handdator

Visa fullständig version : Phil Heath's meal plan!


Captainwide
2013-02-16, 10:36
Vad tror ni om detta?
Nej, jag menar inte att jag ska kopiera detta, utan jag är mer intresserad av kommentarerna som följer efter varje måltid/ intag av kosttillskott av Stoppani, Heath och Rambod. Är det någonting ni reagerar på eller liknande?

Ex:
HEATH SAYS:
"Because it's first thing in the morning, which is a key time for gaining mass, I use two protein sources: eggs and steak. Eggs are absorbed fairly quickly and they're easy for the body to assimilate. Combining them with a slower-digesting protein source, such as sirloin, gives a timed-release effect."

STOPPANI SAYS:
"Phil gets a good serving of slow-digesting carbs with oatmeal. Research shows that when athletes eat slow carbs for breakfast they have more energy and burn more fat throughout the day and during workouts. This helps build mass, while keeping bodyfat low."

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137532213&page=1

Prost
2013-02-16, 10:41
Vad tror ni om detta?
Nej, jag menar inte att jag ska kopiera detta, utan jag är mer intresserad av kommentarerna som följer efter varje måltid/ intag av kosttillskott av Stoppani, Heath och Rambod. Är det någonting ni reagerar på eller liknande?

Ex:
HEATH SAYS:
"Because it's first thing in the morning, which is a key time for gaining mass, I use two protein sources: eggs and steak. Eggs are absorbed fairly quickly and they're easy for the body to assimilate. Combining them with a slower-digesting protein source, such as sirloin, gives a timed-release effect."

STOPPANI SAYS:
"Phil gets a good serving of slow-digesting carbs with oatmeal. Research shows that when athletes eat slow carbs for breakfast they have more energy and burn more fat throughout the day and during workouts. This helps build mass, while keeping bodyfat low."

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137532213&page=1

Det är väl ägg som borde vara det långsammaste proteinet?

Captainwide
2013-02-16, 10:49
Det är väl ägg som borde vara det långsammaste proteinet?

Jo, jag menar det? :confused:

Det verkar bara vara broscience i det schemat men kan inte sluta undra över allt som står där :O

frekar3
2013-02-16, 10:57
Om det nu enbart var rena äggvitor som gällde så kunde jag förstått påståendet mer.
Men nu är jag lika fundersam som er :D

Captainwide
2013-02-16, 11:06
Det är just såna här saker som fuckar up mig och min värld. :(

frekar3
2013-02-16, 11:33
Det är just såna här saker som fuckar up mig och min värld. :(

Läste den länkade tråden först nu, och där står det förvisso att det är 8 äggvitor. Så det köper jag rakt av då han säger att det är ganska snabbt (förvisso långsamt i jämförelse med vassle)

Summa summarum så är kanske det väsentliga kalorimängden, och mängden makronutrienter vida överlägset näringstiming. :)

BisonLGcrew
2013-02-16, 11:40
När det står ägg, läser jag äggvitor. Så jag förstår inte

pwnyou
2013-02-16, 11:44
Kalorier: 9,394
- 910g protein
- 881g kolhydrater
- 239g fett

Från uttalanden av Kai Greene och flera övriga proffs verkar det snarare vara vanligare med runt 600g protein, och ärligt talat så borde mer än så vara slöseri, även med tokroids med mera. 9000kcal är heller inte rimligt, han rör sig verkligen inte lika mycket som en marathonlöpare och ni kan själva kolla kaloriformeln för att se att även en jätte som Phil Heath får många tusentals kalorier i överskott varje dag om han äter så mycket.

Så räkna med att det är bullshit som vanligt.

Captainwide
2013-02-16, 11:46
Inga av de andra kommentarerna som de skrivit som ni reagerar på? Kände att vi fastnade lite på äggen bara. :)

pwnyou
2013-02-16, 11:51
Ja, det verkar som att de sista 3500 kalorierna och 300g proteinet var optional. I vanliga fall äter han kanske runt 5-6k kalorier och 600g protein och då blir det mera rimligt :)

Flygplan
2013-02-16, 12:09
"BCAAs grow muscle. A study we conducted with the Weider Research Group and presented at the 2009 Annual Meeting of the International Society of Sports Nutrition found that trained guys taking BCAAs during workouts added almost 10 pounds of muscle in eight weeks."

