handdator

Visa fullständig version : Bliss PWO


Määng
2013-02-12, 17:22
Fick nyss reklam för den på mailen. Någon som hunnit prova?

DJJOHANSSON
2013-02-12, 17:31
Mer info?

:)

Määng
2013-02-12, 17:41
INNEHÅLL PER SKOPA (6.5G)
Betainanhydrat (trimetylglycin) 3550 mg
Koffeinanhydrat* 228 mg

Övriga ingredienser: Citronsyra, Sprouted™ Blend (extrakt av groddad vete [Triticum aestivum] och groddat korn [Hordenum vulgare] innehålllande tyraminderivat, dimetyltyramin), beta-phenyletylamin, arom, sötningsmedel (aspartam*), klumpföre-byggande medel (kiseldioxid), färgämne (betakaroten).

Finns i en webshop jag inte får nämna.

Hönke
2013-02-12, 17:42
Fick beta testa den. Tror de ändrat lite i innehållet efteråt. Men jag tyckte den var lite som Craze. Kände mig inte så stressad av Bliss utan mer pigg och focuserad. Kände mig även lite gladare av den.

Määng
2013-02-12, 17:44
Fick du nån avtändning (eller krasch kanske de kallas på ett snällt sätt)?

Mollestam
2013-02-12, 17:48
Fick också reklam om den idag. Tyckte att beskrivningen och reklambilden mer påminde om sådant man brukar se i beskrivningar av marijuana än de som hör till en PWO.

Hönke
2013-02-12, 17:49
Fick du nån avtändning (eller krasch kanske de kallas på ett snällt sätt)?

Nej märkte inget sånt. Testade att ta som högst 1½ skopa(rekommenderad är ½-1skopa), men märkte ingen krasch eller liknande.

Määng
2013-02-12, 17:56
Fick också reklam om den idag. Tyckte att beskrivningen och reklambilden mer påminde om sådant man brukar se i beskrivningar av marijuana än de som hör till en PWO.

Jo, men de flesta PWO's marknadsförs ju så nu för tiden. Antar att det säljer. Namnet var ju iaf hyfsat normalt. :)

Mollestam
2013-02-12, 18:01
Jo, men de flesta PWO's marknadsförs ju så nu för tiden. Antar att det säljer. Namnet var ju iaf hyfsat normalt. :)

Faktiskt, bättre det än det katastrofalt dåliga "F#cked Up":(

Jag tycker det ser galet flummigt ut i alla fall.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560120_489741311082519_1007356643_n.png

exevision
2013-02-12, 18:07
Någon som vet lite mer vad extrakten är för något och vad de har för effekter?

EiseltUK
2013-02-12, 18:15
Fick beta testa den. Tror de ändrat lite i innehållet efteråt. Men jag tyckte den var lite som Craze. Kände mig inte så stressad av Bliss utan mer pigg och focuserad. Kände mig även lite gladare av den.

Det är inte så mycket ändrat. Smaken är ändrad och lite justeringar i innehållet, bl a lite mer koffein än testburkarna.

Hönke
2013-02-12, 18:16
Det är inte så mycket ändrat. Smaken är ändrad och lite justeringar i innehållet, bl a lite mer koffein än testburkarna.

OK, låter bra de!

DJJOHANSSON
2013-02-12, 19:43
Faktiskt, bättre det än det katastrofalt dåliga "F#cked Up":(

Jag tycker det ser galet flummigt ut i alla fall.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560120_489741311082519_1007356643_n.png

Hahaha snälla säg att pwon är i pillerform, färg blå.

Johan.S
2013-02-12, 20:27
Grym PWO! Bästa jag testat och helt utan krascher. Smaken var sådär på test batchen men en PWO tar jag inte för smakens skull. Om den dessutom är förbättrad nu så är det ju bara ett plus :)

ThisIsTheOne
2013-02-12, 21:02
Fick också nyhetsbrevet. Det var...iögonfallande.


Buddhistmunk-fokus

Bäst USP genom PWO-tiderna.

EiseltUK
2013-02-12, 22:15
fick också nyhetsbrevet. Det var...iögonfallande.


buddhistmunk-fokus

bäst usp genom pwo-tiderna.

+1 :d

fenzyn
2013-02-12, 22:45
Så den går inte få tag på än?

krubkungen
2013-02-12, 23:08
Så den går inte få tag på än?

Jodå.

koffein_beroende
2013-02-13, 06:34
Beställde igår kväll, får se om jag får den till helgen, varuhuset brukar vara lite sega på leverans, kan skriva några ord om den om jag testar i helgen.

z_bumbi
2013-02-13, 07:12
Någon som vet lite mer vad extrakten är för något och vad de har för effekter?

Ägaren till firman skriver i tråden så han kanske kan svara på vad som är de verksamma delarna och vilka tester som är gjorda på det.

EiseltUK
2013-02-13, 09:02
Ägaren till firman skriver i tråden så han kanske kan svara på vad som är de verksamma delarna och vilka tester som är gjorda på det.

Haha jag har väl ingen aning om vad vi stoppar i våra produkter. :D

z_bumbi
2013-02-13, 09:13
Haha jag har väl ingen aning om vad vi stoppar i våra produkter. :D

Det är ju ett sätt att se på det men du kanske kan testa att svara på frågan istället?

AronP
2013-02-13, 09:15
Faktiskt, bättre det än det katastrofalt dåliga "F#cked Up":(

Jag tycker det ser galet flummigt ut i alla fall.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560120_489741311082519_1007356643_n.png

Det där är inte en bild jag kopplar ihop med att "tända till" :D

EiseltUK
2013-02-13, 09:16
Någon som vet lite mer vad extrakten är för något och vad de har för effekter?

Extrakten är från vete och korn.

Alla ingredienser i Bliss är avsedda att försöka PEA's metabola öde mot transmetylering (n-MPEA) istället för fenylacetat samt givetvis förlänga halveringstiden av PEA i sig.

EiseltUK
2013-02-13, 09:45
Det där är inte en bild jag kopplar ihop med att "tända till" :D

Bilden är framtagen för varuhuset och inte egentligen en officiell bild för Eiselt.

Tanken vara att skapa lite 60/70-talsflummig med inspiration från psykedelia och ayahuasca. Det är egentligen bara skoj.... därav t ex buddhistmunk-fokus. Kändes lite fånigt att komma med ytterligare en "hardcore"-marknadsföring med blodstänk och arga kamphundar.

Awesomeous Prime
2013-02-13, 09:47
Extrakten är från vete och korn.

Alla ingredienser i Bliss är avsedda att försöka PEA's metabola öde mot transmetylering (n-MPEA) istället för fenylacetat samt givetvis förlänga halveringstiden av PEA i sig.

En annan mer intressant fråga (då jag inte fattar varför folk frågar efter vad som är i??? det står ju för i helvete på innehållsförteckningen???) för min del är ju om dessa extrakt eventuellt har risk att överföra gluten till slutprodukten?

Har ni gjort några kontroller ang. det?

Awesomeous Prime
2013-02-13, 09:49
Bilden är framtagen för varuhuset och inte egentligen en officiell bild för Eiselt.

Tanken vara att skapa lite 60/70-talsflummig med inspiration från psykedelia och ayahuasca. Det är egentligen bara skoj.... därav t ex buddhistmunk-fokus. Kändes lite fånigt att komma med ytterligare en "hardcore"-marknadsföring med blodstänk och arga kamphundar.

Ja gillar't!!!! :hbang: tack eiselt för ironi och humor i en annars ytterst tråkig utveckling hos tillverkare...

AronP
2013-02-13, 09:50
Bilden är framtagen för varuhuset och inte egentligen en officiell bild för Eiselt.
Hey, jag dömer inte. Var och en får marknadsföra på sitt eget sätt.

Tanken vara att skapa lite 60/70-talsflummig med inspiration från psykedelia och ayahuasca. Det är egentligen bara skoj.... därav t ex buddhistmunk-fokus. Kändes lite fånigt att komma med ytterligare en "hardcore"-marknadsföring med blodstänk och arga kamphundar.
Jag kan köpa den tanken även om jag anser den helt felriktad, det finns en anledning till att hardcore-stuket fungerar. Ingen skulle köpa en tandkräm där folket i reklamen har dåliga tänder.

Awesomeous Prime
2013-02-13, 09:52
Hey, jag dömer inte. Var och en får marknadsföra på sitt eget sätt.


Jag kan köpa den tanken även om jag anser den helt felriktad, det finns en anledning till att hardcore-stuket fungerar. Ingen skulle köpa en tandkräm där folket i reklamen har dåliga tänder.

ja, anledningen kallas "global retardation" och verkar drabba mer och mer av mänskligheten...

Hönke
2013-02-13, 10:09
ja, anledningen kallas "global retardation" och verkar drabba mer och mer av mänskligheten...

stort +1!

fridalin
2013-02-13, 10:43
Ja gillar't!!!! :hbang: tack eiselt för ironi och humor i en annars ytterst tråkig utveckling hos tillverkare...

Håller med!! Det finns ju tillräckligt med monsterbilder etc på dessa produkter!! Hoppas den är det jag uppskattar med en PWO, lite extra fokus, energin kan man äta och sova sig till ;)

Senuise
2013-02-13, 10:48
En annan mer intressant fråga (då jag inte fattar varför folk frågar efter vad som är i??? det står ju för i helvete på innehållsförteckningen???) för min del är ju om dessa extrakt eventuellt har risk att överföra gluten till slutprodukten?

Har ni gjort några kontroller ang. det?

+1 Är även jag intresserad av att veta om det finns spår av gluten i produkten?


Vänligen

EiseltUK
2013-02-13, 11:08
+1 Är även jag intresserad av att veta om det finns spår av gluten i produkten?


Vänligen

Vi har inte analyserat på gluten men produkten innehåller ett extrakt från groddad vete. Inte mycket men det kan eventuellt finns spår av gluten. Troligen så lite att det knappast är analyserbart.

Senuise
2013-02-13, 11:26
Vi har inte analyserat på gluten men produkten innehåller ett extrakt från groddad vete. Inte mycket men det kan eventuellt finns spår av gluten. Troligen så lite att det knappast är analyserbart.

Okej, tack! Den här skall provas. :hbang:

RobinEH
2013-02-13, 11:30
Extrakten är från vete och korn.

Och där rök min tanke att testa produkten.*gah!*

EiseltUK
2013-02-13, 11:45
Och där rök min tanke att testa produkten.*gah!*

Varför? Något du inte tål?

benya
2013-02-13, 13:44
Häääy, måste ju provas. =D
Nästan som craze med bättre stim? Återstår och se. Hoppas burken kommer fram innan helgen (beställdes innan lunch idag).

RobinEH
2013-02-13, 13:52
Varför? Något du inte tål?

Jag är spannmålsallergiker. Så vete och korn i pre-wo lär resultera i ett riktigt skitpass. Bokstavligen.:em:

Johan.S
2013-02-13, 14:06
Ni som bestämmer er för att testa kommer inte bli besvikna

Mollestam
2013-02-13, 15:09
Jag vill ha recensioner, flumbilden gör det hela intressant!

