handdator

Visa fullständig version : Blir du arg om man frågar


Bikken
2013-02-15, 17:12
Tjena! Frågade en gubbe på mitt gym idag om han hade många set kvar, då skrek han att jag skulle dra åt helvete och att jag var en idiot osv.
Jag kan förstå att man blir lite förbannad om man är mitt i ett set men han lastade på vikter när jag frågade honom snällt hur många set han hade kvar!
Gör man fel om man frågar det?
Skulle ni blivit förbannade om nån frågade er mellan två set hur mycket ni har kvar?

Cuttan
2013-02-15, 17:13
Givetvis svarar man ju tillbaka att man precis börjat lr att man bara har 1 lr 2 set kvar. Det där lät ju bara helt sjukt.

pwnyou
2013-02-15, 17:14
Inte ens 1 procent reagerar så där i alla fall.

Ganymedes
2013-02-15, 17:15
Tragiskt. Jag frågar ju det minst 1-2 gånger varje pass, för det är alltid fullt på gymmet. Har aldrig fått en sådan reaktion ens av roidarna.

Dennis93
2013-02-15, 17:16
Haha det är snarare han som är idioten. Jag skulle aldrig och har aldrig blivit bemött så när man frågat.

Okej
2013-02-15, 17:16
Jag blir irriterad om någon frågar mig MITT I setet, men jag visar det inte

ceejay
2013-02-15, 17:16
Nej, jag frågar också.

LillaTjejen
2013-02-15, 17:17
Nä, jag blir inte arg, snarare ler jag lite och svarar på frågan :)

Rikard Jansson
2013-02-15, 17:17
Mitt i settet så skulle jag bli irriterad(som fan), men aldrig någonsin annars, utan snarare fråga om du ville köra emellan(och hjälpa dig att klova)

jagärensnnällman
2013-02-15, 17:23
Om du frågar mitt i setet är du dum i huvudet men annars är det lugnt

leBrownJames
2013-02-15, 17:23
Blir jag frågad mitt i setet svarar jag givetvis inte. Frågar någon medans jag vilar svarar jag 10 set oavsett hur många set jag har kvar.

earf
2013-02-15, 17:26
Brukar stå lite skumt bredvid o vänta tills de kört färdigt o sen fråga. Brukar inte vara några problem. Ibland blir man t.om. erbjuden att köra varannan

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fuark
2013-02-15, 17:29
Hellre att dom frågar än att dom står 5 meter bort och sneglar. Det psykar mig något oerhört när dom står en bit bort och kollar på, med en smått sur blick

jflycore
2013-02-15, 17:32
Haha lät ju helt sick!

Men bemöter den som frågar som vilken människa som helst och ger ett trevligt svar.
Dock så hade jag en gubbe för nån dag sen som blev sur på mig när jag svarade att jag hade 2 set kvar.... :(

Jazen
2013-02-15, 17:33
man ska samsas och visa lite medkänsla =)

Finns dock folk som sitter vid en maskin och håller på med sina mobiler mellan seten, det blir jag irriterad på. Just 1 kille som sitter vid maskinen ca 10-15min, seten går fort, hans googling går slöare

IronBug
2013-02-15, 17:34
Var mig du frågade. Jag upplevde att du spanade in mitt könsorgan. Gör inte det.

hahavaffan
2013-02-15, 17:36
Var mig du frågade. Jag upplevde att du spanade in mitt könsorgan. Gör inte det.Alltid trott du var en tjej *gah!*

mattilainen
2013-02-15, 17:37
man svarar bara väl? skulle någon skrika åt mig så skulle jag dock gott berzerk

IronBug
2013-02-15, 17:38
Alltid trott du var en tjej *gah!*

Bara på helgerna.

timoat
2013-02-15, 17:40
Jag blir irriterad om någon frågar mig MITT I setet, men jag visar det inte

Lite som när jag var på båten ut till Waldemars udde och tog en tugga på min halvvägs inmundigade, medköpta hamburgare, när en snubbe tryckte en kamera i mitt ansikte

"Ta en bild av mig?"

