handdator

Visa fullständig version : 1 månad utan märkbara resultat.


MrKnubbis
2013-02-16, 09:30
Hejsan!

Jag började träna 15 januari. Har fört logg över vika vikter m.m. jag tagit. Jag har ökat rätt så okej där.

Jag tog aldrig någon före bild den 15 januari ( *gah!* ) Utan den senaste bilden jag har på mig är 25 november. (Dvs innan Julen där jag åt rätt rejält).

Här är mina bilder so far: http://i48.tinypic.com/v7cw2r.jpg
Och kollar man på dem så ser det nästan ut som att jag har gått UPP i vikt! >.<

Jag har försökt att ligga på minus varje dag. Försökt räkna så gott jag kunnat och har jag tex. käkat ute har jag tagit utan sås och sen helt enkelt inte käkat på resten av dagen. Har i princip gått hungrig varje dag ifrån att inte vara hungrig någon sekund på hela dygnet.

Även om kläder har börjat sitta bättre och jag ökat i vad jag tar på gymmet.


Hur som helst så söker jag nu hjälp för att få ett schysst upplägg.

Det jag tänkte göra är;
Morgon: Dricka en VLCD shake.
Lunch / dag: Äta en middag, ingen potatis, ris, pasta utan sallad och quorn / kött.
Kväll: VLCD shake.


Om jag kör på det, då bör jag väl få bättre resultat än vad jag fått so far tills nästa månad?


Jag vet att det tar tid att träna, men lite resultat tycker jag man bör se.


EDIT: Jag mätte aldrig mig eller vägde mig innan jag började. Tog endast den bilden den 25 november och började sedan träna 15 Januari. Jag tänkte börja göra det idag. Tycker dock det är konstigt att kläder sitter bättre men att det inte syns på min kropp att jag gått ner ifall ni fattar vad jag menar? Eller är det jag som bara fel? Tjejen tyckte samma som jag.

Tisu
2013-02-16, 09:42
Vad för resultat är du ute efter?

MrKnubbis
2013-02-16, 09:46
Vad för resultat är du ute efter?

Tjaaa, jag försöker ligga på kalori underskott och skriver i diet / fettminsknings delen.. så kanske att gå ner i vikt? :)

earf
2013-02-16, 09:50
Väg dig. Räkna kalorier, vad du behöver få i dig och om du vill lägga dig på ett över/underskott. Ge fan i skräpmat o ät regelbundet. Bara för man skippar såsen så kan det mycket väl vara alldeles för mycket ändå.

Rekommenderar shape up appen för räkning av kalorier.

Sist men inte minst. Hård styrketräning och 2g protein / kg kroppsvikt så ska du nog börja se resultat.

Och på en månad är det inte säkert det händer så mycket beroende hur ofta du tränar samt vad man stoppar i sig.

Läs runt lite här på forumet och lycka till!

Over and out.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Tisu
2013-02-16, 09:53
Kollar man din före/efter i profil ser man ändå tydligt att magen och eventuellt hakan är mindre än tidigare. Så något händer ju :)

Istället för en drink till frukost kanske du kan försöka vara utan frukost istället? Det fungerar utmärkt för min hunger att äta första gången vid lunch.

Tisu
2013-02-16, 09:58
Sätt även upp SMARTa mål: http://en.wikipedia.org/wiki/SMART_criteria

Gå ner till en viss vikt innan ett visst datum.

MrKnubbis
2013-02-16, 10:00
Kollar man din före/efter i profil ser man ändå tydligt att magen och eventuellt hakan är mindre än tidigare. Så något händer ju :)

Istället för en drink till frukost kanske du kan försöka vara utan frukost istället? Det fungerar utmärkt för min hunger att äta första gången vid lunch.

Jo, lite har hänt. Men inte så mycket jag hade hoppats på. Men antar att jag får köra hårdare på att äta mindre.

Ska försöka göra som du tipsade, skippa frukosten.
Men att köra på en decent lunch och sedan en shake på kvällen bör ge mig bättre resultat än vad jag fått nu eller vad tror du?


Väg dig. Räkna kalorier, vad du behöver få i dig och om du vill lägga dig på ett över/underskott. Ge fan i skräpmat o ät regelbundet. Bara för man skippar såsen så kan det mycket väl vara alldeles för mycket ändå.

Rekommenderar shape up appen för räkning av kalorier.

Sist men inte minst. Hård styrketräning och 2g protein / kg kroppsvikt så ska du nog börja se resultat.

Och på en månad är det inte säkert det händer så mycket beroende hur ofta du tränar samt vad man stoppar i sig.

Läs runt lite här på forumet och lycka till!

Over and out.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Jag har räknat mina kalorier. Jag har räknat ut vad jag typ ska ha genom harris formlen som finns här. Skräpmat har jag käkat 2 ggr senaste månaden och följer man harris så ska jag ha i mig 3400 kalorier (Dra bort 400 för man ska ta det med en nypa salt om man är tjock). Så 3000 kalorier. Som jag då nämnt så har jag inte käkat något annat på hela dagen och att käka 2 cheeseburgare är väl inte 3000 kalorier tex?


Sedan den 15 Januari har jag kört 14 pass + jobb. (Schemat jag använder mig av är det som rekommenderas på forumet här för nybörjare).

Men antar att jag måste ha räknat fel när det gäller kalorier.

Lärlingen
2013-02-16, 10:05
Som sagt, syns lite på magen tex. Vill du gå ner mer och få bättre resultat så får du räkna noggrannare och ligga på ett underskott på minst 500kcal i mitt tycke. Använd dig av shape up är mitt tips, där kan man skriva in vikten på maten mat åt och få rätt värde på maten.

Sen borde du skippa att äta ute då man aldrig vet riktigt vad man äter i kcal. En vlcd kur hade jag hoppat, har själv testat i 9 dagar och det är riktigt tråkigt. Ta 250g kvarg och funlight till frukost istället :)

Bearbrawler
2013-02-16, 14:03
Om du kollar noga på bilderna så ser du att du är placerad lite olika inför kameran; du står närmare på bilden till höger. Står du närmare kameran så blir du automatiskt större. Kolla bara hur mycket längre du blev! Om du säger att kläder och sådant sitter bättre måste ju det innebära du har gått ner i vikt.

Jag tycker "större" är fel ordval, du ser mer muskulös ut.