handdator

Visa fullständig version : Deff - Kosttillskott


Surpremacy
2013-02-16, 22:15
Tjenare.

Inte direkt att jag, personligen, har större problem att deffa inför sommaren då jag har gjort det förr. Men jag blir själv lite fundersam på över vad för kosttillskott folket använder och vad ni själva rekommenderar.

Själv använder jag mig av EAA, BCAA, ZMA, Selen, Vitamin E, Multivitaminer, Koffein och försöker minst 2 gånger om dagen dricka Te eller få i mig extra antioxidanter på annat sätt för att motverka sjukdomar och mycket vatten är självklart ett måste.

Maten är en självklarhet, minska på kolhydraterna eller öka cardio med runt 2.3 gram protein per kropps kg.

Så frågan, något annat kosttillskott just du rekommenderar, t.ex. laglig "fettförbrännare" istället för Koffein. Upplägg av måltider, då jag kör 5-6 (Lagade) om dagen eller helt enkelt vädra ut dina tankar om deff.

begt
2013-02-16, 22:33
2 ägg täcker i sig ca 2/3 av dagsbehovet av både selen och E-vitamin (lätt att täcka behovet av E-vit. med allsidig kost). Äter du bara lite kött eller fisk också (fet fisk för Omega 3 och D-vitamin) är selenet täckt.

Ett par hundra gram grönsaker minst är bra. T.ex. broccoli och tomat. När det gäller just tomat, och antioxidanten lykopen, ska den helst värmas upp för optimalt upptag. Ännu bättre är det om den processats (t.ex. köpta krossade tomater).

Provrörsbarn
2013-02-16, 22:34
Periodisk fasta, träningen på morgonen på fastade mage och så alla kalorier efter träningen i 2 stora måltider per dag. 2g protein o 1g fett per kg kroppsvikt resten kolhydrater. Ingen cardio i form av löpning, cykling utan mer i form av promenader.
Kosttillskott :
Bcaa
proteinpulver kasin/vassle
ZMA
Tartarus
koffein
pwo (kalorifri)

Annat kan vara :
Power king (suger free)
te/kaffe
cola zero

Har märkt att det går bättre med hungern o energin av att "äta" så mkt av kalorierna som möjligt och inte dricka för mycket av dem i form av mjölk och liknande.

Lärlingen
2013-02-16, 22:43
Jag kör omega 3 i mängder pga att jag är kass på att äta fisk
Black burn, rasat i vikt sedan jag började ta dem (kan vara placeboeffekt då jag har svårt att tro att dem står för sådan magi men värt att testa för min del)
Bcaa+eaa

Det är det jag kör på just nu och det känns som ett bra upplägg för mig. Dock återstår det att se vid nästa bf mätning :D

frekar3
2013-02-16, 22:52
Är enformigt tråkig under min diet så det blir bara kyckling med potatis/ris i princip.

I kosttillskottsväg används BCAA, EAA, Vassle, Kasein.
Samt Vitaminer, Mineraler (ZMA), Omega-3, D-vitamin och Koffein.

Har personligen 5 lika stora mål rent kalorimässigt (2 Potatis och Kyckling, 2 med Havregryn och Vassle samt 1 med havregryn och kasein).
Byter ibland ut en Havregryn+vassle mot kyckling och potatis;
Samt ett mål med aminosyror och lite nötter.

Donkens
2013-02-19, 00:53
Prova pharmashred, kan vara bra i början, kände själv att den dämpade hungern riktigt bra och så var man allt mer fokuserade på vad man höll på med under dagarna.