handdator

Visa fullständig version : Fetbulle, 16, går ner i vikt


Fetbulle
2013-02-13, 19:26
Bilder längst ned.

Ja då har jag, Fetbulle, bestämt mig för att ta tag i allt seriöst från och med nu och därför gå ner i vikt. Fram till idag har jag styrketränat i cirka 1.5 månader nu och kört stronglifts 5x5. Under dessa 1.5 månader har jag inte avvikit från ett enda pass och det ska det fortsättas med.

Här är mina vikter i de olika övningar:
Knäböj 5x5: 40 (klarar av mer, valde bara att deloada när jag kom till 80, no reason)
Militärpress 5x5: 22.5
Marklyft 1x5: 60
Bänkpress 5x5: 40
Skivstångsrodd 5x5: 40

Tidigare har jag kört en halvtaskig "deff" med underskott några dagar, överskott någon dag som sabbade hela förra veckan med deff osv. så jag är fortfarande på samma vikt som jag började på men nu ska det bli ändring på det.

Jag ska även försöka få in 1-2 konditionspass i veckan, HIIT, för att kunna öka på konditionen som är helt jävla taskig. Mår illa efter en tiominuters promenad, upp för några trappsteg och jag är trött i en timme och svettas i tre. Mat kommer loggas i en app men resultatet redovisas här.

Stats:
Vikt: 111 kg
Längd: 178 cm
Ålder: 16 år

Mål:
Mål 1: 70-80 kg den 01/09

Med andra ord har jag idag 199 dagar kvar att gå ner mellan 31-41 kg. När jag beslutat mig för någonting är jag väldigt strikt och tidigare var jag inte riktigt besluten om viktnedgången (men däremot styrketräningen).

Vi tar genomsnittet av dessa två målvikter och säger att jag ska ned 36 kg. 199/7=cirka 29 veckor. 36 kg/29 veckor = cirka 1.3 kg per vecka. Eller ett underskott på (7 000*1.3)/7 = 1 300 kcal om dagen.

Enligt Harris Benedict metoden förbränner jag sittandes 7d/veckan 2841 kcal. Vid lätt aktivitet 1-3 dagar i veckan förbränner jag 3256 kcal. Då man även kan räkna med att min skola ligger i mitten av två tågstationer ifrån mig så måste jag gå och därav har jag cirka 50 minuter promenad per dag (ganska snabbt) utöver all styrke+HIIT och dessutom idrott en dag i veckan samt då och då annan aktivitet som måste göras hamnar jag egentligen på moderately active skulle jag vilja gissa på och där skulle jag ligga på 3670kcal.

Men då Harris Benedict ej är anpassad för överviktiga antar jag att min dagliga förbrukning är 3000 kcal. Mitt mål är alltså 1700 kcal om dagen.

Mitt största problem är att mitt fett först och främst lägger sig vid buk samt bröst, vilket har lett till att jag har enorma bristningar på överkroppen. Vi snackar inte små enstaka bristningar som somliga har problem med, vi pratar om bristningar som sträcker sig i ett enda långt streck från armhålan ned till benen, bristningar som täcker mer än halva ryggen, bristningar som täcker halva magen och även bristningar som är under "manboobsen". Detta leder antagligen till löshud och jag antar att det inte kommer att gå att undvika.

Och så de "obligatoriska" bilderna:
http://i.imgur.com/6JoA5IDl.jpg
http://i.imgur.com/KoDlL4il.jpg
http://i.imgur.com/A7Hj243l.jpg
http://i.imgur.com/7GkQzORl.jpg
http://i.imgur.com/Gwt0iSYl.jpg

Samt dessa två:
http://i.imgur.com/Gu1TtBTl.jpg
http://i.imgur.com/YQmbDpOl.jpg

smolk
2013-02-13, 21:47
Kommer följa! Du verkar vara målmedveten och kommer garanterat fixa det :)

Fetbulle
2013-02-14, 14:30
Dagens pass:

Knäböj: 55 kg
Militärpress: 25 kg
Marklyft: 60 kg

Dagens mat:

Kalorier: 1231
Protein: 121
Kolhydrater: 74
Fett: 51

Middag exkluderat. Tillkommer antagligen 1-2 bars och möjligen liten proteindrink. Uppdaterar inlägget när det är klart.

Passet idag var riktigt tungt, speciellt i militärpressen och marklyftet. (för mig alltså, det är riktiga bebisvikter för er)

tja1324
2013-02-14, 15:04
Lycka till! Det är lika bra att ta tag i det nu när du är ung. Om jag skulle vara du, så skulle jag sätta upp delmål. Ungefär som att när du kommer under 100kg så gör du något roligt för dig själv som en belöning

Fetbulle
2013-02-14, 15:19
Lycka till! Det är lika bra att ta tag i det nu när du är ung. Om jag skulle vara du, så skulle jag sätta upp delmål. Ungefär som att när du kommer under 100kg så gör du något roligt för dig själv som en belöning

Jodå, jag har satt upp delmål vart 5:e kg men frågan är vad jag ska göra vid varje delmål :d

Crumlin
2013-02-14, 15:25
Kommer följas!

tja1324
2013-02-14, 15:26
Belöningen för att klara av varje delmål kan vara ett hårt gympass? När du ska köra konditionsträning... Ska du springa på löpband? Isåfall kan det vara en bra idé att börja med intervaller. Spring 2min gå 2 min spring 2 min gå 2 min osv. Det gjorde jag när jag vägde 108 och började gå ned i vikt.

ceejay
2013-02-14, 15:40
Lycka till!

Fetbulle
2013-02-15, 12:53
Värt att notera att 111 kg var för en vecka sedan när jag vägde mig, morgonvikt idag: 108.9 kg. Så -2.1 kg denna vecka. :)

Fetbulle
2013-02-15, 20:21
En fråga, om ni kan se det på bilden eller ej men har en hel del bristningar och läste att det aldrig läker sig. Betyder det att jag måste göra en operation? Jag kommer antagligen få enorma mängder då jag har enorma mängder bristningar. Vad kostar operationen? Åldersgräns?

tja1324
2013-02-15, 22:45
Jag vet inget om det här med operation och det där. Jag rekommenderar att du uppsöker en vårdcentral eller liknande och förklara din situation och fråga efter en läkarbedömning

Fetbulle
2013-02-16, 15:13
Dagens pass:

Knäböj: 60 kg (kändes bra)
Bänkpress: 42.5 kg (kändes otroligt lätt, kunde säkert klara av 45)
Skivstångsrodd: 45 kg (glömde bort att jag körde 40 förra gången.. trodde de vart 42.5.. Så blev halvdana reps men körde hela fem sets. Sänker till 42.5 nästa gång)

Känns som om jag börjar nå mitt max i stångrodden. Militärpressen förra gången kändes förvånansvärt enkel och bänkpressen densamma idag, stången flög upp som en fjäder för varje repetition.

Jag längtar till nästa pass ;)

Nu börjar man också lära känna sina medgymmare, i jan var det ganska mycket folk men nu sjunker det och endast några är kvar så man börjar prata med personer nu och fråga om tips o dyl. Känns gött *hug*

Wilt the Stilt
2013-02-16, 15:24
Jag vill bara önska dig stort lycka till.

Kriga på!

AlexEr
2013-02-16, 15:52
Jag önskar dig stort lycka till! Med rätt inställning och motivation ska du kunna kalla dig Biffbulle i framtiden! :D

Kolla in Eriks tranformation så ska du se hur mycket man kan uppnå om man lägger viljan tiLL!

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175009

Rawrx
2013-02-16, 16:00
Kör hårt! Du kan absolut lyckas med detta!

Jag har själv aldrig pallat med ett högre tempo än 1 kg/veckan. Den takten funkar rätt bra utan att jag behöver plåga mig, men trappar jag ner på maten ännu mer brukar det bli olidligt. Men det går nog inte att jämföra riktigt, när man är 16 är förutsättningarna annorlunda än när man är 30 som mig!

Bra att du tar bilder också, när man känner att det går trögt hjälper det alltid att titta tillbaka på bilder från 1-2 månader sedan och se att det faktiskt händer grejer, även om man inte märker någon skillnad överhuvudtaget från dag till dag!

Fetbulle
2013-02-16, 20:51
Tack för alla goda ord! Har kikat på Eriks transformation ett flertalet gånger och det är alltid lika motiverande. :)

LillisJ
2013-02-16, 20:54
Det här kommer att följas. Lycka till! :)

Scale
2013-02-17, 02:37
Ska verkligen följas! Kör hårt mannen!

Fetbulle
2013-02-18, 01:42
Följer också era journaler, väldigt bra kämpat av er alla ;)

Imorgon har vi ingen skola så tänkte boka in en tid hos läkaren first thing in the morning och ta lite prover. Kolestrolet var ganska högt för två år sen och vill kontrollera det samt diabetes då jag har väldigt många symptom som alla tyder på det samt att alla män i släkten har det. Bådar illa för mig. Känner frekvent av bröstsmärtor, en gång fick jag till och med ringa akuten men för att sen blåsa av det.

Ska även försöka trycka in ett pass styrketräning om jag hinner.

Fetbulle
2013-02-18, 11:58
Happ, blev läkartid imorgon istället.

Idag hände något stort. När jag vägde som mest (131 kg) någonstans runt förra året så vart mitt midjemått 123 cm. Ända sen dess har det stått på 123 cm. Trots att jag gått ner närmare 20 kg sedan dess var det också 123 cm.

För två veckor sen var det däremot 121 cm. 2 cm må vara lite men när man inte sett någon förändring på flera månaders dietande blir det iaf något.

Men nu, idag, två veckor efter 121 cm så är jag på.. 117 cm på tom mage (121 var också på tom) och med två shakes samt 50 cl vatten i magen står det på 119 cm. Blev jävligt glad. ;)

Morgonvikt: 110.1 kg (+1.2 kg) (inte min vanliga invägningsdag, så vikt varierar mycket)
Midjemått: 117 cm (-4 cm)

Scale
2013-02-18, 14:54
Grattis som fan till midjemåttet och håller tummarna för dig att du är frisk! Det är de små stegen som gör en motiverad till att fortsätta, för det ska du! Kör hårt man!

Scale
2013-02-18, 15:17
Råkade posta ett inlägg som skulle vara i min egen journal här hihi

tja1324
2013-02-18, 16:09
Grymt att det börjar hända saker! Keep the good work up!

smolk
2013-02-18, 16:59
Fan vad nice med midjemåttet! :)

Fetbulle
2013-02-19, 18:18
Seg dag, bara tre timmars sömn på grund av ett prov..

Dagens pass:
Knäböj: 65 kg (3x5)
Militärpress: 30 kg (3x5)
Marklyft: 70 kg

Fetbulle
2013-02-21, 16:35
Knäböjen går dåligt sen sist. Idag så sprack dessutom hela kallingarna vid första reppen :em: Trodde det var någon söm i byxorna så slutade direkt, ville inte att hela byxorna skulle gå upp men det var bara kallingarna som gick itu.. Ljudet drog däremot till sig en del ansikten. :em::em:

Dagens pass:
Knäböj: 0
Bänkpress: 45 kg (+2.5 kg)
Skivstångsrodd: 40 kg (deload)

Rawrx
2013-02-21, 16:53
Knäböjen går dåligt sen sist. Idag så sprack dessutom hela kallingarna vid första reppen :em: Trodde det var någon söm i byxorna så slutade direkt, ville inte att hela byxorna skulle gå upp men det var bara kallingarna som gick itu.. Ljudet drog däremot till sig en del ansikten. :em::em:


Här har du en som spräckt brallor i knäböj. Glömde packa träningsbyxorna så jag tänkte att äh, kostbyxorna får duga. Stolt och proper ända tills ett djupt böj fick baken att rivas upp! :em: Minns inte hur det slutade, men jag fick nog promenera hem i samma trasiga byxor :D

Fetbulle
2013-02-21, 17:27
Här har du en som spräckt brallor i knäböj. Glömde packa träningsbyxorna så jag tänkte att äh, kostbyxorna får duga. Stolt och proper ända tills ett djupt böj fick baken att rivas upp! :em: Minns inte hur det slutade, men jag fick nog promenera hem i samma trasiga byxor :D

Pinsamt, känner med dig :( Polaren jag tränar med undrade vad det är för sjuk fetisch där man klipper hål i kallingarna och visar upp hela sitt paket bara sådär. Pinsamt men roligt :em:

Jag ska ta till mig det och aldrig använda vanliga byxor i träningen. :d

Fetbulle
2013-02-23, 13:45
Sjuk idag men pallrade mig till gymmet ändå.. Känner att jag får för lite biceps och triceps så la till de idag:

Dagens pass:
Knäböj: 70 kg (5x5) (+5 kg!)
Militärpress: 30 kg (5x5) (fixade 5x5)
Marklyft: 80 kg (+10 kg!)
Triceps pulleys: 17.5 kg (2x15)
Curls: 6 kg (5x20)

Schysst dag.

Fetbulle
2013-02-23, 20:42
Något konstigt händer dessutom.. Vikten på vågen står still men måtten går ner och styrkan går upp. Har slutat logga mat typ helt och hållet men går på ögonmått och äter tills jag är mätt sen får det ta slut.

Rawrx
2013-02-23, 20:55
Något konstigt händer dessutom.. Vikten på vågen står still men måtten går ner och styrkan går upp. Har slutat logga mat typ helt och hållet men går på ögonmått och äter tills jag är mätt sen får det ta slut.

Detta händer alla. Jag hade en period på hela två veckor nyligen då min vikt såg ut att stå still. Midjemåttet gick ner 2 cm medan vikten rörde sig upp/ner några hekto bara.

Men sedan small det till och vikten kom ikapp. Det är bara fortsätta och se till att du äter rätt så kommer det hända grejer. Man får ha tillit till att det ger resultat, och försöka att se allting långsiktigt.

Såhär i efterhand, syns det tydligt när jag tittar på mina grafer att jag faktiskt rört mig neråt i stadig takt precis enligt vad jag "borde", platåerna är värst när man befinner sig på dem men så länge man gör rätt och inte börjar slarva så jämnar det ut sig i längden!

Det är det som kan vara lite frustrerande med viktnedgång, det känns då och då som att det står still, men mäter man både vikt och midjemått brukar det alltid vara någon front det går bra på!

smolk
2013-02-23, 21:15
Starka böj och mark!! :)

Scale
2013-02-23, 22:04
Kan inte annat än att hålla med smolk! Jättefina böj och mark!

Fetbulle
2013-02-27, 19:47
Jahapp.. Idag skulle jag och en annan polare än den jag brukar träna med träna och det blev istället någon typ av dag där man maxar alla övningar. Kunde inte maxa militärpress och skivstångdsrodd då de andra övningarna mattade ut för mycket..

Jämför även med vännen som tränat i 2 år (jag har tränat i 2-3 månader) för skojs skull. Jag vet att det inte är någon tävling men vi två tävlar i princip allt med varandra, fast jag lät aldrig formen lida.

Förberedelserna: Någon 12 minuters övning för att göra ryggen rakare (funkar!!!!) och 5 minuters spinning. Skippade ordinarie koffein denna gång.

Övningarna:

Mina knäböj:
1x5 - 90 kg
1x3 - 100 kg
1x1 - 110 kg (edit: tittade nyss i boken, klarade inte 110 kg!)
nästan ATG

Hans knäböj (han kör bara benpress egentligen):
1x3 - 70 kg
1x1 - 75 kg
Han nådde nästan parallelt

Mina bänkpress:
1x5 - 50 kg
1x1 - 55 kg
1x1 - 57.5 kg

Hans bänkpress:
1x9 - 50 kg
1x9 - 60 kg
1x1 - 70 kg

Mina marklyft:
1x1 - 90 kg
1x1 - 100 kg
1x1 - 110 kg

Hans marklyft:
1x1 - 110 kg
1x1 - 120 kg

Mina benpress (andra gången jag kör):
1x12 - 160 kg
1x10 - 180 kg
1x10 - 200 kg
1x1 - 220 kg

Hans benpress:
1x10 - 160 kg
1x1 - 200 kg

Har dessutom aldrig haft bättre form än idag, trots högre vikter än vanligtvis. Det känns typ skönt att ha spöat min vän i alla underkroppsövningar och nästan i överkroppsövningarna trots att han tränat i två år. Däremot är han ganska stor i överkroppen. Fast jag vill inte lista alla kroppsviktsövningar, han vart bättre på alla de än mig. Jag klarar typ av två armhävningar och max 15 situps. Han tar minst det tiodubbla på 10 gånger mindre tid. :em:

(tekniska fails, vanliga fails osv. är inte med)

tja1324
2013-02-27, 20:33
Bra lyft! Var försiktig med att maxa för ofta eftersom att du antagligen fortfarande växer och är i puberteten. Det rubbar tillväxtzonerna att maxa allt för mycket så det är bättre att inte göra under 6 reps per set för då kan det slita på tillväxtzonerna och då kan man sluta växa och sån skit. Det har jag fått lära mig av min idrottslärare som vet väldigt mycket om träning, men det kanske inte stämmer jag vet inte.
Bra lyft förövrigt, går det bra med viktnedgången?

Fetbulle
2013-02-27, 20:39
Bra lyft! Var försiktig med att maxa för ofta eftersom att du antagligen fortfarande växer och är i puberteten. Det rubbar tillväxtzonerna att maxa allt för mycket så det är bättre att inte göra under 6 reps per set för då kan det slita på tillväxtzonerna och då kan man sluta växa och sån skit. Det har jag fått lära mig av min idrottslärare som vet väldigt mycket om träning, men det kanske inte stämmer jag vet inte.
Bra lyft förövrigt, går det bra med viktnedgången?

Det här var egentligen mest en engångsgrej. Lär inte hända på flertalet månader igen. Jag kör stronglifts f.ö. och det är ju ett 5x5 program, kan det verkligen vara dåligt att köra under 6 reps per set? Känner inte att det borde göra en stor skillnad, musklerna kan väl inte räkna? Hm, väldigt intressant det där.

Viktnedgången är inte som planerad (går nedåt men saktare) och ska antagligen ändra mitt mål så att jag når min målvikt först efter nästa jullov. Alltså typ 4 månader extra. Främst för att bevara maximalt med muskelmassa och det är också det jag tänkte och därav går viktnedgången saktare.

Ska kanske byta program från stronglifts till något annat för mer massa men frågan är om det är värt det när man är på "deff"? Ska isf byta vid påsklovet, om runt 4 veckor.

tja1324
2013-02-27, 20:44
Det här var egentligen mest en engångsgrej. Lär inte hända på flertalet månader igen. Jag kör stronglifts f.ö. och det är ju ett 5x5 program, kan det verkligen vara dåligt att köra under 6 reps per set? Känner inte att det borde göra en stor skillnad, musklerna kan väl inte räkna? Hm, väldigt intressant det där.

Viktnedgången är inte som planerad (går nedåt men saktare) och ska antagligen ändra mitt mål så att jag når min målvikt först efter nästa jullov. Alltså typ 4 månader extra. Främst för att bevara maximalt med muskelmassa och det är också det jag tänkte och därav går viktnedgången saktare.

Ska kanske byta program från stronglifts till något annat för mer massa men frågan är om det är värt det när man är på "deff"? Ska isf byta vid påsklovet, om runt 4 veckor.
byta program är rätt gött att göra, så tröttnar man inte lika lätt. Jag har hört att man ska köra övningarna i olika ordningar. Vi säger såhär: Du kör övning 1,2 och 3 för biceps första passet, och andra passet som du ska köra biceps så kör du övning 2, 1 och 3 o.s.v så att man alltid byter ordning. Kanske inte fungerar med stronglifts ( jag vet inte vad det är haha)

Fetbulle
2013-02-27, 23:33
byta program är rätt gött att göra, så tröttnar man inte lika lätt. Jag har hört att man ska köra övningarna i olika ordningar. Vi säger såhär: Du kör övning 1,2 och 3 för biceps första passet, och andra passet som du ska köra biceps så kör du övning 2, 1 och 3 o.s.v så att man alltid byter ordning. Kanske inte fungerar med stronglifts ( jag vet inte vad det är haha)

Jag ska ta en titt på det där och leta upp ett schema som passar mig bra :)

Fick helt plötsligt någon konstig känsla i ryggen (därför svarade jag inte snabbare) och valde att lägga mig ned och se på en film. Nu efter 2 timmar så mår jag prima :hbang: Var antagligen något underligt. Ingen smärta eller så, bara en konstig känsla.

Scale
2013-02-27, 23:58
Bra lyft! Var försiktig med att maxa för ofta eftersom att du antagligen fortfarande växer och är i puberteten. Det rubbar tillväxtzonerna att maxa allt för mycket så det är bättre att inte göra under 6 reps per set för då kan det slita på tillväxtzonerna och då kan man sluta växa och sån skit. Det har jag fått lära mig av min idrottslärare som vet väldigt mycket om träning, men det kanske inte stämmer jag vet inte.
Bra lyft förövrigt, går det bra med viktnedgången?

Inte för att vara sån, men att det skulle vara "farligt" att träna på färre än sex reps känns mer som en uttjatad gammal skröna än ett faktum... Med andra ord bullshit. Håller dock med om att man inte behöver maxa allt för mycket, att vara viktkåt leder oftast i slutändan bara till skador.

Fetbulle
2013-02-28, 00:04
Inte för att vara sån, men att det skulle vara "farligt" att träna på färre än sex reps känns mer som en uttjatad gammal skröna än ett faktum... Med andra ord bullshit. Håller dock med om att man inte behöver maxa allt för mycket, att vara viktkåt leder oftast i slutändan bara till skador.


Som sagt, bara en engångsgrej. Hade jag fått bestämma hade jag inte gjort det. :em: Så då kan jag glatt fortsätta med mitt stronglifts? Fast känner ändå för ett nytt program :cryout:

Fetbulle
2013-03-02, 22:55
Nu efter 1.5 veckors väntan från provtagning av blodvärden har resultaten kommit in.. Det jag så länge sett fram emot, det finns en del saker jag inte kunna göra fram tills dess att jag fått svaret. Så.. vad har vi då för resultat? Har jag diabetes eller har jag inte det?

NEJ! Jag har inte det! Ni skulle se mitt ansikte när jag fick läsa resultaten.. Kolestrolvärdena hade dessutom förbättrat sig mot det prov jag tagit flera år sedan trots att vikten gått upp sedan dess. P-kreatinin värdena var i den lägre skalan trots kreatintillskott och den ökade mängden urin och att jag blir törstig allt för ofta har antagligen att göra med att jag dricker väldigt mycket på kvällen då jag inte vågar ta det på dagen då jag måste gå på toa ofta i skolan då, och därav törstig på dagarna och många toalettbesök på kvällarna. Att jag själv inte insåg det...

Hursomhelst, då är det bara att fortsätta med viktnedgången så att jag slipper eventuellt förvärrade resultat i framtiden på grund av hög vikt!

kanki
2013-03-03, 01:09
Nu efter 1.5 veckors väntan från provtagning av blodvärden har resultaten kommit in.. Det jag så länge sett fram emot, det finns en del saker jag inte kunna göra fram tills dess att jag fått svaret. Så.. vad har vi då för resultat? Har jag diabetes eller har jag inte det?

NEJ! Jag har inte det! Ni skulle se mitt ansikte när jag fick läsa resultaten.. Kolestrolvärdena hade dessutom förbättrat sig mot det prov jag tagit flera år sedan trots att vikten gått upp sedan dess. P-kreatinin värdena var i den lägre skalan trots kreatintillskott och den ökade mängden urin och att jag blir törstig allt för ofta har antagligen att göra med att jag dricker väldigt mycket på kvällen då jag inte vågar ta det på dagen då jag måste gå på toa ofta i skolan då, och därav törstig på dagarna och många toalettbesök på kvällarna. Att jag själv inte insåg det...

Hursomhelst, då är det bara att fortsätta med viktnedgången så att jag slipper eventuellt förvärrade resultat i framtiden på grund av hög vikt!


Härligt, fortsätt kriga på!