EiseltUK
2013-02-13, 15:11
Jag är spannmålsallergiker. Så vete och korn i pre-wo lär resultera i ett riktigt skitpass. Bokstavligen.:em:

Det handlar om cirka 1 kryddmått av dessa extrakt tillsammans i en per skopa, dessutom ganska raffinderade extrakt så det kanske inte är någon risk. Om du vill prova och det inte funkar så ersätter vi dig.

EiseltUK
2013-02-13, 15:14
Jag vill ha recensioner, flumbilden gör det hela intressant!

Goggla "bliss officiell tråd".

Mollestam
2013-02-13, 17:12
Goggla "bliss officiell tråd".

Ah, tackar!

Verkar som att den ger en bra effekt hos de som testar, påminner i beskrivningen av Craze, spännande!

Hönke
2013-02-13, 22:16
Fick en burk idag. Skulle inte träna idag. Men var ändå nyfiken och tog lite inför kvällens jobb. Tog ca 3/4 skopa. På beta-test fick ja bäst effekt på 1-1 1/2 skopa. Men tog de lugnt för säkerhets skull.

Första intryck:
Den smakar lite som apelsin fanta med lite grape tonic i. Helt ok smak. Hungerkänslor försvann, blev lite piggare och gladare. Ska bli intressant att testa full dos.

EiseltUK
2013-02-14, 08:08
Fick en burk idag. Skulle inte träna idag. Men var ändå nyfiken och tog lite inför kvällens jobb. Tog ca 3/4 skopa. På beta-test fick ja bäst effekt på 1-1 1/2 skopa. Men tog de lugnt för säkerhets skull.

Första intryck:
Den smakar lite som apelsin fanta med lite grape tonic i. Helt ok smak. Hungerkänslor försvann, blev lite piggare och gladare. Ska bli intressant att testa full dos.

Tog du på tom mage nu?

Hönke
2013-02-14, 08:12
Tog du på tom mage nu?
Ganska tom. Åt vid 13, sen inget mer, drack vid 18.30

maximuscle
2013-02-14, 22:05
Fick en burk idag. Skulle inte träna idag. Men var ändå nyfiken och tog lite inför kvällens jobb. Tog ca 3/4 skopa. På beta-test fick ja bäst effekt på 1-1 1/2 skopa. Men tog de lugnt för säkerhets skull.

Första intryck:
Den smakar lite som apelsin fanta med lite grape tonic i. Helt ok smak. Hungerkänslor försvann, blev lite piggare och gladare. Ska bli intressant att testa full dos.


hur länge försvinner hungerkänslorna?

EiseltUK
2013-02-14, 22:10
hur länge försvinner hungerkänslorna?

Några timmar kan man nog säga eller så länge effekten håller i sig. Jag har tagit en halv skopa två gånger dagligen och tycker då att jag får en hunger- eller i varje fall aptitdämpande effekt längre än om jag tar en skopa på en gång. Det är säkert individuellt.

maximuscle
2013-02-14, 22:46
Några timmar kan man nog säga eller så länge effekten håller i sig. Jag har tagit en halv skopa två gånger dagligen och tycker då att jag får en hunger- eller i varje fall aptitdämpande effekt längre än om jag tar en skopa på en gång. Det är säkert individuellt.

ok för jag vill ju kunna käka efter gymet på kvällen utan att känna mig tok mät pga av att jag tagit bliss ;)

Hönke
2013-02-14, 23:20
hur länge försvinner hungerkänslorna?

Ja började känna hunger efter ca 2h.

EiseltUK
2013-02-15, 09:54
ok för jag vill ju kunna käka efter gymet på kvällen utan att känna mig tok mät pga av att jag tagit bliss ;)

Du känner dig inte mätt utan det är att du tappar sug efter mat. Har annat i tankarna liksom. Behöver du äta så är det bara att göra det.

Baronpanda
2013-02-15, 10:05
Du känner dig inte mätt utan det är att du tappar sug efter mat. Har annat i tankarna liksom. Behöver du äta så är det bara att göra det.

Och där blir det ett nej för mig på den hära produkten då :/
Kan inte ta något aptitdämpande när man måste upp över 4000+ kalorier per dag *gah!*

EiseltUK
2013-02-15, 13:06
Och där blir det ett nej för mig på den hära produkten då :/
Kan inte ta något aptitdämpande när man måste upp över 4000+ kalorier per dag *gah!*

Jag tror inte att du kommer att uppleva det som ett problem. Måste du käka så gör du det. Du kommer inte att bli mätt snabbare bara för att du tar Bliss.

Hönke
2013-02-15, 14:50
Och där blir det ett nej för mig på den hära produkten då :/
Kan inte ta något aptitdämpande när man måste upp över 4000+ kalorier per dag *gah!*

Du kommer inte känna dig mätt. Utan om du har hungerkänslor så försvinner de. Är du inte hungrig så märks det inte av.

maximuscle
2013-02-15, 16:00
Du känner dig inte mätt utan det är att du tappar sug efter mat. Har annat i tankarna liksom. Behöver du äta så är det bara att göra det.

har ju redan svårt att käka mkt så känns ju lite så där att tappa det lilla sug jag har efter mat på kvällen, men blir nog till att pröva en burk ändå då jag e nyfiken ;)

Skitväder
2013-02-15, 16:09
Ni som har testat den kan ni jämföra den med någon annan PWO ?

EiseltUK
2013-02-15, 17:27
Ni som har testat den kan ni jämföra den med någon annan PWO ?


Jag skulle säga att det är Craze men effekten är lite annorlunda. Bliss ger en väldigt ren PEA-effekt och det är det som bidrar till den euforiska känslan (som namnet Bliss kommer ifrån).


Några citat från betatestarna (taget från ett annat forum):

"tagit bliss nu i ett par dagar, doserat 1skopa 1timme innan gym ungefär. Känslan är snarlik craze men vassare. Man får ingen superkick av produkten (skulle inte vara meningen heller) men man få ren euforisk känsla och pigghet som fan. Känner lyckoruset och man klarar helt klart av mkt mer i gymmet pgr av piggheten, får ingen krash heller utan den avtar successivt efter par timmar. senaste dosen jag tog var kl 5 och då var jag pigg även vid 23:00 vilket kan vara minus om man är känslig, men kan inte med hundra procent säga att det var tack vare bliss jag var vaken och pigg så länge.

Bliss levererar väldigt bra,positivt överraskad och intressanta ingredienser."

----------------------------------------------------------

"Nu har jag bara lite kvar, så här kommer mitt slutdöme.

Jag tycker Bliss ger bra med energi utan att göra mig stressad. Jag känner mig fortare återhämtad mellan seten, vilket gör att jag orkar ge mer i gymmet.

Testade att ta 1½dos, och för att citera Lorreen- "Euforia!!!". Det var längesen jag blev så stimmad av en pwo. Kände att humöret gick upp även energin och orken ökade nåt enormt. Blev ett Kettlebellts-pass + städning av hus Inte ens craze gav mig sån här energi! Var nästan så jag tyckte att det blev för mycket av det goda.

Ser fram emot när Bliss lanseras, kommer bli ett köp!"

----------------------------------------------------------

"Jag kan inte annat än hålla med föregående talare;

Jag upplever inte ren och skär "pigghet" som jag t ex får av x gram koffein. Däremot blir jag oerhört välmående och passen på gymmet blir lätta att ploga igenom. Dessutom har jag varit mycket mer pratglad med folk på gymmet när jag tagit denna pwo
Jag har dock endast tagit föreskriven dos, alltså varken under- eller överdoserat enligt rekommendationen.

I övrigt så behöver jag inte vila lika mycket mellan seten (kör ca. 6-10reps per set) som i vanliga fall (förut 3min+ nu ca.2min).

Jag kan också meddela att jag har satt 2 PB:n efter intag av Blissed;
90kg x 4 i hängande frivändningar
160kg x 3 i marklyft

"

Ekonom
2013-02-15, 17:57
Ännu en droginspirerad pwo... Bara tanken på att ta en produkt som syftar till att göra dig euforisk för mina tankar direkt till narkotika.

Vad är dina egna tankar Henrik? Ser du inget problem med att sälja den hör typen av produkter med drog-liknande effekter? Särskilt med tanke på att hel del tonåringar sannolikt kommer att köpa den. Den långsiktiga effekten på deras hjärnor och framtida inverkan på syntes av neurotransmittorer etc. är ju okänd och potentiellt irreversibel.

Om jag tolkar det rätt så är det MAOi:s i den? Skriver ni på förpackningen att den ska undvikas om man medicinerar med SSRI?

EiseltUK
2013-02-16, 11:59
Ännu en droginspirerad pwo... Bara tanken på att ta en produkt som syftar till att göra dig euforisk för mina tankar direkt till narkotika.

Vad är dina egna tankar Henrik? Ser du inget problem med att sälja den hör typen av produkter med drog-liknande effekter? Särskilt med tanke på att hel del tonåringar sannolikt kommer att köpa den. Den långsiktiga effekten på deras hjärnor och framtida inverkan på syntes av neurotransmittorer etc. är ju okänd och potentiellt irreversibel.

Om jag tolkar det rätt så är det MAOi:s i den? Skriver ni på förpackningen att den ska undvikas om man medicinerar med SSRI?

Nja så extrem är den inte men jag förstår ditt resonemang.

Vi är försiktiga med doseringsanvisningarna för att minimera risken för biverkningar. Sen finns det ju alltid folk som inte följer det man skriver och det är ju alltid ett problem.

Vi specificerar inte vilka läkemedel man inte ska kombinera med utan har en generell avrådan på etiketten om att man inte ska kombinera med något läkemedel.

LillisJ
2013-02-16, 13:21
Ännu en droginspirerad pwo... Bara tanken på att ta en produkt som syftar till att göra dig euforisk för mina tankar direkt till narkotika.

Vad är dina egna tankar Henrik? Ser du inget problem med att sälja den hör typen av produkter med drog-liknande effekter? Särskilt med tanke på att hel del tonåringar sannolikt kommer att köpa den. Den långsiktiga effekten på deras hjärnor och framtida inverkan på syntes av neurotransmittorer etc. är ju okänd och potentiellt irreversibel.

Om jag tolkar det rätt så är det MAOi:s i den? Skriver ni på förpackningen att den ska undvikas om man medicinerar med SSRI?

Ja fy bövulen vad tråkigt att folk kan bli glada av ett kosttilskott. Usch.

Skit i att köpa det bara. :)

davidandersson
2013-02-17, 07:26
Ja fy bövulen vad tråkigt att folk kan bli glada av ett kosttilskott. Usch.

Skit i att köpa det bara. :)

Oroväckande korkat inlägg.

Ditt resonemang går att tillämpa på vilken drog som helst.

koffein_beroende
2013-02-17, 10:23
Jag testade i fredags, hämtade ut paketet vid 1700 tiden och tog väl 3/4 skopa. Ganska tom mage, hade ätit lunch kl 12 och en bar vid 1430.

