handdator

Visa fullständig version : HardcoreDeff på G - Fett & Grönsaker


ILuvTrance
2013-02-12, 14:01
Tänkte börja deffa, har hållt på ca 1vecka, dock fuskat en del av sociala skäl (läs pizza, sushi och 1500kcal godis inom loppet av 2h fördelat på 3 olika dagar), det ska det bli ändring på from nu.
Vill göra detta så optimalt som möjligt, hur man ska äta är ju individuellt men några generella riktlinjer finns ju.

Fett: Ja begreppen är ju oändliga; mättat, (enkel/fler)omättat, vegetabiliskt, transfett ja gud vet allt. Är osäker på vilka fettkällor som menas med Essential Fatty Acids enligt;

http://www.bodybuilding.com/fun/johnfat.htm

it is the Essential Fat that you must eat if you want to get thinner

Also the amount of fat is not big at all, since 90% is based in Essential Fatty Acids

Hittade det här: http://www.bodybuilding.com/store/efa.html , men en massa förkortningar gör inte mig klokare, jag vill veta vad jag faktiskt behöver äta för att få i mig dom Essentiella fettsyrorna. Fettkällor som är bra:


Fisk (Omega3)
Avokado
Olivolja
Rapsolja


Vill gå ner så snabbt som möjligt i vikt och ändå få i mig tillräckligt med protein. Jag siktar på 2g/kg*dag (vilket på mina 75kg blir 150g/dag, äter ca 5ggr om dagen varje 3h, vilket ger 30g per måltid). Detta innebär att fettintaget måste vara så lågt som möjligt.
Har funnit att jag med vanlig mat kan ligga på 250-300kcal per måltid inkl grönsaker och mjölk och ändå få i mig 30g protein.

Läste att fettintaget bör ligga på 10-15Energi% vilket blir exakt en äggula (5g/45kcal fett, 45/300=15E%, övrigt fett från mjölk, kyckling, kött ej medräknade, blir väl ett gram eller två extra).

1. Vad säger ni erfarna om så lågt fettintag, bör jag dra ner till 10E% för optimala resultat på kort tid eller öka till 20E% för bättre slutresultat eller ligga kvar på ca 15E% ?

2. Hur är det med Grädde, Keso, Creme Fraiché, Smör och andra fettkällor än ovan listade? Hur viktigt är det med vilken fördelning av olika fettsyror samt VILKA fetter man käkar för att bränna så nära 100% fett som det går?

3. Tar ca 200g frukt/grönsaker till varje måltid. Eftersom jag vill ha så lågt kcal-intag som möjligt så vill jag optimera alla delar av tallriken och inte käka mer grönsaker än nödvändigt. Hur mkt grönsaker behöver hårt tränande personer generellt sett äta (om man tar hänsyn till vikt och kön)?

Erfaret folk som Grub, Eddie & Sverker får gärna svara :)

nitz
2013-02-12, 14:59
Blir inte det där toklågt på kcal?
Eller missförstår jag?
Nästan inga kolhydrater?
Lågt på fett ändå?
Hur länge har du kört så?
Vilket utgångsläge har du?
Du tror inte att du blir mer benägen att fuska för du kört så hårt?

Tacos
2013-02-12, 15:37
Tänkte börja deffa, har hållt på ca 1vecka, dock fuskat en del av sociala skäl (läs pizza, sushi och 1500kcal godis inom loppet av 2h fördelat på 3 olika dagar)

Du har alltså fuskat 3 av 7 dagar den första veckan :smash: