handdator

Visa fullständig version : Glad alla hjärtans dag


Rikard Jansson
2013-02-13, 23:52
Era svin.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/379231_497556616947207_285698082_n.jpg

ceejay
2013-02-13, 23:54
http://getfile3.posterous.com/getfile/files.posterous.com/temp-2011-12-24/vHwjxCbfhslBxyrJpjvFEFmFqnuAoHjqEqopDltADkzaquvJud pJwrsArEdp/peanuts.jpg.scaled500.jpg

Tricklew
2013-02-13, 23:59
Helvete, jag är så körd.

en stor stark
2013-02-14, 00:12
Själv har jag en flickvän.

Så, suck it. Är vad jag kommer säga imorgon.

Rikard Jansson
2013-02-14, 00:14
Själv har jag en flickvän.

Så, suck it. Är vad jag kommer säga imorgon.

Say goodbye to your gains brah

nissepelle
2013-02-14, 02:27
Jag dumpade min tjej för en vecka sedan. Så jag får skylla mig själv att det blir ensamt alla hjärtans dag i år. Ska dra och träna med en tjejkompis på kvällen, hoppas på lite kramar mellan seten. *cupid*

Fishtank
2013-02-14, 02:32
Jaså är det den dagen igen.
Oh well har inte tid för en stadig tjej nu så life goes on.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Wiizra
2013-02-14, 09:05
Dejt med skivstången och lite servetter.

LeBron
2013-02-14, 09:08
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/13187_413671538721186_1756412593_n.jpg

Juxta
2013-02-14, 09:14
*cupid**cupid**cupid**cupid**cupid*


Puss på er alla!

Rahf
2013-02-14, 09:22
Mången kärlek till er *cupid* Jag ska spendera dagen med allehanda grejer, och kvällen med att jobba på en pjäs :D. Dejt får vänta till helgen.

Lachrillo
2013-02-14, 09:35
Vilodag idag juh, märktes eftersom jag vaknade kl 9 whops ^^

Tryman
2013-02-14, 09:36
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/16363_10151296540172285_298844934_n.jpg

Vinylsvarv
2013-02-14, 10:15
A Good Day To Die Hard cofffee

Tyrwing
2013-02-14, 10:20
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/13187_413671538721186_1756412593_n.jpg

Lägg till: does she live too far away? -> lift weight. För det är min plan idag. :D

Dreas
2013-02-14, 10:27
Lägg till: does she live too far away? -> lift weight. För det är min plan idag. :D+1

Snart helg dock *cupid*

LillaTjejen
2013-02-14, 11:16
Hmm, ja det är torsdag och städdag här..

Sandra81
2013-02-14, 11:27
When the romance is gone,it's time to move on.

LillaTjejen
2013-02-14, 11:29
Svårt med romance när man är ensam *rolleyes* Då blir det städdag istället :hbang:

Sandra81
2013-02-14, 11:35
Svårt med romance när man är ensam *rolleyes* Då blir det städdag istället :hbang:

Det är ju skönt å vara singel.. tänk på alla dom förhållande som inte är bra. finns tusentals som lever ihop utan att må bra i förhållandet och som inte vågar vara ensamna. Alla får förhållande att låta så bra. Jag känner knappt en enda som är lycklig i sitt.. utåt sätt kanske dom låtsas det men sen kommer barn, skulder på hus ditten å datten och det enda dom längtar efter är ensamtid och livet dom hade innan allt.

Fuark
2013-02-14, 11:35
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/original/000/498/096/8ec.jpg

Wibba
2013-02-14, 11:44
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/28926_203532213120896_335603196_n.jpg

'Nuff said!

Helgon1
2013-02-14, 12:56
Ju äldre jag blir ju mindre tror jag på förhållanden =) Skulle vara lättare att bo själv, skaffa sig nån kille som man vet är bra på .. Och sen vara själv resten av tiden. Sköta sitt eget =)
Hade en sån situation innan mitt förhållande jag har nu. Blandade inte in känslor i det förhållandet. Funkade bra rätt länge innan jag träffade min nuvarande och kände att jag kanske inte kunde fortsätta med det andra. Men det var faktiskt optimalt. Man fick sina behov tillgodosedda, närhet, sällskap till middagen ibland, biosällskap osv, men möjligheten att säga: "Nej, jag orkar inte ikväll, kan vi ses imorgon"? Det blir ett jävla liv hemma om jag säger så. "Jag vill vara själv, jag sitter uppe i gästrummet och är tyst för mig själv i 2h, ok?" Sen är ju tjafset ett faktum.

Som ovanstående skrev. Många lever i förhållanden som inte är bra. Jag har chattat en del med killkompisar för att se hur dom har det. Samtliga skulle önska mer närhet, sex, sällskap osv. Man blir bekväm. Och hur kul är det 10 år senare? Inte konstigt att så många är otrogna? På riktigt alltså? Äta samma kaka varje dag.. ;o) Om jag hittar "rätt" förhållande och blir störtkär, allt faller på plats och jag hittar någon som förstår min humor så kanske jag måste ta tillbaka det här =)

Själv har jag varit charmig, sket i sovmorgon på min lediga dag, pussade min kille på pannan och drog till gymmet =) Kanske får bjuda till på en kram till kvällen, vi får se.
(nej, vi har det inte superbra just nu)

Ha en bra alla hjärtans dag allihopa =) <3

(Vilken neggig alla hjärtans-dag tråd det blev?) Hahahaa. Puss och Kram.

Okej
2013-02-14, 13:29
Happy forever alones day :cheers::bumbi

Tail
2013-02-14, 13:31
http://www.ubersteffen.com/comics/2013-02-14-useng105.png

Sandra81
2013-02-14, 13:33
Ju äldre jag blir ju mindre tror jag på förhållanden =) Skulle vara lättare att bo själv, skaffa sig nån kille som man vet är bra på .. Och sen vara själv resten av tiden. Sköta sitt eget =)
Hade en sån situation innan mitt förhållande jag har nu. Blandade inte in känslor i det förhållandet. Funkade bra rätt länge innan jag träffade min nuvarande och kände att jag kanske inte kunde fortsätta med det andra. Men det var faktiskt optimalt. Man fick sina behov tillgodosedda, närhet, sällskap till middagen ibland, biosällskap osv, men möjligheten att säga: "Nej, jag orkar inte ikväll, kan vi ses imorgon"? Det blir ett jävla liv hemma om jag säger så. "Jag vill vara själv, jag sitter uppe i gästrummet och är tyst för mig själv i 2h, ok?" Sen är ju tjafset ett faktum.

Som ovanstående skrev. Många lever i förhållanden som inte är bra. Jag har chattat en del med killkompisar för att se hur dom har det. Samtliga skulle önska mer närhet, sex, sällskap osv. Man blir bekväm. Och hur kul är det 10 år senare? Inte konstigt att så många är otrogna? På riktigt alltså? Äta samma kaka varje dag.. ;o) Om jag hittar "rätt" förhållande och blir störtkär, allt faller på plats och jag hittar någon som förstår min humor så kanske jag måste ta tillbaka det här =)

Själv har jag varit charmig, sket i sovmorgon på min lediga dag, pussade min kille på pannan och drog till gymmet =) Kanske får bjuda till på en kram till kvällen, vi får se.
(nej, vi har det inte superbra just nu)

Ha en bra alla hjärtans dag allihopa =) <3

(Vilken neggig alla hjärtans-dag tråd det blev?) Hahahaa. Puss och Kram.

Tycker inte alls det är neggigt..bara ärligt? Det finns enormt många singlar som sitter deppade när dessa dagar kommer och jag vill bara få dom att inse att "förhållanden" inte alls alltid är det perfekta att sträva efter. Tänk hur lite tid man får med sig själv i "familjelivet"..sliter dag ut och dag in med barnen ,ekonomin,jobb å allt vad det är. Jag behöver bara sitta å lyssna i soffan på grannarna på kvällarna hur dom har det.. förut var allt så puttinuttigt å bra. Men nu är dom nyblivna småbarnsföräldrar som skriker å bråkar. ungar gråter, det smälls i dörrar. mamma skriker att hon har fått nog ditten å datten själv sitter jag bara å njuter av min alldeles egna å dyra Carte D´or glass. Jag kan gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.

som en familjepsykolog skrev i ett forum jag läste för en tid sen så är det väldigt väldigt vanligt att han och hon tappar bort varandra när barnet kommer . Kvinnan känner sig "färdig" hon har redan lyckats uppnå det hon letat efter i sitt liv, sexlusten romantiken försvinner.. barn,,man,familj hus osv är redan uppnått.. efter det är det otroligt vanligt att man inte hittar tillbaka till vare sig själv eller förhållandet.. frågan är om det verkligen är detta man vill sträva efter? vara som alla andra?

Carnes
2013-02-14, 13:35
Together we stand united. Together Alone!

Ska slänga in typ 2k kalorier i godsaker idag för att ''fira'' :D

Exdiaq
2013-02-14, 14:00
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/539641_10151444297040155_930410617_n.jpg

Tricce
2013-02-14, 14:01
Alla över en kam som det ska va!! Inte sant Sandra?

Tricklew
2013-02-14, 14:03
Tycker inte alls det är neggigt..bara ärligt? Det finns enormt många singlar som sitter deppade när dessa dagar kommer och jag vill bara få dom att inse att "förhållanden" inte alls alltid är det perfekta att sträva efter. Tänk hur lite tid man får med sig själv i "familjelivet"..sliter dag ut och dag in med barnen ,ekonomin,jobb å allt vad det är. Jag behöver bara sitta å lyssna i soffan på grannarna på kvällarna hur dom har det.. förut var allt så puttinuttigt å bra. Men nu är dom nyblivna småbarnsföräldrar som skriker å bråkar. ungar gråter, det smälls i dörrar. mamma skriker att hon har fått nog ditten å datten själv sitter jag bara å njuter av min alldeles egna å dyra Carte D´or glass. Jag kan gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.

som en familjepsykolog skrev i ett forum jag läste för en tid sen så är det väldigt väldigt vanligt att han och hon tappar bort varandra när barnet kommer . Kvinnan känner sig "färdig" hon har redan lyckats uppnå det hon letat efter i sitt liv, sexlusten romantiken försvinner.. barn,,man,familj hus osv är redan uppnått.. efter det är det otroligt vanligt att man inte hittar tillbaka till vare sig själv eller förhållandet.. frågan är om det verkligen är detta man vill sträva efter? vara som alla andra?


Hårda ord från någon som har 308 inlägg i relationstråden. :d

Sandra81
2013-02-14, 14:06
Hårda ord från någon som har 308 inlägg i relationstråden. :d

har du räknat dom sötnos? :)

mikaelj
2013-02-14, 14:08
Det blir ett jävla liv hemma om jag säger så. "Jag vill vara själv, jag sitter uppe i gästrummet och är tyst för mig själv i 2h, ok?" Sen är ju tjafset ett faktum.

Snarare än "optimalt" tycker jag att du har ett kasst förhållande. Det låter väldigt konstigt att din partner inte accepterar att du behöver egentid.

rooz
2013-02-14, 14:11
har du räknat dom sötnos? :)

Om du trycker på trådens totala mängd inlägg kan du se exakt hur många poster varje enskild medlem har.

Så ja, han har nog räknat.

Sandra81
2013-02-14, 14:16
Om du trycker på trådens totala mängd inlägg kan du se exakt hur många poster varje enskild medlem har.

Så ja, han har nog räknat.

ah jag hade ingen aning om att man kunde göra det..

timoat
2013-02-14, 14:38
Damn, det var 12 Allahjärtansdagar sen jag firade en sist. Så jävla skönt!

eiri
2013-02-14, 14:41
luls sånna här dagar man önskar man inte hade haft flickvän zzz

Juxta
2013-02-14, 14:41
Skönt att Alla hjärtans dag-tråden blev en jagärsåensam-tråd...

Bailah
2013-02-14, 14:46
Äh, lite blommor, lite ljus och en god biff med damen och vovven blir awesome!

Tail
2013-02-14, 15:28
http://i.imgur.com/KW2E2iL.jpg

Sniggel
2013-02-14, 15:33
Ju äldre jag blir ju mindre tror jag på förhållanden =) Skulle vara lättare att bo själv, skaffa sig nån kille som man vet är bra på .. Och sen vara själv resten av tiden. Sköta sitt eget =)
Hade en sån situation innan mitt förhållande jag har nu. Blandade inte in känslor i det förhållandet. Funkade bra rätt länge innan jag träffade min nuvarande och kände att jag kanske inte kunde fortsätta med det andra. Men det var faktiskt optimalt. Man fick sina behov tillgodosedda, närhet, sällskap till middagen ibland, biosällskap osv, men möjligheten att säga: "Nej, jag orkar inte ikväll, kan vi ses imorgon"? Det blir ett jävla liv hemma om jag säger så. "Jag vill vara själv, jag sitter uppe i gästrummet och är tyst för mig själv i 2h, ok?" Sen är ju tjafset ett faktum.

Som ovanstående skrev. Många lever i förhållanden som inte är bra. Jag har chattat en del med killkompisar för att se hur dom har det. Samtliga skulle önska mer närhet, sex, sällskap osv. Man blir bekväm. Och hur kul är det 10 år senare? Inte konstigt att så många är otrogna? På riktigt alltså? Äta samma kaka varje dag.. ;o) Om jag hittar "rätt" förhållande och blir störtkär, allt faller på plats och jag hittar någon som förstår min humor så kanske jag måste ta tillbaka det här =)

Själv har jag varit charmig, sket i sovmorgon på min lediga dag, pussade min kille på pannan och drog till gymmet =) Kanske får bjuda till på en kram till kvällen, vi får se.
(nej, vi har det inte superbra just nu)

Ha en bra alla hjärtans dag allihopa =) <3

(Vilken neggig alla hjärtans-dag tråd det blev?) Hahahaa. Puss och Kram.

Ungefär min syn på det hela också :p

Sniggel
2013-02-14, 15:36
Tycker inte alls det är neggigt..bara ärligt? Det finns enormt många singlar som sitter deppade när dessa dagar kommer och jag vill bara få dom att inse att "förhållanden" inte alls alltid är det perfekta att sträva efter. Tänk hur lite tid man får med sig själv i "familjelivet"..sliter dag ut och dag in med barnen ,ekonomin,jobb å allt vad det är. Jag behöver bara sitta å lyssna i soffan på grannarna på kvällarna hur dom har det.. förut var allt så puttinuttigt å bra. Men nu är dom nyblivna småbarnsföräldrar som skriker å bråkar. ungar gråter, det smälls i dörrar. mamma skriker att hon har fått nog ditten å datten själv sitter jag bara å njuter av min alldeles egna å dyra Carte D´or glass. Jag kan gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.

som en familjepsykolog skrev i ett forum jag läste för en tid sen så är det väldigt väldigt vanligt att han och hon tappar bort varandra när barnet kommer . Kvinnan känner sig "färdig" hon har redan lyckats uppnå det hon letat efter i sitt liv, sexlusten romantiken försvinner.. barn,,man,familj hus osv är redan uppnått.. efter det är det otroligt vanligt att man inte hittar tillbaka till vare sig själv eller förhållandet.. frågan är om det verkligen är detta man vill sträva efter? vara som alla andra?

s120QJv6Ikg

:D

PowPow
2013-02-14, 15:38
Tycker inte alls det är neggigt..bara ärligt? Det finns enormt många singlar som sitter deppade när dessa dagar kommer och jag vill bara få dom att inse att "förhållanden" inte alls alltid är det perfekta att sträva efter. Tänk hur lite tid man får med sig själv i "familjelivet"..sliter dag ut och dag in med barnen ,ekonomin,jobb å allt vad det är. Jag behöver bara sitta å lyssna i soffan på grannarna på kvällarna hur dom har det.. förut var allt så puttinuttigt å bra. Men nu är dom nyblivna småbarnsföräldrar som skriker å bråkar. ungar gråter, det smälls i dörrar. mamma skriker att hon har fått nog ditten å datten själv sitter jag bara å njuter av min alldeles egna å dyra Carte D´or glass. Jag kan gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.

som en familjepsykolog skrev i ett forum jag läste för en tid sen så är det väldigt väldigt vanligt att han och hon tappar bort varandra när barnet kommer . Kvinnan känner sig "färdig" hon har redan lyckats uppnå det hon letat efter i sitt liv, sexlusten romantiken försvinner.. barn,,man,familj hus osv är redan uppnått.. efter det är det otroligt vanligt att man inte hittar tillbaka till vare sig själv eller förhållandet.. frågan är om det verkligen är detta man vill sträva efter? vara som alla andra?

Fast allt det där har väl knappast speciellt mycket med relationer att göra? Snarare barnafödande och barnuppfostran. Jag tror de flesta i vettiga relationer kan göra det du säger: "gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.".

Kan tänka mig att det blir svårare att få tid/ork att räcka till när/om man skaffar kids dock.

Tricklew
2013-02-14, 15:39
s120QJv6Ikg

:D

Det finns intervjuer där han tar upp den andra sidan av det hela, hur mycket han älskar tiden med dom, och har försökt vända det till skämt, vilket tyvärr är omöjligt. Man ska inte basera för mycket av sin livssyn på stand-up material.

Sniggel
2013-02-14, 15:41
Det finns intervjuer där han tar upp den andra sidan av det hela, hur mycket han älskar tiden med dom, och har försökt vända det till skämt, vilket tyvärr är omöjligt. Man ska inte basera för mycket av sin livssyn på stand-up material.

Det är väl klart jag fattar att det är komedi :P
Mest därför jag läkade. För att det är roligt.
(Sen tog äktenskapet slut förresten)

Tricklew
2013-02-14, 15:44
(Sen tog äktenskapet slut förresten)

Jodå, men vem bryr sig om hans äktenskap, det är barnen som är viktiga när man väll har gjort valet att skaffa barn.

Sniggel
2013-02-14, 15:52
Jodå, men vem bryr sig om hans äktenskap, det är barnen som är viktiga när man väll har gjort valet att skaffa barn.

Jo det är väl klart att barnen alltid kommer att vara det viktigaste i sitt liv om man skaffat sig sådana. Men äktenskapet höll inte. Det är vanligt att "livslånga förhållanden" inte blir vad man tänkt sig. Det var väl poängen med min parantes. Hans fru har inkluderats väldigt mycket i hans humor. På ett sätt som är väldigt tragikomiskt. Man förstår ju att det är baserat på sanningar. Han hämtar ju inspiration nånstans ifrån. Och det är nog sanningarna som lett till skillsmässan. Och han är som sagt inte ensam om att gifta sig, skaffa barn osv för att sen misslyckas med äktenskapet.
Det är tragiskt att det kan bli så. Det är allt jag poängterar, Jag påstår inte att hans liv är förstört på något vis. Misstänker att han trivs bättre nu när han är separerad dock. Men han har ju skapat sig ett bagage som kanske (?) hade gått att undvika om han haft 40 års livserfarenhet när han var 20 :p

Tricce
2013-02-14, 16:04
Men han har ju skapat sig ett bagage som kanske (?) hade gått att undvika om han haft 40 års livserfarenhet när han var 20 :p

Utan bagage inga skämt :(

Tricklew
2013-02-14, 16:11
Jo det är väl klart att barnen alltid kommer att vara det viktigaste i sitt liv om man skaffat sig sådana. Men äktenskapet höll inte. Det är vanligt att "livslånga förhållanden" inte blir vad man tänkt sig. Det var väl poängen med min parantes. Hans fru har inkluderats väldigt mycket i hans humor. På ett sätt som är väldigt tragikomiskt. Man förstår ju att det är baserat på sanningar. Han hämtar ju inspiration nånstans ifrån. Och det är nog sanningarna som lett till skillsmässan. Och han är som sagt inte ensam om att gifta sig, skaffa barn osv för att sen misslyckas med äktenskapet.
Det är tragiskt att det kan bli så. Det är allt jag poängterar, Jag påstår inte att hans liv är förstört på något vis. Misstänker att han trivs bättre nu när han är separerad dock. Men han har ju skapat sig ett bagage som kanske (?) hade gått att undvika om han haft 40 års livserfarenhet när han var 20 :p

Nåja, man ska inte överskatta hur mycket som verkligen är baserat på hans liv, inspirerat och influerat är inte samma sak som att det är baserat på någon sann händelse. Detta är förövrigt ett vanligt missförstånd vad gäller komedi, musik med mera.

Nu är det inte vidare intressant att diskutera just CK's liv, men att döma av de hundratals timmarna han har spenderat i diskussion med vissa killar så verkar han väldigt nöjd med sin nuvarande situation. Med sina döttrar, sitt ex, och all ung f*tta han får kn*lla nu när han är lite känd.

