handdator

Visa fullständig version : Laser


Everest
2004-02-18, 14:12
För några dagar sedan fick jag riktigt ont i korsryggen efter marklyft. Har tidigare inte haft några som helst problem med korsryggen innan. Eftersom jag har använt mig av laser för att behandla ond nacke mm så tänkte ja att de var värt att testa även på det här.

Igår gjorde jag första bahandlingen och även idag, och märker en grym skillnad:thumbup:

Kanske nåt att testa för er som går omkring lite halvskadade?

hallar
2004-02-18, 19:29
Jag har ingen aning vad själva lasern gör men tydligen tar den i alla fall bort smärtan. Frågan är bara hur.

Smärta efter marklyft kan nog mycket väl bero på överansträngda muskler. Smärtsensoriska nerver i dessa muskler ger sedan hjärnan informationen att det gör "ont" ländryggen.

Vad gör då lasern? Jag har mycket svårt att tro att den skulle lappa ihop dina skadade muskler(om detta nu är var smärtan kommer ifrån) utan den kanske bara mixtrar med smärtreceptorerna så att man inte märker av skadan. Jag menar bara att man kanske skall akta sig och tro att man är frisk bara för att det inte gör ont längre.

Det var min lilla teori och jag ser fram emot att få den slagen i bitar :D

Ludvig

MrT
2004-02-18, 23:20
Är det verkligen en laser då? Om det nu är det så kan jag inte riktigt förstå vad den skulle göra.. vilken/vilka våglängder sänder den ut?

KniveN
2004-02-19, 01:01
Sker behandlingen på sjukhuset, och vad gjorde du för att få laserbehandling?

Assazel
2004-02-19, 08:35
Originally posted by MrT
Är det verkligen en laser då? Om det nu är det så kan jag inte riktigt förstå vad den skulle göra.. vilken/vilka våglängder sänder den ut?

Edit: Det va inget... skena iväg lite.

Everest
2004-02-19, 13:11
Originally posted by KniveN
Sker behandlingen på sjukhuset, och vad gjorde du för att få laserbehandling?

Vårdcentral, min mor jobbar där o känner en som gör dom här behandlingarna.

DEt känns som en värmade känsla i muskeln som mjukar upp lite:thumbup: