende i en villa med ett trevligt äldre par så de blev lite chockade. Timmes förhör, 1.5h i en betong garderob i väntan på att de skulle leta i genom mina saker och lite förklaringar och prat efter, totalt 4h av mitt liv försvann där.

Då detta uppenbarligen inte var slumpmässigt utan de ville ha mig...vilka kan säga till om sånt här, är det personalen på gymmet som reagerat?

Sen kom de strax efter 16:00. Jag tog min nästan 40g stora vassledrink (kolozzeums egna) innan jag gick in i duschen. Jag kom hem och åt först nu vid 20:00. Var jag katabol under tiden jag satt i betong garderoben?

Sen stod det i förhöret som jag godkände "FL frågade zam_zap om hans stora axlar och enroma biceps samt att han knappt har något fett på kroppen överhuvudtaget..."
Han har mitt telefon nummer samt att han vet uppenbarligen var jag bor...kan jag vänta mig en middag under kommande vecka? Är egentligen inte lagd åt det hållet men han var jäkligt trevlig.

cero
2013-02-17, 21:21
Upp med bild, så att alla koloiter i riskzonen kan vara lite extra försiktiga framöver.

Dodel
2013-02-17, 21:26
upp med bild, så att alla koloiter i riskzonen kan vara lite extra försiktiga framöver.

+1

Lachrillo
2013-02-17, 21:29
upp med bild, så att alla koloiter i riskzonen kan vara lite extra försiktiga framöver.

+2

Grotesk
2013-02-17, 21:31
Dålig trollning är dålig. :)

Mr.Sjöborg
2013-02-17, 21:32
Älskar att en av tre frågeställningar är hurvida du var katabol under förhörstiden:laugh:

Kollo you got to love it*cupid*

Sheogorath
2013-02-17, 21:32
Dålig trollning är dålig. :)

Jag är rädd att han inte trollar. *gah!*

Sheogorath
2013-02-17, 21:33
Älskar att en av tre frågeställningar är hurvida du var katabol under förhörstiden:laugh:

Kollo you got to love it*cupid*

I "betong garderoben". Särskrivet på bästa manér.

Jukka Sejlite
2013-02-17, 21:33
.
Sen kom de strax efter 16:00. Jag tog min nästan 40g stora vassledrink (kolozzeums egna) innan jag gick in i duschen. Jag kom hem och åt först nu vid 20:00. Var jag katabol under tiden jag satt i betong garderoben?
..

Vilka svin,fattar de vad de gjort!?

Mr.Sjöborg
2013-02-17, 21:47
I "betong garderoben". Särskrivet på bästa manér.

Dom borde arrestera honom bara för det.

tp_88
2013-02-17, 21:59
Dom borde arrestera honom bara för det.
De.

Mr.Sjöborg
2013-02-17, 22:03
De.

Nej jag skrev Dom

Herman H
2013-02-17, 22:16
Jag har inte blivit dopingtestad på 15 månader, betyder det att jag har blivit klen eller att jag helt enkelt blir diskreminerad? Vad som är ännu mer orättvist är att jag inte fått åka polisbil, någonsin!
Bör jag anmäla detta till jämO?

zam_zap
2013-02-17, 22:42
Jag är rädd att han inte trollar. *gah!*

Sheo har rätt, tyvärr är det sant men jag tar det lite med en klackspark, där av frågorna Gillar det inte men de var trevliga och skötte det på ett sådant sätt som ändå får anses bra. Hade en blandburk där jag slängt i sånt jag inte gillar eller haft lite kvar av som de tog med sig som det blir analys på. Lite koffein, vitamin och omega-3 tabletter.

Håll i er!: Från i sommras så lite blekare idag, samt 2kg mer muskler (förhoppningsvis). I övrigt likvärdig form.
http://s803.beta.photobucket.com/user/Zam_Zap/media/123.png.html?sort=3&o=7

Så alla ni andra får vara försiktiga. Tränar alltid i t-shirt, nu på slutet tröja. Visst har dietat ner mig lite, men svårt att se några ådror genom tröjan, samt att styrkan har fallit. Går liksom inte att ens finna en bra anledning till detta bortsett från min "enorma" volym samt att jag är på gymmet ofta.

