handdator

Visa fullständig version : Förändrades er syn på djur efter det att ni skaffade husdjur?


en stor stark
2013-02-15, 22:07
Jag har alltid varit djurälskare, men efter det att jag skaffade husdjur så har jag tyckt djur i helhet mycket mer och på ett annat sätt.

Var det så även för er?
Hur känner ni för ert husdjur?

hahavaffan
2013-02-15, 22:36
Vad har du skaffat för husdjur?



Som uppvuxen med hund så kan jag inte svara på frågan, då jag alltid varit en fullkomlig sucker för i synnerhet hundar och djur i allmänhet.

Okej
2013-02-15, 22:37
Jag var livrädd för hundar när jag var liten, men jag har alltid gillat djur. Efter 3 hundar är skräcken över dock, nu är jag bara rädd för ankor, ormar och allt som finns i vattnet *popcorn*

Fuark
2013-02-15, 22:39
Djur e fina, o jeg elsker djur. Har alltid elsket djur, även om jag inte har ett husdjur för tillfället så har min syn aldrig förändrats

en stor stark
2013-02-15, 22:41
Jag skaffade själv en hund. Han är nu 2 år gammal. Tycker mer om djur nu än innan, och jag har alltid älskat djur.

https://photos-2.dropbox.com/t/0/AADOiYboI-vo2qbzWonV4GMm7Yow5G-Nh0hYEokFBX6RJA/10/101790568/jpeg/32x32/6/_/1/2/2012-09-23%2000.05.45.jpg/A0MwuQKy-J9qGTt-70kINffZgAegJigOdYQTonUmKg4?size=1280x960&size_mode=2

agazza
2013-02-15, 22:43
blev ofrivilligt med hund.

Trodde inte djur kunde vara så smarta, det stör mig.

mangemani
2013-02-15, 22:47
har nog varit samma visa för mig under alla åren som gått:
skaffat djur-->förälskad-->djur dör-->förkrossad-->inget mer djur i tankarna-->skaffa nytt djur.
men efter det att mina älskade och trogna hundar gick bort, så bestämde jag mig för att jag inte skulle ha nått mer djur, men blev sedan påtvingad en hund som jag inte ville ha och man var där igen, lyckligtvis så slapp jag hunden men sen så skaffade jag min lilla jägare(min katt) och den älskar jag.
har alltid älskat djur, även sen barn då jag inte hade något eget, är och har alltid varit en stor djur vän och älskare och därför gör så in i helvete ont inne i en då man ser och läser om plågade djur.
så min syn har alltid varit likadan.

Latissimus Dorsi
2013-02-15, 22:48
Har haft jävla massa kycklingar, blev inge klokare :(

stolpskott
2013-02-15, 22:49
1. Man investerar mer i ett husdjur rent emotionellt än vad jag trodde. Vi har tidigare passat en hund vars ägare ofta reste till Afrika, så jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad då vi passade den hunden rätt ofta. Men fan vad en egen hund blir en del av familjen, jobbigt när han kommer gå bort.

2. Djur kan vara läskigt människorlika och intelligenta. Om vi har en gäst över och kramar denne så vill hunden också vara med och kramas. En gång hjälpte jag hunden att plocka fram en tennisboll från under soffan, nästa gång testade han med tassarna istället för nosen (det funkade ju för husse). Försöker sig på att öppna dörrar och verkar vara väldigt mottagliga för vackra bilder och musik, min hund satt förtrollad och tittade på rymdsekvensen i "The Tree of Life" med mig. Lite läskigt.

StarkaUlf
2013-02-15, 23:07
Har haft jävla massa kycklingar, blev inge klokare :(

Du blev en kyckling istället.

Matsa
2013-02-15, 23:12
Intressant fråga men eftersom alla möjliga husdjur har funnits med under hela min uppväxt så har jag svårt att svara på den. Jag var utan husdjur en tid efter att ha flyttat hemifrån men det kändes lite tomt så jag skaffade en katt, är fruktansvärt fäst vid den rackaren även om han ofta retar gallfeber på mig. :D

spoonchest
2013-02-15, 23:20
Har haft jävla massa kycklingar, blev inge klokare :(

Made my day.

