handdator

Visa fullständig version : Dumpad å ålderskris


GTX
2013-02-11, 20:30
Ja, vad bättre tid finns det att återvända till Gamla kära kolozzeum efter man blivit dumpad å börjar närma sig 30.

Gym mässigt då, har gymmat på gymnasie tiderna vilket var några år sedan nu, men vet ungefär hur man lägger upp ett lagomt schema å lite kostvanor sitter kvar.

Så har nu gymmat i ett halvår, börjat märka lite definitioner på kroppen och tänkte kolla med er veteraner om man har ett bra upplägg..


Slänger in en bild så ni får en uppfattning, Självklart spänner jag mig allt va det går, å drar in magen ^^
96187


För att få lite uppfattning, så har jag precis bytt jobb från hantverkare till att bara sitta vid datorn 40 timmar i veckan.
Vilket är superskönt för jag kan äta hur mycket jag vill när jag vill, det var svårt som hantverkare, även med enorm ämnesomsättning som jag tror migsjälv ha så har det varit svårt att gå upp i vikt..


Nu iochmed nytt jobb, och seriöst på gymmet så har jag börjat gå upp i vikt.


Är nu:
191cm Lång
82kg lätt

Min typiska kost varje vardag:
06:30 : havregrynsgröt, eller fil med müsli.
08:00 : En 250g 10% kesella kvarg med saft i
09:30 : 2 mörka mackor med ett eller två kokta ägg ovanpå, med kalles randiga
11:30 : Lunch, inget överdrivet, normal köttfärsås med fullkornspasta typ.
13:00 : om jag orkar, lite yougurt som jag sippar på
14:30 : 2 mackor igen med ett eller två ägg här igen.
17:00 : Middag , nästan ofrånkommligt fullkornspasta (ser hur Roberto hatar mig)
20:00 : Fil eller mackor, nästan alltid en protein+vasle shake till.

Tillskott:
Morgon: Omega 3, Kreatin, Multivitamin, BCAA om jag inte tränar den dagen.
Före gym: ECAA
Efter gym: Gainer,+ egen blandad protein+vasle shake senare.
kvällen: Omega3, Multivitamin (den är doserad för 2 om dagen)


Gymshema:
ett rullande som jag försöker hålla, kan variera ganska kraftigt.
oftast
2dagars gym, 1 dags vila, 3 dagars gym, 1 dags vila,, repeat.

och dessa pass är enligt denna ordning, i stort.
Pass1: Rygg/biceps
pass2: Ben/mage/diverse småmuskler
Pass3: Triceps/bröst
Vardera pass ungefär 1 timme nu på senare, började med att köra 2 timmar på passen, men har ett liv också ;)



Jag är egentligen mycket för "så länge man går till gymmet så är det bra"

Så frågan är egentligen, efter denna information,Förutsatt att jag tar i som en gris och gör rätt på gymmet
Är detta ett bra upplägg ?

Känner att jag börjar växa lite runt magen, men det är ju som sagt Bulk-tider som jag känner, och även nytt sittandes jobb..
fråga två kanske är, Bör man hålla "deffkost" under hela gymmet? eller bulk när man tränar som hårdast å deff när man vill ta fram sina muskler (sommar?) :)

GTX
2013-02-12, 13:57
Sen en kanske orelevent fråga, men hör till min träning,, att "fuska" i sittandes magecrunch-maskin genom att sätta fötter under stödet och ta i, vad hjälper/stjälper det ? ja menar, jag orkar ju mer, annars känns det mest som kroppen ska börja åka ur, men samtidigt så känns det som man anstränger benen också ?
Fusk or no fusk ? :P

rooz
2013-02-12, 13:59
Sen en kanske orelevent fråga, men hör till min träning,, att "fuska" i sittandes magecrunch-maskin genom att sätta fötter under stödet och ta i, vad hjälper/stjälper det ? ja menar, jag orkar ju mer, annars känns det mest som kroppen ska börja åka ur, men samtidigt så känns det som man anstränger benen också ?
Fusk or no fusk ? :P

Vill du träna magmusklerna på bästa sätt i den övningen borde du satsa på att inte koppla in andra muskler fullt så mycket.

GTX
2013-02-12, 14:02
Vill du träna magmusklerna på bästa sätt i den övningen borde du satsa på att inte koppla in andra muskler fullt så mycket.

okey, så utan benfusk alltså.. känns bara som att, när folk ligger med ryggen på golvet, å håller i någons fötter med armarna, åså får den stående personen "kasta" fötterna på han som ligger, det är ju magträning. "benlyft", och måste vara massa benmuskler i det ?

kanska bara en mer o-fokuserad övning det helt enkelt..

agazza
2013-02-12, 14:05
Det blir väldigt mycket höftböjare iomed sådant utförande, men hjälper det dig att köra tyngre och mer och du känner att det tar mer ser jag inga problem med det.

men det är "fel"

LarsLasr
2013-02-12, 14:10
Du kan ta kreatinet efter träning i samband med en måltid/gainer. Kanske blir broscience men tänker att musklerna får det lättare att ta upp kreatinet i samband med att dom får all annan näring.

Om du har ork och vilja kan du se till att få i dig mer grönsaker till måltiderna och kanske slänga in någon frukt tillsammans med alla äggmackor. Grönsaker kan man köpa frysta och bara lägga tillsammans med matlådan kvällen innan eller micra till middagen. Simpelt!

Byt ut magcrunchmaskinen mot hängande benlyft och du slipper oroa dig. :) Sedan kan du sträva efter att göra benlyften så strikt som möjligt, men benlyft med sving är bättre än inga benlyft.

nissepelle
2013-02-12, 14:15
Kan ju inte säga att du verkar ha så där särskilt ofantlig ämnesomsättning. Uppskattar ditt dagliga kaloriintag till typ 2000-2500kcal. Själv är jag ungefär lika lång som dig men väger 14kg mer. Har ätit 2800kcal/dag den senaste månaden i kombination med ett ganska stillasittande liv + 4 träningspass i veckan, och gått ner 5kg. Och jag har absolut inte hög ämnesomsättning.

GTX
2013-02-12, 14:20
Kan ju inte säga att du verkar ha så där särskilt ofantlig ämnesomsättning. Uppskattar ditt dagliga kaloriintag till typ 2000-2500kcal. Själv är jag ungefär lika lång som dig men väger 14kg mer. Har ätit 2800kcal/dag den senaste månaden i kombination med ett ganska stillasittande liv + 4 träningspass i veckan, och gått ner 5kg. Och jag har absolut inte hög ämnesomsättning.

oj!

baserade mest det uttalandet på att jag vägt 75kg sen jag var 18 typ..
endast nu med mycket träning å enormt mycket mat som jag börjat gå upp..

fast jag kanske har fel uppfattning på vad "enormt mycket mat" är..
Fast alla på jobbet tycker jag "äter konstant" men det är även gubbar som tror jag tar anabola bara för jag tar en kanyl,, :d nhä men, En skopa vitt pulvet av kreatin till fikan.. så deras reaktion är inte att ta in i kalkylen =)