handdator

Visa fullständig version : Mitt försök till att trimma kroppen lite!


Bjornmoberg
2013-02-11, 20:18
Halloj! (Vet inte riktigt hur man skriver en journalstart, men men...)

Tänkte då försöka hålla igång en träningsjournal för min egen del, då jag tänkt ge mig på att komma tillbaka till träningen och välmående! Och varför då inte göra en här på Kollo, så kanske Du som tittar in vill komma med tips, råd, kritik, allmänna åsikter kring min träning eller i övrigt!

Så vem är då jag?

En 21-årig kriminologstudent från Sundsvall som brinner för styrketräning, innebandy och musik.

Började gymma för 3 år sen, dock så har jag väl inte börjat mer seriöst förrän 1 år tillbaka. Dock har jag haft problem med förkylningar i långa perioder, så man har byggt upp sig för att tappa väldigt mycket igen, och detta har gått i omgångar, så man står och stampar lite på samma ställe! Därför tänkte jag uppdatera här och verkligen ge det ett försök att köra kontinuerligt och därmed kunna utveckla min fysik.

Mål med träningen:
Utgår från basövningar, ska försöka öka i vikt så mycket jag kan. Just nu tänkte jag börja med en högrepsperiod på ungefär 1 månads tid, innan jag går över till lågrep och cyklar sen på det sättet. Så alltid basövningar först, och sen komplementövningar.

Kommer nu också köra igång lite av en deff, där jag stryper av kolhydraterna. Lite Paleo/LCHF-inspirerat typ.. Mycket protein och tillräckligt med fett på de! Eventuellt att man kör lite kolhydratsladdning ett par timmar innan ett pass, men ska undvikas i så stor utsträckning som möjligt. Kommer ta refeed-dagar då jag känner att jag måste. Har lite fett på magen som jag tänkt få bort till sommaren.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer.. Har ni några frågor så hojta mer än gärna! Syftet med denna journal är att bolla allt möjligt med er här på Kollo!

/B

Bjornmoberg
2013-02-11, 20:27
11/2:

Rygg/axlar på schemat.
Vill inte köra skiten ur mig själv i början efter förkylningen så tar det lugnt och kör mycket kontakt.

Marklyft:
40x6
50x6
90x4
90x4
90x4

Militär:
20x10
30x10
35x10
35x10

Chins i maskin: (Hjälpvikter)
35x8
30x8
30x8
30x8

Axellyft i cable åt sidan:
12,5x10
17,5x10
17,5x10
17,5x10

Hantelrodd:
15x12
27,5x10
27,5x10
27,5x10

Enarmslyft framsida axlar:
4x10
5x10
5x10
5x10

Hade mycket mer att ge egentligen, men som sagt så tar jag jävligt försiktigt i början, vill verkligen komma igång och inte falla ner i förkylning igen.

/B