Diomedea exulans
2013-02-15, 23:24
Haft en jävla massa kycklingar, blev klokare. Det visade sig att höns är läraktiga, nyfikna, har väldigt olika personligheter, väldigt många sätt att uttrycka sig på, och är jätteroliga att titta på.

en stor stark
2013-02-15, 23:27
1. Man investerar mer i ett husdjur rent emotionellt än vad jag trodde. Vi har tidigare passat en hund vars ägare ofta reste till Afrika, så jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad då vi passade den hunden rätt ofta. Men fan vad en egen hund blir en del av familjen, jobbigt när han kommer gå bort.

2. Djur kan vara läskigt människorlika och intelligenta. Om vi har en gäst över och kramar denne så vill hunden också vara med och kramas. En gång hjälpte jag hunden att plocka fram en tennisboll från under soffan, nästa gång testade han med tassarna istället för nosen (det funkade ju för husse). Försöker sig på att öppna dörrar och verkar vara väldigt mottagliga för vackra bilder och musik, min hund satt förtrollad och tittade på rymdsekvensen i "The Tree of Life" med mig. Lite läskigt.

Ja djur verkar väldigt människolika ibland. Som min hund, han brukar alltid sträcka på sig på ett sätt som är väldigt sött när man kollar på honom. Troligtvis för att han vet att han får lite extra uppmärksamhet. Kollar man bort så slutar han sträcka på sig, och när man sen kollar på honom igen så fortsätter han. Rätt roligt ;).

Oxe
2013-02-15, 23:29
Jag förstod nog inte hur pass fästa djur kan bli, jag har problem med "min" då han beter sig som nån boarderline habrovink, nej jag skall inte gå ut med matte fast det var 6timmar sedan jag var ute sist ligger kvar och väntar på att husse skall komma hem och gå ut med mig, är husse borta mer än 48timmar så demosterar jag och kissar inne... osv osv

mattepatte
2013-02-16, 06:20
Jävla sugen jag blev på att köpa husdjur nu.

Hur gör ni som har jobb som är singlar? Kan ju inte låta hunden sitta hemma under tiden man är borta? Hund dagis?
Andra djur som finns att köpa?
Älskar djur förövrigt :D

en stor stark
2013-02-16, 14:10
Dagis är nog bäst, eller någon som passar den. I början är det nog inte jättebra att lämna den ensam :)

Oxe
2013-02-16, 14:21
Pensionärer... gamla hundägare som vill ha hund men inte riktigt orkar hela vägen dom blir nästan tacksamma ifall du frågar dom om hjälp. Billigar iofs svarta pengar till dom men det är ju folk som behöver pengarna.

Funkar iofs bara ifall du har en lite mindre snäll vovve

Tyrwing
2013-02-16, 14:24
Dagis finns alltid. Är uppväxt med alla sorters djur. Så min åsikt har inte förändrats, förutom familjen är det det mina(officiellt mammas) siamesgrabbar som stått mig närmst.
Otroligt intelligenta och keliga små varelser, och husse har alltid varit nummer ett för dem. Har bara en kvar nu men, lever han länge till och jag får råd tänker jag skaffa nytt sällskap till honom igen. Trivs inte med att lämna honom ensam när man jobbar.

filmjölk
2013-02-16, 14:44
Hundar har jag alltid gillat, hade alltid hund när jag växte upp, nu är jag allergisk men om jag kunde hade jag gärna haft en schäfer, labrador, schabrador, golden, rottweiler eller st:bernhard. Ev. en Alaskan Huskey om jag måste välja en lite mindre variant.

Katter gillar jag inte alls, men katter verkar av någon anledning gilla mig ändå. Även de mest självständiga katter som bor på gator i turistorter vill klänga på mig, sitta i knät, stryka sig mot mig etc. kanske jag luktar fisk eller något.

mattepatte
2013-02-16, 18:45
Hundar har jag alltid gillat, hade alltid hund när jag växte upp, nu är jag allergisk men om jag kunde hade jag gärna haft en schäfer, labrador, schabrador, golden, rottweiler eller st:bernhard. Ev. en Alaskan Huskey om jag måste välja en lite mindre variant.

Katter gillar jag inte alls, men katter verkar av någon anledning gilla mig ändå. Även de mest självständiga katter som bor på gator i turistorter vill klänga på mig, sitta i knät, stryka sig mot mig etc. kanske jag luktar fisk eller något.

Do you even shower?