Effekten jag fick går inte att jämföra med Craze, blev lite piggare(koffeinet möjligtvis?) men det var någonting som var där(vet inte vad, bra dag? möjligtvis lite eufori?) men kan inte sätta fingret på det, ska testa någon mer gång i veckan och se hur det känns, då blir det en skopa.

Smaken var inte bra, den luktar jätte gott, men sen gillar jag inte Tonic också.

Hur som helst så gillar jag faktiskt Bliss, ska återkomma nästa gång jag testar igen.

EiseltUK
2013-02-17, 10:50
Jag testade i fredags, hämtade ut paketet vid 1700 tiden och tog väl 3/4 skopa. Ganska tom mage, hade ätit lunch kl 12 och en bar vid 1430.

Effekten jag fick går inte att jämföra med Craze, blev lite piggare(koffeinet möjligtvis?) men det var någonting som var där(vet inte vad, bra dag? möjligtvis lite eufori?) men kan inte sätta fingret på det, ska testa någon mer gång i veckan och se hur det känns, då blir det en skopa.

Smaken var inte bra, den luktar jätte gott, men sen gillar jag inte Tonic också.

Hur som helst så gillar jag faktiskt Bliss, ska återkomma nästa gång jag testar igen.

Du behöver nog bara öka dosen lite.

Vilken dos brukar du ta av Craze?

Smaken har varit lite knepig att få till så man kan säga att "tonic" står för det äckliga och "orange" för det goda.

fridalin
2013-02-17, 11:01
Du behöver nog bara öka dosen lite.

Vilken dos brukar du ta av Craze?

Smaken har varit lite knepig att få till så man kan säga att "tonic" står för det äckliga och "orange" för det goda.


Enda anledning att jag gillar craze, aldrig testat mer än 1,5 skopa, kör nästan alltid på 1 skopa, är muskelkontakten man får med craze. Stim överlag har jag inte mkt till övers för, älskar och träna och behöver inte direkt nått som hjälper till att ta mig till gymmet, snarare nått som ibland håller mig därifrån, Men som sagt just muskelkontakten är ju så grym med craze så jag unnar mig att köra den 1-2 ggr i veckan. Vad kan man förvänta sig av Blizz på den fronten och vilken dosering rekommenderas? Tänkte prova 1 skopa.

EiseltUK
2013-02-17, 11:09
Enda anledning att jag gillar craze, aldrig testat mer än 1,5 skopa, kör nästan alltid på 1 skopa, är muskelkontakten man får med craze. Stim överlag har jag inte mkt till övers för, älskar och träna och behöver inte direkt nått som hjälper till att ta mig till gymmet, snarare nått som ibland håller mig därifrån, Men som sagt just muskelkontakten är ju så grym med craze så jag unnar mig att köra den 1-2 ggr i veckan. Vad kan man förvänta sig av Blizz på den fronten och vilken dosering rekommenderas? Tänkte prova 1 skopa.

Jag tror att du kommer uppleva ungefär liknande effekt.

Normal dosering av Bliss är en skopa = 6.5g.

koffein_beroende
2013-02-17, 11:12
Du behöver nog bara öka dosen lite.

Vilken dos brukar du ta av Craze?

Smaken har varit lite knepig att få till så man kan säga att "tonic" står för det äckliga och "orange" för det goda.

Ja jag ska nog köra en skopa nästa gång, men jag tycker inte det behövs så mycket mer än kicken jag fick nu, dög ganska bra.

Brukar köra på 1rågad skopa Craze.

Iofs är smaken inte så viktig men du beskriver det kanske bra :)

EiseltUK
2013-02-17, 18:45
Ja jag ska nog köra en skopa nästa gång, men jag tycker inte det behövs så mycket mer än kicken jag fick nu, dög ganska bra.

Brukar köra på 1rågad skopa Craze.

Iofs är smaken inte så viktig men du beskriver det kanske bra :)

Styrkan på Bliss och Craze är ganska lika så tar man en skopa Craze behöver man troligen en skopa Bliss. För dig kan det m a o behövas en rågad skopa. Återkom gärna när du har testat lite mer!

z_bumbi
2013-02-18, 08:09
Ah, tackar!

Verkar som att den ger en bra effekt hos de som testar, påminner i beskrivningen av Craze, spännande!

Tänk på att alla som hunnit testa den har fått den pga spons eller andra kontakter med tillverkaren. Med att testa den menar jag självklart inte att de utfört något vetenskapligt test utan att de bara stoppat i sig den men att de kanske stoppat i den aningen fler gånger än något enstaka pass.

Vi vet fortfarande inte heller vad det är för något i burkarna för svaret som gavs tidigare var totalt obegripligt och tog inte heller upp vad det är som gör vad och vad det baseras på.

LillisJ
2013-02-18, 09:33
Oroväckande korkat inlägg.

Ditt resonemang går att tillämpa på vilken drog som helst.

Fast jag tvivlar på att man får ett likadant rus som av narkotika. Det är inte jag som är korkad här.

exevision
2013-02-18, 09:50
Fast jag tvivlar på att man får ett likadant rus som av narkotika. Det är inte jag som är korkad här.

Jo, till viss del. Du kan ju ägna en extra tanke till z_bumbis post.

EiseltUK
2013-02-18, 11:34
Tänk på att alla som hunnit testa den har fått den pga spons eller andra kontakter med tillverkaren. Med att testa den menar jag självklart inte att de utfört något vetenskapligt test utan att de bara stoppat i sig den men att de kanske stoppat i den aningen fler gånger än något enstaka pass.

Vi vet fortfarande inte heller vad det är för något i burkarna för svaret som gavs tidigare var totalt obegripligt och tog inte heller upp vad det är som gör vad och vad det baseras på.

Är Mollestam dum? Han frågade väl uttryckligen efter recensioner?

Fint att du talar i vi-form. Är du sugen på att testa. :D

Hur svårt är det att förstå ingrediensförteckningen.... "(extrakt av groddad vete [Triticum aestivum] och groddat korn [Hordenum vulgare] innehålllande tyraminderivat, dimetyltyramin)".

Tyramin har två möjliga öden. Antingen bilda oktopamin -> synefrin eller metyleras. Oktopamin är dopingklassat, synefrin är förbjudet i kombination med synefrin så dessa går bort. Det sistnämnda, metylerat tyramin, ger reversibla substrat för monoaminooxidas och det är det vi vill åt.

Eiselt är långt ifrån först att ta fram en produkt med den här typen av ämnen. Finns massor i USA och även flera svenska företag men jag tror att vi har lyckats ovanligt bra med proportionerna av allt.

Otur
2013-02-18, 13:50
Är Mollestam dum? Han frågade väl uttryckligen efter recensioner?

Är du sugen på att testa. :D


Jag är sugen :)

EiseltUK
2013-02-18, 18:33
Jag är sugen :)

Finns en produktgaranti på produkten. Om du inte är nöjd så får du pengarna tillbaka men det förutsätter ju så klart att du inte har konsumerat hela innehållet och sen reklamerar. ;)

Ekonom
2013-02-18, 20:19
Tyramin har två möjliga öden. Antingen bilda oktopamin -> synefrin eller metyleras. Oktopamin är dopingklassat, synefrin är förbjudet i kombination med synefrin så dessa går bort. Det sistnämnda, metylerat tyramin, ger reversibla substrat för monoaminooxidas och det är det vi vill åt.

Du är i alla fall ärlig med att du säljer en MAOi till skillnad från dem som smyger in dem.

Ingen diss mot dig, men vi får för alla oinformerade och ffa unga personers skull hoppas att Läkemedelsverket får utreda den här typen av gråzonspreparat inom kort.

Jag uppskattar annars att ni är innovativa i er produktutveckling. Ni var först med eaa på svenska marknaden och jag har för mig att KP3 var tämligen inovativ också där för snart 10 år sedan, och jag tycker ert tryptofanrika protein som du hintar om i din signatur låter grymt, men beträffande MAOi tycker jag det är synd att ni hoppar på den trenden. But thats just me.

miaz
2013-02-19, 06:31
Tyramin har två möjliga öden. Antingen bilda oktopamin -> synefrin eller metyleras. Oktopamin är dopingklassat, synefrin är förbjudet i kombination med synefrin så dessa går bort. Det sistnämnda, metylerat tyramin, ger reversibla substrat för monoaminooxidas och det är det vi vill åt.

??

EiseltUK
2013-02-19, 07:34
Tyramin har två möjliga öden. Antingen bilda oktopamin -> synefrin eller metyleras. Oktopamin är dopingklassat, så dessa går bort. Det sistnämnda, metylerat tyramin, ger reversibla substrat för monoaminooxidas och det är det vi vill åt.

??

i kombination med koffein skulle det vara. :em:

exnm
2013-02-19, 08:24
Är det någon av de som testat Bliss som känt av sömnproblem?

Jag hade enormt svårt att sova inatt efter att ha testat Bliss första gången.
Dock kan det bero på 78 andra saker än just Bliss men tänkte se om någon känner igen sig?

Sheogorath
2013-02-19, 08:29
Är det någon av de som testat Bliss som känt av sömnproblem?

Jag hade enormt svårt att sova inatt efter att ha testat Bliss första gången.
Dock kan det bero på 78 andra saker än just Bliss men tänkte se om någon känner igen sig?

Nu ska jag vara pappa-surgubbe, men varför ens ställa en sån här fråga? Du stoppar i dig en produkt med minst två centralstimulerande substanser; klart som korvspad att det finns en överhängande risk för sömnstörningar på ena eller andra viset.

exnm
2013-02-19, 08:36
Nu ska jag vara pappa-surgubbe, men varför ens ställa en sån här fråga? Du stoppar i dig en produkt med minst två centralstimulerande substanser; klart som korvspad att det finns en överhängande risk för sömnstörningar på ena eller andra viset.

Ah, du har så rätt pappa-surgubbe. Dum fråga.

benya
2013-02-19, 09:26
Har provat bliss 2ggr nu, och pausat craze/jacked xx helt.
Tycker den funkar bra vid strax under 1 skopa. Inte helt olik craze, med bra fokus och mindre ”stissighet”.

Köpte även rouge SDN när jag beställde för att hamna över 500kr gränsen – man blir ju hungirg som en gris och äer som en kossa. Magen känns som ett svart hål.
Ska den vara så Eiselt? Riskerar man inte att bli fet om man äter efter hunger?

EiseltUK
2013-02-19, 09:46
Har provat bliss 2ggr nu, och pausat craze/jacked xx helt.
Tycker den funkar bra vid strax under 1 skopa. Inte helt olik craze, med bra fokus och mindre ”stissighet”.

Köpte även rouge SDN när jag beställde för att hamna över 500kr gränsen – man blir ju hungirg som en gris och äer som en kossa. Magen känns som ett svart hål.
Ska den vara så Eiselt? Riskerar man inte att bli fet om man äter efter hunger?


Tillverkaren av Rouge rekommenderar att man äter minst 500 kcal extra. Den erfarenhet vi har från kunder säger att man inte lägger på sig fett, snarare tvärtom.