Fetbulle
2013-03-05, 20:45
Blev några dagars avbrott (utan träning) och idag vart det en riktig katastrofdag, sänkningar på varje övning och klarade inte ens hela grejen:

Squats: 70kg
1x5
1x4
1x3
1x1
1x1

Bänkpress: 45kg
1x5
1x4
1x3
1x3
1x3

Skivstångsrodd: 42.5kg
1x5
1x4
1x3
1x2
1x1

Varför det blev som det blev har jag ingen aning om men kan kanske bero på proteinintaget? Legat på i princip 25-40g under den senaste veckan. Vet inte om det påverkar så mycket egentligen men det är ganska lite. Dessutom legat på ett "riktigt" underskott först nu för en vecka sedan, tidigare har det varit ett halvtaskigt sådant på 300-800kcal, av en slump har jag hamnat på över 1000kcal underskott vissa dagar (senaste veckan då).

Fetbulle
2013-03-07, 18:18
Gick bättre idag, men inte riktigt lika bra som tidigare:

Squats: 70kg
5x5

Militärpress: 30kg (-2.5kg)
4x5
1x4

Marklyft: 90kg (+10kg)
1x5

Jag måste ha varit döende efter det här passet. Knäböjen kändes mer som kondition med tanke på hur hjärtat bultade och hur andfådd jag var och detsamma vid marklyftet. Militärpressen gick bara inte att trycka upp sista repetitionen, knäböjen hade sugit musten ur mig.

LillisJ
2013-03-07, 18:19
Bra marklyft! :)

Fetbulle
2013-03-09, 18:24
Idag gick det bra.. Inga fails och redo att höja igen till nästa pass. :cool:

Squats: 72.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 45kg (5x5 äntligen..)
Skivstångsrodd: 40kg

tja1324
2013-03-09, 20:17
Idag gick det bra.. Inga fails och redo att höja igen till nästa pass. :cool:

Squats: 72.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 45kg (5x5 äntligen..)
Skivstångsrodd: 40kg
Grymt!

Fetbulle
2013-03-11, 17:41
Jag är säker på att jag hade tagit hela militärpressen om jag inte hade squats innan.. Fysatan vilken jävla övning.

Squats: 75kg (+2.5kg!)
Militärpress: 30kg
3x5
2x4
Marklyft: 90kg (+5kg!)
Curls: Dropset från 10kg
Triceps pulleys: Dropset från 30kg

Då börjar jag närma mig mina delmål..

Mina första delmål är 100kg i squat (antagligen mycket tid kvar), militär 40kg (här med, mycket tid kvar), marklyft 100kg (kändes som om jag skulle klara av 95, så varför inte om högst 1-2 veckor?), bänkpress 50kg (här med, tippar max 2 veckor om jag har tur), skivstångsrodd 50kg (denna tar tid).

Har också idrottsdag imorgon.. Känns inte som om jag kommer palla av det. Varför har man 5 idrottsdagar per termin? Jefla skola :cryout:

Fetbulle
2013-03-14, 18:47
Bänkpress delmål 1 närmar sig..

Squats: 77.5 kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 47.5kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 42.5kg (4x5, 1x4)

Riktigt skönt pass faktiskt. 42.5kg igen på skivstångsrodden, känns som om det är där jag alltid failar.. Deloadar jag blir det för lätt, 40kg är jävligt lätt. Men poff, så fort jag försöker öka om än lite, går det inte. Har hållt på så hur många pass som helst tror jag..

Fetbulle
2013-03-16, 14:31
Marklyftet.. Wow. Känns som om man ska svimma efter det. Vore det inte för greppet hade jag klarat av det femte. Måste börja träna med min gripper, köpte en men använde aldrig den..

Squats: 80kg (+2.5kg!)
Militärpress: 30kg (fullständiga set)
Marklyft: 95kg
1x4

Squatsen, som tidigare sagt, börjar bli jäääävligt tunga. Brukar kännas vid första set och rep att jag inte kommer klara en till men otroligt nog gör jag 5x5 ändå.. Nästa: 50kg bänkpress. Då når jag åtminstone mitt första delmål :D

En annan sak jag märkt av är att jag ALLTID vid första squaten för dagen (uppvärmning med stång) knäcker i vänster knä, och sen på andra uppvärmningsrep med stång så gör det ont och vid tredje är det borta och sen kan jag squatta som vanligt.. Underligt.

Rawrx
2013-03-16, 15:49
Marklyftet.. Wow. Känns som om man ska svimma efter det. Vore det inte för greppet hade jag klarat av det femte. Måste börja träna med min gripper, köpte en men använde aldrig den..

Squats: 80kg (+2.5kg!)
Militärpress: 30kg (fullständiga set)
Marklyft: 95kg
1x4

Squatsen, som tidigare sagt, börjar bli jäääävligt tunga. Brukar kännas vid första set och rep att jag inte kommer klara en till men otroligt nog gör jag 5x5 ändå.

Jag tycker det är tjusningen med knäböj, eller benträning i allmänhet. Hur trött man än är går det ändå alltid att klämma ur en rep till :D (Nåja, nästan!).

Känner mig alltid så svag när jag tittar på andras knäböj-stats. 80 kg är starkt med mina mått! Jag kör 70kg på tillfället, får lov och skärpa mig, nästa gång höjer jag till 75!

Fetbulle
2013-03-17, 00:45
Jag tycker det är tjusningen med knäböj, eller benträning i allmänhet. Hur trött man än är går det ändå alltid att klämma ur en rep till :D (Nåja, nästan!).

Känner mig alltid så svag när jag tittar på andras knäböj-stats. 80 kg är starkt med mina mått! Jag kör 70kg på tillfället, får lov och skärpa mig, nästa gång höjer jag till 75!

Du har en poäng där, har aldrig riktigt filat på en Knäböj trots att jag varit i bottenlaget ibland och känt att nu är det kört. Men i bänken går det bara inte att trycka upp en sista rep ibland..

70kg för dig är ju mer än 80kg för mig. 80kg för mig när typ 75% av min kroppsvikt, säkert mycket mer för dig. :D men 75 ska du klara av!!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-03-19, 10:17
Ska prova på ett nytt upplägg (med maten) där jag intar ett bamsemål till frukost och ett mindre till middag så att jag slipper äta lunch i skolan som man aldrig kan hålla koll på.. Idag blir det en "balansdag" då bamsemålet råkade bli för stort. Trodde en chorizokorv hade typ 150kcal, visade sig att de hade 300..

Längtar till gympasset, om jag når mitt första delmål i bänken (50kg) får jag unna mig själv ett restaurangbesök.

Fetbulle
2013-03-19, 17:56
Fasiken! Inget delmål inte.

Squats: 82.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 50kg
4x5
1x3
Skivstångsrodd: 42.5kg (+2.5kg!)

Knäböjen var helt omöjlig i början eftersom att jag hade sprungit i skolan. Tog en paus på fem minuter vid tredje settet och vikterna bara flög upp. Men bänkpressen.. Jag klarade av det men sen helt plötsligt slinter stången ur handen (vet inte varför men jag typ "släppte" med vänster hand) och på grund av allt jag behövde trycka ut för att stabilisera den igen med vänster som är svagare klarade jag inte av något mer sen. Tror pauserna vart för små också då jag hade lite tid på mig.. 30 sekunders pauser. Samma med rodden. Men den klarade jag av!!!

Hursomhelst, på lördag får jag en till chans!

Fetbulle
2013-03-21, 15:20
Squats: 85kg
3x5
1x1
1x0
Militärpress: 30kg
Marklyft: 95kg (+5kg!)

Skulle egentligen köra militärpress 32.5kg men de har ingen grej med 32.5kg, så måste själv bygga på och då blir den för stor tycker jag med vanliga skivstänger... Ska prova 35 nästa gång, kört 30 ganska många gånger nu inför 35.

Squats.. Hmm.. HELVETE! Det brände och kändes mer än det någonsin har gjort i röv och lår, varför vet jag inte.. Redan vid uppvärmning kände jag hur det tog i röven och sen efter första arbetsset kunde jag knappt gå.. Inte av smärta, det var mest att det brändes.

Marklyft gick bra. Vart ganska enkelt, bara greppet som jag fick justera om vart 2:a rep på 1 sekund.

Kan vara sömnen, fick bara 4 timmar sömn inatt. Mycket plugg senaste tiden. Hursomhelst, imorgon är det sista provet på över 3-4 veckor så nu får det bli gott om sömn. Fast inatt lär det inte bli mer än 4 timmar igen, antagligen det svåraste provet under hela årskurs 1.. (Ma2C)

smolk
2013-03-21, 16:40
Du är riktigt stark i böjen och marklyften! :)

Vad är provet om?

Fetbulle
2013-03-21, 19:16
Du är riktigt stark i böjen och marklyften! :)

Vad är provet om?

*cupid* hehe tack, får ta och säga att du är bra mycket starkare än mig!

Det är i matte2c, geometri.. Den del av matematiken jag avskyr mest. 2 timmars plugg färdigt! Bara 4-5 timmar till..

smolk
2013-03-21, 20:39
*cupid* hehe tack, får ta och säga att du är bra mycket starkare än mig!

Det är i matte2c, geometri.. Den del av matematiken jag avskyr mest. 2 timmars plugg färdigt! Bara 4-5 timmar till..

Men så har jag ju hållt på längre också, fortsätter du i den här takten är du om mig på nolltid! :)

Ah, läser också matte 2c, har geometriprov någon gång efter påsklovet. Tycker faktiskt geometrin känns betydligt lättare än vissa andra moment! Plugga på bara så fixar du det lätt!

Fetbulle
2013-03-23, 15:38
Squats: 85kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 50kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 45kg (+2.5kg!)

Bänkpress delmål 1 nådd. Blir nog någon sorts saftig biff på en schysst restaurang med farsan som belöning. Delmål 2 i bänkpress: 75kg nu. Hoppas på det till slutet av året!

Otroligt skönt pass. Bänkpressen kändes lätt, squatsen var ovanligt lätta på benen, rodden kom jag för första gången förbi 42.5kg.

Jag har märkt av en trend när det kommer till träning. Jag lyckas nästan alltid på de pass då jag får sova tills jag vaknar av mig själv och de gångerna jag vilar.

Först sömnen, jag failar typ alltid på de pass som föregåtts av dålig sömn (mindre än 5 timmar), jag citerar mig själv från de lördagar som jag fått bra sömn (vissa lördagar sätter jag på larmet för att gå till gymmet tidigt med en vän => dålig sömn):

"Idag gick det bra.. Inga fails och redo att höja igen till nästa pass.

Squats: 72.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 45kg (5x5 äntligen..)
Skivstångsrodd: 40kg"

"Sjuk idag men pallrade mig till gymmet ändå.. Känner att jag får för lite biceps och triceps så la till de idag:

Dagens pass:
Knäböj: 70 kg (5x5) (+5 kg!)
Militärpress: 30 kg (5x5) (fixade 5x5)
Marklyft: 80 kg (+10 kg!)
Triceps pulleys: 17.5 kg (2x15)
Curls: 6 kg (5x20)

Schysst dag."

"Dagens pass:

Knäböj: 60 kg (kändes bra)
Bänkpress: 42.5 kg (kändes otroligt lätt, kunde säkert klara av 45)
Skivstångsrodd: 45 kg (glömde bort att jag körde 40 förra gången.. trodde de vart 42.5.. Så blev halvdana reps men körde hela fem sets. Sänker till 42.5 nästa gång)"

Tittar man på de andra dagarna gnäller jag och sånt.. Om jag inte gnäller har jag antagligen sovit bra.

Och sen vila. De dagar jag failat på bänkpress vilar jag mindre än 30-45 sekunder mellan set. Jämfört med idag till exempel så vilade jag 90 sekunder mellan varje set, då gick det otroligt bra. Mehdi rekommenderar väl uppemot 10 minuters vila!


Långt inlägg men något jag kan titta tillbaka på. :D

tja1324
2013-03-24, 12:37
Fan vad bra det ser ut :) hur går det med kroppsvikten då?

Fetbulle
2013-03-25, 14:15
Idag började ett två veckor långt "påsklov" för mig. Egentligen skulle jag till skolan idag men råkade försova mig, så ja.. 14 dagars ledighet!

