handdator

Visa fullständig version : Viktminskning


Kalypso
2013-02-16, 11:44
Hej

Jag tar för givet att det redan finns en mängd liknande trådar. (och jag är helt ny här så jag har inte hunnit läsa igenom dem)

Nu är jag uppe i en maxvikt som jag inte direkt föredrar.(95kg) Och måste gå ner i vikt nu. Jag tränar för tillfället tre gånger i veckan cirkelträning som är mitt gyms tolkning på crossfit. Jag funderar också på att lägga in 2 dagar cardio för att minska i vikt. Men jag behöver er hjälp med maten och kosttillskott.

Jag har aldrig tidigare ätit proteinpulver och behöver därför lite hjälp i den djungeln som proteinpulver är. Jag vill ha ett pulver som ger mig protein efter träning men inte gör att jag går upp i vikt. Och om jag ska äta något speciellt innan träning. Alt. något för att bränna mer fett under träning. Och om jag ska ändra något speciellt i mitt träningsupplägg.

Just nu försöker jag äta regelbundet efter en höst där jag åt 1mål om dagen.

Tack

/K

Hreidmar
2013-02-16, 12:20
Tror du missade posten högst upp när du skapade en ny tråd, även märkt Viktigt: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Kalypso
2013-02-16, 16:06
Tack, Men det svarar inte på frågan angående proteintillskott/pulver.

Provrörsbarn
2013-02-16, 16:36
Tack, Men det svarar inte på frågan angående proteintillskott/pulver.

Du får la kolla in olika hemsidor/butiker som har proteinpulver, satsa på ett som är snabbt (vassle) och som passar din budget. Sen om du går upp i vikt eller inte beror på fall du hamnar på kcal-överskott, balans eller kcal-underskott :P

herzie
2013-02-16, 17:28
Jag vill ha ett pulver som ger mig protein efter träning men inte gör att jag går upp i vikt.
/K

Tack, Men det svarar inte på frågan angående proteintillskott/pulver.

Jo, det besvarar faktiskt frågan, om du tror att det finns proteinpulver utan kalorier.