Johan S har testat produkten och han upplevde, citat från hans recension på OB:

"Tittar jag på dessa resultat så fattar jag det knappt själv. En liten slutsats som jag kan dra från detta är att jag trots 500 kcal mer än vad jag redan åt på kaloriplus så har jag ändå bara ökat ca halvkilot och tappat kring midjan. Jag hade förmodligen kunnat äta bra mycket mer utan att fläska på mig."

Rouge är bra men för dyr.

Kul att du gillar Bliss! Jag tycker ungefär som du. Jag blir mer uppstressad Craze och en mildare effekt i det avseendet passar mig perfekt.

EiseltUK
2013-02-19, 12:24
Jag uppskattar annars att ni är innovativa i er produktutveckling. Ni var först med eaa på svenska marknaden och jag har för mig att KP3 var tämligen inovativ också där för snart 10 år sedan, och jag tycker ert tryptofanrika protein som du hintar om i din signatur låter grymt, men beträffande MAOi tycker jag det är synd att ni hoppar på den trenden. But thats just me.

Ta inte tryptofanet med MAOi's bara för då bildas tryptaminer. ;)

Kokowski
2013-02-19, 13:15
Tyckte att produkten var klipskt värdelös att träna på. Den var mest soft alltså man tagga inte till innan gymet utan bara ja... soft typ. Sen när jag kom hem och satte mig vid Cod då var det andra bullar riktigt bra produkt för att hålla koncentration uppe! Men ett big No No till att gyma med.

Permaximum
2013-02-19, 13:58
EiseltUK

Hur är det ifall man tar antiepileptika i form av lamotrigin och samtidigt provar bliss? Är bipolär så det är därför jag tar lamotrigin.

Kan ju ringa och fråga läkaren men hoppades på att slippa det. Lamptrigin är ju ingen SSRI.

exevision
2013-02-19, 14:04
EiseltUK

Hur är det ifall man tar antiepileptika i form av lamotrigin och samtidigt provar bliss? Är bipolär så det är därför jag tar lamotrigin.

Kan ju ringa och fråga läkaren men hoppades på att slippa det. Lamptrigin är ju ingen SSRI.

Är man biboplär ska man nog inte ta stim överhuvudtaget. Lär dig ta i utan stim helt enkelt.

Permaximum
2013-02-19, 15:31
Ringde psykläkaren (vet inte vad yrkestiteln är) och han skulle kolla upp det.

Johan.S
2013-02-19, 15:50
Har provat bliss 2ggr nu, och pausat craze/jacked xx helt.
Tycker den funkar bra vid strax under 1 skopa. Inte helt olik craze, med bra fokus och mindre ”stissighet”.

Köpte även rouge SDN när jag beställde för att hamna över 500kr gränsen – man blir ju hungirg som en gris och äer som en kossa. Magen känns som ett svart hål.
Ska den vara så Eiselt? Riskerar man inte att bli fet om man äter efter hunger?


Ät på! Jag har testat Rouge ett antal gånger och som mest med ett kcal plus på 1000kcal. Inte ens då la jag på mig nämnvärt med fett.

benya
2013-02-19, 16:44
Köpte den mest för den var nedsänkt och verkade intressant till profilen. Vettifan om jag vågar äta så mkt som min kropp säger åt mig, men likförbannat måste jag ju lugna ner hen! Är oerhört försiktig med att gina fett, man kan säga att jag ligger på deff sedan 1 vecka tillbaka därför är jag lite rädd att äta mer än jag brukar :/
Blir lite små-känslig också, lätt-irriterad och tänder till på ett sätt jag inte gjort innan – efter intag. Tar hela dosen 1timma innan gymmet.
Ngt fuffens är det allt i den häxblandningen :D

Permaximum
2013-02-19, 16:55
Läkaren ringde upp och sa att det var ganska mycket koffein och om jag inte kunde dricka en kopp kaffe istället. :Virro
Han kunde iaf inte se något som skulle vara skadligt att blanda med lamotriginet men det kändes inte ut så betryggande. Tror knappast han googlat upp alla ämnen i pwo'n.

EiseltUK
2013-02-19, 17:25
Tyckte att produkten var klipskt värdelös att träna på. Den var mest soft alltså man tagga inte till innan gymet utan bara ja... soft typ. Sen när jag kom hem och satte mig vid Cod då var det andra bullar riktigt bra produkt för att hålla koncentration uppe! Men ett big No No till att gyma med.

Tog den för tätt inpå träningen kanske?

Vissa, som är vana med stora mängder koffein, kan behöva komplettera med rent koffein.

EiseltUK
2013-02-19, 17:26
EiseltUK

Hur är det ifall man tar antiepileptika i form av lamotrigin och samtidigt provar bliss? Är bipolär så det är därför jag tar lamotrigin.

Kan ju ringa och fråga läkaren men hoppades på att slippa det. Lamptrigin är ju ingen SSRI.

Vi avråder från att kombinera med alla läkemedel. Det är inte värt att ta några risker. Det går ju faktiskt att träna utan en massa stims. ;)

Carnes
2013-02-19, 19:39
Är man biboplär ska man nog inte ta stim överhuvudtaget. Lär dig ta i utan stim helt enkelt.

Nu vill jag egentligen inte ge mig in i värsta debatten men stims har visats effektiva för bipolära människor (främst typ 2). Tror inte en PWO skulle sätta honom i en mani, om han inte lider av ett extremt fall av rapid-cycling.

Sheogorath
2013-02-19, 20:01
Nu vill jag egentligen inte ge mig in i värsta debatten men stims har visats effektiva för bipolära människor (främst typ 2). Tror inte en PWO skulle sätta honom i en mani, om han inte lider av ett extremt fall av rapid-cycling.

Även om den inte skulle utlösa en manisk episod ligger det nära till hands att tänka att bipolära är mer känsliga för avtändningen, d.v.s. att en ev. krasch tar mycket hårdare. Och att beroenderisken är högre (om svängningarna blir större).

Carnes
2013-02-19, 20:04
Även om den inte skulle utlösa en manisk episod ligger det nära till hands att tänka att bipolära är mer känsliga för avtändningen, d.v.s. att en ev. krasch tar mycket hårdare. Och att beroenderisken är högre (eftersom svängningarna blir större).

Absolut det håller jag med om. Men en mild laglig Stim tror jag inte gör 'överdrivet' mycket dock. Hans läkare får avgöra saken :>

Sheogorath
2013-02-19, 20:08
Absolut det håller jag med om. Men en mild laglig Stim tror jag inte gör 'överdrivet' mycket dock. Hans läkare får avgöra saken :>

Fast beta-fenetylamin skulle jag verkligen inte kalla för en mild stim. Inte på långa vägar. Särskilt inte i kombination med en MAOI. Vi ska nog inte sätta särskilt stor tilltro till en läkares utlåtande i det här fallet.

Carnes
2013-02-19, 20:12
Fast beta-fenetylamin skulle jag verkligen inte kalla för en mild stim. Inte på långa vägar. Särskilt inte i kombination med en MAOI. Vi ska nog inte sätta särskilt stor tilltro till en läkares utlåtande i det här fallet.

Jag är inte kunnig nog att fortsätta den här diskussionen haha, jag litar på dig!

Permaximum
2013-02-19, 22:57
Även om den inte skulle utlösa en manisk episod ligger det nära till hands att tänka att bipolära är mer känsliga för avtändningen, d.v.s. att en ev. krasch tar mycket hårdare. Och att beroenderisken är högre (om svängningarna blir större).

Jo, men det är ju saker som jag själv kan känna efter. Tänkte mer ifall man fuckade upp serotoninnivåerna kroniskt när man blandade eller liknande.

Sheogorath
2013-02-20, 05:57
Jo, men det är ju saker som jag själv kan känna efter. Tänkte mer ifall man fuckade upp serotoninnivåerna kroniskt när man blandade eller liknande.

Stimulantutlösta depressioner är notoriskt svårbehandlade (gamla amfetaminister svarar i regel mycket dåligt på antidepressiv behandling) så nog finns det fog att se upp. Risken med just b-fenetylamin med kompisar är förstås inte känd.

EiseltUK
2013-02-20, 12:43
Läkaren ringde upp och sa att det var ganska mycket koffein och om jag inte kunde dricka en kopp kaffe istället. :Virro
Han kunde iaf inte se något som skulle vara skadligt att blanda med lamotriginet men det kändes inte ut så betryggande. Tror knappast han googlat upp alla ämnen i pwo'n.

Haha... jag där se man vilka kunskaper fackmän kan besitta. :D

Är inte så insatt i hur bipolär sjukdom men enligt wiki hoppar man mellan hypomani och depression. Hypomani är ungefär samma tillstånd som du tar Bliss, dvs du blir upprymd och pratglad. Om du tar en sån här produkt under depression så kommer du sannolikt att känna dig bättre men jag har på känn att det kan skapa en osund användning. Jag tycker m a o inte att du ska använda produkten oavsett vad läkaren säger.

Sheogorath
2013-02-20, 12:50
Haha... jag där se man vilka kunskaper fackmän kan besitta. :D

Är inte så insatt i hur bipolär sjukdom men enligt wiki hoppar man mellan hypomani och depression. Hypomani är ungefär samma tillstånd som du tar Bliss, dvs du blir upprymd och pratglad. Om du tar en sån här produkt under depression så kommer du sannolikt att känna dig bättre men jag har på känn att det kan skapa en osund användning. Jag tycker m a o inte att du ska använda produkten oavsett vad läkaren säger.

:thumbup:

exevision
2013-02-20, 13:04
Har en kompis som är bipolär. Och jag skulle då avråda skarpt till att äventyra och göra det värre med PWO som denna och liknande.

z_bumbi
2013-02-20, 13:25
Vi avråder från att kombinera med alla läkemedel.

Jag kollade för skojs skull på hemsidan och jag hittar inte den varningen någonstans?

r2d2r2d2
2013-02-20, 13:44
Har kört två benpass med den och jag gillar produkten skarpt. Det jag gillar mest är den sköna muskelkontakten man får med Bliss, svårt att förklara men det känns som att "det tar" mycket mer och jag orkar hålla på mer än vanligt också.
Jag kan bli sittande i bensparken i uppåt en halvtimme i slutet på mina pass, vill inte sluta köra hehe :d

EiseltUK
2013-02-20, 14:34
Jag kollade för skojs skull på hemsidan och jag hittar inte den varningen någonstans?

Det står på burken.

EiseltUK
2013-02-20, 14:35
Har kört två benpass med den och jag gillar produkten skarpt. Det jag gillar mest är den sköna muskelkontakten man får med Bliss, svårt att förklara men det känns som att "det tar" mycket mer och jag orkar hålla på mer än vanligt också.
Jag kan bli sittande i bensparken i uppåt en halvtimme i slutet på mina pass, vill inte sluta köra hehe :d

Kul! Roligt att få lite feedback från testare!

edasvangen
2013-02-21, 12:56
Har tidigare hållit mig från PWO's och liknande produkter, utöver koffein då men kände att jag ville prova på något nytt och det fick då bli bliss!*rolleyes*

Kom hem från jobbet helt slutkörd och ville inget annat än att gå och lägga mig, slängde i mig lite över en halv skopa samt lite koffein(kanske 50mg utöver det från produkten), kände inte så mycket men när jag drog igång med träningen 40-50 min senare blev det fart!