Pga. 14 dagars ledighet ska jag köra 4 pass denna vecka (mån-ons-fre-sön) och sen nästa vecka som vanligt (tis-tors-lör). Min teori verkar stämma, inga fails idag och dessutom ovanliga ökningar (teorin om att bra sömn => ökningar!).

Squats: 87.5kg (+2.5kg!)
Militärpress: 35kg (+5kg!!!!)
Marklyft: 100kg (+5kg!)

Det märkliga är att allt kändes förvånansvärt lätt idag. Trots en 5kg ökning i militärpress kändes det inte alls. Sen till knäböjen kändes uppvärmning på 50kg nästan svårare än 87.5kg.. Marklyft förvånansvärt lätt den med, kan ha göra med att förr var det greppet som släppte, nu har jag börjat med gripperträning men vet inte om 1 vecka med gripper hjälper så mycket..

Hursom, marklyft delmål 1 nådd. Blev lite beef jerky som belöning. Gott. Nästa delmål där blir 150kg :naughty: Lär ta något år antagligen.

Fan vad bra det ser ut :) hur går det med kroppsvikten då?

Kroppsvikten har jag ingen koll på egentligen, väger mig en gång i månaden. Sist jag vägde mig var det typ 107kg, några kilo minus alltså. Men jag ska nu under påsklovet försöka köra ganska lågt på kaloriintag då jag helt enkelt kan. Bilder ska nog också uppas nästa gång. Nya alltså. Jag väger mig en gång i månaden från det datumet jag började styrketräna, 6:e januari 2013. Alltså blir nästa gång 6:e april, exakt 3 månader från att jag började träna.

Har fått en massa kommentarer om att jag ser bättre ut, smalare och sånt, även från personer som jag inte berättat för att jag försöker gå ner i vikt. Till och med lärare i skolan har gett mig komplimanger! Det är roligt. Men midjemåttet som jag tar varje vecka visar ingen skillnad, kan vara att kroppen blivit smalare på andra ställen.

Viktnedgången får ta sin tid, ska absolut senast väga 65-80kg (där jag känner mig nöjd) någon gång runt nästa år innan sommaren. Har alltså väldigt mycket tid på mig. Sen får det gå snabbare :hbang:

MEN, jag har märkt av grejer under dessa månader jag styrketränat (typ 2):
1. Jag mår mycket bättre, tidigare var jag hela tiden trött, nu mår jag bra och är glad!
2. Led av kronisk förstoppning :em: Nu är det borta! Jag skiter som en gud!!
3. Tidigare fick jag alltid kramper i benen, kunde vakna mitt på natten av kramper och jag brukade skrika om nätterna till och med då det gjorde för ont, det är borta!
4. Flertalet gånger så kändes det som att hjärtat gjorde jävligt ont, när jag böjde mig eller andades djupt, fick det typ varje vecka minst en gång. Blev alltid jävligt rädd och ringde 112 tre gånger då det kändes extra mycket, åkte in på sjukhus en av dessa gånger. Detta har slutat ske.
5. Äter nyttigare. Sist jag åt skräpmat? Inget minne av det!
6. Acne har minskat (kan bero på annat).

Och sen mycket bättre. Jag har i princip inga problem med kroppen längre, jag känner mig inte som ett vrak som när som helst kommer kollapsa av en hjärtattack eller dylikt.

Långt inlägg igen!!!

Fetbulle
2013-03-28, 12:51
Idag blev det ett tidigt pass => sov dåligt (hade larm så sov bara 5h och 30min): fails.

Squats: 90kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 52.5kg
2x5
3x3
Skivstångsrodd: 47.5kg
4x4
1x5

Har gått över till periodisk fasta, känner att det är mycket bättre! Fastar fram till 18-19, sen käkar man sig proppmätt på 600-1000kcal och man behöver egentligen inte äta mer än så (fast nu käkar jag en stor portion havregrynsgröt utöver det också innan jag lägger mig)! Otroligt nog så känner jag mig inte hungrig nu till exempel, trots att jag tränat. Väldigt skönt!

toalettmysaren
2013-03-28, 16:07
Läst allt i ett svep, jag hejar på dig. Du är inspirerande! STARK har du blivit också, på riktigt. squattar som en boss. Kör på.

Fetbulle
2013-03-28, 19:33
Läst allt i ett svep, jag hejar på dig. Du är inspirerande! STARK har du blivit också, på riktigt. squattar som en boss. Kör på.

Hehe tack, allt i ett svep? :smash: :em:

antonwiberg
2013-03-28, 20:02
Har läst lite i journalen och jag tror absolut att du kommer fixa dina mål!
Det här måste följas!
Lycka till!

Fetbulle
2013-03-30, 13:10
Så.. Vaknade upp imorse med världens värk i röven och benen, antagligen från att jag hjälpte min pappas polare med flytten. Hursomhelst, visste att det inte skulle gå idag. Jag hade rätt.

Squats: 92.5kg
1x5
1x4
3x0
Militärpress: 40kg
1x5
4x0
Marklyft: 105kg (+5kg!)

Första gången jag failat på riktigt på knäböjen, har tidigare avslutat där jag känt att jag inte kan mer, men den här gången gick det så långt att jag var tvungen att lägga vikten på de här säkerhetsgrejerna. Militärpressen.. Det är 5kgs ökningar på de där färdiga stängerna så det var ganska självklart att en 5kg ökning skulle vara omöjlig. Ska försöka köra i squat-racket nästa gång istället med 37.5kg.

Marklyftet gick förvånansvärt bra trots allt annat. Nu sitter jag här med en röv som vill sprängas åt helvete. :naughty:

Det här med PF.. Jag äter för lite nu när jag äter enligt periodisk fasta. Insåg det nyss. Ligger på genomsnitt 1000kcal. Känns som om jag äter mer. Kan vara en orsak till att det gick så dåligt idag. Senaste 10 dagarna har jag dessutom legat på i genomsnitt 55g protein per dag. Får inte slarva mer!! Tisdag blir det revansch, ska fan klara 92.5 i böjen, 52.5 i bänken osv. Nu blir det att ligga på magen, min röv är död.

Har läst lite i journalen och jag tror absolut att du kommer fixa dina mål!
Det här måste följas!
Lycka till!

Tack för stödet, har också tittat in i din journal, du är väldigt stark!

Fetbulle
2013-04-02, 15:23
Men fasiken!

Squats: 92.5kg
2x5
1x2
2x0
Bänkpress: 52.5kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 47.5kg (+2.5kg!)
Benpress: 250kg
1x15
Tricep pushdowns: 15kg
3x8
Curls: 8kg
1x10
1x8
1x4


Jag tror jag hade de där fem setten i mig för knäböjen, vågade bara inte göra de eftersom att min polare inte ville komma och power racket var upptaget, så körde utan säkerhetsgrejerna.. När jag kände att jag började få minsta svårighet valde jag att lägga av. Bänkpressen vart grym däremot! Var väldigt lätt. Känns som om det är enklare när ingen passar en, något psykologiskt? Lade även in en massa andra övningar, helt random. Kommer nästan inte ens ihåg vilka :O

Fetbulle
2013-04-04, 15:51
There will be days when I fail at squatting, but it is not this day!!!!

Squats: 92.5kg (+2.5kg!)
Militärpress: 40/35kg
2x5 40kg
3x5 35kg
Marklyft: 110kg (+5kg!)

Fan alltså jag måste köra 37.5kg på militärpress. :> Det jag älskar med knäböj är att oavsett hur mycket det känns som att du ska faila så går det ändå på något sätt att trycka upp vikten.. Älskar känslan i röven efteråt också, den där åtstramande känslan. Råkade köra 7 reps på tredje settet också.

Marklyft mm mm mm, gött. Hatar bara blåsorna på händerna efteråt, blir svårt att göra det man vill sen med högra handen när man kommer hem :D

LillisJ
2013-04-04, 18:02
Grymma ökningar! Marklyften tar sig rejält! Även bäknöjen! :D

Jeml
2013-04-04, 18:14
jävligt bra mark och squats, militären är det inga fel på heller! :thumbup:

men dude, 55g protein/dag hur lyckas man med det? det måste vara svårt även om man inte skulle äta någon proteinkälla (typ kött/kyckling)?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-04-04, 18:23
Grymma ökningar! Marklyften tar sig rejält! Även bäknöjen! :D

Gracias :d Gillar mina ökningar på marklyften, önskar bara bäknöjen var lika linjär

jävligt bra mark och squats, militären är det inga fel på heller! :thumbup:

men dude, 55g protein/dag hur lyckas man med det? det måste vara svårt även om man inte skulle äta någon proteinkälla (typ kött/kyckling)?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Min pappa älskar pasta med pastasås helt enkelt. :naughty: Fast nu har det blivit ändring på det. Idag blev det till exempel 140g och då har jag ändå 400kcal kvar för dagen.

Jeml
2013-04-04, 18:27
Gracias :d Gillar mina ökningar på marklyften, önskar bara bäknöjen var lika linjär



Min pappa älskar pasta med pastasås helt enkelt. :naughty: Fast nu har det blivit ändring på det. Idag blev det till exempel 140g och då har jag ändå 400kcal kvar för dagen.

vad är det för pasta sås? en portion pasta med pasta sås ger ju ofta runt 50g protein bara det :)

bra!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-04-04, 18:37
vad är det för pasta sås? en portion pasta med pasta sås ger ju ofta runt 50g protein bara det :)

bra!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Blir oftast en tomatsås :em: Sen till frukosten blev det typ havregrynsgröt och så, men nu tar jag en shake syntha-6 peanut butter. Funkar ju som måltidsersättning och det är otroligt smarrigt. Kan det vara dig jag rekommenderade den smaken till i proteinpulvertråden?

Fetbulle
2013-04-06, 14:46
Dagens pass vart gött.

Squats: 95kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 55kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 45kg (deload)

Idag har jag tränat i exakt 3 månader! Det har varit tre sköna månader och under denna tid har jag endast hoppat över ett pass och det var eftersom att jag var sjuk.

Jag har inga stats från tidigare än 02-13, började med stronglifts runt 1:a feb och från 6 jan när jag började träna körde jag bumbis nybörjarprogram 3dagar i veckan.

Så, utvecklingen då!

Knäböj 5x5: 40
Militärpress 5x5: 22.5
Marklyft 1x5: 60
Bänkpress 5x5: 40
Skivstångsrodd 5x5: 40

Så här såg statsen ut 02-13. Idag ser de ut såhär:

Knäböj 5x5: 95 (+55kg!)
Militärpress 5x5: 37.5 (+15kg!)
Marklyft 1x5: 110 (+50kg!)
Bänkpress 5x5: 55 (+15kg!)
Skivstångsrodd: 47.5 (+7.5kg!)

Detta är alltså utvecklingen på cirka 2 månader. När jag började träna 01-06 fick jag knappt upp 15kg stången på bänken till exempel.

Sedan viktutvecklingen:
2012-12-01: 122kg
2013-01-01: 115kg
2013-02-13 (trådstart): 111kg
2013-02-15: 108.9kg
2013-04-06: 107.9kg (-14.1kg)

Viktutvecklingen är alltså väldigt seg, men midjemåttet har helt klart gått ner, har däremot glömt måttbandet så måttbandsuppdatering blir om en månad. Nya bilder får också bli om 1 månad.

Jag är nöjd!

Rawrx
2013-04-06, 14:48
Satan! Grymt jobbat! Du får snart upp 100kg i knäböjen :D

Jeml
2013-04-06, 14:50
grymt bra utveckling, -14kg sedan december är ju riktigt bra! :thumbup:

har du någon målvikt?:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rawrx
2013-04-06, 14:50
För övrigt tycker jag att din viktutveckling ser fin ut. Dra ett snitt per månad så blir det ca 3 kg (om jag inte räknar fel), och det är inte fy skam. Satsar på 3-4 kg själv denna månad, får se hur det går!

smolk
2013-04-06, 14:51
Riktigt bra jobbat, det ska du absolut vara nöjd med!

