handdator

Visa fullständig version : Godis, resultat?


te1on
2013-02-17, 10:06
Finns det några riktiga gottegrisar här som fått bra resultat med erat muskelbygge och styrka?

Hur ser eran kost och träning för att kunna trycka i sig sötsaker och ändå uppnå bra resultat?

Det är ju inga större svårigheter att trycka i sig mellan 1-1,5 kg godis på helgen:em:

Fredriiik
2013-02-17, 10:08
godiset kan lagras som energi för musklerna och jag ser väll inte hur det skulle vara negativt för muskelbygget. Så vi är nog många här som drar i oss en massa gotte och får bra resultat :)

Linjedomarn
2013-02-17, 11:13
För muskelbygge och styrka är det bara bra, du kanske får det tufft sen när du ska deffa men så länge du bara ska bygga så sker inget negativt på resultaten.

Dock finns det massor utav andra anledningar till att inte kötta 1-1,5kg godis på en helg, t.ex. tänderna.

StarkaUlf
2013-02-17, 11:28
Jag äter godis dagligen (kan bli uppemot 1 kg i veckan totalt sett), och tycker mig ha fått bra resultat. Jag blir starkare och starkare med tiden. Men jag äter det alltid direkt efter träning, sällan t.ex på kvällen framför TVn eller så.

Och jag borstar alltid tänderna på morgon/dag och kväll ;)

RobinEH
2013-02-17, 11:30
Har du bra tandhälsa och klarar av att få i dig ditt behov av näringsämnen samt har ett bra energiintag så e det bara att köra på. Personligen så har jag ganska dålig tandhälsa efter mitt "miss"-bruk av sötsaker när jag var yngre.

Pepz
2013-02-17, 11:39
under perioder så äter jag ungefär 700-1000g godis i veckan.
+ kanske en fem liter läsk.

äter vanlig mat. men skippar gainers under denna period

te1on
2013-02-17, 13:59
Härligt att det finns fler som uppskattar att trycka i sig godis.
Kör ni mycket cardio under era godisperioder för att hålla en bättre balans?

Tandhälsan är en sak, den känns dock som man kan påverka bra själv genom att sköta tandborstning.
Men hur är det med utveckling av diabetes ?

Pepz
2013-02-17, 14:02
jag kör inte cardio- någonsin

diabetes, risken är liten om man inte är överviktig och/eller inaktiv.
det är inte vettigt att trycka en massa godis så får inte för dig det bara för att fler gör det ;)

Vunnis
2013-02-17, 14:08
Det är inte helt ovanligt att jag stoppar i mig ~300g glukossirapsbaserat godis tillsammans med proteinkällan efter ett pass.

Nebuchadnezzar
2013-02-17, 14:32
det är inte vettigt att trycka en massa godis så får inte för dig det bara för att fler gör det ;)

Bra tillägg. Helt sant, särskilt om man har lätt för att fastna i rationaliseringsträsket.

Med det sagt så äter jag godis. Ibland glykogentankning efter ett pass, då och då en liten chokladbit eller dylikt precis innan.