Visa fullständig version : Varför kostschema?
Hejsan. Jag kollade runt här inne på kost avdelningen och jag ser att många har ett kostschema där de äter bestämda måltider var dag! Är detta viktigt? Räcker det inte att man räknar sina kalorier och får i sig sina proteiner? Sen kvittar det väl vad man äter? Såklart tänker jag inte på skräpmat osv utan bra mat!
Eller är det så att det blir lättare med ett schema? Varför har ni det?
Tack!
Hejsan. Jag kollade runt här inne på kost avdelningen och jag ser att många har ett kostschema där de äter bestämda måltider var dag! Är detta viktigt? Räcker det inte att man räknar sina kalorier och får i sig sina proteiner? Sen kvittar det väl vad man äter? Såklart tänker jag inte på skräpmat osv utan bra mat!
Eller är det så att det blir lättare med ett schema? Varför har ni det?
Tack!
så länge du har koll på vad du äter spelar det ingen roll. schemat är bara till för att göra det enklare att ha saker bestämt och uträknat sedan innan.
sedan handlar det ju inte bara om hur mycket protein du äter som du skrev...
utan även hur mycket fett, kolhydrater, kcal och även vitaminer och mineraler och viktiga fettsyror osv.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
så länge du har koll på vad du äter spelar det ingen roll. schemat är bara till för att göra det enklare att ha saker bestämt och uträknat sedan innan.
sedan handlar det ju inte bara om hur mycket protein du äter som du skrev...
utan även hur mycket fett, kolhydrater, kcal och även vitaminer och mineraler och viktiga fettsyror osv.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja jag tänkte nästan att det var pga enkelheten!
Ja absolut är kolhydrater, fett, kcal viktigt att hålla koll på, skrev inte det bara :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.