För att gå in i den diskussionen som folk har tagit upp tidigare så tror jag att man kan leva ett lyckligt liv singel, utan barn, såväl som separerad med barn, gift utan barn, gift med barn, etc etc. Ingen av dessa situationer är dömd att ge dig ett hemskt liv, som det nästintill har framställts av vissa i tråden.

WHITEFOLKS
2013-02-14, 16:16
Rationalisering och objektifiering är nog båda effektiva sätt att orka med verkligheten.

Sandra81
2013-02-14, 16:22
Fast allt det där har väl knappast speciellt mycket med relationer att göra? Snarare barnafödande och barnuppfostran. Jag tror de flesta i vettiga relationer kan göra det du säger: "gå ut när jag vill jag kan bada med tända ljus, jag kan rå om mig själv å leva livet precis som jag själv vill.".

Kan tänka mig att det blir svårare att få tid/ork att räcka till när/om man skaffar kids dock.

Min syn på förhållanden är som filmen heartburn. https://www.youtube.com/watch?v=k79DDjvl9vE se den. :) dejting är ju mer romantiskt.. inga krav eller andra jobbiga känslor. När man sedan dejtat ett tag å det börjar bli vanligt att umgås är det bara gå vidare. Och nej jag pratar inte om att ha sex.. sexet skall man alltid hålla sig ifrån eftersom det är där oftast känslorna startar och allt blir komplicerat.

PowPow
2013-02-14, 16:26
Min syn på förhållanden är som filmen heartburn. https://www.youtube.com/watch?v=k79DDjvl9vE se den. :) dejting är ju mer romantiskt.. inga krav eller andra jobbiga känslor. När man sedan dejtat ett tag å det börjar bli vanligt att umgås är det bara gå vidare. Och nej jag pratar inte om att ha sex.. sexet skall man alltid hålla sig ifrån eftersom det är där oftast känslorna startar och allt blir komplicerat.

Whut?
Ska man aldrig ha sex eller vad menar du? Att känslor skapas behöver väl inte vara något dåligt? Ett liv utan känsloliv låter ganska torrt, imo.

Om ett förhållande leder till dåliga känslor så låter det inte som något vidare förhållande, så då är det nog en bra idé att gå vidare ja.

WHITEFOLKS
2013-02-14, 16:28
Är nog mer en fråga om att killarna lägger ner mer energi och entusiasm innan.

Sniggel
2013-02-14, 16:36
Min syn på förhållanden är som filmen heartburn. https://www.youtube.com/watch?v=k79DDjvl9vE se den. :) dejting är ju mer romantiskt.. inga krav eller andra jobbiga känslor. När man sedan dejtat ett tag å det börjar bli vanligt att umgås är det bara gå vidare. Och nej jag pratar inte om att ha sex.. sexet skall man alltid hålla sig ifrån eftersom det är där oftast känslorna startar och allt blir komplicerat.

Med risk för att vara fördomsfull igen men:

Det här är ett typiskt kvinnligt fenomen. Mäns känslor brukar oftast vara kopplade till annat hos kvinnan. Sex är oftast bara sex, för en man (något man behöver men inget som är "heligt"). För en kvinna är det ofta lite mer än så (och ett tillval, behöver ej vara nödvändigt).
Makes sense, no? :D

Sandra81
2013-02-14, 16:36
Whut?
Ska man aldrig ha sex eller vad menar du? Att känslor skapas behöver väl inte vara något dåligt? Ett liv utan känsloliv låter ganska torrt, imo.

Om ett förhållande leder till dåliga känslor så låter det inte som något vidare förhållande, så då är det nog en bra idé att gå vidare ja.

Nej bara dejting inget sex.. göra roliga saker ihop, middagar, träffas å umgås.. sova ihop möjligtvis å soffmys. det räcker.

Sniggel
2013-02-14, 16:39
Nej bara dejting inget sex.. göra roliga saker ihop, middagar, träffas å umgås.. sova ihop möjligtvis å soffmys. det räcker.

You need a beta male :)

Tricklew
2013-02-14, 16:43
Är detta relationstråden 2? Mer tips från singlarna om hur Sandra borde leva sitt liv? Nu väntar vi bara på att Lellan ska skriva ett par A4 sidor om någon hon sett på facebook medan killarna i tråden hatar på henne.

Andy.da.wohoo
2013-02-14, 17:19
Är detta relationstråden 2? Mer tips från singlarna om hur Sandra borde leva sitt liv? Nu väntar vi bara på att Lellan ska skriva ett par A4 sidor om någon hon sett på facebook medan killarna i tråden hatar på henne.

Haha :D

Själv är jag mest glad över tjejen inte tycker alla hjärtans dag är något speciellt. Så hon är och fikar med sina tjejkompisar och jag kan sitta och spela datorspel. Win-win!

pellep
2013-02-14, 17:23
Haha :D

Själv är jag mest glad över tjejen inte tycker alla hjärtans dag är något speciellt. Så hon är och fikar med sina tjejkompisar och jag kan sitta och spela datorspel. Win-win!

dumbass. just nu sitter ju din flicka och klagar för sina väninnor över hur jävla oromantisk du är :P

PowPow
2013-02-14, 17:25
Nej bara dejting inget sex.. göra roliga saker ihop, middagar, träffas å umgås.. sova ihop möjligtvis å soffmys. det räcker.

Ta bort sova ihop (och kanske definiera om soffmys) så låter det som en trevlig heldag med en polare :D

Edit: och igen, aldrig ha sex? Med någon? Thats crazy talk

Lellan
2013-02-14, 21:07
Är detta relationstråden 2? Mer tips från singlarna om hur Sandra borde leva sitt liv? Nu väntar vi bara på att Lellan ska skriva ett par A4 sidor om någon hon sett på facebook medan killarna i tråden hatar på henne.

:D Haha.. är det så?

Tänkte iaf glatt konstatera att min son är en jävel på kärlek. Han har gått all in på harmoni denna dag, oj vilken fin snäll underbar mamma jag är, tycker han - idag. :D

Man kan ju uppvakta andra än en partner faktiskt, typ dem man älskar? :) El tycker om. Eller dem man träffar, idag. Folk blir nog inte arga om man är snäll, iaf. :)

gratefuldead
2013-02-14, 21:10
http://3.bp.blogspot.com/-jl6mvlxox8c/UOEfDP96o_I/AAAAAAAAEMk/a-Rty4KAdEc/s1600/Forever_alone.png

LillaTjejen
2013-02-14, 21:14
Nej bara dejting inget sex.. göra roliga saker ihop, middagar, träffas å umgås.. sova ihop möjligtvis å soffmys. det räcker.

Ha en bra kompis av motsatt kön alltså??

Huvva för ett sånt förhållande säger jag som verkligen verkligen gillar sex :hbang:

Har storstädat idag och nu är hela mitt krypin rent, fräscht och luktar gott, så och jag själv :d

Behövdes egentligen inte städas mycket eftersom jag städar mer eller mindre dagligen, men ibland så skuras det igenom från golv till tak och allt där emellan bara för att jag tycker det är rätt roligt att städa och älskar känslan när det är klart och allt är finfint *cupid*

WHITEFOLKS
2013-02-14, 21:21
Jag tror inte hon ogillar sex i sig utan vad det sedan för med sig.

LillaTjejen
2013-02-14, 21:23
En nöjd skön känsla för det med sig för mig :d

Förälskad kan man bli i nån utan att ha haft sex med den ju..

Phil Heath
2013-02-14, 21:35
Är detta relationstråden 2? Mer tips från singlarna om hur Sandra borde leva sitt liv? Nu väntar vi bara på att Lellan ska skriva ett par A4 sidor om någon hon sett på facebook medan killarna i tråden hatar på henne.

Hahaha:d

gratefuldead
2013-02-14, 21:35
En nöjd skön känsla för det med sig för mig :d

Förälskad kan man bli i nån utan att ha haft sex med den ju..

Varför får man känslan att du hänger på Kolozzeum för att träffa någon?

LillaTjejen
2013-02-14, 21:39
Bra fråga, för det gör jag absolut inte. Men jag är alltid jag även på nätet och precis som irl så får en del förutfattade meningar.

Fast det är klart, om min personlighet stör så kan jag ju hålla igen på det mesta som jag tycker är roligt och skriva lite menlösa halvbittra inlägg i stället :)

Duran
2013-02-14, 22:54
Hmm, ja det är torsdag och städdag här..

Torsdag är min vanliga städdag så det är rent och väldoftande här med! :cheers:

Själv brukar jag inte ens veta att det är Alla Hjärtans Dag men jag fick ett enkelt oväntat kram-sms från en kompis och då kom jag på att så kan man ju göra så jag skickade blombilder till ett par kompisar som haft det tufft och som jag saknar. Fick bra respons på det. *love*

Rikard Jansson
2013-02-15, 00:27
Bra fråga, för det gör jag absolut inte. Men jag är alltid jag även på nätet och precis som irl så får en del förutfattade meningar.

Fast det är klart, om min personlighet stör så kan jag ju hålla igen på det mesta som jag tycker är roligt och skriva lite menlösa halvbittra inlägg i stället :)

Nä, fortsätt som du gör!

OnT så hatar jag inte alla hjärtans dag längre, det ordnade upp sig ;d

Zaqwer
2013-02-15, 03:17
http://i.imgur.com/I05BC7s.jpg

Nej riktigt så bitter är jag väl inte. Blev ändå en okej dag till slut.

Mental
2013-02-15, 09:36
http://soshable.com/wp-content/uploads/2010/09/Everything_went_better_than_expected.png

Sniggel
2013-02-15, 10:06
Bra fråga, för det gör jag absolut inte. Men jag är alltid jag även på nätet och precis som irl så får en del förutfattade meningar.