Fordon
2013-02-17, 22:44
Sheo har rätt, tyvärr är det sant men jag tar det lite med en klackspark, där av frågorna Gillar det inte men de var trevliga och skötte det på ett sådant sätt som ändå får anses bra. Hade en blandburk där jag slängt i sånt jag inte gillar eller haft lite kvar av som de tog med sig som det blir analys på. Lite koffein, vitamin och omega-3 tabletter.

Håll i er!: Från i sommras så lite blekare idag, samt 2kg mer muskler (förhoppningsvis). I övrigt likvärdig form.
http://s803.beta.photobucket.com/user/Zam_Zap/media/123.png.html?sort=3&o=7

Så alla ni andra får vara försiktiga. Tränar alltid i t-shirt, nu på slutet tröja. Visst har dietat ner mig lite, men svårt att se några ådror genom tröjan, samt att styrkan har fallit. Går liksom inte att ens finna en bra anledning till detta bortsett från min "enorma" volym samt att jag är på gymmet ofta.

Åh andra sidan känner jag över en handfull som är dopade som ser betydligt mindre ut :)

*edit* vilket betyder att polisen också har sett missbrukare som är mindre.

zam_zap
2013-02-17, 23:14
Åh andra sidan känner jag över en handfull som är dopade som ser betydligt mindre ut :)

*edit* vilket betyder att polisen också har sett missbrukare som är mindre.

Absolut, det har även jag gjort. Nästan så jag tror att det är de mindre som tar. Troligtvis aldrig i längre perioder men att de kanske provar någon gång, så är det bland de som jag vet med säkerhet har testat.

Förresten hur många veckor får jag vänta tills utredningen är klar och främst att urinet är färdigt analyserat?

LeBron
2013-02-17, 23:14
Sheo har rätt, tyvärr är det sant men jag tar det lite med en klackspark, där av frågorna Gillar det inte men de var trevliga och skötte det på ett sådant sätt som ändå får anses bra. Hade en blandburk där jag slängt i sånt jag inte gillar eller haft lite kvar av som de tog med sig som det blir analys på. Lite koffein, vitamin och omega-3 tabletter.

Håll i er!: Från i sommras så lite blekare idag, samt 2kg mer muskler (förhoppningsvis). I övrigt likvärdig form.
http://s803.beta.photobucket.com/user/Zam_Zap/media/123.png.html?sort=3&o=7

Så alla ni andra får vara försiktiga. Tränar alltid i t-shirt, nu på slutet tröja. Visst har dietat ner mig lite, men svårt att se några ådror genom tröjan, samt att styrkan har fallit. Går liksom inte att ens finna en bra anledning till detta bortsett från min "enorma" volym samt att jag är på gymmet ofta.

Tjocktröja kommer nog göra dig mer misstänkt. Alla jag vet/misstänker tar anabola börjar helt plötsligt köra i tjocktröja istället för linne bara för att "det är skönare bror". Suuuure! :)

En t-shirt är en bra idé dock, gärna som går nedanför biceps! Vad se de äldre paret om det hela?

Rikard Jansson
2013-02-17, 23:15
Tjocktröja kommer nog göra dig mer misstänkt. Alla jag vet/misstänker tar anabola börjar helt plötsligt köra i tjocktröja istället för linne bara för att "det är skönare bror". Suuuure! :)

En t-shirt är en bra idé dock, gärna som går nedanför biceps! Vad se de äldre paret om det hela?

Varför tränar de i tjocktröja?:O

Amfksp
2013-02-17, 23:17
Varför tränar de i tjocktröja?:O

För att dölja dat vaskuläritet!

Rikard Jansson
2013-02-17, 23:18
För att dölja dat vaskuläritet!

Jaha, det trodde jag var något man skulle vilja visa men^^

Amfksp
2013-02-17, 23:19
Inte om man vill undvika trapspolisen =D

zam_zap
2013-02-17, 23:21
Tjocktröja kommer nog göra dig mer misstänkt. Alla jag vet/misstänker tar anabola börjar helt plötsligt köra i tjocktröja istället för linne bara för att "det är skönare bror". Suuuure! :)

En t-shirt är en bra idé dock, gärna som går nedanför biceps! Vad se de äldre paret om det hela?
En löpartröja från adidas, så löjligt om det är deras argument. Lirar mycket efter PF tankesätt så vissa dagar kan jag frysa så därav är en tunnare tröja motiverat. Nä de jag bor hos tog det bra. Har bott här i 1,5år så de är trygga med mig. Polisen sa inte heller vad det gällde riktigt, utan bara att de skulle titta igenom mina saker. (Självklart vet de nu)


I "betong garderoben". Särskrivet på bästa manér.