Körde på och fick in ett riktigt vettigt pass! hade heller inga större problem att somna in på kvällen.

Orkar inte gå in i detaljer men fungerar gör det då och det kommer att användas på slöa dagar framöver, och endast då, vill inte bli för van med stimulantia ämnen.:smash:

spas
2013-02-21, 16:38
Haha... jag där se man vilka kunskaper fackmän kan besitta. :D

Är inte så insatt i hur bipolär sjukdom men enligt wiki hoppar man mellan hypomani och depression. Hypomani är ungefär samma tillstånd som du tar Bliss, dvs du blir upprymd och pratglad. Om du tar en sån här produkt under depression så kommer du sannolikt att känna dig bättre men jag har på känn att det kan skapa en osund användning. Jag tycker m a o inte att du ska använda produkten oavsett vad läkaren säger.

Snyggt.

Nu vill jag bara ha tillbaka Overdrive igen. Den känns så snäll och ofarlig på något sätt.

Johan.S
2013-02-21, 20:55
Testade den färdiga versionen av Bliss idag och blev inte besviken! Allt som jag älskade med betaversionen fanns kvar fast med bättre smak. En given hit!

Ett sån behaglig mental fokus och energi har jag inte upplevt i någon annan PWO. Craze är väl närmast men jag tycker Bliss slår den på fingrarna.

EiseltUK
2013-02-21, 23:30
Har tidigare hållit mig från PWO's och liknande produkter, utöver koffein då men kände att jag ville prova på något nytt och det fick då bli bliss!*rolleyes*

Kom hem från jobbet helt slutkörd och ville inget annat än att gå och lägga mig, slängde i mig lite över en halv skopa samt lite koffein(kanske 50mg utöver det från produkten), kände inte så mycket men när jag drog igång med träningen 40-50 min senare blev det fart!

Körde på och fick in ett riktigt vettigt pass! hade heller inga större problem att somna in på kvällen.

Orkar inte gå in i detaljer men fungerar gör det då och det kommer att användas på slöa dagar framöver, och endast då, vill inte bli för van med stimulantia ämnen.:smash:

Tror du att det blir drygt en halv skopa eller har du tänkt att testa en skopa?

Jag gillar effekten av en halv skopa. Brukar fylla på med en halv skopa någon timme senare om jag vill förlänga effekten. Det är "jobb-doseringen". Borde få löneförhöjning de dagarna för jag blir dubbelt så effektiv. :D

edasvangen
2013-02-22, 09:29
Tror du att det blir drygt en halv skopa eller har du tänkt att testa en skopa?

Jag gillar effekten av en halv skopa. Brukar fylla på med en halv skopa någon timme senare om jag vill förlänga effekten. Det är "jobb-doseringen". Borde få löneförhöjning de dagarna för jag blir dubbelt så effektiv. :D

Blir förmodligen en halv skopa + koffein de dagar det behövs för träningen, annars duger lite koffein finfint för att hålla igång på jobbet!(än så länge...:d)

Stims undviker jag som sagt helst men lite ibland får gå bra, eller?

Men visst är det härligt när allt bara flyter på på jobbet! händer tyvärr mindre och mindre här och då är jag bara 23 år, undrar hur det kommer se ut om tio år..cofffee

EiseltUK
2013-02-22, 11:05
Blir förmodligen en halv skopa + koffein de dagar det behövs för träningen, annars duger lite koffein finfint för att hålla igång på jobbet!(än så länge...:d)

Stims undviker jag som sagt helst men lite ibland får gå bra, eller?

Men visst är det härligt när allt bara flyter på på jobbet! händer tyvärr mindre och mindre här och då är jag bara 23 år, undrar hur det kommer se ut om tio år..cofffee

Ja det är bättre att ta sporadiskt. Stims är ju sånt som kroppen vänjer sig vid ganska snabbt.

Alfers
2013-02-22, 14:25
Den var ju bra och sådär men alltså, var det rea på grapearom?

BigSpawn
2013-02-22, 15:21
fick den förra fredagen och testade en halv skopa i lördags + 200mg coffein för att testa min tålighet. Märkte nästan ingenting.
I måndags tog jag en hel skopa + 100mg coffein innan träningen och det första jag tänkte var att damn, denna var kryddig. Är det bara jag som tyckte att det var nått starkt i den som gav en rivande känsla i halsen?
En stund senare blev det minsann fart på magen och märkte inte av nån vidare effekt under passet och magstrulet fortsatte under kvällen med en låg feber(37.8).
Kan ju ha timat det med nån magbasilusk eller så kanske det är nån av ingredienserna jag inte tål?

Craze brukar jag ta ungefär 1.5skopa av med 200mg coffein och får bra effekt på det.

ska testa igen nästa vecka så jag kan ge ett rättvist omdöme då de flesta ju verkar tycka den är bra:)

OddWorld
2013-02-22, 15:25
EiseltUK: finns det någon chans att få ett prov på denna produkt? skulle vara intresserad isåfall..

Mvh

EiseltUK
2013-02-22, 19:05
EiseltUK: finns det någon chans att få ett prov på denna produkt? skulle vara intresserad isåfall..

Mvh

Vi kommer att få in prover men det är begränsat antal.

Bliss har en "pengarna tillbaka om du inte är nöjd"-garanti så om du bara är osäker så köp en burk och testa några dagar. Funkar den inte för dig så kontaktar du oss ger vi dig instruktioner. Det spelar ingen roll vart du har köpt produkten.

Limpanz
2013-02-22, 19:41
Vi kommer att få in prover men det är begränsat antal.

Bliss har en "pengarna tillbaka om du inte är nöjd"-garanti så om du bara är osäker så köp en burk och testa några dagar. Funkar den inte för dig så kontaktar du oss ger vi dig instruktioner. Det spelar ingen roll vart du har köpt produkten.

Hur gör man för att komma över ett prov-exemplar om det är begränsat då? Jag tänkte ev. köpt produkten i fysisk butik men hittar den bara på en hemsida. Finns den på flera ställen får du gärna skicka PM. :)

LillisJ
2013-02-22, 23:26
I vilka affärer kan den hittas? Butiker från Sverige helst.

PMa om man inte får säga här.

EiseltUK
2013-02-23, 10:23
I vilka affärer kan den hittas? Butiker från Sverige helst.

PMa om man inte får säga här.


Träningsspecialisten har en butik i Hammarby sjöstad som i varje fall ligger på din sida av stan. Ring och kolla med dem!

fridalin
2013-02-23, 11:00
Vad skulle ni rekommendera att kombinera Blizz med för lite extra styrka/pump, typ betaalanin, agmatine, gakkic?? Och är det något man kanske helst ska undvika att kombinera den med?? Hur ofta kan skulle man kunna ta Bliss 1-3 ggr i veckan? Sett att det är mest killar som skrivit recensioner, har inte provat den ännu men gör nog det till veckan. Tränar rätt hårt och tungt, med mål att öka i bänk, böj, chins, och mark..

Johan.S
2013-02-23, 11:26
Vad skulle ni rekommendera att kombinera Blizz med för lite extra styrka/pump, typ betaalanin, agmatine, gakkic?? Och är det något man kanske helst ska undvika att kombinera den med?? Hur ofta kan skulle man kunna ta Bliss 1-3 ggr i veckan? Sett att det är mest killar som skrivit recensioner, har inte provat den ännu men gör nog det till veckan. Tränar rätt hårt och tungt, med mål att öka i bänk, böj, chins, och mark..


Kreatin, Beta alanin och kolhydrater är det som jag testat till med gott resultat. Extra koffein är inte heller nån fara att tillsätta. Har inte känt att jag har behövt det så jag har inte testat :)

r2d2r2d2
2013-02-23, 12:33
Jag lägger till 200 mg koffein enbart. Lite skeptisk till att tillsätta en massa annat gojs då man kan tänka sig att effekten försämras då? Men jag har inte provat så jag ska inte säga att det är fel.

fridalin
2013-02-23, 16:47
Kreatin, Beta alanin och kolhydrater är det som jag testat till med gott resultat. Extra koffein är inte heller nån fara att tillsätta. Har inte känt att jag har behövt det så jag har inte testat :)

Tack för svar!!! Typ det jag tänkte prova, är inte heller så mkt för koffein men kreatin och betalanin är annars standard, nått som faktiskt funkar och ger nått och då tänker jag även på återhämtning =) Brukar köra pwo 30 min (nått lagomt för extra fokus) innan och Amniosyror med vitargo precis innan, bryr mig inte så mkt om det ger nått eller inte med aminosyror det smakar iallafall bättre =)

LillisJ
2013-02-23, 17:03
Träningsspecialisten har en butik i Hammarby sjöstad som i varje fall ligger på din sida av stan. Ring och kolla med dem!

Hittar inget på deras sida.. Internetbutiker då, är det bara GV som har den?

944RS
2013-02-23, 17:11
Är det här verkligen en lämplig produkt för en 15åring?

EiseltUK
2013-02-23, 18:24
Är det här verkligen en lämplig produkt för en 15åring?

Svar: Nej

LillisJ
2013-02-24, 17:19
Antagligen inte, eftersom att alla kosttilskott har en 18-årsstämpel på dem, men jag använde DMAA när det var lagligt också. Märkte ingen bi-effekt fast jag använde det som en idiot. :smash:

Jag antar att Bliss är mildare än gamla JACKED-XX... Så jag kommer troligen testa den vilket som.

Johan.S
2013-02-25, 08:26
Tack för svar!!! Typ det jag tänkte prova, är inte heller så mkt för koffein men kreatin och betalanin är annars standard, nått som faktiskt funkar och ger nått och då tänker jag även på återhämtning =) Brukar köra pwo 30 min (nått lagomt för extra fokus) innan och Amniosyror med vitargo precis innan, bryr mig inte så mkt om det ger nått eller inte med aminosyror det smakar iallafall bättre =)

Kreatin och beta alanin går ju bra att ta tillsammans med aminosyrorna och vitargon också. Om man inte vill blanda med Bliss dvs :)

EiseltUK
2013-02-25, 11:00
Jag lägger till 200 mg koffein enbart. Lite skeptisk till att tillsätta en massa annat gojs då man kan tänka sig att effekten försämras då? Men jag har inte provat så jag ska inte säga att det är fel.

Jag tror egentligen inte att det finns något som kan försämra effekten förutom en massa mat i magen och dåligt vätskeintag.

fridalin
2013-02-25, 11:17
Kreatin och beta alanin går ju bra att ta tillsammans med aminosyrorna och vitargon också. Om man inte vill blanda med Bliss dvs :)

Sant! Det har jag inte tänkt på =) Kanske testar det nästa gång =) Testade för första gången Carbosyn istället för vitargo igår och måste säga att jag är riktigt nöjd!

fridalin
2013-02-25, 11:18
Jag tror egentligen inte att det finns något som kan försämra effekten förutom en massa mat i magen och dåligt vätskeintag.

Ok att äta 1.5-2 tim innan?? Typ ris och kyckling eller gröt och proteindrink??