Fast det är klart, om min personlighet stör så kan jag ju hålla igen på det mesta som jag tycker är roligt och skriva lite menlösa halvbittra inlägg i stället :)

Nej den stör inte. Det är väl vissa som undrar varför du verkar ha ett starkt behov av att uttrycka att du är singel.
Jag tror att det beror på att det är ovanligt att vara singel i din ålder och dessutom trivas med det. Du kan ha märkt av att samhället inte förstår dig och du känner ett behov av att förklara dina livsval på forum eftersom du har svårt att få gehör "irl". Vi är sociala varelser och om våra val inte får positivt gehör så kanske vi anstränger oss extra för att få förståelse.
Nu spekulerade jag vilt så du får gärna rätta mig om jag har gissat helt tokigt :p

Quint
2013-02-15, 11:41
En dag försent, men den utgör ju någon form av sanning året runt :)

http://distilleryimage6.s3.amazonaws.com/9c3ae2d4768011e2882622000a1f985d_7.jpg

Duran
2013-02-15, 11:57
En dag försent, men den utgör ju någon form av sanning året runt :)

http://distilleryimage6.s3.amazonaws.com/9c3ae2d4768011e2882622000a1f985d_7.jpg

Of course they all love me, I just don't love them back. *jorgen*

LillaTjejen
2013-02-15, 13:54
Nej den stör inte. Det är väl vissa som undrar varför du verkar ha ett starkt behov av att uttrycka att du är singel.
Jag tror att det beror på att det är ovanligt att vara singel i din ålder och dessutom trivas med det. Du kan ha märkt av att samhället inte förstår dig och du känner ett behov av att förklara dina livsval på forum eftersom du har svårt att få gehör "irl". Vi är sociala varelser och om våra val inte får positivt gehör så kanske vi anstränger oss extra för att få förståelse.
Nu spekulerade jag vilt så du får gärna rätta mig om jag har gissat helt tokigt :p

Jag har inget behov av att uttrycka att jag är singel, men det är ju ett faktum och jag har heller ingen anledning att hymla om att jag är singel..

Tycker dock det är lite trist att en del stör sig på singelkvinnor i min ålder och btw, så är det inget livsval och vad omgivningen tycker om det skiter jag ärligt talat i.

Stör mig mest lite på attityden att om man som singelkvinna råkar säga att man dels är singel och dels gillar sex så måste man vara ute efter att ragga :confused: och om jag nu ska vara ite mer öppen så kan jag tala om att jag ganska garanterat haft minst antal sexpartners av alla här inne som har sex! Att jag gillar det innebär ju inte att jag gör det med vem som helst som en del här inne fått erfara efter pm-förslag som inkommit. Jag är inte intresserad av sex med kreti och pleti helt enkelt.

Det är dessutom endast på detta forum som den åsikten krupit fram och då finns jag på 2 stora mansdominerade forum där jag också är precis bara mig själv :hbang:

På dessa forum har då ingen ens kommit på tanken eller ens antytt att jag skulle vara med där för att ragga karlar, för dem är jag är bara en social, lite rolig, rätt öppen och också en väldigt smart och kunnig tjej :cool:

För mig är det inget problem, men jag kan inte låta bli att störa mig på vissa kommentarer som placerar mig i nått fack som är så långt från mig som man kan komma.

Mental
2013-02-15, 14:00
Jag har inget behov av att uttrycka att jag är singel, men det är ju ett faktum och jag har heller ingen anledning att hymla om att jag är singel..

Tycker dock det är lite trist att en del stör sig på singelkvinnor i min ålder och btw, så är det inget livsval och vad omgivningen tycker om det skiter jag ärligt talat i.

Stör mig mest lite på attityden att om man som singelkvinna råkar säga att man dels är singel och dels gillar sex så måste man vara ute efter att ragga :confused: och om jag nu ska vara ite mer öppen så kan jag tala om att jag ganska garanterat haft minst antal sexpartners av alla här inne som har sex! Att jag gillar det innebär ju inte att jag gör det med vem som helst som en del här inne fått erfara efter pm-förslag som inkommit. Jag är inte intresserad av sex med kreti och pleti helt enkelt.

Det är dessutom endast på detta forum som den åsikten krupit fram och då finns jag på 2 stora mansdominerade forum där jag också är precis bara mig själv :hbang:

På dessa forum har då ingen ens kommit på tanken eller ens antytt att jag skulle vara med där för att ragga karlar, för dem är jag är bara en social, lite rolig, rätt öppen och också en väldigt smart och kunnig tjej :cool:

För mig är det inget problem, men jag kan inte låta bli att störa mig på vissa kommentarer som placerar mig i nått fack som är så långt från mig som man kan komma.

Nu är jag nyfiken? Vilka PM-raggar på kollo? :)
Speciellt när du inte vart här en månad ens!

LillaTjejen
2013-02-15, 14:15
Jag tänker inte namnge användare, men jodå det har raggats i pm men det har de inte så mycket för ;) Jag kan slänga lite käft med folk, men är väldigt tydlig med att jag är inte ute efter nått mer än så också :)

Sniggel
2013-02-15, 16:29
Jag har inget behov av att uttrycka att jag är singel, men det är ju ett faktum och jag har heller ingen anledning att hymla om att jag är singel..

Tycker dock det är lite trist att en del stör sig på singelkvinnor i min ålder och btw, så är det inget livsval och vad omgivningen tycker om det skiter jag ärligt talat i.

Stör mig mest lite på attityden att om man som singelkvinna råkar säga att man dels är singel och dels gillar sex så måste man vara ute efter att ragga :confused: och om jag nu ska vara ite mer öppen så kan jag tala om att jag ganska garanterat haft minst antal sexpartners av alla här inne som har sex! Att jag gillar det innebär ju inte att jag gör det med vem som helst som en del här inne fått erfara efter pm-förslag som inkommit. Jag är inte intresserad av sex med kreti och pleti helt enkelt.

Det är dessutom endast på detta forum som den åsikten krupit fram och då finns jag på 2 stora mansdominerade forum där jag också är precis bara mig själv :hbang:

På dessa forum har då ingen ens kommit på tanken eller ens antytt att jag skulle vara med där för att ragga karlar, för dem är jag är bara en social, lite rolig, rätt öppen och också en väldigt smart och kunnig tjej :cool:

För mig är det inget problem, men jag kan inte låta bli att störa mig på vissa kommentarer som placerar mig i nått fack som är så långt från mig som man kan komma.

Ok. Om du tog illa upp över att jag hade massa förutfattade meningar så ber jag om ursäkt. Oavsett så störs jag som sagt inte.
Jag vet inte heller hur öppen du är med ditt privatliv så jag kanske struntar i att ställa vissa frågor.
Cred för att du delade med dig om så mycket om dig själv oavsett.

LillaTjejen
2013-02-15, 16:31
Ingen fara, jag tog inte illa upp :) och fråga får man alltid, men det är inte säkert man får svar på alla frågor man ställer ;)

HippSomHapp
2013-02-15, 21:35
Kom hem igår eftermiddag (alla hjärtansdag) efter några dagars frånvaro (jobb). Sambon svarar på tilltal men under fyra timmar inleder hon inte någon form av kontakt (dvs inte ens samtal).

Går och lägger mig kl. 21.

Dags att söka egen lägenhet?

LillaTjejen
2013-02-15, 21:37
Eller kanske ta ett snack med tjejen först och ta reda på vad som hon anser felas ;)

Glutenkatt
2013-02-15, 23:20
Det verkar som de flesta tjejer reagerar hårdare på att inte ha ett förhållande. Tänker nu på den här tråden, men de kanske speglar resten av befolkningen också.

Bara en kort notering.

HippSomHapp
2013-02-15, 23:48
Eller kanske ta ett snack med tjejen först och ta reda på vad som hon anser felas ;)

Skulle vara fjärde gången som det skulle vara ett "är-det-värt-det" snack. Hittills har vi kommit fram till "ja". Men nu är vi där igen.

Duran
2013-02-15, 23:57
Det verkar som de flesta tjejer reagerar hårdare på att inte ha ett förhållande. Tänker nu på den här tråden, men de kanske speglar resten av befolkningen också.

Bara en kort notering.

Bland mina vänner verkar männen definitivt längta efter förhållanden mer än kvinnorna.

LeBron
2013-02-16, 06:12
Lägg till: does she live too far away? -> lift weight. För det är min plan idag. :D

+1 haha!

LeBron
2013-02-16, 06:17
Hårda ord från någon som har 308 inlägg i relationstråden. :d

Hahahah!:laugh::laugh::laugh:

LeBron
2013-02-16, 06:28
Jag har inget behov av att uttrycka att jag är singel, men det är ju ett faktum och jag har heller ingen anledning att hymla om att jag är singel..

Tycker dock det är lite trist att en del stör sig på singelkvinnor i min ålder och btw, så är det inget livsval och vad omgivningen tycker om det skiter jag ärligt talat i.

Stör mig mest lite på attityden att om man som singelkvinna råkar säga att man dels är singel och dels gillar sex så måste man vara ute efter att ragga :confused: och om jag nu ska vara ite mer öppen så kan jag tala om att jag ganska garanterat haft minst antal sexpartners av alla här inne som har sex! Att jag gillar det innebär ju inte att jag gör det med vem som helst som en del här inne fått erfara efter pm-förslag som inkommit. Jag är inte intresserad av sex med kreti och pleti helt enkelt.

Det är dessutom endast på detta forum som den åsikten krupit fram och då finns jag på 2 stora mansdominerade forum där jag också är precis bara mig själv :hbang:

På dessa forum har då ingen ens kommit på tanken eller ens antytt att jag skulle vara med där för att ragga karlar, för dem är jag är bara en social, lite rolig, rätt öppen och också en väldigt smart och kunnig tjej :cool:

För mig är det inget problem, men jag kan inte låta bli att störa mig på vissa kommentarer som placerar mig i nått fack som är så långt från mig som man kan komma.

*bs*

LillaTjejen
2013-02-16, 14:55
Nä det är ett faktum att det är så.

WHITEFOLKS
2013-02-16, 14:57
Vad tävlar ni i? Minst antal sexpartners?

gratefuldead
2013-02-16, 15:11
Vad tävlar ni i? Minst antal sexpartners?

Ja, närmast oskuld vinner.

Själv har jag personligt rekord på utfört samlag, 28 sekunder. Längre tid har jag inte klarat. Någon som slår det?

Wibba
2013-02-16, 15:33
Ja, närmast oskuld vinner.

Själv har jag personligt rekord på utfört samlag, 28 sekunder. Längre tid har jag inte klarat. Någon som slår det?

Påminner mig lite om videon som cirkulerade på internet där ett tag med titeln "Not even a minute" :D

Duran
2013-02-16, 15:39
Ja, närmast oskuld vinner.

Själv har jag personligt rekord på utfört samlag, 28 sekunder. Längre tid har jag inte klarat. Någon som slår det?

Nej men jag har haft en sexfantasi som varade i 35 sekunder.

WHITEFOLKS
2013-02-16, 15:53
Jag tänker inte namnge användare, men jodå det har raggats i pm men det har de inte så mycket för ;) Jag kan slänga lite käft med folk, men är väldigt tydlig med att jag är inte ute efter nått mer än så också :)

Raggas det inte på dessa andra forum du nämner?