Tusan, bara för det så förtjänade jag arresten.

Rikard Jansson
2013-02-17, 23:22
Inte om man vill undvika trapspolisen =D

Verkar som det bästa är att undvika att bli stor, stark eller shredded, för då riskerar man hemfridsintrång från folk man inte känner som ska rota igenom alla ens grejer. :/

Gober
2013-02-17, 23:24
Du har förmodligen blivit utvald pga att någon (personal eller medlem) pekat ut dig.

cero
2013-02-17, 23:41
Du har förmodligen blivit utvald pga att någon (personal eller medlem) pekat ut dig.

"Då detta uppenbarligen inte var slumpmässigt utan de ville ha mig"

Krävs det ingen misstanke då? Eller räcker det med ett utpekande? Känns ju lite lustigt om någon personal hade ringt polisen med "Finns en stor kille här, bara så ni vet", och att det tipset hade tagits på allvar.

Amfksp
2013-02-17, 23:43
"Krävs det ingen misstanke då? Eller räcker det att man är väldigt grov?"
ja, det räcker som misstanke för att ta med dig till stationen och gå igenom ditt hem.

cero
2013-02-17, 23:45
"Krävs det ingen misstanke då? Eller räcker det att man är väldigt grov?"
ja, det räcker som misstanke för att ta med dig till stationen och gå igenom ditt hem.

Vid slumpmässiga kontroller kan jag väl ha en viss förståelse för att polisen vill öka chanserna att pricka rätt och därför väljer de största personerna (tar ingen ställning, lugna), men nu var det ju ingen sådan kontroll.

Amfksp
2013-02-17, 23:47
Befogenheten ändras ju inte efter vilken typ av kontroll det är. har t ex personalen på gymmet ringt och sagt att dom tror person a är dopad så kan ju poliserna plocka in honom som dom nu gjorde.

Sniggel
2013-02-17, 23:55
Det kan väl räcka med att en person på gymmet ringer in. Behöver väl inte vara personal.
Men det handlar ju om att övertyga. Att vara en i personalen är nog ett plus om man vill att polisen ska testa någon. En random person som ringer in bör ju kanske ha bättre argument eftersom de inte vistas på gymmet 8h varje vardag.

ChuckTesta
2013-02-18, 01:21
Hade precis klivit ur duschen och gick mot mitt skåp på gymmet. Noterade två poliser vid dörren men brydde mig inte utan drog på mig kalsongerna. Nu stod 4st poliser runt mig och bad om leg. Pratade lite allmänt med en trevlig polis som frågade om jag kunde gissa vad det gällde och jag sa lite snabbt att det inte var så svårt att gissa sig till ´. Han sa även att vi skulle prata mer utanför utan allt folk runtomkring. Sådär blev jag ut eskorterad med 4st poliser omkring mig. Lite förhör, urin prov samt husrannsakan. Är inneboende i en villa med ett trevligt äldre par så de blev lite chockade. Timmes förhör, 1.5h i en betong garderob i väntan på att de skulle leta i genom mina saker och lite förklaringar och prat efter, totalt 4h av mitt liv försvann där.

Då detta uppenbarligen inte var slumpmässigt utan de ville ha mig...vilka kan säga till om sånt här, är det personalen på gymmet som reagerat?

Sen kom de strax efter 16:00. Jag tog min nästan 40g stora vassledrink (kolozzeums egna) innan jag gick in i duschen. Jag kom hem och åt först nu vid 20:00. Var jag katabol under tiden jag satt i betong garderoben?

Sen stod det i förhöret som jag godkände "FL frågade zam_zap om hans stora axlar och enroma biceps samt att han knappt har något fett på kroppen överhuvudtaget..."
Han har mitt telefon nummer samt att han vet uppenbarligen var jag bor...kan jag vänta mig en middag under kommande vecka? Är egentligen inte lagd åt det hållet men han var jäkligt trevlig.

Men torskade du då? Eller är du ren? Eller är du osäker på om du är ren för tillfället?