Limpanz
2013-02-25, 12:49
Ok att äta 1.5-2 tim innan?? Typ ris och kyckling eller gröt och proteindrink??

Kommer garanterat försämra effekten. Hur mycket lär bero på mängd mat. Så är det med de flesta pwos

Johan.S
2013-02-25, 14:13
Ok att äta 1.5-2 tim innan?? Typ ris och kyckling eller gröt och proteindrink??

Sikta på minst 2 tim efter måltid för bra effekt. Oavsett PWO egentligen.

Määng
2013-03-08, 13:31
Tog och provade en halv skopa idag. Var som att betala för en avtändning i stort sett. Kände ingen eufori eller annat under passet än att jag mådde dåligt. Lär knappast prova högre dos då jag var nog kass på bara en halvskopa.

En burk bliss med en halv dos tagen från bortskänkes.

Määng
2013-03-08, 14:03
Sitter här och längtar tills de slutar mata psyke. Vad är halveringstiden på phenetylblablabla?

Limpanz
2013-03-08, 14:48
Tog och provade en halv skopa idag. Var som att betala för en avtändning i stort sett. Kände ingen eufori eller annat under passet än att jag mådde dåligt. Lär knappast prova högre dos då jag var nog kass på bara en halvskopa.

En burk bliss med en halv dos tagen från bortskänkes.

Taget! ;)

Määng
2013-03-08, 15:02
Taget! ;)

Skicka PM.

BigSpawn
2013-03-08, 15:41
jag mår också kasst på Blizz av nån anledning, provat olika doser och mest mått konstigt med lätt illamående. Undrar hur det kommer sig att det blir så för mig, Craze funkar ju bra.

EiseltUK
2013-03-08, 16:47
jag mår också kasst på Blizz av nån anledning, provat olika doser och mest mått konstigt med lätt illamående. Undrar hur det kommer sig att det blir så för mig, Craze funkar ju bra.

Lite konstigt men vi är ju alla olika.

BigSpawn
2013-03-08, 16:48
jo, lite antiklimax dock för det verkade fungera så bra för många:)

Senuise
2013-03-08, 17:16
Hej.

Har nu provat BLISS under tre träningspass de senaste två veckorna. Blandade intryck måste jag säga, det är svårt att sätta fingret på vad som händer i kroppen av den här pwo´n.

Tycker den smakar skit (ursäkta språket) men det är ju inte smaken jag köpte produkten för.

Effekten är nån slags krypande, lite nervös känsla som smyger sig på. Första gången jag tog den gick passet sådär, det jag märkte var däremot att återhämtningen var åt det bättre hållet.

Andra passet gick helt okej, fast det är en ständig känsla av något skumt i kroppen, det känns kemiskt på något vis..

Tredje passet (ett benpass idag) gick kanon! Grym återhämtning och oändlig ork, men fortfarande lite skum känsla i kroppen.

Det blir svårt att säga om jag gillar den, både ja och nej, är lite anti den här typen av produkter pga. att man inte vet långtidseffekterna av preparatet.

Jag får se om jag fortsätter ta det framöver. Kan tillägga att jag tog en skopa 40-60 min före träning.

/S*flex*

EiseltUK
2013-03-08, 17:39
Hej.

Har nu provat BLISS under tre träningspass de senaste två veckorna. Blandade intryck måste jag säga, det är svårt att sätta fingret på vad som händer i kroppen av den här pwo´n.

Tycker den smakar skit (ursäkta språket) men det är ju inte smaken jag köpte produkten för.

Effekten är nån slags krypande, lite nervös känsla som smyger sig på. Första gången jag tog den gick passet sådär, det jag märkte var däremot att återhämtningen var åt det bättre hållet.

Andra passet gick helt okej, fast det är en ständig känsla av något skumt i kroppen, det känns kemiskt på något vis..

Tredje passet (ett benpass idag) gick kanon! Grym återhämtning och oändlig ork, men fortfarande lite skum känsla i kroppen.

Det blir svårt att säga om jag gillar den, både ja och nej, är lite anti den här typen av produkter pga. att man inte vet långtidseffekterna av preparatet.

Jag får se om jag fortsätter ta det framöver. Kan tillägga att jag tog en skopa 40-60 min före träning.

/S*flex*

Den kemiska känslan är ju inte helt obefogad men jag tror att du successivt kommer att släppa tankarna kring den känslan och uppskatta effekten mer och mer. Verkar som att du redan efter tre gånger har börjat bli allt mer positiv. ;)

Kischen
2013-03-08, 18:24
Hej.

Har nu provat BLISS under tre träningspass de senaste två veckorna. Blandade intryck måste jag säga, det är svårt att sätta fingret på vad som händer i kroppen av den här pwo´n.

Tycker den smakar skit (ursäkta språket) men det är ju inte smaken jag köpte produkten för.

Effekten är nån slags krypande, lite nervös känsla som smyger sig på. Första gången jag tog den gick passet sådär, det jag märkte var däremot att återhämtningen var åt det bättre hållet.

Andra passet gick helt okej, fast det är en ständig känsla av något skumt i kroppen, det känns kemiskt på något vis..

Tredje passet (ett benpass idag) gick kanon! Grym återhämtning och oändlig ork, men fortfarande lite skum känsla i kroppen.

Det blir svårt att säga om jag gillar den, både ja och nej, är lite anti den här typen av produkter pga. att man inte vet långtidseffekterna av preparatet.

Jag får se om jag fortsätter ta det framöver. Kan tillägga att jag tog en skopa 40-60 min före träning.

/S*flex*

Ungefär så jag känner av craze. Jag står över den här ronden pwo.

EiseltUK
2013-03-11, 22:04
Ungefär så jag känner av craze. Jag står över den här ronden pwo.

Kände du så att produkter med DMAA? Jag gillade inte DMAA så för mig är Craze och Bliss bättre.

Määng
2013-03-13, 15:38
Tog och provade en halv skopa idag. Var som att betala för en avtändning i stort sett. Kände ingen eufori eller annat under passet än att jag mådde dåligt. Lär knappast prova högre dos då jag var nog kass på bara en halvskopa.

En burk bliss med en halv dos tagen från bortskänkes.

Måste nog ändra mitt ursprungliga utlåtande.
Provade full skopa idag och det gick betydligt bättre.
Första 40 minutrarna kände jag mig lite "nervig" men det var säkert placebo då jag gick och väntade på någon slags nervös känsla som jag brukar få på för hög dos koffein.
Efter 40 minuter däremot så började det nog kicka in och jag kände mig rätt så lugn, inte alls som när jag tar en hög dos koffein och jag går omkring lite halvt paranoid med någon slags ångestkänsla. Jag jobbar natt och nu är jag ledig till söndagkväll så det var min vända på dygnet dag idag då jag bara sover tre timmar. Var sjukt trött och passen brukar gå på halvfart med en massa gäspningar men idag var de full fokus och när ja tränat klart kändes det som att jag kunnat träna två timmar till. Kände mig heller inte alls överstimmad som jag gör med i stort sett alla andra PWO's.
Skulle hämta barnen på dagis just efteråt och var rädd att jag skulle se ut påtänd eller krascha och må skit men allt flöt på fint. Det gick sakta med säkert ur kroppen och utan ångest efteråt.
Tror dock inte det här är en PWO man bör ta dagligen dels för att toleransen ökar och dels för att man kanske inte bör vänja sig att träna med en massa stims alltid. Ja kommer nog att använda den en gång i veckan och då de dagar jag vänder på dygnet och sover lite.

EiseltUK
2013-03-13, 16:18
Måste nog ändra mitt ursprungliga utlåtande.
Provade full skopa idag och det gick betydligt bättre.
Första 40 minutrarna kände jag mig lite "nervig" men det var säkert placebo då jag gick och väntade på någon slags nervös känsla som jag brukar få på för hög dos koffein.
Efter 40 minuter däremot så började det nog kicka in och jag kände mig rätt så lugn, inte alls som när jag tar en hög dos koffein och jag går omkring lite halvt paranoid med någon slags ångestkänsla. Jag jobbar natt och nu är jag ledig till söndagkväll så det var min vända på dygnet dag idag då jag bara sover tre timmar. Var sjukt trött och passen brukar gå på halvfart med en massa gäspningar men idag var de full fokus och när ja tränat klart kändes det som att jag kunnat träna två timmar till. Kände mig heller inte alls överstimmad som jag gör med i stort sett alla andra PWO's.
Skulle hämta barnen på dagis just efteråt och var rädd att jag skulle se ut påtänd eller krascha och må skit men allt flöt på fint. Det gick sakta med säkert ur kroppen och utan ångest efteråt.
Tror dock inte det här är en PWO man bör ta dagligen dels för att toleransen ökar och dels för att man kanske inte bör vänja sig att träna med en massa stims alltid. Ja kommer nog att använda den en gång i veckan och då de dagar jag vänder på dygnet och sover lite.

Intressant. Hade tänkt föreslå att du skulle testa lite mer efter ditt första inlägg men ville inte vara oförskämd. ;) Jag är själv känslig för stora doser koffein och andra stims och brukar oftast bara ta dem för att ha testat och sen kastar jag burken (avdragsgillt för mig :)). Bliss och till viss del även Craze passar däremot mig bra.

sonnyedlund
2013-03-14, 10:50
kan man kombinera bliss och triazole med tanke på mao effekten?=)

EiseltUK
2013-03-14, 19:58
kan man kombinera bliss och triazole med tanke på mao effekten?=)

Tänker du på innehållet av curcumin och piperin som finns i Triazole? Det är nog ingen fara men var lite försiktig i början. Piperin ska potentiera curcuminets effekt ganska rejält.

Märker du bättre effekt så hör gärna av dig. Curcumin är en av kanditatingredienserna vi haft till Bliss.

LillisJ
2013-03-14, 20:01
Det är inga problem att blanda 15g maltodextrin och 1g agmatin med Bliss va?

sonnyedlund
2013-03-14, 20:27
käkar jacked andro state med ihop med triazole men den ska inte heller va något problem att kombinera med bliss va ?=)

EiseltUK
2013-03-15, 18:42
Det är inga problem att blanda 15g maltodextrin och 1g agmatin med Bliss va?

Agmatin har en viss MAO-hämmande effekt men den är relativt svag. Svårt dock att bedöma om dosen 1 g är en risk eller inte. Testa lite försiktigt i början om du tar dem samtidigt.

EiseltUK
2013-03-15, 18:45
käkar jacked andro state med ihop med triazole men den ska inte heller va något problem att kombinera med bliss va ?=)

Nej Andro State ska inte vara något problem vad jag kan se.

LillisJ
2013-03-15, 18:51
Agmatin har en viss MAO-hämmande effekt men den är relativt svag. Svårt dock att bedöma om dosen 1 g är en risk eller inte. Testa lite försiktigt i början om du tar dem samtidigt.

Okej, tack för svaret. Ska minska till 0,5g nästa gång och känna efter om jag känner någon skillnad.