LillaTjejen
2013-02-17, 00:16
Det tas inte för givet att jag är där för att hitta en karl bara för att jag är singel, det som tas för givet är att jag är där för att jag är intresserad av just dessa forums inriktning.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 03:23
Jag tror inte det var så att det togs för givet här.

När människor pratar med varandra så förmedlar de information både avsiktigt och oavsiktligt. Om man väljer att inkludera information som att man är t.ex. singel eller "har haft få sexpartners" så undrar man vad det är personen försöker förmedla.

Det verkar ju inte heller vara något som nämndes i förbifarten eller av misstag utan det har ganska konsekvent återkommit. Då undrar folk.

Har du, bara som ett exempel, någon aning om min förhållandestatus eller antalet sexpartner? Hur kommer det sig att du vet/inte vet det? Nu är detta inte menat som att få dig att ändra ditt sätt att vara, det är menat som en förklaring till varför folk säger vad de säger, i mitt tycke helt förståeligt.

Kulturen mellan olika forum och hur man kommunicerar kan variera, det sätts en mall för språkbruk och attityd. Även om man på andra forum inte har ifrågasatt det så kan jag "garantera" att de har "tagit in samma information" på andra forum. Förutsatt att du gett ut samma information själv dvs. Det varierar på olika forum hur mycket det är ok att att ifrågasätta vs. ryggdunkande osv.

LillaTjejen
2013-02-17, 10:01
Kan jag inte vara mig själv utan sånt här tjafs, så är detta inget fora för mig.

Duran
2013-02-17, 10:12
Kan jag inte vara mig själv utan sånt här tjafs, så är detta inget fora för mig.

Jag hoppas att du stannar kvar, tror att det här råkade bli en höna av en fjäder. *hug*

Olegh
2013-02-17, 10:24
Jag tror inte det var så att det togs för givet här.

När människor pratar med varandra så förmedlar de information både avsiktigt och oavsiktligt. Om man väljer att inkludera information som att man är t.ex. singel eller "har haft få sexpartners" så undrar man vad det är personen försöker förmedla.

Det verkar ju inte heller vara något som nämndes i förbifarten eller av misstag utan det har ganska konsekvent återkommit. Då undrar folk.

Har du, bara som ett exempel, någon aning om min förhållandestatus eller antalet sexpartner? Hur kommer det sig att du vet/inte vet det? Nu är detta inte menat som att få dig att ändra ditt sätt att vara, det är menat som en förklaring till varför folk säger vad de säger, i mitt tycke helt förståeligt.

Kulturen mellan olika forum och hur man kommunicerar kan variera, det sätts en mall för språkbruk och attityd. Även om man på andra forum inte har ifrågasatt det så kan jag "garantera" att de har "tagit in samma information" på andra forum. Förutsatt att du gett ut samma information själv dvs. Det varierar på olika forum hur mycket det är ok att att ifrågasätta vs. ryggdunkande osv.

Väl funnet. Det märks som du säger omedelbart när det inte riktigt går ihop.

LillaTjejen
2013-02-17, 10:48
Jag hoppas att du stannar kvar, tror att det här råkade bli en höna av en fjäder. *hug*

Kan jag inte vara mig själv utan att det ska spekuleras och påstås saker om mig som inte är det minsta lilla sanna, så får det faktiskt vara. Då är det inget fora för mig, för jag vägrar låtsas vara nån jag inte är!

Lite synd för en träningsdagbok på här är som lite bättre än en egen i ett skrivblock, för i den får man inte samma feedback, eller bra tips, men som sagt ovan..

Tricce
2013-02-17, 10:50
Lite synd för en träningsdagbok på här är som lite bättre än en egen i ett skrivblock, för i den får man inte samma feedback, eller bra tips, men som sagt ovan..

Enkelt, du kan ha din träningsdagbok här där du får feedback men skippa allmänt delen.

LillaTjejen
2013-02-17, 10:54
Njaä, varför ska jag vara på ett ställe där jag inte får vara mig själv? Jag är den jag är även i min dagbok. Irl är jag inte på ställen där folk fått för sig att jag är nått jag inte är, tydligt visar sitt ogillande och vägrar tro annat än sina egna påhitt, så varför skulle jag vilja vara det på nätet??

Med detta sagt så säger jag tack och hej från mig och hoppas att ordningen med det blir återställd.

Tricce
2013-02-17, 10:55
Njaä, varför ska jag vara på ett ställe där jag inte får vara mig själv? Jag är den jag är även i min dagbok. Irl är jag inte på ställen där folk fått för sig att jag är nått jag inte är, tydligt visar sitt ogillande och vägrar tro annat än sina egna påhitt, så varför skulle jag vilja vara det på nätet??

Med detta sagt så säger jag tack och hej från mig och hoppas att ordningen med det blir återställd.

Varför? Precis det jag skrev, för att få feedback på din journal och träning?

Duran
2013-02-17, 11:04
Kan jag inte vara mig själv utan att det ska spekuleras och påstås saker om mig som inte är det minsta lilla sanna, så får det faktiskt vara. Då är det inget fora för mig, för jag vägrar låtsas vara nån jag inte är!

Lite synd för en träningsdagbok på här är som lite bättre än en egen i ett skrivblock, för i den får man inte samma feedback, eller bra tips, men som sagt ovan..

Jag tror att det mest var så att nån sa vad de trodde om dig och du höll inte med om det och sen visade det sig att fler hade uppfattat dig på samma sätt. Jag är inte säker på att det är menat som anklagelser. Jag uppfattade också dig först som om du kanske sökte flört men så funderade jag över varför jag uppfattade dig så och kom fram till att det dels var för att du startade en singeltråd och dels för ditt namn. Men att jag uppfattar ditt namn som flörtigt säger mer om mig än om dig och singeltråd kan man väl starta av olika skäl. Så jag kom fram till att du kanske sökte flört, kanske inte och skitsamma vilket som. Det är ju inte då hemskt om nån vill det. Det här var alltså före denna tråd, nu tror jag såklart på vad du säger.

Sparven från Minsk
2013-02-17, 12:06
Kan jag inte vara mig själv utan att det ska spekuleras och påstås saker om mig som inte är det minsta lilla sanna, så får det faktiskt vara. Då är det inget fora för mig, för jag vägrar låtsas vara nån jag inte är!

Lite synd för en träningsdagbok på här är som lite bättre än en egen i ett skrivblock, för i den får man inte samma feedback, eller bra tips, men som sagt ovan..

För en träningsdagbok härpå forumet då, punkt. I den får du väl vara vem du vill, tror inte någon sagt något annat om det.

Känns som du gillar martyrskap. Synd om dig, du får inte vara den du är blabla.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 15:47
Jag tror att det mest var så att nån sa vad de trodde om dig och du höll inte med om det och sen visade det sig att fler hade uppfattat dig på samma sätt. Jag är inte säker på att det är menat som anklagelser. Jag uppfattade också dig först som om du kanske sökte flört men så funderade jag över varför jag uppfattade dig så och kom fram till att det dels var för att du startade en singeltråd och dels för ditt namn. Men att jag uppfattar ditt namn som flörtigt säger mer om mig än om dig och singeltråd kan man väl starta av olika skäl. Så jag kom fram till att du kanske sökte flört, kanske inte och skitsamma vilket som. Det är ju inte då hemskt om nån vill det. Det här var alltså före denna tråd, nu tror jag såklart på vad du säger.

Det är ju det som är "själva grejen".

Hur du har uppfattats är ju inte beroende av att folk nämner det. Jag kan nästan garantera att du skulle uppfattats likadant i olika grad på olika forum, det som hade varierat är om någon hade nämnt det och hur de hade nämnt det.

Nu har du nämnt att det "inte var därför" och då är ju allt cool, nu "vet" folk. Innan hade de bara uppfattning enligt vad de trodde.

Väldigt intressant att få en sådan "om jag inte får vara mig själv"-reaktion när jag delvis nämnde att det inte var syftet och delvis har ingen sagt att du inte får vara "dig själv".

Sandra81
2013-02-17, 16:24
Njaä, varför ska jag vara på ett ställe där jag inte får vara mig själv? Jag är den jag är även i min dagbok. Irl är jag inte på ställen där folk fått för sig att jag är nått jag inte är, tydligt visar sitt ogillande och vägrar tro annat än sina egna påhitt, så varför skulle jag vilja vara det på nätet??

Med detta sagt så säger jag tack och hej från mig och hoppas att ordningen med det blir återställd.

Man får vänja sig som tjej på det här forumet.. många många killar här älskar att klanka ner på tjejer särskilt nya som kommer in. jag har lyckats få "3 styckna" bannade här pga sextrakasserier och hela babblatråden nerlades i några veckor pga samma sak.. Finns många tjejer här som kommer in ett tag och märker hur nertryckta dom blir och försvinner lika snabbt för att dom anser att "det här inte är ett forum för mig jag får inte uppmärksamhet jag önskar" .. Skit i vad alla säger gör blocka din inkorg så slipper du kåta förslag/pm (som dom flesta tjejer får här).. ignorera folk som irriterar dig blocka dom svara inte på deras inlägg. kör ditt eget rejs bara så blir det jättebra sen.

Vunnis
2013-02-17, 16:25
Är det ni som är minoriteter så är det ni som har fel. *popcorn*

WHITEFOLKS
2013-02-17, 16:28
Sandra81: tycker du att tjejer blir mer nertryckta än killar på forumet eller menar du att de blir mer netrycka än vad de blir i andra sociala sammanhang?

Sparven från Minsk
2013-02-17, 16:48
Man får vänja sig som tjej på det här forumet.. många många killar här älskar att klanka ner på tjejer särskilt nya som kommer in. jag har lyckats få "3 styckna" bannade här pga sextrakasserier och hela babblatråden nerlades i några veckor pga samma sak.. Finns många tjejer här som kommer in ett tag och märker hur nertryckta dom blir och försvinner lika snabbt för att dom anser att "det här inte är ett forum för mig jag får inte uppmärksamhet jag önskar" .. Skit i vad alla säger gör blocka din inkorg så slipper du kåta förslag/pm (som dom flesta tjejer får här).. ignorera folk som irriterar dig blocka dom svara inte på deras inlägg. kör ditt eget rejs bara så blir det jättebra sen.

Håller inte med. Tycker tjejer överlag på detta forum behandlas väl och med respekt (min åsikt och hur jag uppfattar det). Till och med mer ryggdunkande ibland än killarna.

