handdator

Visa fullständig version : Kroppssymmetri, hjälp?


Shwam
2013-02-16, 17:10
Tjenare,

Mitt problem är att mitt styrketränande börjar ge min kropp en slags symmetri jag inte vill ha. Något av en "bodybuilder"-symmetri nästan, alltså en stor "V"-formad överkropp med en smal midja, och lite framåtlutande axlar bara för att jag kör mycket bänkpress.

Behöver tips på övningar för:
+rakare hållning, (svankar naturligt, vilket ger mig en stor mage)
+bredare midja,(alla muskelgrupper runt från tuttarna ner till höften)
+få en större penis, (den är ganska liten, behöver biffa upp den :naughty: )
+större muskler i det området runt handlederna, (inte underarmen! alltså det området där armbandsuret annars hänger typ, lite "kinkigt" förklarat jag vet)


Har pumpat vikter i sammanlagt 6 månader om man inte räknar med vissa uppehåll jag har haft då och då.

Tack i förskott, uppskattar alla svar :)

Fugly
2013-02-16, 17:24
Större penis går inte att få genom träning, och det går tyvärr inte att lägga på sig någon praktisk massa runt handlederna. Bredare midja får du genom att gå upp i vikt, rakare hållning genom stretchning/marklyft och för att fixa framåtlutade axlar kan du också stretcha samt köra full rom i bänkpress.

Trouble
2013-02-16, 18:20
Vad ska du ha en stor penis till?

I övrigt är det ju inte rocket science direkt

Adriantbh
2013-02-16, 18:28
"och lite framåtlutande axlar bara för att jag kör mycket bänkpress."
Det här skulle kunna fixas med att träna mer rygg, det du beskriver är vanligt bland folk som är starkare i framsidan av kroppen jämfört med baksidan.

+bredare midja,(alla muskelgrupper runt från tuttarna ner till höften)
Du kan ju träna sidan av magen och få större muskler där, till exempel genom att göra sidocrunches. (kollar du runt så lär du hitta bra förklaringar av detta)

Det låter dock lite märkligt att du märker så stor skillnad i din kropp efter bara sex månaders träning. Problemet du beskriver med hållning skulle helt enkelt kunna lösas genom att hålla en bättre hållning, även om det är jobbigt.