handdator

Visa fullständig version : Ingen skillnad runt midjan efter 6 veckors deff


Prez
2013-02-14, 20:07
Tjena,

Har legat på ca 2000 kcal om dagen sedan början av året. Tränar ~3 gånger i veckan på gym och fotboll ~2 gånger. Jag har gått ner från 104,3 kg till 97,5 kg (senaste vägning). Alla säger att jag ser mycket smalare ut, och jag känner mig smalare själv, men måttbandet säger fortfarande 108-109 cm runt midjan (vid naveln, tjockaste delen). Det är alltså minus ~1 cm på 6 veckor och 7 kg.

Varför vill min kropp jävlas med mig? *cry*

:)

reaper
2013-02-14, 20:18
Det brukar ta lång tid att bli av med fettet runt midjan på män, det är i alla fall det som släpper sist på mig.

Armar ser vaskulära och fina ut men midjan har tagit tid att minska. Började på runt 90 cm och är nu nere på 80 men det har tagit lång tid.

Du kanske har en hyfsat hög BF% fortfarande även om du har minskat bra? Vet att det är första stället man vill se resultat på men brukar tyvärr vara tvärtom känns det som.

Ibland känns det som att det inte händer nåt sen märker man att brallorna helt plötsligt är jävligt stora...

Fluency
2013-02-14, 20:29
Jo fettet förbränns antagligen från andra ställen.

Jag har samma problem. Vågen visar nedåt, men magen ser likadan ut och det är utan tvekan en motivationsdräpare! :D Men det är bara att fortsätta tills något händer.

Prez
2013-02-14, 21:17
Jag har ganska hög BF%, jag vägde 104 kg på 180 cm utan ha rört på mig på över 1,5 år.

Kommer absolut att kämpa vidare! Första delmålet är att komma ner till ca 85 kg till sommaren och det har gått ganska bra hittils, iaf om man tittar på vågen.

cero
2013-02-15, 03:45
Bara att fortsätta med viktnedgången. Fördelning av underhudsfett på kroppen, och vad som ryker först på energiunderskott är genetiskt.

El Socio
2013-02-15, 11:49
Du har gått ner i kilon och midjan har blivit mindre.
Tålamod är ditt vapen i detta fallet. :)

begt
2013-02-15, 11:59
Kroppen väljer själv vilket fett den tar av under viktnedgång, och det är som sagt genetiskt styrt.

Konditionsträning kan i viss mån minska bukfett (skadligt fett till stor del), men viktnedgång är det enda säkra alternativet.

Prez
2013-02-15, 15:15
Nu vet jag iaf,.. jag och min kropp prioriterar olika :)

dentar
2013-02-16, 02:43
väg dig på morgonen efter toan innan frukost(ta även måttet då) om du nu inte redan gör det, annars kör på! går ju skitbra hittils, det kommer skall du se, som motivationshöjare kan du tänka att om dom 7 kilorna inte tagit på magen, så är det ju resten av kroppen som fått sig en bra förbättring ;) och för varje fett% man går ner, syns det större skillnad per % respektive innan(svårt å förklara mig här) men fortsätt kämpa! det kmmer skall du se :)

cero
2013-02-16, 17:45
Man får en exponentiellt mer rippad kropp för varje procentenhet fett man minskar. ;)