När jag är färdiguppäten ja...

miaz
2013-02-15, 17:45
en gång frågade jag en kis som curlade i squatracket om jag kunde få det,
då väste han åt mig att squata nån annanstans.
enda gången nån uppträtt otrevligt. killen i fråga är dessutom PT.

aldrig stött på att nån blir arg när man undrar ifall de är färdiga osv osv.

baggard
2013-02-15, 17:47
Hur ställde du frågan biken?

Bikken
2013-02-15, 17:55
Hur ställde du frågan biken?

Försöker vara trevlig hela tiden så väntade tills han vilade och då gick jag fram och frågade (Ehm ursäkta, hur många set har du kvar?)
Då sa han att jag var en idiot och att jag skulle hålla mig borta från honom osv.
Skrattade och gick därifrån

Bikken
2013-02-15, 17:56
man svarar bara väl? skulle någon skrika åt mig så skulle jag dock gott berzerk

Vad är berzerk? :)

mikaelj
2013-02-15, 17:57
Konstigt gym du tränar på.

gratefuldead
2013-02-15, 18:01
Hahahaha, måste vara bland det konstigaste jag hört.

Bikken
2013-02-15, 18:01
Jag blir irriterad om någon frågar mig MITT I setet, men jag visar det inte

Mitt i settet så skulle jag bli irriterad(som fan), men aldrig någonsin annars, utan snarare fråga om du ville köra emellan(och hjälpa dig att klova)

Om du frågar mitt i setet är du dum i huvudet men annars är det lugnt

Konstigt gym du tränar på.


Skulle aldrig fråga nån under ett set , det är ju farligt!
Sportlife är väl lite som det är men detta är första gången nån blivit arg på mig när jag frågat! Jag tycker inte att det är något fel med att fråga mellan två set.

Okej
2013-02-15, 18:03
Hur ställde du frågan biken?

"Hörrö din lilla pisstomte, är du färdig med tjejvikterna snart så de stora grabbarna kan träna?"

Bikken
2013-02-15, 18:04
"Hörrö din lilla pisstomte, är du färdig med tjejvikterna snart så de stora grabbarna kan träna?"

Haha så kanske jag borde säga nästa gång jag ser pajasen på gymmet

hungry
2013-02-15, 18:06
Haha så jävla roligt, fan va paff ja skulle bli.

Bikken
2013-02-15, 18:07
Haha så jävla roligt, fan va paff ja skulle bli.

Blev förvånad först sen brast jag ut i ett skratt när jag gick därifrån

hungry
2013-02-15, 18:11
Blev förvånad först sen brast jag ut i ett skratt när jag gick därifrån

Haha förstår de! Va de en riktigt gammal gubbe? Isf är de ju ännu roligare

Bikken
2013-02-15, 18:12
Haha förstår de! Va de en riktigt gammal gubbe? Isf är de ju ännu roligare

Han såg ut som 60 nånting :)

hungry
2013-02-15, 18:13
Han såg ut som 60 nånting :)

Haha grymt! Vilken sportlife kör du på?:)

mikaelj
2013-02-15, 18:15
Skulle aldrig fråga nån under ett set , det är ju farligt!
Sportlife är väl lite som det är men detta är första gången nån blivit arg på mig när jag frågat! Jag tycker inte att det är något fel med att fråga mellan två set.

Sportlife huserar det alla möjliga underliga typer. Säkerligen Almedal eller Backaplan?

Tacka vet jag gym där det finns vettigt folk...

Bikken
2013-02-15, 18:17
Haha grymt! Vilken sportlife kör du på?:)

Sportlife huserar det alla möjliga underliga typer. Säkerligen Almedal eller Backaplan?

Tacka vet jag gym där det finns vettigt folk...


Kör på sportlife i Frölunda :)

Barstar
2013-02-15, 18:19
Ett ypperligt tillfälle att damma av godingen "din mamma borde ha uppfostrat dig bättre"

YTS
2013-02-15, 18:19
Förr kunde man alltid få fråga om man kunde köra ett set emellan, iaf. i maskinerna, men gubbmaffian (60+) blänger surt på en och sitter envist kvar i maskinen i 1 1/2 minut medan de vilar, så man garanterat inte skall kunna köra ett set emellan. Dom tror väl att man tänker sno maskinen ifrån dom!
Retar iaf. mig, när det är mycket folk på gymmet och man har begränsat med tid på sig.

Bikken
2013-02-15, 18:22
Förr kunde man alltid få fråga om man kunde köra ett set emellan, iaf. i maskinerna, men gubbmaffian (60+) blänger surt på en och sitter envist kvar i maskinen i 1 1/2 minut medan de vilar, så man garanterat inte skall kunna köra ett set emellan. Dom tror väl att man tänker sno maskinen ifrån dom!
Retar iaf. mig, när det är mycket folk på gymmet och man har begränsat med tid på sig.

Dem är roliga på nåt sätt :) fast det värsta jag sett var en kille som läste tidningen i 20minuter i en maskin

Sheogorath
2013-02-15, 18:24
Haha så kanske jag borde säga nästa gång jag ser pajasen på gymmet

Det borde du göra. Han verkar vara en idiot.

mangemani
2013-02-15, 18:31
nja, så länge det handlar om en fråga mellan seten och inte frågor under själva setet och en massa "jag vill lära känna dig" följd frågor, så blir jag inte arg, skulle jag inte bli om någon frågade under setet heller, bara irriterad.
dock så kan jag bli irriterad om en person ställer sig i närheten utav mig och tittar på en precis som "bli klar någon gång så jag kan fråga", stressad som fan blir man då och tappar lite fokus.

Råttan
2013-02-15, 19:43
Han såg ut som 60 nånting :)

Han visste nog inte ens vad ett "set" var hehe

Philley
2013-02-15, 19:47
han visste nog inte ens vad ett "set" var hehe

jag är kär i ditt namn!!!!
Vill du gifta dig med mig???

Råttan
2013-02-15, 20:21
jag är kär i ditt namn!!!!
Vill du gifta dig med mig???


Hahaha, inte varje dag man blir friad till, blir det Vegas då? :hbang:

mattepatte
2013-02-15, 21:00
Två svar på den frågan.

1: Jag har bara ett set kvar.
2: Jag har (2 eller fler set kvar) vill du köra emellan?

ChrisRiddick
2013-02-15, 21:10
en del människor är inte skapade för socialt samspel.

man ska va ödmjuk och trevligt på ett gym.

Jukka Sejlite
2013-02-15, 21:42
..
Skulle ni blivit förbannade om nån frågade er mellan två set hur mycket ni har kvar?

Nej,jag använder inte proteinshakes,så jag roidragear inte.

mangemani
2013-02-15, 21:43
äh, man behöver inte vara nånting på ett gym, ingen regel huggen i sten någonstans där det står att man ska vara trevlig och social på ett gym.
vissa vill bara gå dit, träna och sedan gå hem utan några avbrott i form utav en massa prat .

Rahf
2013-02-15, 21:48
äh, man behöver inte vara nånting på ett gym, ingen regel huggen i sten någonstans där det står att man ska vara trevlig och social på ett gym.
vissa vill bara gå dit, träna och sedan gå hem utan några avbrott i form utav en massa prat .

Det finns fortfarande en social aspekt, som borde säga att man inte behöver vråla åt en frågeställare. Man behöver inte vara lismande och leende, men det behöver inte gå åt andra extremen heller.

mangemani
2013-02-15, 22:34
Det finns fortfarande en social aspekt, som borde säga att man inte behöver vråla åt en frågeställare. Man behöver inte vara lismande och leende, men det behöver inte gå åt andra extremen heller.

var inte det jag menade, självklart ska man inte vråla tillbaks då en person frågar, då är det ju risk för psyko stämpeln i pannan, samt ge svar på tal, men "man SKA vara trevlig på ett gym" syftade jag på, alltså social och trevlig, det var det jag menade.

Bikken
2013-02-15, 22:42
äh, man behöver inte vara nånting på ett gym, ingen regel huggen i sten någonstans där det står att man ska vara trevlig och social på ett gym.
vissa vill bara gå dit, träna och sedan gå hem utan några avbrott i form utav en massa prat .


Givetvis så måste man inte vara trevlig men jag uppskattar folk som är trevliga och HATAR folk som inte är trevliga och när jag ställde en enkel fråga så tycker jag att han skulle svarat snäll istället för att kalla mig för idiot osv.
En vacker dag kommer han få stryk.
Fattar inte hur svårt det kan vara att vara trevlig och svara på en enkel fråga så som dem flesta brukar göra men tyvärr så finns det vissa idioter och han är en av "idioterna"

mangemani
2013-02-15, 22:49
Givetvis så måste man inte vara trevlig men jag uppskattar folk som är trevliga och HATAR folk som inte är trevliga och när jag ställde en enkel fråga så tycker jag att han skulle svarat snäll istället för att kalla mig för idiot osv.
En vacker dag kommer han få stryk.
Fattar inte hur svårt det kan vara att vara trevlig och svara på en enkel fråga så som dem flesta brukar göra men tyvärr så finns det vissa idioter och han är en av "idioterna"

en en gång, var inte det jag menade, läs inlägget ovan
och ja, med den attityden så ligger han nog pyrt till

Rahf
2013-02-15, 22:54
Mange, jag undrar om det inte är lite missförstånd som försiggår här. "Trevlig" verkar nästan synonymt med "tolerant". Ordet "trevlig" tolkar jag som tillmötesgående, vänlig, och öppen, vilket definitivt inte är något man måste vara på ett gym. Däremot så kan jag hålla med om att vänlig tolerans definitivt är en kvalitet man bör anamma.

nitz
2013-02-15, 22:59
Två svar på den frågan.

1: Jag har bara ett set kvar.
2: Jag har (2 eller fler set kvar) vill du köra emellan?
+1
Praktiskt taget de svaren jag varvar mellan

Bikken
2013-02-15, 23:10
Två svar på den frågan.

1: Jag har bara ett set kvar.
2: Jag har (2 eller fler set kvar) vill du köra emellan?

+1
Praktiskt taget de svaren jag varvar mellan

Vad är "köra emellan" för er?
Köra varannat set är det för mig men för nån dag sen så sa en kille till mig att jag fick köra emellan och då gick han därifrån och lät mig köra klart sen kom han tillbaka

Lachrillo
2013-02-16, 00:33
Så glad att det är bara jag på mitt gym... 90% av tillfällena

nitz
2013-02-16, 01:43
Vad är "köra emellan" för er?
Köra varannat set är det för mig men för nån dag sen så sa en kille till mig att jag fick köra emellan och då gick han därifrån och lät mig köra klart sen kom han tillbaka
Öhm... Jag går inte iväg iaf :D.
Nej jag menar såklart varannan gång :), aldrig sett att det skulle vara några problem, kör man på olika vikter kan man hjälpas åt att lassa av och på mellan :)

Wzup2u
2013-02-16, 06:51
Så glad att det är bara jag på mitt gym... 90% av tillfällena

:hbang: same here iaf 70-80% pga jobbar mer em nu. dock sen kommer jag få börja trängas då det blir mer vanliga tider... :cryout:

Bikken
2013-02-16, 09:25
Öhm... Jag går inte iväg iaf :D.
Nej jag menar såklart varannan gång :), aldrig sett att det skulle vara några problem, kör man på olika vikter kan man hjälpas åt att lassa av och på mellan :)


Haha blev lite förvånad när han gick ifrån. Han sa ingenting heller utan han stog tyst 5meter ifrån mig och när jag var klar med första setet så stog han kvar och kollade på så jag körde 2 set till :)

Oxe
2013-02-16, 10:23
Öhm... Jag går inte iväg iaf :D.
Nej jag menar såklart varannan gång :), aldrig sett att det skulle vara några problem, kör man på olika vikter kan man hjälpas åt att lassa av och på mellan :)

Nja, det är på den som kör i mellans ansvar att återställa till den som körs inställningar och vikter efter "lånat" set

Degpekka
2013-02-16, 10:43
Nja, det är på den som kör i mellans ansvar att återställa till den som körs inställningar och vikter efter "lånat" set

Så du står bara och glor medans han lastar? Trevligt! :D

Oxe
2013-02-16, 10:50
Så du står bara och glor medans han lastar? Trevligt! :D

Nu brukar ju inte det hända i övningar där man lastar vikter.

