handdator

Visa fullständig version : Smärta i höger armbåge


dareddann3
2013-02-11, 09:12
Tjenare! Någon som har några tips på vad jag kan göra för att minska/förebygga ev. eliminera smärtan i min högra vrist/armbåge?

Jag har tränat enligt bumbis 3-dagar schema 5-6 gånger i veckan i 3 1/2 månad.
Smärtan började komma för 3-4 veckor sedan och verkar inte försvinna. Jag kan inte curla med skivstång (haha) pga smärtan, utan får istället köra tex hammercurls, pullups. Någon som varit i samma sits med några tips? tack på förhand ///newbie :hbang:

pezrulezhaakon
2013-02-11, 16:31
dareddann3, du gör säkert något i ditt övningsutförande som kroppen inte gillar. Oftast rör det sig om för breda eller smala grepp/handpositioner. Svårt att veta exakt när man inte vet vad du gör.

james b
2013-02-11, 18:42
Lite mer info behövs nog för att kunna svara. Men jag har ett svar på den enda åkomma kag kan rörande armbågen, nämligen insidan av armbågen. Men förtydliga var i armbågen det är så slipper jag slänga iväg ett svar på något som det inte är.....

dareddann3
2013-02-12, 16:26
Kör som sagt standard 3-split med fokus på baslyften. Har inte tränat på 2 år innan jag började med gym. Smärtan känns både i båda handlederna och ändå ut i höger armbåge. Har funderat lite och undra pm detkanvara pga överbelasting av senorna på för kort tid? Har för övrigt bra form.