O_Wao
2013-02-17, 17:03
Man får vänja sig som tjej på det här forumet.. många många killar här älskar att klanka ner på tjejer särskilt nya som kommer in. jag har lyckats få "3 styckna" bannade här pga sextrakasserier och hela babblatråden nerlades i några veckor pga samma sak.. Finns många tjejer här som kommer in ett tag och märker hur nertryckta dom blir och försvinner lika snabbt för att dom anser att "det här inte är ett forum för mig jag får inte uppmärksamhet jag önskar" .. Skit i vad alla säger gör blocka din inkorg så slipper du kåta förslag/pm (som dom flesta tjejer får här).. ignorera folk som irriterar dig blocka dom svara inte på deras inlägg. kör ditt eget rejs bara så blir det jättebra sen.

Några veckor? Nu far du med osanning, Babbla var stängt några timmar medan Pirre rensade.

Jag känner mig aldrig nertryckt och blir aldrig sextrakasserad, vill jag lägga in som motvikt till den här framställningen. Jag har heller aldrig fått ett ragg-PM.

Okej
2013-02-17, 17:05
Några veckor? Nu far du med osanning, Babbla var stängt några timmar medan Pirre rensade.

Jag känner mig aldrig nertryckt och blir aldrig sextrakasserad, vill jag lägga in som motvikt till den här framställningen. Jag har heller aldrig fått ett ragg-PM.

underbart uttryck, i'mma steal it

Dravena
2013-02-17, 17:10
Fast nu ljuger du ju Sandra. Babbla har aldrig legat nere i flera veckor och det är inte alls givet att man blir sextrakasserad här. Det är inte sant för att du skriver det, så tala för dig själv och inte för oss som varit här i flera år utan att bli illa bemötta. Var det inte du som senast förra veckan skrev "perfekt kropp" till en främling i Dagsformtråden?

Den bild du målar upp av dig själv här tyder på att du har ganska mycket att jobba med vad gäller din bild av det andra könet.

Vunnis
2013-02-17, 17:13
...Jag känner mig aldrig nertryckt och blir aldrig sextrakasserad, ...

...och det är inte alls givet att man blir sextrakasserad här.
... och ni flickor har ändå fått utstå ganska mycket sexualitet som har varit riktad åt ert håll. :naughty:

Rikard Jansson
2013-02-17, 17:14
Sandra är ju delud. (deillusional)

mikaelj
2013-02-17, 17:17
... och ni flickor har ändå fått utstå ganska mycket sexualitet som har varit riktad åt ert håll. :naughty:

Om man är med i leken får man leken tåla: spelar man på sin sexualitet & utseende får man vänta sig att få nå't tillbaka, rimligtvis av ungefär samma kaliber som man själv använde.

Waosan & Tant Dravena är införstådda med det. Sandra verkar inte vara det.

O_Wao
2013-02-17, 17:17
Jag har i alla fall aldrig upplevt det som obehagligt, så om uppskattning har framförts så har det gjorts på ett snyggt sätt.

Dravena
2013-02-17, 17:17
jag har i alla fall aldrig upplevt det som obehagligt, så om uppskattning har framförts så har det gjorts på ett snyggt sätt.

+1

Duran
2013-02-17, 17:43
Jag tror att man ofta har olika uppfattning om vad som är att "spela på sin sexualitet" och att en hel del problem kan uppstå därför. Själv valde jag ett ofeminint namn och dolde medvetet mitt kön till att börja med, därför att jag var rädd att folk skulle fjäska, förminska alt "plocka ner mig på jorden" annars. Efter ett tag vågade jag försiktigt börja outa mig lite som kvinna. Jag tycker det är synd att känna att jag "måste" göra så, men det är inte just pga männen på Kolozzeum utan diverse situationer i livet har gjort att jag tycker det känns riskabelt att vara feminin bland män.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 17:43
Nu tillhör ju iofs både O_wao och Dravena tjejmaffian på Kolo så de sitter inte riktigt i samma sits som solo-tjejer som är nya på forumet.

De styr Babbla med järnhand på gott och ont.

Det är även skillnad på att som användare säga något ogillat till "det gänget" jämfört om man gör det mot t.ex. Sandra81 eller Lillatjejen, delvis att de backar upp varandra men även att de får uppbackning av sina hangarounds.

Nu är detta skrivet med glimten i ögat men det ligger definitivt en del "sanning" i påståendet.

Med det sagt så tycker jag inte att tjejer behandlas sämre än killarna i allmänhet. De får antagligen mer sexualiserade kommentarer på bilder och PM etc. men även lite mer snällhet i andra sammanhang. Det är definitivt inte något "Kolozzeum - för män som näthatar kvinnor." Dock är det nog vanligare på Kolozzeum att det händer att killarna ser tjejerna som en "hen" istället för som "annars" där de ser det som av kvinnokön och faktiskt behandlar personen som en person istället för någon man potentiellt, oavsett hur avlägset det kan verka, vill ligga med.

Detta kan leda till att de säger "det där var rätt puckat", vilket i sig kan skrivas bättre men är vad de tänker och menar. "Annars" så hade det varit större risk att samma kille om han träffat på Sandra81 i något annat sammanhang hade mentalt noterat "hon är ju körd" och sedan nickat till Sandra81 och sagt "du har en poäng".

Nu menar jag inte att Sandra81 är körd osv men hoppas poängen kommer fram.

Duran
2013-02-17, 17:47
On topic: Glad Alla Hjärtans Dag i efterskott! :d

Dreas
2013-02-17, 17:47
Sandra och lilltjejen har ju också tidigt gått ut med att dom är singlar.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 17:51
Jag tror att man ofta har olika uppfattning om vad som är att "spela på sin sexualitet" och att en hel del problem kan uppstå därför. Själv valde jag ett ofeminint namn och dolde medvetet mitt kön till att börja med, därför att jag var rädd att folk skulle fjäska, förminska alt "plocka ner mig på jorden" annars. Efter ett tag vågade jag försiktigt börja outa mig lite som kvinna. Jag tycker det är synd att känna att jag "måste" göra så, men det är inte just pga männen på Kolozzeum utan diverse situationer i livet har gjort att jag tycker det känns riskabelt att vara feminin bland män.

Jag håller med om att det är synd att det är så men det har effekter åt båda håller. Finns ju många tjejer som förväntar sig att bli behandlade på ett visst sätt. För vissa har det satt en "fake standard" där de tror att det är så killar är och hur de tycker om henne just för att de konstant fått tjänster gjorda, folk varit snälla mot de etc. Då hamnar killen som helt enkelt bara hanterar denna som en person i ett "underläge" då man anses som otrevligare osv.

Just pga det du säger, att folk ändrar sitt beteende så brukar jag i onlinespel när jag spelar med någon som jag "vet" är av kvinnligt kön se till att referera till denna persons "alias" istället för hon/han. Detta är ju inte heller rätt men jag gör det av respekt till personerna då jag vet att man får reaktionen "är det en tjej? Hon är ju ganska bra för att vara tjej.. Hon lär ju inte vara så snygg" osv.

O_Wao
2013-02-17, 17:53
Nu tillhör ju iofs både O_wao och Dravena tjejmaffian på Kolo så de sitter inte riktigt i samma sits som solo-tjejer som är nya på forumet.

De styr Babbla med järnhand på gott och ont.

Det är även skillnad på att som användare säga något ogillat till "det gänget" jämfört om man gör det mot t.ex. Sandra81 eller Lillatjejen, delvis att de backar upp varandra men även att de får uppbackning av sina hangarounds.

Nu är detta skrivet med glimten i ögat men det ligger definitivt en del "sanning" i påståendet.

Jag tror jag skrattar ihjäl mig. På riktigt. Har vi "hangarounds"? Och vad jag vet styr vi ingenstans.

Koloiterna jag umgås med utanför brädan kallar jag för vänner, inget annat.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 17:59
Jag tror jag skrattar ihjäl mig. På riktigt. Har vi "hangarounds"? Och vad jag vet styr vi ingenstans.

Koloiterna jag umgås med utanför brädan kallar jag för vänner, inget annat.

Jo det var ju som sagt med glimten i ögat :D

Men ni dominerar ju i Babbla (aka är mest aktiva och även styr innehållet där till stor del, det blir ju så när man är aktiv)

Men om du verkligen inte kan förstå vad jag menade utan att haka upp dig på de med avsikt skämtsamt utvalda orden så blir jag lite besviken och ledsen i ögat.

Det är som i alla andra sociala sammanhang, det bildas grupperingar. Inget nytt eller illa i sig. Det var bara en reflektion på hur "upplevelsen kolozzeum" antagligen skiljer sig för er jämfört med andra tjejer som är "ensamma". Du ser ju bara en sådan sak som att både du och Dravena i princip simultant joinade in i den här tråden är ju en sådan sak.

Lellan
2013-02-17, 17:59
Lite tråkig twist på en allahjärtanstråd.. men men.

Kan inte påminna mig att jag fått ngt raggpm under mina år här, men kan säkert ligga lite i vad Whitefolks säger också - "tjejmaffian" blir lite undantagen tror jag.

Sen tror jag att man inte kan vara lika flörtig som tjej här, som man kan som kille, och det är nog lite könsrollsbundet men stör inte nämnvärt tycker jag. Kolo är lite fristad tycker iaf jag, irl stöter jag ibland på sånt ni skrivit om - där finns exempel på när jag kännt mig utsatt och önskat att världen var lite mer som kolo.

Hursomhelst, känner folk sig ovälkomna så är det trist - nåt att tänka på för oss alla kanske, att ha en lika trevlig approach mot folk överlag oavsett kön el whatever.

Och nu tycker jag att vi gemensamt ska sjunga "We shall overcome.." eller inte.. (sry - men kände mig så präktig där! :Virro ;))

mikaelj
2013-02-17, 17:59
Sandra och lilltjejen har ju också tidigt gått ut med att dom är singlar.

Japp. Som sagt, ger man sig i leken in får man leken tåla.

Ibland undrar man hur gamla Sandra81 et al verkligen är. Livserfarenheten pekar på sisådär 14.

Det är som i alla andra sociala sammanhang, det bildas grupperingar. Inget nytt eller illa i sig. Det var bara en reflektion på hur "upplevelsen kolozzeum" antagligen skiljer sig för er jämfört med andra tjejer som är "ensamma". Du ser ju bara en sådan sak som att både du och Dravena i princip simultant joinade in i den här tråden är ju en sådan sak.

