handdator

Visa fullständig version : Deff på riktigt?!


machi
2013-02-13, 02:37
Tjena! Det här såhär att jag tränat cirka 2 månader nu efter ett uppehåll på cirka 1 år pga av sjukdom. Under mitt uppehåll har jag dragit på mig cirka 8-9 kg fett som inte är allt för härligt.. Det mesta har naturligtvis satt sig på magen!
Jag har en bra grund men är så otroligt trött på allt jävla fett. Jag ligger på ungefär 500-700 kcal minus om dagen men på dessa 2 månader har det gått otroligt segt.

Innan uppehållet hade jag tränat styrketräning i cirka 2 år och har absolut inte brytt mig om ''deff'' och bulk''. Utan mest tränat och ätit som en normal person. Inte räknat kcal, protein, kolhydrater osv.

Mitt mål är ej att bli biff eller den som är störst på gymmet. Jag vill få en snygg, slimmad kropp med synliga rutor.

Jag är 181 cm, väger 85 kg och är 22 år.

Jag tränar styrketräning 4 ggr i veckan och går långpromenader 5 dagar i veckan.

En vanlig vecka:
M: Bröst, triceps, 60 min intensiv promenad
Ti: Ben, mage, 60 min intensiv promenad
On: Axlar, biceps, rygg 60 min intensiv promenad
To: Mage 60 min intensiv promenad
F: Crossfit
L: 60 min intensiv promenad
S: Mage, vila

Mat en vanlig dag:
Frukost: 2-3 ägg, apelsin
Mellanmål: En proteinshake, en apelsin
Lunch: Olika typer av sallader, kyckling/tonfisk osv med minst 200 gram kött
Mellanmål: En proteinshake och en avokado
Middag: Oftast en burk tonfisk med några grönsaker
Kvällsmat: 2 grova mörka bröd med skinka & en proteinshake

Min fråga till er är: Gör jag något rätt? Något fel? Är det något jag bör lägga till eller ta bort? Min tanke är att gå ner tillräckligt mycket fett så de nedre magrutorna syns, nu syns inte ens de där uppe. Alla är välkomna att kritisera eller ändra!
(Frågor som handlar om ''varför inte bulka och skaffa muskler innan'' kan ni spara på) *flex*

nissepelle
2013-02-13, 04:29
Om du inte går ner i vikt så har du helt enkelt överskattat din kaloriförbrukning. Ta bort någon måltid eller skär ner på portionerna.