LillisJ
2013-03-15, 19:20
körde full dos idag(6.5g) och damn. Fokus och eufori kom som utlovat, även piggheten. Körde 50 minuter styrka och sedan 20 min intervaller på löpband, kunde fortsätta låååångt mer, och då har jag verkligen urusel kondition. Ingen krash och piggheten höll sej fast i ca. 4-5 timmar. Drack denna med 15g maltodextrin och 1g agmatin, fick helt sjuk pump i bröstet. *popcorn*

magsnus1122
2013-03-20, 12:18
Nej Andro State ska inte vara något problem vad jag kan se.

Var kan man få tag på Bliss i Stockholm?

Johan.S
2013-03-20, 13:43
http://www.vitaminverket.com/

Sen borde väl vilken butik som helst som säljer Eiselt produkter kunna ta hem den.

maximuscle
2013-03-20, 18:33
polarn hade kört bliss 4 dagar nu sjukt nöjd va han,, känslan efter passen va bara att man vill köra på ännu mer ... skall själv pröva på fredag återkommer med min åsikt då..

watertouch
2013-03-20, 21:05
Hur stark är den MAO-hämmande effekten, och vilka skillnader har ni sett på blodtrycket före/efter...

Att kombinera denna med andra kosttillskott som också påverkar nedbrytningen av MAO+koffein+EAA och eventuell tyraminrik föda kan nog vara mindre lämpligt...

LillisJ
2013-03-21, 19:33
Okej, har bestämt mej för att fortsätta med Bliss och här kommer en halvkass recension!

Pros:

-Man känner av 'euforin' (blir egentligen bara på bra humör, inga glädjetårar precis) rejält. Ville dansa runt medans jag vilade. :D

-Pigghet är det minsta man kan säga. Man känner sig lugn men fokuserad. Inte lika stressad och 'skakig' som med t.ex. Craze.

-Ingen crash, energin håller i 3-5 timmar beroende på sömn har jag märkt..

-Mycket bättre än JACKED XX, (snackar både gamla med DMAA och nya utan), även Craze

-Lättare psykiskt för tyngre lyft, placebo eller ej- Det hjälper vilket som.

Cons:
-SMAKEN: Visst, inte det jag köpt produkten för och jag kan inte förvänta mig en bra smak från alla dessa ingredienser. Dock så är den inte så himla farlig så att den är odrickbar, den slinker ner enkelt. Möjligtvis på grund av att jag precis tömt en naturell EAA.. *spy*

-Inga fler fel hittade än! ;)


Smak: 3/5 - Kunde ha varit värre med tanke på ingredienserna.

Pris: 5/5 - Kostar lika mycket som vilken PWO som helst, om inte mindre.

Effekt: 5/5 - Ger bättre effekt än Craze och är mycket billigare per portion. Klar femma! :)

Rekommenderas. *kissass*

Johan.S
2013-03-21, 22:10
Bra recension! Håller med dig på alla punkter. Bliss rules :hbang:

Määng
2013-03-22, 00:05
Någon som använder den flera gånger i veckan som har lite info om toleransen ökar snabbt?

LillisJ
2013-03-22, 01:58
Någon som använder den flera gånger i veckan som har lite info om toleransen ökar snabbt?

Har använt den 6 gånger på 11 dagar.. Kör måndag,tisdag och torsdag, nog för att man antagligen inte kan utveckla tolerans på så kort tid, men jag tyckte att den var seg och var mest en 'konstig' känsla de första 2-3 gångerna. Sen blev det bara bättre och bättre för varje pass.. Jag kan komma tillbaks om detta om ingen annan svarar. *cupid*

Bra recension! Håller med dig på alla punkter. Bliss rules :hbang:

Tack du- Jag glömde f.ö. en till bra sak- den är INTE aptitdämpande. Jag fruktade detta när jag beställde den men jag är hungrig som ett djur när jag kommer hem från ett pass. Det kanske funkar för andra som dessutom tycker att det är bra, men det är inget jag vill åt.

Johan.S
2013-03-22, 07:53
Har använt den 6 gånger på 11 dagar.. Kör måndag,tisdag och torsdag, nog för att man antagligen inte kan utveckla tolerans på så kort tid, men jag tyckte att den var seg och var mest en 'konstig' känsla de första 2-3 gångerna. Sen blev det bara bättre och bättre för varje pass.. Jag kan komma tillbaks om detta om ingen annan svarar. *cupid*



Tack du- Jag glömde f.ö. en till bra sak- den är INTE aptitdämpande. Jag fruktade detta när jag beställde den men jag är hungrig som ett djur när jag kommer hem från ett pass. Det kanske funkar för andra som dessutom tycker att det är bra, men det är inget jag vill åt.

Som jag har förstått det så ska den inte ha aptidämpande effekt på så sätt att man inte vill äta. Däremot har jag märkt att om jag är hungrig innan jag ska träna och tar Bliss så lättar detta och jag kan träna utan problem för att sen äta när jag kommer hem. Detta har jag även testat vid sidan om träningen och det fungerar på samma sätt. Dvs att man kan "överleva längre" innan man äter.

LillisJ
2013-03-22, 09:08
Som jag har förstått det så ska den inte ha aptidämpande effekt på så sätt att man inte vill äta. Däremot har jag märkt att om jag är hungrig innan jag ska träna och tar Bliss så lättar detta och jag kan träna utan problem för att sen äta när jag kommer hem. Detta har jag även testat vid sidan om träningen och det fungerar på samma sätt. Dvs att man kan "överleva längre" innan man äter.

Jaha, har inte märkt något sådant... Har tränat fastande sedan jag började och helt enkelt vant mig vid det.. Nåja, bara för att jag inte märker något så betyder det inte att andra inte gör det :d Tack för förklaringen.

as0k
2013-03-24, 10:15
Innehåller Bliss kreatin? (Hittar inget om det på innehållsförteckningen från ställen där man kan köpa den iaf).

Johan.S
2013-03-24, 11:15
Innehåller Bliss kreatin? (Hittar inget om det på innehållsförteckningen från ställen där man kan köpa den iaf).

Svar nej

maximuscle
2013-03-24, 11:58
prövade första gången igår.... sjukt äcklig smak men slog Pb´s i alla bröst övningar å kände mig sjukt taggad å man ville bara köra på hela tiden...så bara svälja å va glad å köra på =)

as0k
2013-03-27, 17:03
Hur mycket vatten blandar ni med? Jag fick min burk igår och testade i morse på helt tom mage 1 skopa med 3 dl vatten. Fick ingen märkbar effekt faktiskt.

Svårt att avgöra hur effekten var "in action" på gymmet eftersom jag precis börjat träna på morgonen istället för eftermiddagen. Men jag tyckte allt kändes som vanligt.
Har innan kört med Brutal, Craze eller N.O Xplode.

OddWorld
2013-04-03, 16:25
Jag provade i fredags, dock med en himla massa påskmat i magen som jag åt ca 3-4h innan träningen, jag kände ingenting alls av 1 skopa (har kört med craze tidigare, och det märker jag stor skillnad av) nu använder jag inte pwo för styrketräning, utan endast för löpning eller innebandypass. craze funkar fint för att höja "orken" till detta, någon som vet om även bliss ska göra det? ska prova den idag och på fredag, för att se hur det går.

LillisJ
2013-04-03, 18:15
Hur mycket vatten blandar ni med? Jag fick min burk igår och testade i morse på helt tom mage 1 skopa med 3 dl vatten. Fick ingen märkbar effekt faktiskt.

Svårt att avgöra hur effekten var "in action" på gymmet eftersom jag precis börjat träna på morgonen istället för eftermiddagen. Men jag tyckte allt kändes som vanligt.
Har innan kört med Brutal, Craze eller N.O Xplode.

Så lite som möjligt så att den slinker ned så fort som möjligt! :D

OddWorld
2013-04-03, 21:08
Har nu provat igen, lite mer än en skopa (typ rågad) får bara en konstig skum känsla, ingen energi, inget fokus, bara allmänt låg. finns det någon mening att prova någon mer gång? läste att det kan ta några gånger innan man känner något?
Har kört med craze 2 ggr i veckan i 3 månader, och har fått samma energi och fokus vid varje tillfälle.
Vad tror ni? skicka tillbaka burken, eller är det värt att prova igen?

LillisJ
2013-04-03, 21:43
Har nu provat igen, lite mer än en skopa (typ rågad) får bara en konstig skum känsla, ingen energi, inget fokus, bara allmänt låg. finns det någon mening att prova någon mer gång? läste att det kan ta några gånger innan man känner något?
Har kört med craze 2 ggr i veckan i 3 månader, och har fått samma energi och fokus vid varje tillfälle.
Vad tror ni? skicka tillbaka burken, eller är det värt att prova igen?

Jag fick använda det typ 3 gånger innan jag kände något bra. :)

OddWorld
2013-04-04, 07:42
Blev så jäkla låg av denna igår, så jag vette fasen om jag vågar prova igen. var ingen trevlig känsla.

OddWorld
2013-04-09, 13:13
Någon som provat denna med andra aktiviteter än styrketräning? som t.ex innebandy, fotboll eller löpning?

EiseltUK
2013-04-09, 14:35
Någon som provat denna med andra aktiviteter än styrketräning? som t.ex innebandy, fotboll eller löpning?

Jag har tagit innan innebandy och det funkade väldigt bra för mig.

OddWorld
2013-04-11, 06:16
Provade igår igen, och nu kändes det bättre, varken låg eller skum känsla efteråt, är dock osäker på vad jag fick för effekt, ska prova igen på fredag :-)

Hade inga problem att somna igårkväll efter intag 19:30, vilket jag har av craze vid så sent intag.

EiseltUK
2013-04-11, 19:50
Provade igår igen, och nu kändes det bättre, varken låg eller skum känsla efteråt, är dock osäker på vad jag fick för effekt, ska prova igen på fredag :-)

Hade inga problem att somna igårkväll efter intag 19:30, vilket jag har av craze vid så sent intag.

Tog du en skopa nu eller?

OddWorld
2013-04-11, 21:13
Yes!

Skitväder
2013-04-13, 16:24
Jag gillar bliss ordentligt! Får bra med energi och ork inför passen.

MEN .... jag brukar inte vara den som klagar på smaken men fyfan det smakar verkligen kattpiss med peppar. Men har inte köpt den för det ska vara gott och dricka utan för att bli pigg inför träningen och det blir man.

LillisJ
2013-04-13, 16:44
Eiselt, varför valde ni att ha med piperin i produkten?

EiseltUK
2013-04-15, 09:51
Eiselt, varför valde ni att ha med piperin i produkten?

Därför att det är en både MAO-A och B-hämmare.

Vi minskar ned mängden till "bara" 10 mg i batch 2 vilket kommer att bidra till att smaken blir bättre.

victorlol
2013-04-18, 16:17
Någon som har nåt bra tips på att blanda ut smaken? Har testat med fun-light apelsin saft men får fortfarande kväljningar så fort jag tar en klunk.
Smaken är verkligen hemsk, men effekten är kanon.

Så några tips hade verkligen uppskattats!! :D

Baronpanda
2013-04-18, 16:31
Någon som har nåt bra tips på att blanda ut smaken? Har testat med fun-light apelsin saft men får fortfarande kväljningar så fort jag tar en klunk.
Smaken är verkligen hemsk, men effekten är kanon.