De är ju kompisar i verkligheten så jag ser inte vad det har specifikt med Kolo och diverse grupperingar specifikt här att göra.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:04
De är ju kompisar i verkligheten så jag ser inte vad det har specifikt med Kolo och diverse grupperingar specifikt här att göra.

Hur och varför man är partners in crime är inte huvudsaken utan mer att man inte kan förutsätta att andras upplevelse är densamma.

Det är ju inte så att de bara är "random användare" som är kompisar utanför forumet utan det är ju ganska tongivande medlemmar (för allmänt och det är ju de flesta av könsproblemen uppstår undantaget bildtråd).

O_Wao
2013-02-17, 18:07
Jo det var ju som sagt med glimten i ögat :D

Nu är det ju du som sätter etiketter på folk med att kalla oss för maffia, å andra sidan. Skämtsamt eller ej.

Det är som i alla andra sociala sammanhang, det bildas grupperingar. Inget nytt eller illa i sig. Det var bara en reflektion på hur "upplevelsen kolozzeum" antagligen skiljer sig för er jämfört med andra tjejer som är "ensamma". Du ser ju bara en sådan sak som att både du och Dravena i princip simultant joinade in i den här tråden är ju en sådan sak.

Jag råkade se Sandras inlägg, som faktiskt var lögn, och kände mig för en gångs skull motiverad att gå in i en "relationstråd" och dementera och framföra en mer nyanserad bild. Eftersom jag pratar med Dravena även via andra forum så visade jag henne inlägget.

Jag frågar mig nästan varenda gång jag ser Sandras inlägg här på forumet vad hon egentligen har för behållning av Kolozzeum med tanke på att det bara verkar vara "elaka" människor här. Finns ju inget krav på att hänga här om man inte trivs. cofffee

Tricklew
2013-02-17, 18:07
Japp. Som sagt, ger man sig i leken in får man leken tåla.

Ibland undrar man hur gamla Sandra81 et al verkligen är. Livserfarenheten pekar på sisådär 14.


Snacka om att höja nivån, först kommer du med ett citat från dagis, sedan kallar du tjejerna för fjortisar. Väldigt underhållande inlägg Mikaelj.

mikaelj
2013-02-17, 18:10
Snacka om att höja nivån, först kommer du med ett citat från dagis, sedan kallar du tjejerna för fjortisar. Väldigt underhållande inlägg Mikaelj.

Vackert sätt att förlöjliga det jag skrev för att slippa diskutera vad det faktiskt betyder:

1. Håller man en viss ton får man förvänta sig att få samma ton tillbaka.
2. Förstår man inte det har man antagligen ingen större livserfarenhet, och särskilt en som pekar på 40 resp 30 år, utan snarare någonstans kring tonåren, därav valet 14.

Kan vi fortsätta diskutera nu istället?

Hur och varför man är partners in crime är inte huvudsaken utan mer att man inte kan förutsätta att andras upplevelse är densamma.

Det är ju inte så att de bara är "random användare" som är kompisar utanför forumet utan det är ju ganska tongivande medlemmar (för allmänt och det är ju de flesta av könsproblemen uppstår undantaget bildtråd).

Hmm, nu låter det på dig som att det är O_Wao och Dravena som är de som trakasserar Sandra81. .-)
Jag frågar mig nästan varenda gång jag ser Sandras inlägg här på forumet vad hon egentligen har för behållning av Kolozzeum med tanke på att det bara verkar vara "elaka" människor här. Finns ju inget krav på att hänga här om man inte trivs. cofffee

Jag undrar samma sak och gissar på att det är all uppmärksamhet hon får som tjej som med bra utseende. (Vilket hon utåt säger är negativt, men jag ser ingen annan anledning än att hon egentligen ljuger.)

O_Wao
2013-02-17, 18:13
Är det så att man har svårt för vissa människor på brädan finns ju den där pigga ignore-funktionen. Bra för sinnesfriden.

Tricklew
2013-02-17, 18:13
Vackert sätt att förlöjliga det jag skrev för att slippa diskutera vad det faktiskt betyder:

1. Håller man en viss ton får man förvänta sig att få samma ton tillbaka.
2. Förstår man inte det har man antagligen ingen större livserfarenhet, och särskilt en som pekar på 40 resp 30 år, utan snarare någonstans kring tonåren, därav valet 14.

Så, är du för korkad för att förstå vad jag menade (som var helt uppenbart) eller ville du bara vara lite fjantigare än vanligt?

Var inte så defensiv, förlöjligar du andra så får du räkna med att själv bli lite förlöjligad, läs ditt egna citat eller besök ett dagis för att förstå varför.

Förövrigt så håller jag med om det mesta som har nämnts i denna tråden av dig, O_wao med mera. WHITEFOLKS har också en vettig poäng dock, en som kanske inte ska kastas åt sidan och ignoreras helt.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:13
Nu är det ju du som sätter etiketter på folk med att kalla oss för maffia, å andra sidan. Skämtsamt eller ej.



Jag råkade se Sandras inlägg, som faktiskt var lögn, och kände mig för en gångs skull motiverad att gå in i en "relationstråd" och dementera och framföra en mer nyanserad bild. Eftersom jag pratar med Dravena även via andra forum så visade jag henne inlägget.

Jag frågar mig nästan varenda gång jag ser Sandras inlägg här på forumet vad hon egentligen har för behållning av Kolozzeum med tanke på att det bara verkar vara "elaka" människor här. Finns ju inget krav på att hänga här om man inte trivs. cofffee

Jag är helt med på hur du menar och jag uppskattar faktiskt att ni joinade in för att dela med er av era erfarenheter då jag inte heller tycker att hennes bild stämde.

Etikettgrejen tyckte jag inte var någon stor grej men om du eller andra medlemmar tog illa upp så var det synd.

Om du tittar på slutdelen av din post så är den ju helt korrekt och jag håller med i innehållet. Det är även en sådan sak som många tänker men inte alla är säkra nog i sin roll och att det är "tillåtet" här på forumet att säga en sådan sak. Du var det.

mikaelj
2013-02-17, 18:16
Var inte så defensiv, förlöjligar du andra så får du räkna med att själv bli lite förlöjligad, läs ditt egna citat eller besök ett dagis för att förstå varför.

Förövrigt så håller jag med om det mesta som har nämnts i denna tråden av dig, O_wao med mera. WHITEFOLKS har också en vettig poäng dock, en som kanske inte ska kastas åt sidan och ignoreras helt.

OK, jag överreagerade. Jag tycker i och för sig inte alls att det är fel att använda samma pedagogik som på dagis, även bland vuxna människor, eftersom somliga helt enkelt har missat att lära sig den läxan när de var små.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:16
Hmm, nu låter det på dig som att det är O_Wao och Dravena som är de som trakasserar Sandra81. .-)


Det vet jag inte om de gör men om de ville skulle de definitivt ha mer möjlighet att göra hennes liv "surt" än det omvända.

O_Wao
2013-02-17, 18:23
Det vet jag inte om de gör men om de ville skulle de definitivt ha mer möjlighet att göra hennes liv "surt" än det omvända.
Varför skulle vi göra det? Vi mobbar inte folk.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:27
Varför skulle vi göra det? Vi mobbar inte folk.

Jag sa inte att ni skulle göra det utan att ni skulle ha mer möjlighet att göra det.

Bara en sådan sak som att du tycker att Sandra81 har "fel i något", t.ex. i den här tråden och du kommer in och säger det så får det ju mer vikt än vice versa.

Så du behöver inte direkt vilja mobba någon men allt du gör när du svinga trollspöet har större effekt än när Sandra81 gör det. Man behöver inte ha det som avsikt för att få det som effekt.

O_Wao
2013-02-17, 18:29
Jag sa inte att ni skulle göra det utan att ni skulle ha mer möjlighet att göra det.

Bara en sådan sak som att du tycker att Sandra81 har "fel i något", t.ex. i den här tråden och du kommer in och säger det så får det ju mer vikt än vice versa.

Så du behöver inte direkt vilja mobba någon men allt du gör när du svinga trollspöet har större effekt än när Sandra81 gör det. Man behöver inte ha det som avsikt för att få det som effekt.

Jag blir uppriktigt förnärmad när du antyder att vi skulle jävlas med folk vi inte gillar. Sånt gör inte jag, varken på internet eller i verkliga livet, och inte Dravena heller.

Om andra väljer att lyssna på det jag säger är det deras val, jag känner inte direkt att jag sitter i en "maktposition" här. Nu tänker jag lämna den här diskussionen eftersom det känns som att den har spelat ut sin ursprungliga poäng när du och jag sitter och argumenterar med varandra om hur du uppfattar mig.

WHITEFOLKS
2013-02-17, 18:34
Jag blir uppriktigt förnärmad när du antyder att vi skulle jävlas med folk vi inte gillar. Sånt gör inte jag, varken på internet eller i verkliga livet, och inte Dravena heller.

Om andra väljer att lyssna på det jag säger är det deras val, jag känner inte direkt att jag sitter i en "maktposition" här. Nu tänker jag lämna den här diskussionen eftersom det känns som att den har spelat ut sin ursprungliga poäng när du och jag sitter och argumenterar med varandra om hur du uppfattar mig.

När har jag antytt att du jävlas med folk ni inte gillar, citera gärna.

Sandra81
2013-02-17, 20:20
Håller inte med. Tycker tjejer överlag på detta forum behandlas väl och med respekt (min åsikt och hur jag uppfattar det). Till och med mer ryggdunkande ibland än killarna.

Jadå vissa gör det.. men det är några av tjej "eliten" som hängt här i många år som är mer respekterade och blir bemötta trevligare. jag minns i början hur piss jag tyckte de var här men kom över de tillslut.:)

Sparven från Minsk
2013-02-17, 20:22
Jadå vissa gör det.. men det är några av tjej "eliten" som hängt här i många år som är mer respekterade och blir bemötta trevligare. jag minns i början hur piss jag tyckte de var här men kom över de tillslut.:)

Har sett lite av det du skrivit i vissa trådar och kan bara hålla med MikaelJ i hans kommentar i tråden. "Ger man sig in i leken får man leken tåla" är bra den med.

Latissimus Dorsi
2013-02-17, 20:23
Om man är med i leken får man leken tåla: spelar man på sin sexualitet & utseende får man vänta sig att få nå't tillbaka, rimligtvis av ungefär samma kaliber som man själv använde.