Fetbulle
2013-04-06, 15:06
Satan! Grymt jobbat! Du får snart upp 100kg i knäböjen :D

Det ska jag ta mig fan klara av till slutet av nästa vecka! Har man viljan så ska det gå, sista reppet på sista settet idag på 95 så vart jag nästintill död, jag var i bottenläget och tog i allt vad jag hade, två killar kom och frågade om jag behövde hjälp men jag sa nej, det tog mig 35 sekunder att trycka upp det sista reppet! Jag har aldrig känt mig så nöjd, någonsin! :devil:

grymt bra utveckling, -14kg sedan december är ju riktigt bra! :thumbup:

har du någon målvikt?:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Min målvikt är någonstans där jag känner mig nöjd, kanske runt 80kg. Sen ska jag dra igång en väääldigt lång bulk. Funderar på att börja med styrkelyft :naughty:

För övrigt tycker jag att din viktutveckling ser fin ut. Dra ett snitt per månad så blir det ca 3 kg (om jag inte räknar fel), och det är inte fy skam. Satsar på 3-4 kg själv denna månad, får se hur det går!

Snittet är ju ganska bra, men hade önskat att det faktiskt såg ut så varje månad, ska försöka sikta på minst 2kg i månaden, helst 3-4.

Riktigt bra jobbat, det ska du absolut vara nöjd med!

Tack!


Så får man säga tack till alla igen! Ni rockar också!

Fetbulle
2013-04-09, 15:50
Knäböj är riktigt psykiskt påfrestande. Brukar stå med stången på ryggen i 20-30 sekunder innan jag påbörjar ett set och andningen går upp, lite som när man får panik. Efter första settet längtar jag inte till andra osv. Jag måste bli mer positiv, vet inte hur men måste det!!! Kände mig nere under hela passet..

Knäböj: 97.5kg
2x5
1x2
2x0
Militärpress: 37.5kg
5x1, vart sur..
Marklyft: 115kg (+5kg!)

Börjar märka av effekterna av höga underskott (1300 senaste dagarna): dålig sömn, dålig inställning, trött.

LillisJ
2013-04-09, 16:41
Asså dina marklyft ökar så jävla snabbt :D

Jeml
2013-04-09, 17:38
bra böj och mark!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

philip96
2013-04-09, 17:46
Grymt bra jobbat! Keep it up! :)

Fetbulle
2013-04-11, 15:38
Asså dina marklyft ökar så jävla snabbt :D

Haha, det är min favoritövning helt klart! Men dina mark är ju sjukt grymma :Virro


--

Dagens pass:

Squats: 97.5kg
2x5
1x2
Bänkpress: 57.5kg
1x4
2x3
2x2
Skivstångsrodd: 40kg (deload)

Deload verkar också vara på väg till knäböjen. En fail till och deload. ELLER SÅ KLARAR JAG DET!!!!!!=!€="€`?=!"=€`!"=€!?%)!")(&!

philip96
2013-04-11, 18:17
Inte långt ifrån 100kg i böjen nu, kämpa på! :)

Jeml
2013-04-11, 18:18
jävla stark du är i böjen jämfört med bänk!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

smolk
2013-04-11, 18:18
Du är fan riktigt brutal i mark och böj alltså!

Scale
2013-04-13, 12:01
Du är fan riktigt brutal i mark och böj alltså!

Verkligen!!:hbang:

Fetbulle
2013-04-13, 16:51
Inte långt ifrån 100kg i böjen nu, kämpa på! :)

jävla stark du är i böjen jämfört med bänk!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du är fan riktigt brutal i mark och böj alltså!

Verkligen!!:hbang:

Tack! Får anta att mina tjockisben gör lite..

Idag blir det ingen träning, vaknade nyss då jag var på en fest fram till 07:00 imorse..

Roligt att jag ska käka middag nu på en gång :laugh:

Men imorgon blir det att skita i mina fails o hoppa till 100 böj på en gång och se om man klarar av det och ge det 3 försök!!

Fetbulle
2013-04-14, 12:15
Pröva o stretcha innan passet.. Blev så mycket bättre!

Squats: 100kg
1x5
1x3
3x0
Militärpress :35kg
Marklyft: 120kg (+5kg!)

Då min form var bättre än någonsin efter stretchen tänkte jag mata Marklyft en. Åt dessutom överskott igår så var alldeles sprallig..

Marklyft :145kg
1x1

Dock mixat grepp. Kom dessutom atg efter stretch utan problem så ska göra innan varje pass.. Ska äta överskott varje fredag, förstör bara en dags dieting och mår mycket bättre..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Rawrx
2013-04-14, 12:30
Pröva o stretcha innan passet.. Blev så mycket bättre!

Squats: 100kg
1x5
1x3
3x0
Militärpress :35kg
Marklyft: 120kg (+5kg!)

Då min form var bättre än någonsin efter stretchen tänkte jag mata Marklyft en. Åt dessutom överskott igår så var alldeles sprallig..

Marklyft :145kg
1x1

Dock mixat grepp. Kom dessutom atg efter stretch utan problem så ska göra innan varje pass.. Ska äta överskott varje fredag, förstör bara en dags dieting och mår mycket bättre..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2


Haha, satan vad bra. Jag provade på 85 kg i knäböjen igår och tog 2 reps, sedan blev det för ostadigt. Hur kändes formen på knäböjen och marklyften?

Jag har svagat ner mig av all bantning själv, men är på väg tillbaka nu. Ser fram emot att ta 140 kg+ i marklyft igen, skall bli intressant att se hur greppet håller.

Scale
2013-04-14, 12:56
Pröva o stretcha innan passet.. Blev så mycket bättre!

Squats: 100kg
1x5
1x3
3x0
Militärpress :35kg
Marklyft: 120kg (+5kg!)

Då min form var bättre än någonsin efter stretchen tänkte jag mata Marklyft en. Åt dessutom överskott igår så var alldeles sprallig..

Marklyft :145kg
1x1

Dock mixat grepp. Kom dessutom atg efter stretch utan problem så ska göra innan varje pass.. Ska äta överskott varje fredag, förstör bara en dags dieting och mår mycket bättre..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Vänta du tog alltså 120 i marklyft med pronerat grepp, mixad grepp så drog du upp 145... M-o-n-s-t-e-r!!!!!

Fetbulle
2013-04-14, 14:48
Haha, satan vad bra. Jag provade på 85 kg i knäböjen igår och tog 2 reps, sedan blev det för ostadigt. Hur kändes formen på knäböjen och marklyften?

Jag har svagat ner mig av all bantning själv, men är på väg tillbaka nu. Ser fram emot att ta 140 kg+ i marklyft igen, skall bli intressant att se hur greppet håller.

Formen kändes väldigt bra! Aldrig känts bättre.. CoC träning gjorde susen för greppet, och då du själv använder det borde det funka! Jag är dessutom bara på #1.

Du klarar det! :hbang:

Vänta du tog alltså 120 i marklyft med pronerat grepp, mixad grepp så drog du upp 145... M-o-n-s-t-e-r!!!!!

Så det är det pronerat grepp betyder! Monster vet jag inte om jag är, bara en fetbulle. Men tack! Enligt 1RM kalkylator med min vikt så skulle jag kunna ta 157.5, men det är helt åt helvete vad mycket det är. Ögonen var helt blodsprängda och jag trodde jag skulle svimma efteråt. :laugh:

smolk
2013-04-14, 19:05
Gryymt bra markat!

Fetbulle
2013-04-14, 19:14
Gryymt bra markat!

Tack!

Har blåmärken på "M. Tibialis Anterior" på båda benen.. Gör jag rätt i att låta stången "glida" upp för benen när jag kör marklyft?

LillisJ
2013-04-14, 19:50
Du drar om mej i mark nästa pass ;) Grymt mannen.

Fetbulle
2013-04-16, 19:09
Du drar om mej i mark nästa pass ;) Grymt mannen.

Nja, kommer antagligen fastna där jag är nu under en väldigt lååång tid.

Dagen sög så blev en massa underlig träning men primärt:
Squats: 50kg
5x15
Bänkpress: 45kg
3x10
Marklyft: 40kg
1x5

Fick dåligt med sömn och efter ett försök på 100kg squat (1x3) mådde jag bara illa och därav t.ex. 40kg marklyft :cryout: Mår också skit nu då jag har 2 prov imorgon samt en stor uppgift som ska vara inlämnad om 4 timmar som jag knappt påbörjat.. Happ, bara o sätta igång.

Scale
2013-04-16, 23:15
Lycka till med skolarbetet och stabila bänkar :)!

maattee10
2013-04-17, 08:05
grym insprationskälla, hur mycket väger du? kommer att följas;)

Fetbulle
2013-04-17, 10:03
Lycka till med skolarbetet och stabila bänkar :)!

Tack! Hann klart :Virro

grym insprationskälla, hur mycket väger du? kommer att följas;)

Hehe, glad över det! Sist jag vägde mig 6:e april var det 107.9kg :em:

hestJaevel
2013-04-17, 10:12
Läste igenom hela din logg, härligt att se att du har kommit igång!
Önskar dig all lycka att uppnå dina mål. Men tur behöver du inte! Det handlar ju om att kämpa, och det gör du ju!

Det här fixar du, ta ett steg i taget! :)

smolk
2013-04-17, 15:55
Verkar ha mycket plugg, går du natur eller teknik möjligtvis?

Philley
2013-04-17, 16:09
Grymma markar!!! :hbang:

Fetbulle
2013-04-18, 16:31
Läste igenom hela din logg, härligt att se att du har kommit igång!
Önskar dig all lycka att uppnå dina mål. Men tur behöver du inte! Det handlar ju om att kämpa, och det gör du ju!

Det här fixar du, ta ett steg i taget! :)

Självklart handlar det om att kämpa! Och nog ska jag kämpa! Tack!

Verkar ha mycket plugg, går du natur eller teknik möjligtvis?

Natur! :hbang:

Grymma markar!!! :hbang:

Tack!


- - -

Så fort jag gick ut ur gymmet förra gången utvecklades den snuva jag hade sedan tidigare till ett grymt illamående och halsont.. Idag sitter jag här.. helt sjuk och drickandes varm mjölk :naughty: Jag som så gärna ville träna idag. Utöver detta kom farsan hem med ungnötlever.. Jag trodde att det skulle vara gott då jag såg på Hannibal hur kan käkade lever.. FYFAN! *spy* Jag vill inte leva längre. Borstade tänderna tre gånger på raken efter en tugga och nu sitter jag och trycker i mig den äckliga whey-80 från GG (vanilj) bara för att täcka smaken. Får prova lite varm choklad för att se om det tar bort det..

Fetbulle
2013-04-23, 16:21
Efter många dagars sjukdom är jag nu tillbaka..

Squatrack upptaget så valde att prova raka marklyft med polaren.

Raka marklyft: 55kg
8x5
Squats: 90kg
1x3
65kg
10x5

Tänkte också köra bänkpress för att få ett "pass" men det kändes för mycket i ryggen från raka marklyft (vilken jävla övning!) så kunde knappt ligga ner. Känner mig allmänt svagare efter dessa fem dagar, klarar ju inte ens av fem reps på 90 när jag för någon vecka sen körde 5x5 på 95..

Rawrx
2013-04-24, 12:41
Efter många dagars sjukdom är jag nu tillbaka..

Squatrack upptaget så valde att prova raka marklyft med polaren.

Raka marklyft: 55kg
8x5
Squats: 90kg
1x3
65kg
10x5

Tänkte också köra bänkpress för att få ett "pass" men det kändes för mycket i ryggen från raka marklyft (vilken jävla övning!) så kunde knappt ligga ner. Känner mig allmänt svagare efter dessa fem dagar, klarar ju inte ens av fem reps på 90 när jag för någon vecka sen körde 5x5 på 95..

Härligt! Hur går det med vikten? Mäter du midjemått osv någonting?

Jeml
2013-04-24, 14:13
gillade du raka mark? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-04-25, 18:00
Härligt! Hur går det med vikten? Mäter du midjemått osv någonting?

Ingen aning, längesen jag gjorde det. Gör det med stora mellanrum så att jag blir "förvånad" varje gång.

gillade du raka mark? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag älskade det!

- - - - - -

Deloads på typ alla övningar.

