handdator

Visa fullständig version : En Spjutkastares resa till toppen!


Harlestedt
2013-02-14, 15:43
Harlestedt här! Arbetar som behandlingsassistent på heltid och är Gyminstruktör på Aquarena i Sollefteå. På min fritid så tränar jag och arbetar mig sakta framåt emot min dröm, att bli en spjutkastare av toppkvalité i Sverige!

Nu har jag tagit beslutet att även börja föra journal här på Kolozzeum så det gäller min träning. Jag är en tidigare SM-Medaljör i Spjutkastning men fick samma sommar lov att sluta träna p.g.a. en olycka som skapade obalans i bröstryggen/höften. Efter ungefär 5 års uppehåll ifrån all form av träning så bestämde jag mig för 1½ år sedan att satsa igen. Inte bara "för att" utan med små mål, stora mål och drömmar!

Jag har under 1½ års tid förändrats enormt, fysiskt och mentalt, jag har nyligen börjat blogga på http://fitnessguru.se/harlestedt där responsen har varit fantastisk! Dock så saknar jag ett forum för svenska friidrottare (Någon som känner till ett aktivt sådan, skriv gärna här då!)

Jag är 27 år gammal och väger 81~ish kg. Började min resa på 93kg! Redan där har det gjorts en stor förändring.

Hur började jag det hela då? Jo jag såg helt enkelt till att get down the basics, AGAIN. Första året spenderades med att bygga en bra grund igen. Att åter vänja kroppen vid fysisk aktivitet utanför min comfort zone. Det var hårt, svettigt och framförallt väldigt väldigt tungt i början.