Waosan & Tant Dravena är införstådda med det. Sandra verkar inte vara det.
+200.
Håller man på och lägger upp bilder där brösten nästan flyger ut genom skärmen, och allmänt spelar på sin sexualitet ; är man inte senare i den positionen att klaga på att man får bilder på manliga könsorgan och skamliga privata medelanden.

Sandra81
2013-02-17, 20:24
Har sett lite av det du skrivit i vissa trådar och kan bara hålla med MikaelJ i hans kommentar i tråden. "Ger man sig in i leken får man leken tåla" är bra den med.

Det var iaf en väldans fart det blev på den här tråden efter mitt inlägg.. antar at t vissa kände sig lite träffade. :)

Amfksp
2013-02-17, 20:27
+200.
Håller man på och lägger upp bilder där brösten nästan flyger ut genom skärmen, och allmänt spelar på sin sexualitet ; är man inte senare i den positionen att klaga på att man får bilder på manliga könsorgan och skamliga privata medelanden.

Klassikern är ju när en brud på krogen har sprängfyllda sillisar DD med uringning ner till naveln, även hur osugen man än är på det motsatta könet dras blicken dit. Kommentaren: vad fan kollar du på?
Ja vad tror du, exakt det du vill att alla ska kolla på?

Okej
2013-02-17, 20:31
Klassikern är ju när en brud på krogen har sprängfyllda sillisar DD med uringning ner till naveln, även hur osugen man än är på det motsatta könet dras blicken dit. Kommentaren: vad fan kollar du på?
Ja vad tror du, exakt det du vill att alla ska kolla på?

"Jag är kirurg och undrade precis i vilket u-land du gjort det där misstaget"

Sandra81
2013-02-17, 20:35
Har sett lite av det du skrivit i vissa trådar och kan bara hålla med MikaelJ i hans kommentar i tråden. "Ger man sig in i leken får man leken tåla" är bra den med.

Självklartvis.. men för det har jag aldrig någonsin klankat ner på någon annan människa. varför skall man göra det? kan ju bara se mickes kommentar nu tex. förstår inte poängen att vara otrevlig å elak mot folk. är man så klen själv att man mår bättre av att trycka ner andra?

Sparven från Minsk
2013-02-17, 20:43
Det var iaf en väldans fart det blev på den här tråden efter mitt inlägg.. antar at t vissa kände sig lite träffade. :)

Självklartvis.. men för det har jag aldrig någonsin klankat ner på någon annan människa. varför skall man göra det? kan ju bara se mickes kommentar nu tex. förstår inte poängen att vara otrevlig å elak mot folk. är man så klen själv att man mår bättre av att trycka ner andra?

Aldrig "pratat" med dig innan så ingen träff där inte.
Less på martyrskapet bara, att det är så synd om dig/er.

Sandra81
2013-02-17, 20:46
Aldrig "pratat" med dig innan så ingen träff där inte.
Less på martyrskapet bara, att det är så synd om dig/er.

Inte alls synd om oss ...

mikaelj
2013-02-17, 22:13
Inte alls synd om oss ...

Du sade ju just att det var det. Hur skall du ha det?

Sandra81
2013-02-17, 23:31
Du sade ju just att det var det. Hur skall du ha det?

Nix..men folk kanske missförstod. menar på att man får acceptera att de blir såhär om man är ny å aktiv. Nu menar jag på "allmänna forumet" och inte träning/journalavdelningen. Det jag försökte förklara för henne var att det bara är att ignorera dom man inte gillar att diskutera med. som du å jag.

Olegh
2013-02-17, 23:41
Jag får intrycket av att det snabbt blir jobbigt om man inte kan ta påpekanden och påståenden med en viss självdistans och saklighet. En ovana att tackla allt annat än artigt medhåll kan också vara problematisk.

Jag håller med Sandra om att man inte ska glömma bort möjligheten att bara ignorera gliringar (om man uppfattar något som så) istället för att gå in i försvarsställning.

BelowAverage
2013-02-18, 10:05
Nix..men folk kanske missförstod. menar på att man får acceptera att de blir såhär om man är ny å aktiv. Nu menar jag på "allmänna forumet" och inte träning/journalavdelningen. Det jag försökte förklara för henne var att det bara är att ignorera dom man inte gillar att diskutera med. som du å jag.

nä..... de ä inte så att nån missförstod. du får la helt enkelt lära dig att formulera dig som folk. och inte skriva elaka saker med missnöjd ton. samtidigt som du förväntar dig ryggdunk

suck alla tjejer är likadana....
..
......

mikaelj
2013-02-18, 10:08
Jag får intrycket av att det snabbt blir jobbigt om man inte kan ta påpekanden och påståenden med en viss självdistans och saklighet. En ovana att tackla allt annat än artigt medhåll kan också vara problematisk.

Folk(tm) i allmänhet är totalt oförmögna till att diskutera sakligt utan tar all kritik som personangrepp.

Okej
2013-02-18, 10:17
Folk(tm) i allmänhet är totalt oförmögna till att diskutera sakligt utan tar all kritik som personangrepp.

Vad fan menar du med det? Vad har jag gjort dig?!?!








:naughty:

Sparven från Minsk
2013-02-18, 10:35
Nix..men folk kanske missförstod. menar på att man får acceptera att de blir såhär om man är ny å aktiv. Nu menar jag på "allmänna forumet" och inte träning/journalavdelningen. Det jag försökte förklara för henne var att det bara är att ignorera dom man inte gillar att diskutera med. som du å jag.

Och detta gäller alla, inte bara tjejer på detta forum.

Sandra81
2013-02-18, 11:17
nä..... de ä inte så att nån missförstod. du får la helt enkelt lära dig att formulera dig som folk. och inte skriva elaka saker med missnöjd ton. samtidigt som du förväntar dig ryggdunk

suck alla tjejer är likadana....
..
......

Jag förväntar mig inget ryggdunk.

Och detta gäller alla, inte bara tjejer på detta forum.

Tror också det gäller hur inställsam man är mot dom "gamla elit medlemmarna" ... lite som när man kommer till ett nytt jobb och ska rätta sig efter dom gamla stofilerna på jobbet som varit där i massor med år. Är man ny så ska man "veta" sin plats i rangen och inte säga emot eller gå sin egen väg.

Nu är det ju så att flera nya som kommer in vägrar göra det och då blir det tjafs och elaka kommentarer. precis som för Lillatjejen som gärna ville sätta sig emot kommentarer och påståenden.

mikaelj
2013-02-18, 11:45
Jag förväntar mig inget ryggdunk.



Tror också det gäller hur inställsam man är mot dom "gamla elit medlemmarna" ... lite som när man kommer till ett nytt jobb och ska rätta sig efter dom gamla stofilerna på jobbet som varit där i massor med år. Är man ny så ska man "veta" sin plats i rangen och inte säga emot eller gå sin egen väg.

Nu är det ju så att flera nya som kommer in vägrar göra det och då blir det tjafs och elaka kommentarer. precis som för Lillatjejen som gärna ville sätta sig emot kommentarer och påståenden.

Hon startar en tråd om singlar och gnäller sedan när folk börjar diskutera henne i termer av singelhet.



Jag har inget behov av att uttrycka att jag är singel, men det är ju ett faktum och jag har heller ingen anledning att hymla om att jag är singel..

Tycker dock det är lite trist att en del stör sig på singelkvinnor i min ålder och btw, så är det inget livsval och vad omgivningen tycker om det skiter jag ärligt talat i.

Stör mig mest lite på attityden att om man som singelkvinna råkar säga att man dels är singel och dels gillar sex så måste man vara ute efter att ragga :confused: och om jag nu ska vara ite mer öppen så kan jag tala om att jag ganska garanterat haft minst antal sexpartners av alla här inne som har sex! Att jag gillar det innebär ju inte att jag gör det med vem som helst som en del här inne fått erfara efter pm-förslag som inkommit. Jag är inte intresserad av sex med kreti och pleti helt enkelt.

Det är dessutom endast på detta forum som den åsikten krupit fram och då finns jag på 2 stora mansdominerade forum där jag också är precis bara mig själv :hbang:

På dessa forum har då ingen ens kommit på tanken eller ens antytt att jag skulle vara med där för att ragga karlar, för dem är jag är bara en social, lite rolig, rätt öppen och också en väldigt smart och kunnig tjej :cool:

För mig är det inget problem, men jag kan inte låta bli att störa mig på vissa kommentarer som placerar mig i nått fack som är så långt från mig som man kan komma.


Ehh. Ja, kanske för att du inte som första tråd skapade "en tråd för oss som är singlar". Om man har någon som helst social färdighet förstår man vad det underliggande budskapet är - singeltjej registrerar sig på forum med många vältränade killar. När tråden utvecklade sig i en riktning som LillaTjejen inte ville (dvs, de som raggade på henne var inte t ex Slartibartfast) började hon lipa.

Mental ålder 14, återigen. Bortskämdhet och narcissism. Hur klarar sig såna människor i samhället?

Sandra81
2013-02-18, 12:22
Mental ålder 14, återigen. Bortskämdhet och narcissism. Hur klarar sig såna människor i samhället?

Ibland kan man nästan tro att du är lite förtjust i mig.

Tricce
2013-02-18, 12:41
Ibland kan man nästan tro att du är lite förtjust i mig.

Han citerade Lillatjejen när han skrev "mental ålder 14". Du tar åt dig lite för mycket Sandra.

Tryman
2013-02-18, 13:46
Han citerade Lillatjejen när han skrev "mental ålder 14". Du tar åt dig lite för mycket Sandra.

Han citerade Dreas men påtalade Sandra vid namn om "livserfarenhetsålder"

Inlägget (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6279656&postcount=126)


(rätt ska vara rätt)

mikaelj
2013-02-18, 13:55
Han citerade Dreas men påtalade Sandra vid namn om "livserfarenhetsålder"

Inlägget (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6279656&postcount=126)

(rätt ska vara rätt)

Nej.

Sandra kommenterade mitt inlägg #157, tre inlägg ovanför ditt, där jag beskrev LillaTjejen.

Fel är fel.

Tryman
2013-02-18, 13:58
Nej.

Sandra kommenterade mitt inlägg #157, tre inlägg ovanför ditt, där jag beskrev LillaTjejen.

Fel är fel.

Hmm, du får ha olika åldrar när du pratar om livserfarenhet kontra mental ålder. Man blir ju förvirrad :Virro

Allan
2013-02-18, 14:28
Nu är det här inte en Glad Alla Hjärtansdagstråd längre. Därför hänvisas ni till Relationstråden istället