Squats: 80kg (-15kg)
Bänkpress: 50kg (-5kg)
Pendlay's: 40kg (-2.5kg)

Vart riktigt skönt med deloads, hoppas på att spränga platån när jag når upp till 97.5-100kg squats igen. Samma med bänkpress på 57.5. Ska deloada till 100-110 på marken också nästa gång. Militärpressen ska jag nog också deloada lite på.

Fetbulle
2013-04-27, 13:59
Squatsen känns tunga men det känns inte som att jag ger allt, konstig känsla.

Squats: 85kg (+5kg!)
Militärpress: 30kg (-5kg!) (deload)
Marklyft: 110kg
1x3
1x3

Underligt. Kan vara på grund av greppet, har tidigare klarat av mer med vanligt grepp men jag har ett "fusk" som jag inte använt senaste veckan. Ni vet om Absolut Torr på apoteket? På förpackningen står det att den kan användas på händer och fötter också, gjorde det förr och då svettas man inte öht i händerna -> awesome grepp. Måste köpa en ny flaska!

hestJaevel
2013-04-27, 21:55
Squatsen känns tunga men det känns inte som att jag ger allt, konstig känsla.

Squats: 85kg (+5kg!)
Militärpress: 30kg (-5kg!) (deload)
Marklyft: 110kg
1x3
1x3

Underligt. Kan vara på grund av greppet, har tidigare klarat av mer med vanligt grepp men jag har ett "fusk" som jag inte använt senaste veckan. Ni vet om Absolut Torr på apoteket? På förpackningen står det att den kan användas på händer och fötter också, gjorde det förr och då svettas man inte öht i händerna -> awesome grepp. Måste köpa en ny flaska!

Magnesium annars!
Fungerar riktigt bra!

Fetbulle
2013-05-02, 17:55
Borta en dag från gymmet på grund av att det var stängt i tisdags!

Squats: 87.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 52.5kg
2x5
1x4
2x3
Skivstångsrodd: 42.5kg (+2.5kg!)

alden
2013-05-02, 18:06
Grymt jobbat! Dessutom riktigt starkt lyft av dig!

Trebuchent
2013-05-02, 18:18
Grymma ökningar i gymmet, håll dieten så lär du lyckas riktigt bra. Allt handlar om hur mycket man verkligen vill nå sitt mål!!

Du kommer fixat , kämpa vidare ! :D

Rawrx
2013-05-02, 23:01
Militärpress kanske jag också borde köra! Minns knappt när jag gjorde det sist!

Tänkte också gå igår men det var antagligen stängt. Jobbade hela dagen istället. Men bra med lite extra vila ibland!

Snart är sommarn här! Nu kör vi så fläsket ryker!

Fetbulle
2013-05-05, 00:22
Grymt jobbat! Dessutom riktigt starkt lyft av dig!

Grymma ökningar i gymmet, håll dieten så lär du lyckas riktigt bra. Allt handlar om hur mycket man verkligen vill nå sitt mål!!

Du kommer fixat , kämpa vidare ! :D

Tack! *cupid* Jag vill verkligen nå mitt mål så jag ska tamejf gör det!

Militärpress kanske jag också borde köra! Minns knappt när jag gjorde det sist!

Tänkte också gå igår men det var antagligen stängt. Jobbade hela dagen istället. Men bra med lite extra vila ibland!

Snart är sommarn här! Nu kör vi så fläsket ryker!

Militärpressen är riktigt skön, kör på säger jag! Så sant så sant, det är dags att sätta i högsta växeln nu :d

- - - -- - - - - - - -

Idag blev det ett riktigt sent pass. Har prov i matematik 2c imorgon (måndag) och jag har inte lyssnat under lektionerna så var tvungen att lära mig allt från början. Vaknade 07 och körde matte fram till 19:00 och prickade alla frågor på testet och prövade även mig själv på ett gammalt nationella, alla rätt :devil: Aldrig känt mig såhär stolt över mig själv.

Hursomhelst, passet! Hade bara siffror i huvudet under hela passet så var aningen ofokuserad men inga fails ändå.

Squats: 90kg (+2.5kg!)
Militärpress: 35kg (+5kg!)
Marklyft: 105kg (+5kg!)

Allt inom parenteserna är utvecklingen från föregående deloadpass alltså.

:Virro

Fetbulle
2013-05-07, 19:08
*gah!* Jag vet att jag hade klarat bänkpressen om jag fick vila mer än 20 sekunder mellan de där jävla setten!

Squats: 92.5kg
Bänkpress: 52.5kg
2x5
2x4
1x5
Skivstångsrodd: 45kg
4x5

Samma med rodden.. Första gången var jag på väg att klara av 45kg, men sen lyfte jag av vikterna för jag trodde jag hade kört 5 set, när jag insåg misstaget var stället upptaget. *cry*

Blev hursomhelst till att köpa power perfect häromdan, riktigt bra skor!

Fetbulle
2013-05-09, 14:32
Ska gå över till 3x5 på alla övningar nu, känner knappt att jag får ut något mer med 5x5 längre.. Eller det skulle nog gå lite mer men det skulle krävas fler deloads..

Hursomhelst avslutade jag mitt 5x5 med att faktiskt köra 5x5 idag.

Squats: 95kg (+2.5kg!)
Militärpress: 40kg
1x4
4x2
Marklyft: 110kg
1x4

Idag insåg jag vad jag gjorde för fel med militärpressen. När jag står i racket har jag ett för brett grepp -> mycket svårare. Efter mina fem set provade jag att köra med smalt grepp, klarade av 5 reps med enkelhet!

Marklyften var ovanligt svår idag!

Rawrx
2013-05-09, 14:46
Har du vägt dig på sistone? Är nyfiken hur det går med vikten, och när kommer det nya bilder? :D Bläddrade igenom tråden men hittade inget sedan starten, vore kul att se, för det borde ju börja bli lite skillnad!

Fetbulle
2013-05-09, 15:44
Äsch, då kan jag uppdatera!

2012-12-01: 122kg
2013-01-01: 115kg
2013-02-13 (trådstart): 111kg
2013-02-15: 108.9kg
2013-04-06: 107.9kg (förra gången)
2013-05-09: 103.1kg (-4.8kg) <- sedan förra gången (-18.9kg) totalt

Rawrx
2013-05-09, 15:54
Äsch, då kan jag uppdatera!

2012-12-01: 122kg
2013-01-01: 115kg
2013-02-13 (trådstart): 111kg
2013-02-15: 108.9kg
2013-04-06: 107.9kg (förra gången)
2013-05-09: 103.1kg (-4.8kg) <- sedan förra gången (-18.9kg) totalt

Inte långt kvar till 100! :cool: Kör du hårt så borde ju <100 sitta innan månaden är över!

Själv har min vikt varit rätt avstannad på sistone :D Jag får ta det sakta men säkert, så länge det inte går baklänges är jag nöjd!

Fetbulle
2013-05-09, 17:20
Inte långt kvar till 100! :cool: Kör du hårt så borde ju <100 sitta innan månaden är över!

Själv har min vikt varit rätt avstannad på sistone :D Jag får ta det sakta men säkert, så länge det inte går baklänges är jag nöjd!

Mitt mål är 100 till slutet av juni! Jag hoppas på att jag klarar det. :cool: Jag vet att jag klarar det, menar jag.

Jag hade varit nöjd med din vikt! Hade gärna sett dina siffror pryda min våg varje morgon.

Fetbulle
2013-05-10, 11:20
Under sommarlovet ska jag gå/löpa/köra intervaller (hur jag nu vill det) MINST 10 kilometer om dagen. Detta för att jag med största sannolikhet inte kommer göra något under sommarlovet förutom att då och då hänga med vänner -> otroligt mycket fritid. Jag tänkte med andra ord ta tag i konditionen men också öka min kaloriförbränning.

Jag börjar redan nu, men endast under lediga dagar då jag inte har tid de andra dagarna (måååånga prov sista veckorna). Promenerade 10km och löpte 1km idag! Väldigt skönt.

Fetbulle
2013-05-11, 13:26
Äntligen spräckte jag min platå i knäböjen och skivstångsrodden!

Knäböj: 97.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 55kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 47.5kg (+2.5kg!

klingen
2013-05-12, 14:52
Äntligen spräckte jag min platå i knäböjen och skivstångsrodden!

Knäböj: 97.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 55kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 47.5kg (+2.5kg!

Grattis till spräckningen av platån!

MANDER
2013-05-12, 15:09
Grymt bra jobbat, bara fortsätt så! Kommer definitivt att följa din journal! ;)

Fetbulle
2013-05-14, 14:40
Grattis till spräckningen av platån!

Grymt bra jobbat, bara fortsätt så! Kommer definitivt att följa din journal! ;)

Tack! Kämpar på, och det gick till slut!

------

Jao. Dagens pass. Jag kände mig för dålig för att gå till skolan men jag gick och tränade ändå. Okej jag kände mig inte dålig, jag orkade bara inte. :naughty:

Squats: 100kg (+2.5kg!)
Militärpress: 37.5kg (+2.5kg!)
Marklyft: 110kg
1x3

Konstigt. Bara någon vecka sen hade jag mer än 120 i marklyft och nu klarar jag inte av 110! Hursomhelst lyckades jag, för första gången, med 100kg i squats (alltså arbetsset då). Delmålet är alltså nått i böjen, belöning blev en hamburgare. En redig sådan.

Nästa delmål i squats blir 200kg. :d När är jag där? 2 år? 3 år? Vi får se!

Endumen
2013-05-14, 15:13
Tack! Kämpar på, och det gick till slut!

------

Jao. Dagens pass. Jag kände mig för dålig för att gå till skolan men jag gick och tränade ändå. Okej jag kände mig inte dålig, jag orkade bara inte. :naughty:

Squats: 100kg (+2.5kg!)
Militärpress: 37.5kg (+2.5kg!)
Marklyft: 110kg
1x3

Konstigt. Bara någon vecka sen hade jag mer än 120 i marklyft och nu klarar jag inte av 110! Hursomhelst lyckades jag, för första gången, med 100kg i squats (alltså arbetsset då). Delmålet är alltså nått i böjen, belöning blev en hamburgare. En redig sådan.

Nästa delmål i squats blir 200kg. :d När är jag där? 2 år? 3 år? Vi får se!

Bra jobbat.

Vikterna kan lätt variera från dag till dag. Det kan exempelvis bero på mängden mat och sömn innan passet.

Denna journal skall jag följa. Kör hårt!

LillisJ
2013-05-14, 17:20
Så jävla bra. Vad ligger kroppsvikten på nu?

Fetbulle
2013-05-14, 21:56
Bra jobbat.

Vikterna kan lätt variera från dag till dag. Det kan exempelvis bero på mängden mat och sömn innan passet.

Denna journal skall jag följa. Kör hårt!

Så jävla bra. Vad ligger kroppsvikten på nu?

103.1 för cirka 6 dagar sen!

Det stämmer nog att det kan variera, men fick gott om sömn inatt så antar att det ligger i kosten eller kanske mentalt också.. Det var iallafall inte greppet, min greppstyrka är det inget problem på har jag märkt.. Tack återigen, och nog ska jag köra på!

klingen
2013-05-15, 10:28
Då är du 3.1kg ifrån ditt delmål !! Coolt

Fetbulle
2013-05-16, 14:37
Då är du 3.1kg ifrån ditt delmål !! Coolt

Snart där!


Dagens pass var riktigt jobbigt. 5 timmars sömn på grund av plugg, omotiverad, psykologisk barriär att ta sig över 100kg i knäböj i arbetsset, blablabla. Men det gick. Allt gick. Inga fails. Tre personbästan. Var bara sista settet i knäböjen som var nästan omöjligt, sista reppet så var jag i "mellanläget" i minst 20 sekunder och kändes som jag skulle svimma när jag väl kom upp. Aldrig känts bättre. :devil:

Squats: 102.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 57.5kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 50kg (+2.5kg!)

Mer plugg idag, fy vad jag hatar de sista veckorna av skolan. Plugg varje dag..

EDIT: Dessutom är det kroppsvikt i knäböjen som jag nådde idag!!! (ungefär då, 0.5kg dit)

Endumen
2013-05-16, 14:40
Snart där!