*rolleyes* :confused:

Joe Hardgainer
2013-02-16, 12:12
"BCAAs grow muscle. A study we conducted with the Weider Research Group and presented at the 2009 Annual Meeting of the International Society of Sports Nutrition found that trained guys taking BCAAs during workouts added almost 10 pounds of muscle in eight weeks."

*rolleyes* :confused:
'dat reference

Captainwide
2013-02-16, 12:13
"BCAAs grow muscle. A study we conducted with the Weider Research Group and presented at the 2009 Annual Meeting of the International Society of Sports Nutrition found that trained guys taking BCAAs during workouts added almost 10 pounds of muscle in eight weeks."


Det fanns väl inga studier på detta eller har jag missat något? *screwy*


"Phil gets a good serving of slow-digesting carbs with oatmeal. Research shows that when athletes eat slow carbs for breakfast they have more energy and burn more fat throughout the day and during workouts. This helps build mass, while keeping bodyfat low."


Detta är lite intressant, jag har missat det här helt. Hit eller Shit? :)

rooz
2013-02-16, 12:25
Weider säljer ju kosttillskott om inte annat.

RobinEH
2013-02-16, 14:27
Läste den länkade tråden först nu, och där står det förvisso att det är 8 äggvitor. Så det köper jag rakt av då han säger att det är ganska snabbt (förvisso långsamt i jämförelse med vassle)

Summa summarum så är kanske det väsentliga kalorimängden, och mängden makronutrienter vida överlägset näringstiming. :)

Ganska snabbt? Beror väl på hur man definerar saker och ting.

The absorption of 25 g of 13C-, 15N-, and 2H-labeled egg protein, both cooked (C) and raw (R) were evaluated. Measurements of mean 13CO2 exhalation rate in breath after the ingestion continued for 6 h. The cumulative amount of administered dose of 13C recovered in breath over the 6-h period was 17.23 ± 0.69 g (68.92%) for (C) and 8.20 ± 0.94 g (32.8%) for (R), giving an estimated absorption rate of 2.9 g/h and 1.4 g/h respectively for cooked and raw egg proteins.
review (http://home.exetel.com.au/surreality/health/A%20Review%20of%20Issues%20of%20Dietary%20Protein% 20Intake%20in%20Humans.pdf)

Linjedomarn
2013-02-17, 11:10
Kalorier: 9,394
- 910g protein
- 881g kolhydrater
- 239g fett

Från uttalanden av Kai Greene och flera övriga proffs verkar det snarare vara vanligare med runt 600g protein, och ärligt talat så borde mer än så vara slöseri, även med tokroids med mera. 9000kcal är heller inte rimligt, han rör sig verkligen inte lika mycket som en marathonlöpare och ni kan själva kolla kaloriformeln för att se att även en jätte som Phil Heath får många tusentals kalorier i överskott varje dag om han äter så mycket.

Så räkna med att det är bullshit som vanligt.

Greene har väl George Farah som coach ? Han brukar ju predika om lägre protein intag och mindre bulk för att skona njurarna osv men andra byggare sköter det där på ett helt annat sätt och det är inte ovanligt.

Anders The Peak
2013-02-17, 14:12
"BCAAs grow muscle. A study we conducted with the Weider Research Group and presented at the 2009 Annual Meeting of the International Society of Sports Nutrition found that trained guys taking BCAAs during workouts added almost 10 pounds of muscle in eight weeks."


Det fanns väl inga studier på detta eller har jag missat något? *screwy*


"Phil gets a good serving of slow-digesting carbs with oatmeal. Research shows that when athletes eat slow carbs for breakfast they have more energy and burn more fat throughout the day and during workouts. This helps build mass, while keeping bodyfat low."


Detta är lite intressant, jag har missat det här helt. Hit eller Shit? :)

Länk till hänvisad studie (http://www.jissn.com/content/6/S1/P1)

eggroll
2013-02-25, 17:47
total 900 grams of protein.
fuawrkkk.. that's my opinion!