Det känns som en ganska relevant grej i det här.

zam_zap
2013-02-18, 01:59
Men torskade du då? Eller är du ren? Eller är du osäker på om du är ren för tillfället?

Det känns som en ganska relevant grej i det här.
Jag har aldrig tagit några konstiga saker, absolut inte, så jag är inte orolig.
Sen har jag alltid försökt undvika kosttillskotten som hamnat lite i gråzonen. Allt jag handlat har gått att få tag i kolo:s egna.

Arne Persson
2013-02-18, 06:49
Tjocktröja kommer nog göra dig mer misstänkt. Alla jag vet/misstänker tar anabola börjar helt plötsligt köra i tjocktröja istället för linne bara för att "det är skönare bror". Suuuure! :)

En t-shirt är en bra idé dock, gärna som går nedanför biceps! Vad se de äldre paret om det hela?

Det heter inte "bror" utan "bro"! Mkt viktigt!:)

Pretorian
2013-02-19, 14:49
Det heter inte "bror" utan "bro"! Mkt viktigt!:)

Man hör att du är gammal. Det heter "Sick cunt"... :)

ShippEn
2013-02-19, 15:42
Lite offtopic men..

Är det illegalt att dopa sig för eget bruk? dvs att du tränar ej för tävlingar.

Isåfall, vad är detta straffbart med?

Har alltid trott att du dopar dig på egen risk så länge du dopar dig endast för att bygga muskler som inte kommer att användas till någon sort av tävling.

ceejay
2013-02-19, 15:46
Lite offtopic men..

Är det illegalt att dopa sig för eget bruk? dvs att du tränar ej för tävlingar.

Isåfall, vad är detta straffbart med?

Har alltid trott att du dopar dig på egen risk så länge du dopar dig endast för att bygga muskler som inte kommer att användas till någon sort av tävling.

Olagligt. Straffet beror på hur mycket du har och om de tror att det är till försäljning. Straff upp till 4 år tror jag.
Oftast lite böter.

Amfksp
2013-02-19, 16:13
"Har alltid trott att du dopar dig på egen risk så länge du dopar dig endast för att bygga muskler som inte kommer att användas till någon sort av tävling. "
Tvärtom så finns det prepparat som är förbjudna på tävling med helt legala utanför tävling.
Du får skilja på wadas lista och sveriges dopingslagstiftning.
Doping för eget bruk är ett bötesbrott i Sverige, dock är det tillåtet i de flesta andra länder i världen.

Mart|n
2013-02-20, 07:03
Man hör att du är gammal. Det heter "Sick cunt"... :)

Så kan det kanske heta om man hänger på sidor där man dyrkar fjollor med spretigt hår.

Nikodemus
2013-02-20, 14:19
hallå vi glömmer det viktiga här... opti-fysik du har TS!!

Carnes
2013-02-20, 14:31
hallå vi glömmer det viktiga här... opti-fysik du har TS!!

Hahaha tänkte precis skämta till det själv!

TS: Lider med dig, har också några bekanta med din typ av fysik som har blivit misstänkta. En av dom fick en batong på handleden när han skulle dricka sin proteinshake innan förhöret, LOL!

Nikodemus
2013-02-20, 14:42
altså detta är ju kollos fel. alla som läser här har lärt sig bli helt optimala och helt plötsligt har vi en explosionsartad ökning i antalet biffar runt om i landet. polisväsendet är helt ställda och tror att det har med droger att göra, när svensson helt enkelt blivit sjukt opti av det ökade tangetbordsbyggandet.

Carnes
2013-02-20, 14:52
altså detta är ju kollos fel. alla som läser här har lärt sig bli helt optimala och helt plötsligt har vi en explosionsartad ökning i antalet biffar runt om i landet. polisväsendet är helt ställda och tror att det har med droger att göra, när svensson helt enkelt blivit sjukt opti av det ökade tangetbordsbyggandet.

Håller helt med. Lösningen är givetvis att radera kolobrädan och uppmana folk att bulka med WoW och +1k kalorier bestående av diverse sötsaker, nomsayin' Keep hustling cuzz.

Tricce
2013-02-20, 15:01
Håller helt med. Lösningen är givetvis att radera kolobrädan och uppmana folk att bulka med WoW och +1k kalorier bestående av diverse sötsaker, nomsayin' Keep hustling cuzz.

Already on it!