Dagens pass var riktigt jobbigt. 5 timmars sömn på grund av plugg, omotiverad, psykologisk barriär att ta sig över 100kg i knäböj i arbetsset, blablabla. Men det gick. Allt gick. Inga fails. Tre personbästan. Var bara sista settet i knäböjen som var nästan omöjligt, sista reppet så var jag i "mellanläget" i minst 20 sekunder och kändes som jag skulle svimma när jag väl kom upp. Aldrig känts bättre. :devil:

Squats: 102.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 57.5kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd: 50kg (+2.5kg!)

Mer plugg idag, fy vad jag hatar de sista veckorna av skolan. Plugg varje dag..

EDIT: Dessutom är det kroppsvikt i knäböjen som jag nådde idag!!! (ungefär då, 0.5kg dit)

Sjukt bra jobbat!

Det känns alltid bra att ta sig över mentala barriärer:). Fortsätt kämpa

Fetbulle
2013-05-18, 14:10
Sjukt bra jobbat!

Det känns alltid bra att ta sig över mentala barriärer:). Fortsätt kämpa

Tack! Visst är det skönt..

Idag tog jag det lugnt.

Squats: 105kg 1x5
90kg 2x10
Militärpress: 40kg (+2.5kg!)
Marklyft :110kg 1x2

Däremot Marklyft et tog jg det inte lugnt på utan var en vanlig fail.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-05-18, 21:27
Fick väldigt svår bröstsmärta och åkte in på akuten. Nu ligger man här i väntan på svar, snäll som morsan är hämtade hon datorn.

antonwiberg
2013-05-18, 21:36
Fick väldigt svår bröstsmärta och åkte in på akuten. Nu ligger man här i väntan på svar, snäll som morsan är hämtade hon datorn.

Shit! Hoppas de går bra!

Rawrx
2013-05-18, 21:37
Fick väldigt svår bröstsmärta och åkte in på akuten. Nu ligger man här i väntan på svar, snäll som morsan är hämtade hon datorn.

Shit, håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

MANDER
2013-05-18, 21:38
Fick väldigt svår bröstsmärta och åkte in på akuten. Nu ligger man här i väntan på svar, snäll som morsan är hämtade hon datorn.

Usch, hoppas att allt är bra!

hestJaevel
2013-05-19, 00:56
usch du!

Hoppas allt är bra!

maattee10
2013-05-19, 07:30
Usch, hoppas det inte är något alvarligt:/

LillisJ
2013-05-19, 09:45
Krya på dej betfulle :)

Fetbulle
2013-05-19, 22:14
Jahopp, då kom läkaren med dödsbeskedet. Nedå, det visade sig inte vara något allvarligt även om man trodde det från början, var någon lunga som kommit i kläm uppfattade jag det som. Men de vill vara på den säkra sidan då det hänt tidigare och det var någon ovanlig sak, så jag släpps härifrån imorgon kväll om det går som det ska. Mys är det här iaf om man bortser från allt skrikande.

Rawrx
2013-05-19, 22:33
Jahopp, då kom läkaren med dödsbeskedet. Nedå, det visade sig inte vara något allvarligt även om man trodde det från början, var någon lunga som kommit i kläm uppfattade jag det som. Men de vill vara på den säkra sidan då det hänt tidigare och det var någon ovanlig sak, så jag släpps härifrån imorgon kväll om det går som det ska. Mys är det här iaf om man bortser från allt skrikande.

Haha, fan du skräms! Säg till läkarn att du har mycket skrot att lyfta så de får snabba på! :d

smolk
2013-05-19, 22:42
Skönt att det inte var allvarligt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-05-23, 17:25
Jag vet inte varför men jag vågar inte köra ut mig i knäböjen längre, jag är feg *rolleyes*

Knäböj: 105kg
1x5
Bänkpress: 60kg
3x3
Skivstångsrodd: 50kg
3x4

Fast jag är ganska nöjd overall, fast känns ändå som jag inte kommer öka nå mer, det är ett mirakel att jag ökat så mycket under deff skulle jag vilja säga.

MANDER
2013-05-23, 17:45
Jag vet inte varför men jag vågar inte köra ut mig i knäböjen längre, jag är feg *rolleyes*

Knäböj: 105kg
1x5
Bänkpress: 60kg
3x3
Skivstångsrodd: 50kg
3x4

Fast jag är ganska nöjd overall, fast känns ändå som jag inte kommer öka nå mer, det är ett mirakel att jag ökat så mycket under deff skulle jag vilja säga.

Ni har inte heller något ordentligt squat rack på erat gym? Vill själv ha det, kan inte vara kul att faila så blir oftast att någon polare får stå bakom under alla knäböj seten man är osäker på när man höjer.

Vi har typ en sådan här http://www.traningsprodukter.se/shop/16822/art22/h2937/4172937-origpic-80d14c.jpg Fast vill ha en sån här http://www.gymdirect.com.au/resources/body%20solid/smr1000%20body%20solid%20pro%20club-line%20multi%20squat%20rack.jpg

Hoppas att jag inte tog för mycket platas nu med bilderna. Din träning ser bra ut, grymma böjar! Fortsätt så! :D

Fetbulle
2013-05-23, 18:50
Ni har inte heller något ordentligt squat rack på erat gym? Vill själv ha det, kan inte vara kul att faila så blir oftast att någon polare får stå bakom under alla knäböj seten man är osäker på när man höjer.

Vi har typ en sådan här http://www.traningsprodukter.se/shop/16822/art22/h2937/4172937-origpic-80d14c.jpg Fast vill ha en sån här http://www.gymdirect.com.au/resources/body%20solid/smr1000%20body%20solid%20pro%20club-line%20multi%20squat%20rack.jpg

Hoppas att jag inte tog för mycket platas nu med bilderna. Din träning ser bra ut, grymma böjar! Fortsätt så! :D

Haha, vi har faktiskt två vanliga squat racks med såna här säkerhetsgrejer, jag är bara rädd för att faila och behöva lägga ned vikten, psyket som sviker.

MANDER
2013-05-23, 18:59
Haha, vi har faktiskt två vanliga squat racks med såna här säkerhetsgrejer, jag är bara rädd för att faila och behöva lägga ned vikten, psyket som sviker.

Ah okej, bara fortsätt kämpa. Var samma sak när jag ökade till 100kg, var tungt som fan och dem två sista repetitionerna på alla seten var lika tunga men körde ändå och det gick! Kämpa på! :hbang:

Fetbulle
2013-05-25, 16:11
Hmm är inte säker på vad jag ska tro. En kille där jag tränar sa att stången jag körde med vägde 15kg.. Detta trots att det kändes lika tungt som när körde med en Eleiko som det stod 20kg på..

Hursomhelst bytte jag stång efter ett set..

Squats: 100(?)/105kg
1x5 (100/105???)
1x4 (105)
1x1 (105)
Militärpress: 42.5kg
3x3
Marklyft: 100kg
1x6

Deload på marklyften. Nästa gång ska jag tamejfan klara 105kg på squats, alla tre set!

Fetbulle
2013-05-28, 20:22
Svagare och svagare för var dag som går verkar det som..

Squats: 100kg
2x5, 1x1
Bänkpress: 60kg
1x5
2x4
Skivstångsrodd: 0kg

Kunde inte köra rows, råkade vara där under "rusningstid" och det var sju personer i kö till plattform/stängerna.. Hade redan väntat 45 minuter på squat racket (finns fyra) så var redigt trött.

Rawrx
2013-05-31, 13:19
Svagare och svagare för var dag som går verkar det som..

Squats: 100kg
2x5, 1x1
Bänkpress: 60kg
1x5
2x4
Skivstångsrodd: 0kg



På vilket sätt känner du dig svagare? Mer trött och sliten på gymmet eller bara genom hur tunga vikterna är? Kanske dags för kolhydrater och kaffe!

När jag kommit igång med min bantning förra året så började jag känna mig svag också.. men efter en helg av slarvätning och pizza så blev jag plötsligt rekordstark och tog nytt PB i marklyft. Känns som kosten är helt avgörande ibland!

Fetbulle
2013-06-03, 22:06
På vilket sätt känner du dig svagare? Mer trött och sliten på gymmet eller bara genom hur tunga vikterna är? Kanske dags för kolhydrater och kaffe!

När jag kommit igång med min bantning förra året så började jag känna mig svag också.. men efter en helg av slarvätning och pizza så blev jag plötsligt rekordstark och tog nytt PB i marklyft. Känns som kosten är helt avgörande ibland!

Mentalt trött känner jag mig.. *rolleyes*

Ska ta en paus från att logga mina pass men fortsätter självklart att träna, ger inte upp! Ska fortsätta skriva lite senare om några veckor. Får hoppas på resultat till dess.

Rawrx
2013-06-07, 10:43
Ska ta en paus från att logga mina pass men fortsätter självklart att träna, ger inte upp! Ska fortsätta skriva lite senare om några veckor. Får hoppas på resultat till dess.

Aw, vill ju höra hur det går! Viktmålet på 100 kg borde ligga rätt nära om det gått bra på sistone, bräcker du det får du uppdatera :D

Fetbulle
2013-06-17, 19:15
Såja, nu kan jag börja igen. Vikterna är desamma, om inte något mindre som de var för 2 veckor sedan, omöjligt att öka. Nu har jag medvetet kört på ganska lågt underskott bara för att kunna trycka mer i vikterna, men nu är det slut på det då jag ändå inte kommer trycka på mer. Så stora underskott - here we go!

Dag 1:
Yoggi dröm hallon 125g - 144kcal
3 varmkorvar - 364kcal
bacon - 181kcal

hemmagjord ravioli - 580kcal

Totalt: 1.269 kcal (-1.380 kcal), 101g kolhydrater, 70g fett, 49g protein

Det som direkt kan sägas är att jag måste minska på fettet och höja proteinet. Har även börjat med kondition på riktigt under de senaste dagarna, kör minst varannan dag men siktar på varje dag med minst 1 timme om dagen.

Dag 1:
Medelintensiva intervaller (90s promenad, 60s jogg) i totalt 1 timme, 818 kcal om endomondo har rätt.

MANDER
2013-06-17, 19:19
Såja, nu kan jag börja igen. Vikterna är desamma, om inte något mindre som de var för 2 veckor sedan, omöjligt att öka. Nu har jag medvetet kört på ganska lågt underskott bara för att kunna trycka mer i vikterna, men nu är det slut på det då jag ändå inte kommer trycka på mer. Så stora underskott - here we go!

Dag 1:
Yoggi dröm hallon 125g - 144kcal
3 varmkorvar - 364kcal
bacon - 181kcal

hemmagjord ravioli - 580kcal

Totalt: 1.269 kcal (-1.380 kcal), 101g kolhydrater, 70g fett, 49g protein

Det som direkt kan sägas är att jag måste minska på fettet och höja proteinet. Har även börjat med kondition på riktigt under de senaste dagarna, kör minst varannan dag men siktar på varje dag med minst 1 timme om dagen.

Dag 1:
Medelintensiva intervaller (90s promenad, 60s jogg) i totalt 1 timme, 818 kcal om endomondo har rätt.

Gött, synd att du inte ökar mer i vikterna bara så satsa nu bara på att tappa så mycket fett som möjligt. Vad väger du nu för tillfälligt? :)

Fetbulle
2013-06-18, 10:10
Gött, synd att du inte ökar mer i vikterna bara så satsa nu bara på att tappa så mycket fett som möjligt. Vad väger du nu för tillfälligt? :)

Börjar närma mig 100kg-strecket. *drool*

Börjat köra stronglifts 1x5 men ska köra madcow..

Squats: 95kg (1x3...)
Bänkpress: 65kg (1x3...)
Skivstångsrodd: 50kg (1x3..)

Från 102.5, 5x5 till 95, 1x3 i böjen. Proffsigt :d


Dag 2:
- Yoggi dröm 144kcal

- 70g casein 250kcal

- 500g kyckling 570kcal
- 200g potatis 158kcal
- 400g sallad 80kcal
- 30g tomatpuré 23kcal

Totalt: 1223 kcal (-1415 kcal), 76 kolh, 27 fett, 165 protein

Rawrx
2013-06-18, 10:46
Från 102.5, 5x5 till 95, 1x3 i böjen. Proffsigt :d



Hehe, jag känner igen mig lite. Jag lade ner styrketräningen några månader och hårdbantade istället, det var psykiskt påfrestande att komma tillbaka och inte vara i närheten av att prestera som "innan". Men nu har jag kommit i kapp mig i alla övningar så det är bara att köra hårt!

