handdator

Visa fullständig version : Hur stretchar jag Internal triceps. (bild)


Holabandola
2013-02-16, 19:22
Jag är öm i armbågen, min internal triceps är spännd som en fiolsträng och behöver stretchas.

Men HUR punktstretchar jag just denna muskelgrupp. Vanlig tricesstretch med handen på ryggen, armbågen i luften och pressa armen nedåt kommer inte åt denna muskelgrupp utan träffar bara mitten av triceps.

Please help, kan inte träna pga detta och jag vet att om jag bara kommer åt med en stretch av denna lilla muskelgrupp och får normal rörlighet igen så kommer det lösa sig.

Undre fästet och undermarmen är helt bra i armbågen, men övre fästet och inre triceps ömmar. Som på bilden.

http://forumbilder.se/CDCDJ/1tennisarmbage.png

Hur?

ceejay
2013-02-16, 19:25
hur kan du vara säker på att det är muskelbuken som är problemet?

Holabandola
2013-02-16, 19:56
....ptja säker är jag inte...men ganska.
Muskeln är som jag sa som en fiolsträng, jämför jag med vänster arm så känns samma muskel där helt annorlunda, inte alls spänd. Undermarnen är helt utstretchad, har jobbat mig fram med olika undermars stretchar. Men just den där muskeln vet jag itne hur jag kommer åt.

remindme
2013-02-16, 19:58
Kolla om gymmet du tränar på har foam rollers.

ceejay
2013-02-16, 20:06
Som remindme, lite foamrolling och egen massage kan nog vara bra att testa, isåfall.

LarsLasr
2013-02-16, 20:44
Har ni något gummiband du kan fästa lågt och sedan ta tag i och sätta armen i samma läge som vanlig tricepsstretch fast du håller i bandet?

Brukar gå att pricka olika vinklar genom att röra handen åt sidan eller pressa på armbågen då.

pezrulezhaakon
2013-02-17, 01:22
Holabandola

Du kan inte punktstretcha den delen av triceps