handdator

Visa fullständig version : Beställa kläder från USA?


Bikken
2013-02-16, 17:01
Tjena! Jag är på jakt efter Billiga hoodies med texter som shut up & squat,light weight baby osv.
Sett dessa på en amerikansk sida men vet inte vad det kostar att frakta kläder från USA, (cafepress.com).
Någon som vet var man kan få tag på dessa tröjor i sverige?
Vad kostar frakten från USA till sverige?
Någon som köper kläder från USA, vad betalar ni?

BlötSnö
2013-02-16, 17:09
Jag fick betalal 200-250:- för en munktröja och 4 t-shirts från Kanada. Bör väl bli något liknande från staterna. Utgå från +100 för första plagget och kanske 30-50 extra per ytterligare plagg. Känns som det brukar bli de summorna när man beställer saker från andra sidan vattnet.

Och moms om du har otur. 12.5% på mat och 25% på allt annat, om jag minns rätt.

Bikken
2013-02-16, 17:12
Jag fick betalal 200-250:- för en munktröja och 4 t-shirts från Kanada. Bör väl bli något liknande från staterna. Utgå från +100 för första plagget och kanske 30-50 extra per ytterligare plagg. Känns som det brukar bli de summorna när man beställer saker från andra sidan vattnet.

Tack för svar, mycket billigare att bestämma från USA än att köpa i Sverige! Vet du vad tullen kostar eller finns det något sätt att undvika tull?

Fuark
2013-02-16, 17:14
en liten heads up. cafepress tröjor är av riktigt usel kvalité. Det kostar mycket, räkna med runt 1000 SEK

Sparven från Minsk
2013-02-16, 17:14
Tack för svar, mycket billigare att bestämma från USA än att köpa i Sverige! Vet du vad tullen kostar eller finns det något sätt att undvika tull?

Undvika tull = olagligt.

Kolla tullens hemsida eller ring dem på måndag. :)

Bikken
2013-02-16, 17:20
en liten heads up. cafepress tröjor är av riktigt usel kvalité. Det kostar mycket, räkna med runt 1000 SEK

Okey men det är dem ända som har light weight baby och shut up & squat hoodies, har du beställt därifrån?

Amfksp
2013-02-16, 17:21
Under 1400 SEK ingen tull bara moms

begt
2013-02-16, 17:22
Här får man betala dyrt för kläder och skor, det är ett som är säkert....

Köpte ett par utmärkta kängor i USA för under 200 kr som var jämförbara med såna som kostar 1200 här. Man kan få riktigt bra jeans för 200-300 också.

redbrigade
2013-02-16, 17:32
Tack för svar, mycket billigare att bestämma från USA än att köpa i Sverige! Vet du vad tullen kostar eller finns det något sätt att undvika tull?

Maila företaget och fråga, men dom kan skriva ett lägra pris så tullen blir mindre, skriva att det är en retur eller en gåva. Inte 100% att det fungerar men värt ett försök.

Bikken
2013-02-16, 17:53
Är det någon här som brukar beställa från USA? Vad brukar ni betala sammanlagt?
Vad kan 2hoodies kosta allt som allt?

wessmen
2013-02-16, 17:58
Undvika tull = olagligt.

Kolla tullens hemsida eller ring dem på måndag. :)

Det är därför man lurar dem :)

Kolla runt på nätet, finns de i usa som skickar till Sverige så det ser bra ut, då kan tullen ta sig i baken!

Rycker man prislappar, lägger plaggen ovikta, tar bort alla "orderlappar" samt trycker på en "gift" så kan inte tullen göra något. Finns tom företag som gör detta åt dig om du mailar dem om det.

Tullen är ett jävla skämt, tror dem ska plocka 25% för att öppna lite paket. Bluffare.

ceejay
2013-02-16, 18:01
Undvika tull = olagligt.

Kolla tullens hemsida eller ring dem på måndag. :)

careface

palla betala tull

redbrigade
2013-02-16, 18:01
Det är omöjligt att svara på då en hoodie kan kosta allt från 100kr till 5000kr. Men gå in och räkna på Tullverkets hemsida hur mycket det kan komma och kosta, så länge det inte blir dyrare än i Sverige om du fastnar i tullen är det värt enligt mig.

Vinter
2013-02-16, 18:18
Kan ju varna för att vissa kläder ibland strafftullas när man tar in dem, så det kan bli mer pengar än bara momsen som tillkommer.

Ett tips är att spara ihop 10000kr, åk dit själv handla i butikerna en helg. Ta bort lappar och det är fullt lagligt att ta in dem.
Norwegian ska börja sälja budget resor i Sverige..

Sparven från Minsk
2013-02-16, 18:19
Det är därför man lurar dem :)

Kolla runt på nätet, finns de i usa som skickar till Sverige så det ser bra ut, då kan tullen ta sig i baken!

Rycker man prislappar, lägger plaggen ovikta, tar bort alla "orderlappar" samt trycker på en "gift" så kan inte tullen göra något. Finns tom företag som gör detta åt dig om du mailar dem om det.

Tullen är ett jävla skämt, tror dem ska plocka 25% för att öppna lite paket. Bluffare.

Möjligt att många försöker lura dem, men det är ändå olagligt. :)
Och trodde inte det var tillåtet på Kolo att ge tips och råd i hur man ska bryta mot lagen?

Fuark
2013-02-16, 18:23
Okey men det är dem ända som har light weight baby och shut up & squat hoodies, har du beställt därifrån?

inte köpt personligen. men jag har 5st T-shirtar med Honeybadger på därifrån. Dålig kvalité iallafall. Bättre att du kontaktar en firma som du kan trycka dina egna tryck på. Bara välja t.ex och det kommer bli billigare för du köper i sverige

Bikken
2013-02-16, 18:25
Det är omöjligt att svara på då en hoodie kan kosta allt från 100kr till 5000kr. Men gå in och räkna på Tullverkets hemsida hur mycket det kan komma och kosta, så länge det inte blir dyrare än i Sverige om du fastnar i tullen är det värt enligt mig.

Båda kostar 30pund och shippingen på plagg nr 1 är 7pund och resten är 4pund.
Kan jag räkna med att det blir 70-80pund sammanlagt eller hur mycket kommer allt gå på ca?

Fishtank
2013-02-16, 19:31
Möjligt att många försöker lura dem, men det är ändå olagligt. :)
Och trodde inte det var tillåtet på Kolo att ge tips och råd i hur man ska bryta mot lagen?

Men gå och lägg dig, vi har redan världens högsta skattetryck.
Om TS vill undvika tull får han googla hur man gör men vi behöver inte moralkärringar.

Skitväder
2013-02-16, 19:36
Det finns ju flera hemsidor man kan skriva sin egna text och få det riktigt snyggt! Och antar det blir bra mycket billigare

BlötSnö
2013-02-16, 19:36
Båda kostar 30pund och shippingen på plagg nr 1 är 7pund och resten är 4pund.
Kan jag räkna med att det blir 70-80pund sammanlagt eller hur mycket kommer allt gå på ca?

Pund? Ska du beställa från USA eller Storbritanien? För Storbritanien är med i EU = ingen moms eller tull.
Kolla på engelska och tyska sidor. De brukar kunna vara prisvärda också och frakten blir bra mycket billigare än att få det skickat över atlanten.