Fetbulle
2013-06-20, 15:46
Hehe, jag känner igen mig lite. Jag lade ner styrketräningen några månader och hårdbantade istället, det var psykiskt påfrestande att komma tillbaka och inte vara i närheten av att prestera som "innan". Men nu har jag kommit i kapp mig i alla övningar så det är bara att köra hårt!

Självklart! Men jag har ju också styrketränat hela tiden utan pauser *cry* Aja, det är väl det som hända på ett fysiologiskt plan.

Dag 4: (dag 3 var 1500kcal)

- Spaghetti bolognese 351kcal
- Fiskolja 10kcal
- Proteinpulver 200kcal
- Aminosyror 40kcal
- Aminosyror 40kcal
- Aminosyror 40kcal
- Aminosyror 40kcal
- Aminosyror 40kcal

Tot: 761kcal, 31g carbs, 28g fett, 95g protein

Ingen styrketräning idag, gymmet stängt.. Samma på lördag. Får hålla igång med kroppsövningar. Konditionsträning idag, totalt 600kcal.

Fetbulle
2013-07-01, 10:22
Kör VLCD sedan några dagar tillbaka, orkar inte logga passen riktigt då det i princip är samma vikter om och om igen.

3 reps på 65kg bänk, 3 reps på 95kg knäböj, 5 reps på 105kg marklyft. 4 reps på 50kg pendlay samt 4 reps på 42.5kg militärpress. Så har det sett ut under alla pass under senaste tiden. Kommer inte längre. Ska försöka hålla mig på dessa vikter och repantal i några månader så att jag inte tappar några muskler i det läget jag är nu.

Jag blev också riktigt sur häromdan. Jag har alltid vägt mer än vad jag trott. Min våg har tydligen visat fel, köpte två nya vågar, en hos pappa och en hos min mamma. Olika modeller. Båda visar samma sak, men den gamla visar helt fel. Vägde mig på gymmet innan träningen och den visar som de nya.. Så när jag vägde som mest vägde jag mer än vad jag trodde.

Jag är hundra procent säker på att jag inte gått upp i vikt då jag käkat otroligt lite, så det är vågen.. Hursomhelst vägde jag in på 107.7kg någon dag innan VLCD start, kommer med resultat om några dagar när första veckan gått. Ska köra i totalt 23 dagar, ska även ha en refeed i mitten av dessa dagar.

Det känns så jävla dåligt att jag trott att jag vägt mindre än vad jag gör.. Trodde jag var nära 100kg-målet men är tydligen 7.7kg ifrån det. Förstår inte riktigt, vågen måste ha visat minst 10kg skillnad då, med tanke på att jag vägde 103.1 2013-05-09 (enl. gammal våg).

Äsch, det viktiga är midjemåttet. Den har iaf gått ner.

Rawrx
2013-07-01, 11:20
Kör VLCD sedan några dagar tillbaka, orkar inte logga passen riktigt då det i princip är samma vikter om och om igen.

3 reps på 65kg bänk, 3 reps på 95kg knäböj, 5 reps på 105kg marklyft. 4 reps på 50kg pendlay samt 4 reps på 42.5kg militärpress. Så har det sett ut under alla pass under senaste tiden. Kommer inte längre. Ska försöka hålla mig på dessa vikter och repantal i några månader så att jag inte tappar några muskler i det läget jag är nu.

Jag blev också riktigt sur häromdan. Jag har alltid vägt mer än vad jag trott. Min våg har tydligen visat fel, köpte två nya vågar, en hos pappa och en hos min mamma. Olika modeller. Båda visar samma sak, men den gamla visar helt fel. Vägde mig på gymmet innan träningen och den visar som de nya.. Så när jag vägde som mest vägde jag mer än vad jag trodde.

Jag är hundra procent säker på att jag inte gått upp i vikt då jag käkat otroligt lite, så det är vågen.. Hursomhelst vägde jag in på 107.7kg någon dag innan VLCD start, kommer med resultat om några dagar när första veckan gått. Ska köra i totalt 23 dagar, ska även ha en refeed i mitten av dessa dagar.

Det känns så jävla dåligt att jag trott att jag vägt mindre än vad jag gör.. Trodde jag var nära 100kg-målet men är tydligen 7.7kg ifrån det. Förstår inte riktigt, vågen måste ha visat minst 10kg skillnad då, med tanke på att jag vägde 103.1 2013-05-09 (enl. gammal våg).

Äsch, det viktiga är midjemåttet. Den har iaf gått ner.


Aj fan, sånt där är psykiskt slitande. Men det är ju bara siffror ändå till slut , och du har ju ändå gått ner, oavsett om vågarna visat för lite!

Fetbulle
2013-07-02, 10:08
Nu har jag kört 3 dagar VLCD (av totalt 22-23), tänkte bara ge en kort sammanfattning (mycket är med största sannolikhet vattenvikt, enligt kaloriräknare är jag på i genomsnitt -3100kcal om dagen, alltså kan jag högst ha gått ner 1.32kg fett):

-4.5cm midjemått
-2.6kg

Jag hoppas verkligen midjemåttet är riktigt och att det inte går upp sen när jag börjar äta vanlig mat, däremot vikten är jag hundra procent säker på att den går upp minst 1 kg om inte 2kg om jag skulle börja äta vanlig mat nu.

Hursomhelst, om 6-7 dagar har jag avbrott där jag tänkte äta vanlig mat och sen fortsätta igen, blir mest protein den dagen. Har redan planerat vad jag ska äta :D

Scale
2013-08-02, 22:57
Nu har jag kört 3 dagar VLCD (av totalt 22-23), tänkte bara ge en kort sammanfattning (mycket är med största sannolikhet vattenvikt, enligt kaloriräknare är jag på i genomsnitt -3100kcal om dagen, alltså kan jag högst ha gått ner 1.32kg fett):

-4.5cm midjemått
-2.6kg

Jag hoppas verkligen midjemåttet är riktigt och att det inte går upp sen när jag börjar äta vanlig mat, däremot vikten är jag hundra procent säker på att den går upp minst 1 kg om inte 2kg om jag skulle börja äta vanlig mat nu.

Hursomhelst, om 6-7 dagar har jag avbrott där jag tänkte äta vanlig mat och sen fortsätta igen, blir mest protein den dagen. Har redan planerat vad jag ska äta :D

Resultat av VLCD? :)

Fetbulle
2013-08-06, 07:10
Det gick väldigt bra! Käkat vanlig mat i en vecka nu och väger in på 98.5kg!

Rawrx
2013-08-06, 07:22
Haha satan vad bra! Du är ikapp mig snart vad gäller vikten :D 92,0 kg igår!

Fetbulle
2013-08-07, 17:03
Jag ska fortsätta i 12 dagar till (fram till skolans start) från och med nu på fredag.

Fetbulle
2013-08-24, 13:50
Har slarvat lite med styrketräningen men tagit tag i det nu igen på riktigt... Körde en total deload på knäböj, marklyft och pendlay och ökar nu 5-10kg/pass. Bänkpress är jag uppe i 50kg...

Nu när skolan börjat är det med svårt med VLCD, men känner att det är det ända som fungerat bra så jag fortsätter med VLCD lördagar och söndagar och käkar protein istället för middagar (vissa) under vardagar. Har gått ner ytterligare 5 kg under senaste 2.5 veckorna. Väger alltså in på 93.5kg.

Är seg med uppdateringar.

EDIT: Har dessutom återgått till 5x5 istället för 1x5/madcow.

Rawrx
2013-08-26, 11:18
Har gått ner ytterligare 5 kg under senaste 2.5 veckorna. Väger alltså in på 93.5kg.


Sjukt bra! Hur mycket har du gått ner nu? Det måste vara över 20 kg :D

Vi väger nog ungefär samma nu :D

Fetbulle
2013-09-10, 23:41
88.6kg! Börjar redan känna mig smal. Tror 80kg får duga innan jag sätter igång med en riktig bulk. Går även bra i övningarna.

Rawrx
2013-09-15, 17:28
Imponerande! *yourock*

antonwiberg
2013-09-15, 22:07
Fy fan va bra gjort!
Det ska du ha riktigt med beröm för!
Väntar med spänning tills du lägger upp före och efter bilder!

Scale
2013-09-17, 16:40
Grymt bra jobbat kompis! Väntar även jag med spänning på bilder!!

Marcuzz
2013-09-17, 16:46
Amazing.

Fetbulle
2013-09-24, 21:10
Imponerande! *yourock*

Fy fan va bra gjort!
Det ska du ha riktigt med beröm för!
Väntar med spänning tills du lägger upp före och efter bilder!

Grymt bra jobbat kompis! Väntar även jag med spänning på bilder!!

Amazing.

Tack grabbar! De värmer :)

Väger in på 91.8kg efter allt VLCD och efter att ha ätit helt vanligt. Nu blir det en lugn diet de sista kilogrammen där jag sakta men säkert skalar bort allt det sista. Därefter får ni bilder!

Går som sagt bra i övningarna av någon anledning..

Dagens pass:

Knäböj: 117.5kg
Militärpress: 45kg (ok, kanske inte så bra)
Marklyft: 132.5kg

Bänkade också 62.5kg häromdan. Är stolt trots att det är så lite, fastän jag varit här tidigare. Men är mest stolt över mark och knä.. Vet inte hur de ökat.. Jag kör 3x5 nu (ändrar mig ofta) och i början klarade jag bara av 2x5 + 1x3 på de flesta vikterna, men ökade ändå 5kg-10kg åt gången, det gick till slut.

Fetbulle
2014-03-06, 21:03
Vart ett tag sen jag skrev. Väger in på 79kg nu. Gav upp styrketräningen ett tag och därför är det klena ökningar (se signatur) sedan förra posten för 6 månader sen. Jag slutade inte med träningen helt, utan körde bara 1 gång i veckan under en lång period och det var svårt att öka, var utbränd och så vidare.

Nu har jag börjat äta normalt sedan någon vecka tillbaka och jag mår toppen igen. Är hyfsat nöjd. Kan äntligen bära kläder från vanliga butiker i vanliga storlekar, jag skäms inte längre.

Men det bästa av allt är att jag inte svettas längre. Jag kommer ihåg att jag kom till skolan och svettades som en gris, jag gick 300 meter och jag dog av svett. Jag avskydde varma länder som pesten och hatade sommaren på grund av att den gjorde allt värre. Nu förstår jag verkligen varför personer gillar varma länder, tidigare svettades jag ihjäl, nu blir det några få droppar på pannan sist jag var utomlands för någon vecka sen.

Kommer antagligen sluta posta från och med nu, tränar 2 gånger i veckan nu men kommer eventuellt öka det. Tar inte styrketräningen allt för seriöst (tar dock i allt vad jag har), kör med ökningar en gång i veckan/varannan vecka. Det jag gillar nu är simning. Förvisso ogillar jag mina bristningar (har mer än en f.d. mamma) men än jag är ung och förhoppningsvis finns något mot detta i framtiden.

Detta var väl en update med ett lyckligt slut. Tar gärna bilder när jag kan. :cool:

MANDER
2014-03-06, 21:31
Riktigt bra jobbat, starkt gjort utav dig! Imponerad! Vad du än beslutar dig för så blir det säkerligen bra, gör det som känns bäst för dig bara! :)

aronohman
2014-03-11, 16:57
kikade igenom snabbt din journal, SJUKT imponerad! fortsätt såhär så kommer det bli skitbra, skulle gärna se nån bild på hur du ser ut nu :)
fortsätt kriga*hug*

Sohlsken
2014-03-11, 21:04
Sträckläste just din journal. Du har gjort dig själv en extremt stor tjänst!

Ju bättre form man är i när man är 18, ju bättre förutsättningar har man för resten av livet. Bra jobbat, ser fram emot att se hur du ser ut nu!

Philley
2014-03-11, 21:23
Du förtjänar all beröm du kan få. Fantastiskt bra jobbat :)

Ajemän
2014-03-11, 21:24
Grymt! :)