Så några tips hade verkligen uppskattats!! :D

Skopa > Mun > Vatten > Svälj!

Kokowski
2013-04-20, 00:16
Har kört bliss 2 pass nu började första passet med 0,5 skopa och nu andra passet 0,8 skopa. Hur många gånger till tycker du jag borde testa den?

Edit Har alltså inte känt ett skit av den än så länge, har kört craze innan kanske 15 gånger och den kände jag av.

as0k
2013-04-20, 08:41
Har kört bliss 2 pass nu började första passet med 0,5 skopa och nu andra passet 0,8 skopa. Hur många gånger till tycker du jag borde testa den?

Edit Har alltså inte känt ett skit av den än så länge, har kört craze innan kanske 15 gånger och den kände jag av.

Är du säker på att du inte får någon effekt? Jag får inget "rus" av den som av tex craze, men jag presterar jävligt bra på gymmet, och orkar köra riktigt länge.

Johan.S
2013-04-20, 10:59
Har kört bliss 2 pass nu började första passet med 0,5 skopa och nu andra passet 0,8 skopa. Hur många gånger till tycker du jag borde testa den?

Edit Har alltså inte känt ett skit av den än så länge, har kört craze innan kanske 15 gånger och den kände jag av.

Testa normaldos (1 skopa). Å precis som as0k så är det inte säkert att du kommer känna av nått rus utan förhoppningsvis bara prestera riktigt bra :)

maximuscle
2013-04-20, 13:23
Är du säker på att du inte får någon effekt? Jag får inget "rus" av den som av tex craze, men jag presterar jävligt bra på gymmet, och orkar köra riktigt länge.

+1 dock har magen börjat reagera på skiten efter drygt en vecka, så blir ngr försök till ananrs slutar jag med bliss

Niwah
2013-04-20, 13:57
Är helt seriöst den värsta skiten jag försökt dricka någonsin. Verkligen, verkligen urusel smak.

watertouch
2013-04-20, 22:51
Därför att det är en både MAO-A och B-hämmare.

Vi minskar ned mängden till "bara" 10 mg i batch 2 vilket kommer att bidra till att smaken blir bättre.

Undrar fortfarande om ni sett några blodtrycksstregringar? och hur mycket den hämmar MAO... och hur vida det gälla vid längre bruk....

MAO-B och A inte ofta man ser... hur blir interaktionen där gällande tex koffein och annat centralstimulerande....?

Tyraminrik föda är väll inte så intressant då ni nog är pålästa om "moklobemid" antar att effekten inte är "suicidal för mao".

Hur är det annars att blanda denna med Seratonerga läkemedel? Tex antideppresiva lr smärtstillande som tex, Tradolan,?

EiseltUK
2013-04-22, 17:34
Undrar fortfarande om ni sett några blodtrycksstregringar? och hur mycket den hämmar MAO... och hur vida det gälla vid längre bruk....

MAO-B och A inte ofta man ser... hur blir interaktionen där gällande tex koffein och annat centralstimulerande....?

Tyraminrik föda är väll inte så intressant då ni nog är pålästa om "moklobemid" antar att effekten inte är "suicidal för mao".

Hur är det annars att blanda denna med Seratonerga läkemedel? Tex antideppresiva lr smärtstillande som tex, Tradolan,?

Man bör inte blanda Bliss med något läkemedel och i synnerhet inte antidepressiva läkemedel. Givetvis bör man även vara lite försiktig med andra centralstimulerande medel, dvs testa lite försiktigt i början och öka dosen av resp successivt.

Tyraminrik föda är inget som man direkt behöver oroa sig för efter som det är reversibla MAOi's i Bliss och inte så vansinnigt kraftfulla.

Brooklyn
2013-04-24, 14:58
Jag till skillnad från andra tycker att smaken är helt okej! påminner mig om när jag drack esapro grape precis när den kom ut på marknaden. :)

watertouch
2013-04-25, 08:13
Man bör inte blanda Bliss med något läkemedel och i synnerhet inte antidepressiva läkemedel. Givetvis bör man även vara lite försiktig med andra centralstimulerande medel, dvs testa lite försiktigt i början och öka dosen av resp successivt.

Tyraminrik föda är inget som man direkt behöver oroa sig för efter som det är reversibla MAOi's i Bliss och inte så vansinnigt kraftfulla.

Aa okej intressant!

Depzon
2013-05-04, 14:08
I dagsläget så är det ett för o-häftigt namn för att jag ska köpa den, låter liksom för snällt!

hidden
2013-05-04, 15:10
Har testat den två gånger. Ena gången på 1 skopa och den andra på 1.5. Blir bara seg i skallen efter 15-30min. Dock ingen "crash" som man fick av jack3d. Känns som att man blir lite seg kort efter man tagit den, sen några timmar senare så är man normal igen. Ska testa den fler gånger eftersom jag har haft lite dålig sömn nätterna mot dagarna jag har tagit den. Återkommer med bättre review senare.

Kischen
2013-05-04, 18:32
Är helt seriöst den värsta skiten jag försökt dricka någonsin. Verkligen, verkligen urusel smak.

Testa hmb i pulverform.

Baronpanda
2013-05-04, 22:10
Testa hmb i pulverform.

Efter Gakkic och glukosamin i pulver så smakar allt bra ;)

herrståtlig
2013-05-11, 12:18
Strömmat igenom lite. Känns som om en liten del gillar den medans en större del är mindre nöjda. Känns som en snabbt ihophaffsad Pwo. Lite som eiselts duravol, mao simpel råvara och sedan överpris. Håller mig skeptisk!

Kokowski
2013-05-12, 02:44
Hur går man tillväga för att skicka in den och få sina pengar tillbaka?

LillisJ
2013-05-12, 10:17
Hur går man tillväga för att skicka in den och få sina pengar tillbaka?

Kontakta Eiselt (http://www.eiselt.se/se/kontakt-5439873) så ber dem dej att skicka in burken + följesedeln om jag förstått det rätt.

EiseltUK
2013-05-13, 10:22
Har kört bliss 2 pass nu började första passet med 0,5 skopa och nu andra passet 0,8 skopa. Hur många gånger till tycker du jag borde testa den?

Edit Har alltså inte känt ett skit av den än så länge, har kört craze innan kanske 15 gånger och den kände jag av.

Om du inte får effekt å 0,5 eller 0,8 skopa så öka dosen. Du kan säkert ta 1,5 skopa. Den rekommenderade dosen är ju 0.5 - 1.5 skopa eftersom effektiv dos kan variera ganska mycket mellan olika individer. Man måste testa sig fram lite och kanske testa lite olika tidpunkter. Var noga med att ta på tom mage.

Jag brukar normalt börja med en halv skopa och sen fylla på med en halv skopa till efter 1-2 timmar. Det funkar bra för mig.

Morty
2013-09-12, 09:20
Köpte bliss igår då effekten verkade fin. Ville ha nåt utan massa jox i att ta inför tuffare pass och att Bliss skulle kunna höja humöret verkade sjukt värt - det är stört hur synd en kan tycka om sig själv när en kör hårda konditionspass. Alltså sätta sig i diket och gråta-synd om sig.

Hur som, tog 0.8 skopa imorse innan ett simpass bara för att känna på. Kände ingen större effekt, är väldigt tålig mot koffein just nu. Dock drog jag av 3300m på morgonen i en 25m-bassäng, något som generellt aldrig händer. Pga bliss? Vet inte. Svårt att känna av något speciellt på morgonen då jag verkligen inte är morgonmänniska....

Ska försöka ta det lite lugnt med koffein några dagar sen ge det ett nytt försök på nästa tuffa pass.

Eiselt, vad tror du om att blanda BLISS med sportdryck för intag senare under långa (3h+) pass?

EiseltUK
2013-09-12, 10:44
Köpte bliss igår då effekten verkade fin. Ville ha nåt utan massa jox i att ta inför tuffare pass och att Bliss skulle kunna höja humöret verkade sjukt värt - det är stört hur synd en kan tycka om sig själv när en kör hårda konditionspass. Alltså sätta sig i diket och gråta-synd om sig.

Hur som, tog 0.8 skopa imorse innan ett simpass bara för att känna på. Kände ingen större effekt, är väldigt tålig mot koffein just nu. Dock drog jag av 3300m på morgonen i en 25m-bassäng, något som generellt aldrig händer. Pga bliss? Vet inte. Svårt att känna av något speciellt på morgonen då jag verkligen inte är morgonmänniska....

Ska försöka ta det lite lugnt med koffein några dagar sen ge det ett nytt försök på nästa tuffa pass.

Eiselt, vad tror du om att blanda BLISS med sportdryck för intag senare under långa (3h+) pass?

Effekten är ju alltid lite fördröjd så merparten bör du nog ta under första halvan av långpasset. Sportdryck + Bliss i sig har troligen ingen synergieffekt annat än att många användare av fenyletylamin upplever att kroppen måste vara välhydrerad för att få bra effekt.

Morty
2013-09-12, 10:50
Effekten är ju alltid lite fördröjd så merparten bör du nog ta under första halvan av långpasset. Sportdryck + Bliss i sig har troligen ingen synergieffekt annat än att många användare av fenyletylamin upplever att kroppen måste vara välhydrerad för att få bra effekt.

Hur fördröjd? 1h?

EiseltUK
2013-09-12, 12:34
Hur fördröjd? 1h?

Skulle nog uppskatta till ca 30 min, dvs innan ämnena börjar verka fullt ut.

Morty
2013-09-12, 13:39
Skulle nog uppskatta till ca 30 min, dvs innan ämnena börjar verka fullt ut.

Tack för svar! Ska bli intressant att se hur jag upplever bliss under konditionsträning då jag säkert är bland de första som ger mig på det "seriöst".

Morty
2013-09-13, 15:28
Lol fyyy fan vad äcklig. Batch 1.

Pepz
2014-02-03, 14:59
ursäkta bump.

några fler som testat denna?

Morty
2014-02-03, 15:27
Jag har försökt några gånger till och också bett mig tjej prova. Jag känner inget, hon mådde illa och blev lite koffeinspeedad men inget mer...

Body Guard
2014-02-03, 19:18
jag provade den när den kom ut. Galet bra tryck, och då har jag tränat med olika pwos i ca 4-5 år utan uppehåll men smaken bland de sämsta jag någonsin provat, spädde ut med funlight.

summa summarun, mkt potent men knappt drickbar.

Funderarn
2014-02-04, 00:48
Tycker den levererar riktigt bra fokus. Känns väldigt lagom men endå ett fokus du verkligen märker av. Upplevde ingen krasch efter men det tar ett tag innan hungern kommer efter att man använt den. Så var iaf mina upplevelser med den. Smaken var vidrig tyvärr men endå värd att pina i sig.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Morty
2014-02-04, 09:47
Det är ju piperin i. I batch 1 är det till och med ganska mycket. Det, i kombination med den underbart beska grapesmaken gör att det smakar häxa. Riktigt ovärt för de som inte upplever effekt.. :(