Frågar jag nån hur mycket han har kvar och det skiljer ganska mycket på stången mot vad jag skall använda uppåt eller neråt så så vilar jag nån minut extra så han kan köra igenom sitt.

Knäböj eller Mark så är inte jag i skick att börja lasta direkt jag tar mina 15-30 sekunder att hämta andan, är det inte fixat då så.

Bikken
2013-02-16, 11:28
Nja, det är på den som kör i mellans ansvar att återställa till den som körs inställningar och vikter efter "lånat" set

Om jag låter någon köra emellan så hjälps man ju åt med vikterna :)
Det tycker iallafall jag :)

LillisJ
2013-02-16, 11:53
Det beror på. Är det en vuxen person, nej. Är det en av de tiotals diskobyggarna så, ja. Har lust att leda dem till benpressen istället, dessutom så står dem 2 meter ifrån och stirrar tills man är klar.

mattepatte
2013-02-16, 11:56
Jag har lust att leda dig till klädaffären! Men å andra sidan skiter jag i vad andra gör så blir inte irriterad...

LillisJ
2013-02-16, 12:10
Jag har lust att leda dig till klädaffären! Men å andra sidan skiter jag i vad andra gör så blir inte irriterad...

Tung e du. Anledningen till varför jag blir förbannad är för att dem inte lärt sej att fråga snällt, och att de står och stirrar på mej och tror att det går snabbare. Fattar du nu möjligtvis?

mattepatte
2013-02-16, 12:14
Tung e du. Anledningen till varför jag blir förbannad är för att dem inte lärt sej att fråga snällt, och att de står och stirrar på mej och tror att det går snabbare. Fattar du nu möjligtvis?

Nu gav du ju en förklaring så då var det lite lättare att förstå vad du menar ja.

Vi är dock alla olika, jag hade inte brytt mig endå.

lanzal
2013-02-16, 12:14
Verkligen inte arg, så länge de inte fråga under settet som sagt, men då kan man ju svara efter man är klar.

Bikken
2013-02-16, 12:22
Det beror på. Är det en vuxen person, nej. Är det en av de tiotals diskobyggarna så, ja. Har lust att leda dem till benpressen istället, dessutom så står dem 2 meter ifrån och stirrar tills man är klar.

Diskobyggare som inte har nån aning om hur man utför övningarna korrekt är så störande...
Men om dem frågade mig hur mycket jag hade kvar så skulle jag dock inte bli arg

Robbmeister
2013-02-16, 12:30
Jag kan ibland bli irriterad på vissa som frågar, får ett svar, sätter sig 2 meter bort, glor på mig och går fram varannan minut och frågar om man är klar snart. Om det är så bråttom så kan man ju tacka ja till att dela ställningen. Men nej det går visst inte, istället sitter hen där och försöker stressa mig.
Men frågar man bara och inte gör det som jag beskrev nyss så ser jag inte problemet :)

Bikken
2013-02-16, 13:05
Jag kan ibland bli irriterad på vissa som frågar, får ett svar, sätter sig 2 meter bort, glor på mig och går fram varannan minut och frågar om man är klar snart. Om det är så bråttom så kan man ju tacka ja till att dela ställningen. Men nej det går visst inte, istället sitter hen där och försöker stressa mig.
Men frågar man bara och inte gör det som jag beskrev nyss så ser jag inte problemet :)

Om någon har mer än ett set kvar och inte vill dela ställning så går jag och kör nästa övning för att sedan komma tillbaka :) tycker inte om folk som försöker stressa mig när jag kör..

Angel
2013-02-16, 13:12
Jag brukar bara svara "ja", hehe.

Sheogorath
2013-02-16, 13:42
Jag brukar ge dom antalet set och/eller aprox. minuter. Det hör till vänlighet och hyfs.