handdator

Visa fullständig version : Resultat!


Ertak
2013-02-16, 19:59
Jag är en grabb på 17 år och väger 77kg och är även vegetarian. Jag har gymmat i 2 år och på dom senaste månaderna känns det som jag inte fått några större resultat. Jag tycker att jag äter lika bra om inte bättre (3:e timma) brukar oftast äta 3 mellanmål och 3 större måltider, delar upp måltiderna under dagen med så bra mellanrum som möjligt. mellanmålen kan bestå av kvarg, keso, ägg eller liknande. och dom större måltiderna med lite mer kolhydrater samt mycket protein med. Jag gymmar 5 gånger/vecka sen brukar det bli 2 muskelgrupper per träning. Jag följer ett program som jag som börja testa nyligen. Det är under 9 veckors tid. Mina kompisar har även testat det med bra resultat så tror inte det är fel på programmet, har kört programmet i 2 veckor nu. Jag väger 77kg som sagt och har tar även kosttillskott av olika slag. Jag förstår inte riktigt varför det inte händer något. Har någon känt likadant över att man gymmar o gymmar utan några större resultat..?

kosttillskott: Creatine Monohydrate, ZMA Anabolic, Gainer Pro (har nyss börjat med creatinet efter 1 månads uppehåll)

Mellanmåls exempel: En 250g lättkvarg med 2 grova brödskivor.

Frukost/Lunch/Middag Exempel: Grov pasta med ca 6 Vegetariska soja korvar som motsvarar nånstans runt 50g protein.

Så om nån kan hjälpa på nåt vis så är jag tacksam! *gah!*

ceejay
2013-02-16, 20:05
Varför käka så ofta?

Träna hårdare då! Ibland står det still helt enkelt.

Linus Grudd
2013-02-16, 20:42
Ser du till att du ökar i gymmet då? Står du still i vikterna kommer det hända en del i början men det står ganska snabbt stilla sen. Så sikta på att höja reps/vikter per pass genom att antingen skriva upp vad du kör eller komma ihåg.

Sen kan det ju också vara så att du inte får i dig tillräckligt helt enkelt. Lägg till lite mer mat i en vecka och se om det händer något. Står det still då med så kan du börja lägga på mer och börjar du känna av att du istället blir fetare så får du backa ner lite istället tills du hittar en bra balans. För vissa går det fort att få muskler och för andra krävs det enormt med slit så håll ut bara och som jag sa tidigare - Öka vikter/reps! :)

Illuminatus
2013-02-16, 20:42
Varför käka så ofta?

Träna hårdare då! Ibland står det still helt enkelt.

Varför skulle han inte?

Jag själv äter ungefär var 3:e timme. Gillar äta ofta och mindre, vilket resulterar till att jag håller mig på en jämn nivå genom hela dagen utan "energidippar" eller extrem hunger.

Funkar fint för mig...

LillisJ
2013-02-16, 20:44
Keso och kvarg innehåller ju inte så mycket kalorier... Ät mer!

Ertak
2013-02-16, 20:48
Okej tack för svaren! jag ska se om jag kan öka mitt kalori intag underdagen då helt enkelt och se om jag får några andra resultat. tror dock jag äter tillräckligt med proteiner under hela dagen. :)

94aN
2013-02-16, 21:05
Jag är inte så kunnig tyvärr då jag själv är rätt så relativt ny med träning, men jag har hört mycket om att när träningen "står stilla" så bör man ändra upplägg av antal rep/set och vikter samt övningar. Det har jag gjort ibland när jag inte känner någon utveckling och det har hjälpt!

Ertak
2013-02-16, 22:22
Japp! lite därför jag började med detta nya program ;) får hoppas det hjälper! :)